Ho stop! Voordat dit een eigen leven gaat leiden. Hij heeft 'pas' één keer een man gebeten. De keer daarvoor rende hij er alleen als een idioot blaffend op af maar heb ik hem gestopt voor hij iets deed. Ik denk dat dat deze keer ook wel zou zijn gelukt als niet mijn zusje, maar ik daar had gestaan.
sypke schreef:Gedragstherapie kan ontzettend helpen. Na een geslaagde therapie kun je weer normaal met je hond door het leven. Dat is heel veel waard!
En daar ligt mijn probleem denk ik. Voor ik op dit forum kwam had ik er nog nooit van gehoord. Terwijl ik toch best veel in het hondenwereldje rondloop.
Ik wéét dat gedragstherapie helpt, maar mijn gevoel gelooft het niet zo. En dan is het veel geld. Als je je dierenarts niet vertrouwt (en dat was bij mijn vorige dierenarts zo), dan ga je er minder snel naar toe, dan wanneer je zeker weet dat het helpt als je naar hem toe gaat. Dan is het veel geld als je ergens niet zo helemaal op vertrouwt.
Nogmaals, ik wéét dat het helpt, ik heb legio verhalen hier op het forum gelezen, maar mijn gevoel zegt wat anders. En dat maakt het lastig. Ondertussen heb ik er nog steeds geen gevonden, anders had ik natuurlijk al gebeld, maar goed, ik zoek vrolijk verder.
Gisteren heeft Tip trouwens weer in een situatie gezeten waarbij het fout had kunnen gaan. Maar deze keer kwam hij gewoon ontzettend braaf terug en ging netjes zitten. Geen spoor van een roze wolkje. Terwijl toch op 5 meter afstand de postbode langskwam (wat die in het bos te zoeken had weet ik nog steeds niet

volgens mij ook z'n hond uitlaten, want 20 meter verderop liep een klein zwart teckeltje)