Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoeveel kan een pup hebben
Moderator: moderatorteam
- Maartje & Erik
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Hoeveel kan een pup hebben
Hallo allemaal,
over een poosje kunnen we dan eindelijk onze Pup Xam op gaan halen. Maar nu vroegen we ons het volgende af.
Als Xam twee dagen bij ons in huis is dan geven mijn ouders een etentje voor het gezin (8 man en een labrador) en nu vroeg ik mij af of het wel verstandig is om Xam dan mee te nemen omdat hij dat toch een aantal uur uit zijn vertrouwde omgeving is. Daarnaast heeft hij dan nog geen tweede enting gehad.....de Labrador van mijn broer is wel volledig geent.
Kan dit allemaal kwaad voor onze Xam of doen we er verstandiger aan om hem later op te halen zodat hij er dan nog niet is met het etentje??
We horen het graag.
Groetjes Erik & Maartje
over een poosje kunnen we dan eindelijk onze Pup Xam op gaan halen. Maar nu vroegen we ons het volgende af.
Als Xam twee dagen bij ons in huis is dan geven mijn ouders een etentje voor het gezin (8 man en een labrador) en nu vroeg ik mij af of het wel verstandig is om Xam dan mee te nemen omdat hij dat toch een aantal uur uit zijn vertrouwde omgeving is. Daarnaast heeft hij dan nog geen tweede enting gehad.....de Labrador van mijn broer is wel volledig geent.
Kan dit allemaal kwaad voor onze Xam of doen we er verstandiger aan om hem later op te halen zodat hij er dan nog niet is met het etentje??
We horen het graag.
Groetjes Erik & Maartje
-
jidde
Mij lijkt van niet. Ik zou wel even kijken hoe de kleine zich aanpast. Als het een pup is die van alles onderneemt, lijkt mij het geen probleem.
Ik zou wel een slaapplek meenemen, die hij thuis ook heeft.
Onze kleine gaat ook meteen mee naar de fietscross. Wel gaat de bench mee, want dan heeft ze ook haar rust
Ik zou wel een slaapplek meenemen, die hij thuis ook heeft.
Onze kleine gaat ook meteen mee naar de fietscross. Wel gaat de bench mee, want dan heeft ze ook haar rust
- Moos
- Zeer actief
Ik denk dat het opzich wel kan wat betreft Xam. Ligt denk ik al wel een beetje aan het pupje. Moos vond dat allemaal prima. Met onzekere Saar had ik dat beter niet kunnen doen. Die had het geestelijk al druk genoeg met wennen aan mij en mijn huis.
Maar ik begreep dat jullie voor een beetje een zelfverzekerd typje gingen?
Het wordt alleen een probleem als blijkt dat het niet zo goed gaat met de lab van je broer, en ze toch gedwongen die tijd bij elkaar moeten zijn. Ik zou ze dan liever eerst kennis hebben laten maken zodat je weet hoe het gaat als ze samen zijn.
Ik heb Moos ook toen hij er pas was meegenomen naar een verjaardag (waren geen andere dieren). Hij vond het helemaal geweldig want iedereen wilde hem aaien en met hem spelen.
Alleen zelf had ik nou niet echt een relaxte verjaardag, want je bent toch de hele tijd bezig om te kijken of hij niet in huis plast, en of de visite wel goed met hem omgaat.
Maar ik begreep dat jullie voor een beetje een zelfverzekerd typje gingen?
Het wordt alleen een probleem als blijkt dat het niet zo goed gaat met de lab van je broer, en ze toch gedwongen die tijd bij elkaar moeten zijn. Ik zou ze dan liever eerst kennis hebben laten maken zodat je weet hoe het gaat als ze samen zijn.
Ik heb Moos ook toen hij er pas was meegenomen naar een verjaardag (waren geen andere dieren). Hij vond het helemaal geweldig want iedereen wilde hem aaien en met hem spelen.
Alleen zelf had ik nou niet echt een relaxte verjaardag, want je bent toch de hele tijd bezig om te kijken of hij niet in huis plast, en of de visite wel goed met hem omgaat.

- starfleet
- Erelid
Re: Hoeveel kan een pup hebben
Ik zou het gerust doen. De pup kan ook prima slapen op schoot terwijl je eet. Laat je iemand anders snijden.Maartje & Erik schreef: Kan dit allemaal kwaad voor onze Xam of doen we er verstandiger aan om hem later op te halen zodat hij er dan nog niet is met het etentje??
We horen het graag.
Groetjes Erik & Maartje
Anne
-
Sanna
- geregistreerd lid
neem een lekker dekentje mee waar de vertrouwde geur in zit en 't is een pup, als die moe is, dan zal die ter plekke in slaap vallen, alleen opletten dat de Labrador hem ook laat slapen...
maar voor de rest, gewoon meenmemen, hoor!
maar voor de rest, gewoon meenmemen, hoor!
groetjes & poot
Sanna, Wodka en Daisy
hij die de mens kent, leert van de dieren houden!
Sanna, Wodka en Daisy
hij die de mens kent, leert van de dieren houden!
- chaco
- Actief
Vorig jaar hebben wij onze 2 huskypups 1 dag voor de kerst opgehaald.
Op 2e kerstdag kwam bij ons de hele familie over de vloer. 11 volwassenen en 9 kinderen. We hebben iedereen instructies gegeven om de honden zoveel mogelijk met rust te laten. Om te slapen lieten we ze in hun bench.
Alles is prima gegaan en toen ze moe werden hebben we ze in hun bench gedaan waar ze de rest van de avond in hebben liggen slapen.
Dit was wel bij ons thuis, maar ik denk dat het voor jouw hond geen problemen zal geven.
Het is belangrijk dat ze hem zoveel mogelijk met rust laten en hem zijn gang laten gaan.
Chaco
Op 2e kerstdag kwam bij ons de hele familie over de vloer. 11 volwassenen en 9 kinderen. We hebben iedereen instructies gegeven om de honden zoveel mogelijk met rust te laten. Om te slapen lieten we ze in hun bench.
Alles is prima gegaan en toen ze moe werden hebben we ze in hun bench gedaan waar ze de rest van de avond in hebben liggen slapen.
Dit was wel bij ons thuis, maar ik denk dat het voor jouw hond geen problemen zal geven.
Het is belangrijk dat ze hem zoveel mogelijk met rust laten en hem zijn gang laten gaan.
Chaco
- Mirri
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpinschers
- Aantal honden: 2
-
miekmiek
-
Sjiel
- Zeer actief
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
-
Rob*
- Zeer actief
Gewoon meenemen, ik nam vanaf de eerste dag als ik mijn boxerpuppies kreeg overal mee naartoe, ik ging de tram in, de bus, de auto....drukke winkelstraten, iedereen wilde knuffelen....iets wat eigenlijk bij Blisje verkeerd is uitgepakt want die wil nu steeds met iedereen knuffelen die maar naar hem kijkt
Maar ik zou wel een benchje of wat meenemen, of een mandje dat ie zich kan terugtrekken.
Maar ik zou wel een benchje of wat meenemen, of een mandje dat ie zich kan terugtrekken.
- pat1976
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ik denk persoonlijk dat je juist een pup overal mee naar toe kunt nemen, het alvast laten wennen aan andere plaatsen. Wel belangrijk is het inderdaad om iets vertrouwds mee te brengen, zoals een bench of een kleedje. Een hond past zich namelijk aan het object wat hij/zij herkent... bv in een bench kan ik rusten of moet ik slapen.
Op honden.blogo.nl vind je handige tips, nieuws, leuke filmpjes en diverse opmerkelijkheden!!!
- Maartje & Erik
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
-
Reini
- Zeer actief
- Maartje & Erik
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Xam is nog niet bij ons en het etentje is de 19e pasReini schreef:Is het etentje goed gegaan?
Toen Vegas hier één week was hebben we hem ook meegenomen naar een bbq bij mijn vader in de tuin met 7 man. Ik had de bench in de tuin gezet en hij ging tijdens het eten lekker slapen.