Hallo,
Wij zitten een beetje met een probleem en hopen dat iemand ons met dit probleem kan helpen.
Wij hebben een lieve hond, Nero (reu). Het is een Flatcoated Retriever gekruist met een Labrador, hij is helemaal zwart. Nero is nu 5 jaar.
De laatste tijd vinden we dat Nero een beetje "bangerig" gedrag vertoont. 's Avonds als we gaan slapen, doen we Nero in het achterhuis van de boerderij in zijn mand. Na een tijdje begint Nero te blaffen.....zolang wij niets doen, doet hij maar door. Dus gaan we er op gegeven moment uit om te kijken wat er aan de hand is, maar er is niets. Nero houdt zich dan ook weer een tijdje stil, maar na poosje begint ie weer.
Op gegeven moment wordt je het gejank wel zat, dus nemen we Nero mee in het voorhuis. Hij gaat dan meestal naast het bed van mij ouders liggen aan mijn vaders kant. En dan is het goed en is ie stil.
Overdag wil het wel eens gebeuren dat de deur naar de slaapkamer open staat. Als we dan in slaapkamer kijken, ligt Nero daar vaak op dezelfde plek naast het bed, aan mijn vaders kant.
Onweer houdt Nero ook niet van. Als het onweert, blaft hij ook net zo lang tot iemand hem komt halen.
Jullie kunnen wel begrijpen dat we hier niet vrolijk van worden en hopen dat iemand met tips kan komen.
Wij wonen vrij landelijk in een woonboerderij in Drenthe met een groot erf erom heen. Nero kan zich overdag goed uitleven op het erf, dus kan zijn energie wel kwijt.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Slapeloze nachten
Moderator: moderatorteam
-
johan1981
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Trina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander
Golden Retriever
Australien Kelpie - Aantal honden: 3
- Contacteer:
-
estelle
- Annet
- Zeer actief
Er kan zoveel aan de hand zijn. Je schrijft dat hij een groot erf tot zijn beschikking heeft en zo zijn energie wel kwijt kan. Maar doet hij dat dan ook? Ik moet met mijn honden toch minstens een keer per dag een eind wandelen of fietsen. Pas dan draven en galopperen ze echt hun energie er uit, in de tuin niet.
Verder, een flatcoat neigt wel vaker naar zenuwachtigheid. Krijgt hij overdag wel veel aandacht of is hij alleen op het erf? Misschien zoekt hij wel gezelschap en dan vooral 's nachts. En ja, als je daar 1 keer op reageert als hij blaft, heeft hij natuurlijk snel de link gelegd: als ik maar hard en lang genoeg blaf, dan komen ze me vanzelf een keertje halen en mag ik bij de rest van mijn roedel slapen. Voor een hond is het heel natuurlijk om 's nachts niet alleen te slapen, maar in gezelschap.
Is er misschien iets gebeurd in het gezin of in huis, bijvoorbeeld ziekte, verbouwing, ander werk of zo? Een hond kan daar ook van slag van raken. Is hij alleen thuis in de tuin? Dan kan er iets gebeurd zijn waar hij erg van geschrokken is, bijvoorbeeld een laag overvliegende straaljager, een luchtballon, iemand die vuurwerk in de tuin heeft gegooid, of wat dan ook.
Ik zou de hond in ieder geval 's nachts lekker binnen laten slapen. Als jullie er geen last van hebben en het is voor hem ook prettiger, waarom dan niet?
Verder, een flatcoat neigt wel vaker naar zenuwachtigheid. Krijgt hij overdag wel veel aandacht of is hij alleen op het erf? Misschien zoekt hij wel gezelschap en dan vooral 's nachts. En ja, als je daar 1 keer op reageert als hij blaft, heeft hij natuurlijk snel de link gelegd: als ik maar hard en lang genoeg blaf, dan komen ze me vanzelf een keertje halen en mag ik bij de rest van mijn roedel slapen. Voor een hond is het heel natuurlijk om 's nachts niet alleen te slapen, maar in gezelschap.
Is er misschien iets gebeurd in het gezin of in huis, bijvoorbeeld ziekte, verbouwing, ander werk of zo? Een hond kan daar ook van slag van raken. Is hij alleen thuis in de tuin? Dan kan er iets gebeurd zijn waar hij erg van geschrokken is, bijvoorbeeld een laag overvliegende straaljager, een luchtballon, iemand die vuurwerk in de tuin heeft gegooid, of wat dan ook.
Ik zou de hond in ieder geval 's nachts lekker binnen laten slapen. Als jullie er geen last van hebben en het is voor hem ook prettiger, waarom dan niet?
- Niekie
- Zeer actief
Hij weet natuurlijk dondersgoed dat hij even vol moet houden met blaffen. Dat er dan iemand komt en hij lekker in het voorhuis mag slapen.
Als je dat niet wilt kost het je een paar slapeloze nachten, want dan zul je hem echt moeten negeren.
Maar de beste oplossing is natuurlijk je hond gewoon lekker in de voorkamer laten slapen. Als hij daar lekker slaapt en je hebt daar geen last van hem dan is het probleem opgelost....
Als je dat niet wilt kost het je een paar slapeloze nachten, want dan zul je hem echt moeten negeren.
Maar de beste oplossing is natuurlijk je hond gewoon lekker in de voorkamer laten slapen. Als hij daar lekker slaapt en je hebt daar geen last van hem dan is het probleem opgelost....
Groetjes Anique
Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...