Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vraagje

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Diesel

vraagje

Ongelezen bericht door Diesel »

hallo allemaal,

ik had een vraagje over mijn kleine ventje Diesel.
Diesel is een Franse bulldog en ik weet dat het bekend is dat het patsertjes zijn enz enz.
Maar Diesel denkt echt dat hij een duitse dog is en is dus echt nergens bang voor.
Op zich is dit niet erg maar dit leid bijna dagelijks tot wel een bijna knok-partij die hij eigenlijk altijd wint met zijn enorme bluf.
Nou komt het gelukkig nooit tot echt vechten maar wat ik heel vervelend vind is dat als hij afgebeten word omdat hij of heel opdringerig is of steeds maar blijft snuffelen,ziet hij dit echt als spelen en blijft maar dan maar doorgaan hoe ik hem dan ook corrigeer of afleid.
Wat kan ik hier aan doen???Of doe ik iets giga fout????

groetjes marit
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Een bulletje met een hele harde kop dus :mrgreen:
Maar knokt hij nu wel of niet, omdat je schrijft dat hij wint door zijn bluf?
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

weg gehaald zit een virus in
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Simpel gezegd... voorkomen dat hij andere hondjes nog lastig valt op deze manier. Als een andere hond aangeeft er niet van gediend te zijn en Diesel reageert daar niet op dan is het jouw taak om Diesel weg te halen. Hoe oud is Diesel eigenlijk?
Diesel

Ongelezen bericht door Diesel »

Diesel is nu ruim een jaar geweest maar het is dus zo dat ik vaak met vrienden in het bos bij ons loop met een hele hoop honden.
En dan gaat hij maar door en aanlijnen is dat echt geen optie want dan word het echt vechten.
En Diesel vecht niet echt maar de meeste honden zijn bang voor zijn bluf en die rent hij dan hard grommend door het bos achterna.
Dan word ik natuurlijk wel boos maar dat helpt echt niet voor de volgende keer.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Re: vraagje

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Diesel schreef:Wat kan ik hier aan doen???Of doe ik iets giga fout????

groetjes marit
Misschien verwacht je van je hond gedrag wat hij niet kan tonen, omdat hij andere ideëen heeft. Dit zou kunnen betekenen dat je hem beter niet in situaties kan brengen waarin hij zich zo gaat gedragen. Misschien is hij wel geen hond om leuk op stap te gaan in een groep honden?
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”