Bij mijn pup werkte dat prima, maar het is lastig als je een pup hebt die dan aan het bankstel begint.Mama Sanneke schreef:Ik zou helemaal niks zeggen, gewoon weggaan en
me in de zetel zetten met een boek.
En dat telkens opnieuwe doen.
Anne
Moderator: moderatorteam
Of demonstratief met de dweil in de opening van de deur komt staanstarfleet schreef:Bij mijn pup werkte dat prima, maar het is lastig als je een pup hebt die dan aan het bankstel begint.Mama Sanneke schreef:Ik zou helemaal niks zeggen, gewoon weggaan en
me in de zetel zetten met een boek.
En dat telkens opnieuwe doen.
Anne

Negeren is een straf. Je laat hem voelen dat je macht hebt door het spel af te breken en hem aandacht te ontzeggen. Die macht moet je dan dus ook laten voelen. Boos zijn in je houding en je blik, Speelgoed afpakken, resoluut je wegdraaien en contact afbreken. Blijft hij in je broek hangen maak je je groot en kijk je hem boos aan en met een foei zet je hem even achteruit en je loopt dan zelf echt weg bv de kamer uit, zodat je hem de kans ontneemt te blijven ettteren. De strijd aangaan wekt bij dit soort pups vaak alleen maat agressie op en ze worden daardoor alsmaar fanatieker en wilder. Trap er niet in. JIj bent al de baas dus je hoeft niet te strijden. Je moet het hem alleen even laten voelen.Reini schreef:Zoals jij het negeren uitlegt, zo heb ik het nog niet uitgevoerd. Ik zie nu dat ik daar naar hem toe niet duidelijk in ben geweest! Ik keek hem wel vals aan maar ging daarna naar de 'lampenkap' zitten staren. Fout dus en niet duidelijk voor hem! Deze tip ga ik gebruiken om te kijken of negeren (na escalatie van het spel, wat ik dus eerst probeer voor te zijn) dan misschien wel bij hem werkt!
Ik ben in ieder geval blij dat ik het hier even heb gevraagd

Daar krijg je echt feeling voor (voor die escalatie). Ik ging dan vaak met mijn pup naar de tuin, ging zelf op een stoel zitten (met de benen desnoods hoog) en meestal rende ze dan wat gekke rondjes door de tuin. Daarna was het tijd voor een lekkere pensstaaf of kluif en even rust.Reini schreef:Deze tip ga ik gebruiken om te kijken of negeren (na escalatie van het spel, wat ik dus eerst probeer voor te zijn) dan misschien wel bij hem werkt!
Mijn hond gaat altijd op zoek of er nog ergens een plasticje misschien te vinden is als ze aandacht wil en wij even het genoeg vinden.Mama Sanneke schreef:[
Of demonstratief met de dweil in de opening van de deur komt staan![]()
Kzal hem effe morres leren bazinneke, kijk dan, zie je me nie staan.
Héél moeilijk te negeren
Oww wat een deugenieten tochstarfleet schreef:Mijn hond gaat altijd op zoek of er nog ergens een plasticje misschien te vinden is als ze aandacht wil en wij even het genoeg vinden.Mama Sanneke schreef:[
Of demonstratief met de dweil in de opening van de deur komt staan![]()
Kzal hem effe morres leren bazinneke, kijk dan, zie je me nie staan.
Héél moeilijk te negeren
"Kijk eens ik heb dat spul wat jullie zo eng vinden"
Anne

johan1969 schreef:Het woord 'vechthond' vind ik wat overdreven, maar een Amstaff is geen hond zoals een andere. Het zijn heel fanatieke, vasthoudende, energieke honden, zelfs als pup al. Gelukkig hebben ze een hoge wil too please. Geen reden tot paniek dus.

Bij de introductie mocht je uitleggen waarom je voor het hondenras gekozen had. Toen wij onszelf voorstelde en ons keuze duidelijk maakte zag ik (terwijl ik er wel op had gelet) totaal geen vooroordeel, van niemand uit het groepje en ook niet van de gedragstherapeut. Maar we mochten allemaal één vraag stellen en toen vroeg ik dus iets over dat obsessieve gedrag en toen zei ze gelijk dat de amstaff veel agressie in zich heeft en dat de drempel om te vervallen in agressief gedrag vrij laag is.Sunnybunny schreef:![]()
*Plus dat ze ook nog eens enorm mensvriendelijk zijn! Wat een ontzettend dom advies van jouw hondenschool. De ontwetendheid en vooroordelen druipen eraf.

Het is geen Labrador en ze zijn niet van nature zacht in de bek. Met andere honden is het altijd erg oppassen, ook als pup, omdat ze wilder spelen en harder bijten dan de doorsnee pup. Dat wil niet zeggen dat ze voor mensen agressief zijn, maar het is en blijft een vechthond en een terrier en als ze vast hebben krijg je ze nauwelijks los. Dat is toch wel iets om rekening mee te houden en geen vooroordeel.Reini schreef:Maar we mochten allemaal één vraag stellen en toen vroeg ik dus iets over dat obsessieve gedrag en toen zei ze gelijk dat de amstaff veel agressie in zich heeft en dat de drempel om te vervallen in agressief gedrag vrij laag is.
Inge O schreef:helemaal mee eens. maar hoe negeer je dan een pup die je achterna rent en alsnog in je broekspijpen gaat lopen hangen terwijl je de kamer uitgaat? en er in die andere kamer nog steeds inhangtEline* schreef:De pup wegsluiten is zoals Marc al aangeeft de manier om je pup verlatingsangst bij te brengen en is een bijzonder slecht advies. Alleen wegzetten als straf gebruiken is leren dat alleen zijn niet leuk is. Lekker slim.?
Stang schreef:Inge O schreef:helemaal mee eens. maar hoe negeer je dan een pup die je achterna rent en alsnog in je broekspijpen gaat lopen hangen terwijl je de kamer uitgaat? en er in die andere kamer nog steeds inhangtEline* schreef:De pup wegsluiten is zoals Marc al aangeeft de manier om je pup verlatingsangst bij te brengen en is een bijzonder slecht advies. Alleen wegzetten als straf gebruiken is leren dat alleen zijn niet leuk is. Lekker slim.?
Ik heb het ook geprobeerd, maar met echt zo'n wilde pup lukt je dat niet. Je zal aandacht moeten geven om het krengetje van je broekspijp af te halen en dat bijt ie weer in je handen
Dat negeer je dan weer, loopt weg en vervolgens bijt ie in je tenen :N:
![]()
Als jij loopt met een pup aan je broekspijp ben je niet aan het negeren maar een trekspelletje aan het doen.Inge O schreef:helemaal mee eens. maar hoe negeer je dan een pup die je achterna rent en alsnog in je broekspijpen gaat lopen hangen terwijl je de kamer uitgaat? en er in die andere kamer nog steeds inhangtEline* schreef:De pup wegsluiten is zoals Marc al aangeeft de manier om je pup verlatingsangst bij te brengen en is een bijzonder slecht advies. Alleen wegzetten als straf gebruiken is leren dat alleen zijn niet leuk is. Lekker slim.?

Ik ben het met je eens hoor. Ik vind ook zeker dat je mag corrigeren al ben ik dan dus erg voor rust brengen middels een soort van corrigerend ingrijpen áls je je dus al geroepen voelt om in te grijpen. Ik heb een frettenpup gehad die alsmaar bleef doorbijten en echt hard ook. Bij iedere vorm van correctie flipte ze alleen maar meer en ook door de andere fretten werd ze niet geaccepteerd. Die wilden haar haast doodmaken, omdat ze maar bleef doorgaan en zich niet overgaf. Mijn ervaring is dat je met corrigeren dan bij die geflipte type's niets meer bereikt want ze hebben dan al een soort waas voor de ogen. Rust, door bij een pup bv om de snuit te pakken en de pup kalm en rustig toe te spreken en aan te kijken, eventueel zelfs wat kneden in de nek om te laten ontspannen..dus niet bedoelt als standje, maar als rustbrenger kies ik dus liever dan de strijd aangaan door puur te corrigeren. Daar win je het bij sommige pup namelijk gewoon niet mee als ze te ver fanatiek zijn doorgedraaft.Inge O schreef:[maar als je telkens blijft staan als hij erin hangt, leer je hem feitelijk dat hij op een bepaalde manier controle heeft over jou, in plaats van andersom.
bij een soft pupje zou ik zo'n aanpak totaal geen probleem vinden, maar bij zo'n doerak type à la tara zoals caroline beschrijft zou ik er niet over piekeren.
hoef ik tot nu toe ook niet te doen, want ik heb eigenlijk nog nooit een echt bijterige pup gehad. terwijl de mensen met sommige broertjes en zusjes toch ook wel vaak met zo'n probleem zaten.
als het zich al voordoet, pluk ik ze gewoon van mijn broek af, en stop een speeltje in hun bek. en op mijn handen leren ze zachtjes te bijten. een brul op het gepaste moment kan daarbij wonderen verrichten.

Dan heb je dus echt geen hyperactieve, felle pup gehad, want bij Doerak hielp het ook allemaal geen moer.starfleet schreef:Je moet ook geen goede broek aantrekken met een pup. Je blijft gewoon staan en hij ziet maar, daar vinden ze niet zoveel aan.Stang schreef:Je zal aandacht moeten geven om het krengetje van je broekspijp af te halen en dat bijt ie weer in je handen![]()
Anne

Nee, ik heb geen terriër :N: :N:Niekie schreef:
Dan heb je dus echt geen hyperactieve, felle pup gehad, want bij Doerak hielp het ook allemaal geen moer.
Gut....nou weet ik ook weer waarom ik het nu duizend keer zo leuk vind![]()