Ik neem het ook erg serieus en ik ben dus de zeikerd van het jaarNiekie schreef:Het lijkt mij ook lastig, hoor. Je wilt wel dat je honden voor de rest van hun leven goed terecht komen, dat is toch een hele verantwoordelijkheid.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
toch geen verlegen hondje. haha, update pag. 3
Moderator: moderatorteam
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
-
Daan
Het gaat hartstikke goed, ze is helemaal niet bang, maar relaxed en bekijkt alles op haar eigen tijd.
De eerste kennismaking met Diesel verliep heel erg goed. Heb ik me van te voren ook zo over lopen opwinden.
(hij houdt niet van drukke pups, en ze is gewoon rustig en nieuwsgierig)
Ze is er...
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Jaaaaaaaaaaaaa is ze al bij jullie thuis?Daan schreef:Waar heb ik me druk om gemaakt.
Het gaat hartstikke goed, ze is helemaal niet bang, maar relaxed en bekijkt alles op haar eigen tijd.
De eerste kennismaking met Diesel verliep heel erg goed. Heb ik me van te voren ook zo over lopen opwinden.
Ze is er...
Foto's van het kleine humpiedumpie?????????
- Moos
- Zeer actief
Heerlijk dat ze er is en dat het zo goed gaat!Daan schreef:Waar heb ik me druk om gemaakt.
Ze is er...
Saar was ook zo'n rustig pupje, en daardoor ging het met Moos ook meteen goed. Als ze opdringerig was geweest had ze hier ook van Moos een snauw kunnen verwachten!
Geniet ervan!

- Gordonsetter23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Gordonsetter
- Contacteer:
ik heb 2 westies van 9 en 10 jaar oud, en daar loopt dus nu sinds eerste pinksterdag een gordonsetter pup bij.Moos schreef:Heerlijk dat ze er is en dat het zo goed gaat!Daan schreef:Waar heb ik me druk om gemaakt.
Ze is er...
Saar was ook zo'n rustig pupje, en daardoor ging het met Moos ook meteen goed. Als ze opdringerig was geweest had ze hier ook van Moos een snauw kunnen verwachten!
Geniet ervan!
hij was toen dus 8 weken en de pup die als eerste op ons afkwam, de gecastreerde reu (king van 10) vind het wel best en corrigeert Ferrero (pup) alleen als hij het te bont maakt.
kelly het teefje van 9 vind Ferrero gewoon veel en veel te druk en gromt en snauwt al bij voorbaat ik grijp hier maar niet te veel bij in.
ach ze zal haar tijd wel nodig hebben want als Ferrero slaapt loopt ze toch even snel erheen om te snuffelen.
- stefanie
- Zeer actief
-
Marion.
Gelukkig kun je er nu nog heel weinig van zeggen. Miep was een dondersteen in het nest (ik ben heel vaak bij het nest geweest, en heb er ook een dag op mogen passen). Toen ze eenmaal hier was, was het ook een heel ander pupje dan Saar toen was. Alles onderzoeken, en gewoon stout. En dan met zo'n compleet onschuldig smoeltje je aan zitten kijken.... Heerlijk!
Eerste ochtend. Wij waren gewend dat we ons zondagochtend ontbijt gewoon op de lage tafel klaar zetten, en dan allebei op de grond gaan zitten om het te nuttigen. Miepje dacht, kijkkkkkk eten, dus die greep het van tafel af. Saar heeft dat nooit gedaan, dus daar hielden we geen rekening mee. Nieuwe boterham smeren dus
En als je Miep nu ziet, is het eigenlijk gewoon een heel bleu hondje. Maakt de eerste aanstalten als ze iets spannends ontdekt, maar als puntje bij het paaltje komt mag Saar de boel weer gaan oplossen. Verbergt Miep zich achter Saar (letterlijk)
Het is nog steeds een donderstraal hoor, maar Saar leidt het allemaal in goede banen. En Mieppie is gewoon een tophondje.
Ben benieuwd hoe dat bij jullie gaat. Verhalen en foto's graag.
Eerste ochtend. Wij waren gewend dat we ons zondagochtend ontbijt gewoon op de lage tafel klaar zetten, en dan allebei op de grond gaan zitten om het te nuttigen. Miepje dacht, kijkkkkkk eten, dus die greep het van tafel af. Saar heeft dat nooit gedaan, dus daar hielden we geen rekening mee. Nieuwe boterham smeren dus
En als je Miep nu ziet, is het eigenlijk gewoon een heel bleu hondje. Maakt de eerste aanstalten als ze iets spannends ontdekt, maar als puntje bij het paaltje komt mag Saar de boel weer gaan oplossen. Verbergt Miep zich achter Saar (letterlijk)
Het is nog steeds een donderstraal hoor, maar Saar leidt het allemaal in goede banen. En Mieppie is gewoon een tophondje.
Ben benieuwd hoe dat bij jullie gaat. Verhalen en foto's graag.
- Niekie
- Zeer actief
- Saartje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising
-
Daan
morgen komen er foto's. Maurits moet ze nog altijd op de compu zetten.
En volgende week ben ik jarig en hoop ik een compacter digitaaltje te krijgen (Maurits...::mann: ) en als ik die niet krijg koop ik 'm zelf
Het gaat heel goed met puck. Die verlegenheid zien we echt helemaal nergens terug. Hoewel ze op 'vreemden' ook niet afrent, zoals Diesel deed, maar dat verwacht ik ook niet van een Mastiff. Eenmaal het ijs gebroken vindt ze iedereen wel leuk, ook de kinderen. Ze is rustiger in benadering dan ik gewend ben van retrieverpups. We zien dat ze van onze stemmen, van Maurits en mij , al echt heel blij wordt, en gelijk opveert. Ze heeft afgezien van mijn 2 keer te late reageren alles buiten gedaan.
Echt super.
Toen we haar vanmorgen ophaalden werd ook haar broer opgehaald, was gelijk duidelijk dat dat een van de dondersteentjes is. En zij gewoon wat rustiger, precies wat we zochten...
Ze is nieuwsgierig, volgt ons overal en laat Diesel wijselijk links liggen, omdat hij dat bij haar ook doet. Hij heeft tijd nodig om aan pups te wennen. Met opdringerige nicht Indy gaat het nu ook goed, dus met puck komt dat ook goed.
Marjoleine heel erg bedankt voor je zeer verhelderende antwoorden in dit topic.
Ik heb er echt veel aan gehad. Jouw nuchtere niet paniekerige uiteenzetting.
Ik herkende veel van wat de fokster mij vertelde in jouw verhaal.
Ze had me al gerustgesteld, maar ik wilde eerst zien en dan geloven.
ik heb overigens behalve de benodigde contracten, en paspoort en een pak rodi (die had ik niet
) en een zak voer, een geweldig fotoboek meegekregen.
Met het persoonljke geboorteverhaal van Puck, groeischema's, voedingsschema's en ontwikkelingsschema's en de ooguitslagen, en heel veel foto's en leuke bijschriften.
Mijn pup was de laatste die geboren werd, en ze wilde er niet uit.....
Uiteindelijk toch vrijwillig gekomen, als zwaarste...
En madam is de grootste en zwaarste van het nest. Eigenwijze dreutel. Dat is ze.
Mijn eigenwijze dreutel.
En volgende week ben ik jarig en hoop ik een compacter digitaaltje te krijgen (Maurits...::mann: ) en als ik die niet krijg koop ik 'm zelf
Het gaat heel goed met puck. Die verlegenheid zien we echt helemaal nergens terug. Hoewel ze op 'vreemden' ook niet afrent, zoals Diesel deed, maar dat verwacht ik ook niet van een Mastiff. Eenmaal het ijs gebroken vindt ze iedereen wel leuk, ook de kinderen. Ze is rustiger in benadering dan ik gewend ben van retrieverpups. We zien dat ze van onze stemmen, van Maurits en mij , al echt heel blij wordt, en gelijk opveert. Ze heeft afgezien van mijn 2 keer te late reageren alles buiten gedaan.
Echt super.
Toen we haar vanmorgen ophaalden werd ook haar broer opgehaald, was gelijk duidelijk dat dat een van de dondersteentjes is. En zij gewoon wat rustiger, precies wat we zochten...
Ze is nieuwsgierig, volgt ons overal en laat Diesel wijselijk links liggen, omdat hij dat bij haar ook doet. Hij heeft tijd nodig om aan pups te wennen. Met opdringerige nicht Indy gaat het nu ook goed, dus met puck komt dat ook goed.
Marjoleine heel erg bedankt voor je zeer verhelderende antwoorden in dit topic.
Ze had me al gerustgesteld, maar ik wilde eerst zien en dan geloven.
ik heb overigens behalve de benodigde contracten, en paspoort en een pak rodi (die had ik niet
Met het persoonljke geboorteverhaal van Puck, groeischema's, voedingsschema's en ontwikkelingsschema's en de ooguitslagen, en heel veel foto's en leuke bijschriften.
Mijn pup was de laatste die geboren werd, en ze wilde er niet uit.....
Uiteindelijk toch vrijwillig gekomen, als zwaarste...
En madam is de grootste en zwaarste van het nest. Eigenwijze dreutel. Dat is ze.
Mijn eigenwijze dreutel.
- Niekie
- Zeer actief
Aaaah Daan, hartstikke leuk! Dat ze gewoon wat rustiger en niet zo onstuimig is is natuurlijk prima. Je wilt ook niet twee van die projectielen
Ik wil ook ooit een iets rustiger hondje bij Doerak, dat past ook het beste bij ons.
Echt fijn dat het goed gaat, en het komt wel tussen Puck en Diesel. Ik ben erg benieuwd naar de foto's. Is Maurits ook helemaal in love?
Ik wil ook ooit een iets rustiger hondje bij Doerak, dat past ook het beste bij ons.
Echt fijn dat het goed gaat, en het komt wel tussen Puck en Diesel. Ik ben erg benieuwd naar de foto's. Is Maurits ook helemaal in love?
Groetjes Anique
Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Graag gedaan, Daan!Daan schreef: Marjoleine heel erg bedankt voor je zeer verhelderende antwoorden in dit topic.
Ze had me al gerustgesteld, maar ik wilde eerst zien en dan geloven.![]()
Ik ben blij dat ik het goed heb ingeschat!
Het is alleen maar logisch dat het spannend en griezelig is om er maar op te vertrouwen dat het goed komt als een pup zo anders is dan je min of meer verwachtte.
Ik ben heel benieuwd of ze zich zo zal ontwikkelen als ik verwacht, maar ik denk eigenlijk van wel, het komt gewoon helemaal goed!
-
Addy
En misschien was ze die dag gewoon wel moe, net heerlijk gespeeld en even nergens geen zin meer in, waarom zou er meteen wat mis mee moeten zijn ? Enne gefeliciteerd met je puppekindDaan schreef:Waar heb ik me druk om gemaakt.
Ze is er...
Addy