Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
billy schreef:Ik weet dat eigenlijk niet, maar waarom blijf je er de eerste keer niet bij.
Groetjes Els
Mag niet! daar wordt de hond onrustig van, en het is net als met kinderen he! vreemde ogen dwingen.
Woorden van de trimster he!
Trouwens in de trimsalon waar ik normaal kom hebben ze dat liever ook niet hoor.
Bij mij hebben ze dat ook liever niet, enkel de eerste keer ben ik erbij gebleven omdat ik het wel es wou zien.
Beer wordt woensdag ook getrimt, maar ik mag er wel bij blijven. De vorige keer had ik hem gebracht en toen mocht het niet. Hij zat bij de trimster op schoot toen ik hem kwam halen terwijl ze een andere hond aan het droog fohnen was. Hij had de hele boel bij elkaar gejankt. Dus nu mag ik erbij blijven............
Ik moet altijd even piepen aan de deur of hij al volledig gedaan is, dat heeft ze gevraagd, want als ie me gezien heeft
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans Ik ben gewoon mezelf
Mama Sanneke schreef:Ik moet altijd even piepen aan de deur of hij al volledig gedaan is, dat heeft ze gevraagd, want als ie me gezien heeft
Ik piep niet aan de deur. Ik kom binnen, en dan wordt er gegild dat ze nog even bezig is. Dan ga ik achter het glas staan kijken hoe Miepje vreselijk braaf staat te staan
Ik vind het vreselijk dat ik mijn honden 4 uur achter moet laten. Ik doe ze er ook echt geen plezier mee. En hoe ik mezelf 4 uur in de middle of nowhere zonder honden moet vermaken, is ook iedere keer maar de vraag.
Maar ik kan me wel levendig voorstellen dat een trimster liever geen eigenaren erbij heeft. Ik zou ook helemaal iebel worden als me tijdens het werk steeds op de vingers gekeken werd. Als je de hele dag leuk wilt beppen met mensen was je wel kapster geworden.
Marion. schreef:Die van mij zijn er een hele morgen. Maar niet omdat zij er zo lang over doet, maar omdat ze niet de hele dag aanloop wil (Toch? Trimster van mijn hondjes??)
Maar goed, 4 uur later haal ik ze op. Zijn ze allebei gewassen en gestreken. En zijn ze doodop. Geen spierpijn hoor, maar willen wel alleen maar slapen
Meldt zich
In mijn salon is het inderdaad gebruikelijk dat alle honden, groot of klein, een halve dag bij mij blijven. Zo heb ik 3 druktepunten op een dag ('s morgens, tussen de middag en om 5 uur) en de rest van de tijd word ik alleen door de telefoon 'gestoord'. Voor de honden en voor mij werkt dat heel relaxt.
Die 6 uur kán dus betekenen dat deze wannabe-trimster eenzelfde werkwijze heeft maar gezien de prijs (de helft van de vorige trimster, dan moet er toch al een belletje gaan rinkelen??) denk ik eerder dat deze mevrouw Stapper bv in haar eigen badkamer heeft moeten wassen en hem slechts met een handföhntje kon drogen...... Dan gaat het lang duren.........
Langdurig stilstaan kan honden inderdaad behoorlijke stijfheid opleveren (toevallig zat ik van de week weer bij de ABHB-EHBO-cursus en kwam dit ter sprake) omdat de gewrichtweefsels meer doorbloeden en die stoffen niet goed afgevoerd kunnen worden door het stil staan. Dit gaat met name op voor dikkere honden (is Stapper wat te zwaar?) en het is ook de reden waarom deze honden ook altijd heen en weer lopen te stappen óp de trimtafel. Iets waar ze een trimster behoorlijk mee kunnen bezighouden...
Het advies om voor een ABHB-trimmer [/url]http://www.abhb.nl[url] te kiezen is zeker een goede maar niet zaligmakend. Van de ABHB kunnen alleen trimmers lid worden die bij de KvK ingeschreven zijn (en dus belastingaangifte doen) en een erkend diploma hebben. Helaas kan de vereniging geen enkele garantie geven op het geleverde werk van de aangesloten salons maar het zijn in ieder geval trimmers die de aansluiting zelf ook belangrijk vinden.
Ook in dit geval was goedkoop duurkoop
Hopelijk loopt Stapper alweer rond te stappen en de volgende keer bij je eigen trimster maar even wat lekkers meenemen voor bij de koffie als excuus voor het wegblijven deze keer?
Leuk!!!! Wat leuk dat je het zo uitgebreid beschrijft, even een kijkje in de keuken
Stapper loopt weer lekker inmiddels, maar hij ziet er echt niet uit hoor.
Groeit wel weer bij!
billy schreef:Ik weet dat eigenlijk niet, maar waarom blijf je er de eerste keer niet bij.
Groetjes Els
Mag niet! daar wordt de hond onrustig van, en het is net als met kinderen he! vreemde ogen dwingen.
Woorden van de trimster he!
Trouwens in de trimsalon waar ik normaal kom hebben ze dat liever ook niet hoor.
Bij mij hebben ze dat ook liever niet, enkel de eerste keer ben ik erbij gebleven omdat ik het wel es wou zien.
Beer wordt woensdag ook getrimt, maar ik mag er wel bij blijven. De vorige keer had ik hem gebracht en toen mocht het niet. Hij zat bij de trimster op schoot toen ik hem kwam halen terwijl ze een andere hond aan het droog fohnen was. Hij had de hele boel bij elkaar gejankt. Dus nu mag ik erbij blijven............
Ach gossie zielig! Heel terecht dat je er de volgende keer wel bij mag blijven, ben wel heel benieuwd of het dan beter gaat!
Marion. schreef:Die van mij zijn er een hele morgen. Maar niet omdat zij er zo lang over doet, maar omdat ze niet de hele dag aanloop wil (Toch? Trimster van mijn hondjes??)
Maar goed, 4 uur later haal ik ze op. Zijn ze allebei gewassen en gestreken. En zijn ze doodop. Geen spierpijn hoor, maar willen wel alleen maar slapen
Ook in dit geval was goedkoop duurkoop
Hopelijk loopt Stapper alweer rond te stappen en de volgende keer bij je eigen trimster maar even wat lekkers meenemen voor bij de koffie als excuus voor het wegblijven deze keer?
Ik neem aan dat dat excuus een grapje is, want ik vind het niet meer dan logisch dat mensen om zich heen kijken naar een andere salon. De salons vragen genoeg tegenwoordig voor het trimmen. En ook al komt ze toch weer terug bij de 1e lijkt me dat alleen maar een bevestiging en compliment voor die trimster, maar je moet nog steeds betalen dus excuses vindik een beetje te ver gaan
To bark or not to bark that is the question!
Hondentrimsalon Zorro!
tascha schreef:Ik neem aan dat dat excuus een grapje is, want ik vind het niet meer dan logisch dat mensen om zich heen kijken naar een andere salon. De salons vragen genoeg tegenwoordig voor het trimmen. En ook al komt ze toch weer terug bij de 1e lijkt me dat alleen maar een bevestiging en compliment voor die trimster, maar je moet nog steeds betalen dus excuses vindik een beetje te ver gaan
Uiteraard moet je betalen! Denk je dat die trimster voor de leuk jouw hond een paar uur in bedwang houdt, en ontsmet.
Als ik het terugreken naar een uurtarief, vind ik niet dat een trimster daar zo heel veel aan verdient
tascha schreef:Ik neem aan dat dat excuus een grapje is, want ik vind het niet meer dan logisch dat mensen om zich heen kijken naar een andere salon. De salons vragen genoeg tegenwoordig voor het trimmen. En ook al komt ze toch weer terug bij de 1e lijkt me dat alleen maar een bevestiging en compliment voor die trimster, maar je moet nog steeds betalen dus excuses vindik een beetje te ver gaan
Uiteraard moet je betalen! Denk je dat die trimster voor de leuk jouw hond een paar uur in bedwang houdt, en ontsmet.
Als ik het terugreken naar een uurtarief, vind ik niet dat een trimster daar zo heel veel aan verdient
Er bestaat een grandioos verschil tussen 'een hoop geld' en 'duur' in mijn ogen. Een hoop geld meet ik af aan iemands portemonnee en dat is dus hoogst persoonlijk. Duur is iets voor mij wanneer geleverde prestatie en gevraagde vergoeding niet in balans zijn.
Ik durf dan ook te zeggen dat de meeste trimmers goedkoop zijn (geleverde prestatie en gevraagde vergoeding zijn ook niet in balans)
En Tascha, er zijn salons waar je blij mag zijn dat men jouw hond wil doen. 't Is niet alleen de klant die om zich heen mag kijken ook een trimmer mag kritisch zijn welke klanten hij wel/niet aanneemt. Dus om de verhouding een beetje leuk te houden zou ik mijn excuus maken voor het niet komen, vandaar mijn advies in die richting. Het was geen grapje maar een advies, wat eenieder daarmee doet moet/mag hij gelukkig helemaal zelf weten.
Nou ik vind het een hoop geld hoor!!
Als ik even mag neuzen, wat betaal jij dan voor een trimbeurt ?
alles inbegrepen.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans Ik ben gewoon mezelf
alles inbegrepen.
Voor Stapper betaal ik bijna 100 euro en dat is voor drie a vier uur werk.
Ik vind dat duur en een hoop geld, ookal heb ik het er voor over hoor.
Da's minstens 25 euro per uur, nou ik verdien dat zelf niet hoor en ik doe net zulk zwaar werk
Rosita Compagner schreef:Er bestaat een grandioos verschil tussen 'een hoop geld' en 'duur' in mijn ogen. Een hoop geld meet ik af aan iemands portemonnee en dat is dus hoogst persoonlijk. Duur is iets voor mij wanneer geleverde prestatie en gevraagde vergoeding niet in balans zijn.
Ik durf dan ook te zeggen dat de meeste trimmers goedkoop zijn (geleverde prestatie en gevraagde vergoeding zijn ook niet in balans)
En Tascha, er zijn salons waar je blij mag zijn dat men jouw hond wil doen. 't Is niet alleen de klant die om zich heen mag kijken ook een trimmer mag kritisch zijn welke klanten hij wel/niet aanneemt. Dus om de verhouding een beetje leuk te houden zou ik mijn excuus maken voor het niet komen, vandaar mijn advies in die richting. Het was geen grapje maar een advies, wat eenieder daarmee doet moet/mag hij gelukkig helemaal zelf weten.
Nou ik vind niet dat ik mijn excuus hoef te maken eerlijk gezegd.
Ik ben de klant en ik mag zelf weten of ik mijn hond wel of niet bij wie dan ook breng.
De trimsalon waar ik normaal kom had me wel gewaarschuwd toen ik mijn afspraak voor Stapper afbelde.
Ik had ook eerlijk gezegd dat ik iemand had gevonden die het voor de helft van het geld deed.
Toen ik na het Stapper avontuur belde dat ik alsnog Zara wou brengen heb ik haar wel gelijk gegeven hoor, dat goedkoop niet betekent net zo goed
Marja schreef:
Da's minstens 25 euro per uur, nou ik verdien dat zelf niet hoor en ik doe net zulk zwaar werk
Hee Marja, je denkt toch niet dat we die 25 euro in onze zak steken? Begin maar met 20% BTW af te trekken. Het water, de electra en de shampoo komt ook niet voor niks binnen vliegen om maar wat voor de hand liggends te noemen
Ga eens uit dat we de helft overhouden dan zouden veel trimmers beter een zwart schoonmaakbaantje kunnen nemen....
Marja schreef:
Hee Marja, je denkt toch niet dat we die 25 euro in onze zak steken? Begin maar met 20% BTW af te trekken. Het water, de electra en de shampoo komt ook niet voor niks binnen vliegen om maar wat voor de hand liggends te noemen
Ga eens uit dat we de helft overhouden dan zouden veel trimmers beter een zwart schoonmaakbaantje kunnen nemen....
Oeps!! nooit bij nagedacht.
Goed dat je dat eens even zegt, tja dan valt het nog wel mee
Marja schreef:
50 euro, dat is omgerekend toch 110 gulden!! Voor een knipbeurt.. En die oorspronkelijke 100 euro is 220 gulden, dat vind ik belachelijk veel geld.. Maar nogmaals dat is MIJN mening
Hondentrimsalon Zorro!
Als je weet dat sommige trimmers uren bezig zijn, vind ik dat niet overdreven. Het materiaal, de inrichting van de zaak, boekhouder, in orde zijn met alles, kost wel veel geld.
Als je dat teveel geld vindt, kan je het thuis ook doen, maar dan zal het resultaat niet zo mooi zijn.
johan1969 schreef:Als je weet dat sommige trimmers uren bezig zijn, vind ik dat niet overdreven. Het materiaal, de inrichting van de zaak, boekhouder, in orde zijn met alles, kost wel veel geld.
Als je dat teveel geld vindt, kan je het thuis ook doen, maar dan zal het resultaat niet zo mooi zijn.
Ik weet precies hoe en wat want ik ben zelf trimster. Met de ene hond ben je met een uur klaar, met de ander pas na 2/3 uur als je alleen werkt. Toch zou ik geen 100 euro durven en willen vragen aan iemand.
Hondentrimsalon Zorro!
tascha schreef: Ik weet precies hoe en wat want ik ben zelf trimster. Met de ene hond ben je met een uur klaar, met de ander pas na 2/3 uur als je alleen werkt. Toch zou ik geen 100 euro durven en willen vragen aan iemand.
Heb jij inmiddels je diploma dan al behaald, Tascha? Ik dacht dat je afgelopen september met de opleiding begonnen was. Wanneer je geen 100 euro durft te vragen is het verstandig om alleen kleine hondjes te doen waar je altijd binnen de 1 á 2 uur mee klaar bent. Op die manier hoeft een wel professionele trimmer (die gewoon zijn/haar uren moet rekenen en niet een uurtje voor niks kan werken) zich niet te verantwoorden voor jouw te lage prijzen.
tascha schreef: Ik weet precies hoe en wat want ik ben zelf trimster. Met de ene hond ben je met een uur klaar, met de ander pas na 2/3 uur als je alleen werkt. Toch zou ik geen 100 euro durven en willen vragen aan iemand.
Heb jij inmiddels je diploma dan al behaald, Tascha? Ik dacht dat je afgelopen september met de opleiding begonnen was. Wanneer je geen 100 euro durft te vragen is het verstandig om alleen kleine hondjes te doen waar je altijd binnen de 1 á 2 uur mee klaar bent. Op die manier hoeft een wel professionele trimmer (die gewoon zijn/haar uren moet rekenen en niet een uurtje voor niks kan werken) zich niet te verantwoorden voor jouw te lage prijzen.
Wat een onzin! En ik zei dat ik het ook niet zou WILLEN vragen. Ik zie andere trimsters als collega's, jij schijnbaar als concurentie. Jammer...
Hondentrimsalon Zorro!
tascha schreef:
Wat een onzin! En ik zei dat ik het ook niet zou WILLEN vragen. Ik zie andere trimsters als collega's, jij schijnbaar als concurentie. Jammer...
Eerlijke concurrentie is prima. Wanneer ik uit moet leggen waarom een zogenaamde collega voor 5 euro per uur werkt en ik niet dan zie ik die 'concurrentie' toch ietwat anders.
Maar dit probleem is niet tussen jou en mij Tascha, dit is iets waar trimmers al jaren tegenaan lopen. Ik maak me hier ook al jaren sterk voor, door bijvoorbeeld heel veel tijd en energie (zonder financiële vergoeding...) te steken in mijn bestuursfunctie bij de ABHB. Ooit zullen trimmers zichzelf zien al volwaardig vakmensen die recht hebben op een redelijke vergoeding, ik weet het zeker, ooit ......
Marion. schreef:
alles inbegrepen.
Da's minstens 25 euro per uur, nou ik verdien dat zelf niet hoor en ik doe net zulk zwaar werk [/quote]
hoi,
ik vind 100 euro voor stapper een normale prijs en dan is 25euro per uur nog weinig bij de mensenkapper ben je 25 euro per half uur kwijt en zij betalen 6%btw i.p.v. 19%
en sanneke,ze zijn echt niet 4uur bezig met jouw hond maar dat staat in de eerdere berichten uitgelegd,ik denk maximaal 2 uurtjes.
groetjes patries.
Ja, ik vind 100 euro voor het knippen van een hond ook veel geld. Maar ik vind 40 euro die ik aan mijn kapper moet betalen ook veel geld, en dan zijn ze met mij maar 3 kwartier bezig.
Maar ik kan inderdaad ook naar het dorpskappertje gaan waar mijn vader altijd heen gaat, ben ik voor een euro of 15 klaar denk ik. Maar toch doe ik dat niet