Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Paardenpoep gegeten
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Paardenpoep gegeten
Mijn pup van 8 1/2 week heeft net ontlasting gegeten van een koe of een paard. Is dit slecht voor hem??
Ik heb het meeste uit zijn bek gehaald maar hij heeft wel wat binnen gekregen.
Is dit slecht voor een pup?
Ik heb het meeste uit zijn bek gehaald maar hij heeft wel wat binnen gekregen.
Is dit slecht voor een pup?
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

- Annet
- Zeer actief
- Saartje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising
- Aantal honden: 1
- Moos
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Saartje
- Zeer actief
- linda
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Saartje schreef::lol:Reini schreef:Overmorgen ga ik met Vegas naar de dierenarts, dan krijgt hij een prik en wordt hij meteen ontwormt. Ik wacht dat wel even af.
Gadverpielekes de stront zat diep onder mijn nagels omdat ik het uit zijn bek wilde vissen! Bah bah

-
- Zeer actief
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Ik zou het zo snel mogelijk af leren, paardenmest op zich is absoluut niet ongezond hoor, maar idd de ontwormingsmiddelen 

Laatst gewijzigd door cloris op 24 mei 2005 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
- Zeer actief
Welke wormen dan toch?Annet schreef:Dat valt wel mee, hij kan er wormen mee oplopen, maar waarschijnlijk ontworm je 'm regelmatig en dan valt dat dus wel mee. Het is geen collieachtige, dus het risico op ivermectinevergiftiging is niet groot.
De enige 2 wormen die honden kunnen krijgen van poep eten zijn: Strongyloides stercoralis(gastheer:mens, aap, hond, kat, varken), Ancylostoma caninum(gastheer:hond, kat varken).
De lint wormen krijgen honden door besmette tussengastheer te eten (van vlo tot rund).
Off topic:
Overigens is niet alleen de collie drager van het MDR1-1delta gen (de mutatie die verantwoordelijk is voor de overgevoeligheid voor bepaalde farmaca bij oa collies)
Collies exhibit the highest frequency by far of the mdr1-1Δ mutation, with 3 of 4 collies possessing at least one mdr1-1Δ allele. Many of the common dog breeds have been tested. So far the mdr1-1Δ mutation has been found (in lower frequencies) in Australian Shepherds, English Shepherds, Shetland Sheepdogs, Old English Sheepdogs, McNabs, Long-haired Whippets, and Silken Windhounds.
weg gehaald zit een virus in
-
- Zeer actief
Ik heb net even de dierenarts gebeld en er is geen reden tot paniek.
Als hij erg sloom wordt (buiten zijn slaap om) moet ik wel gelijk bellen en alsnog langskomen. Gezien de tijd dat er nu al overheen is gegaan denkt de DA niet dat er iets aan de hand is
Als hij erg sloom wordt (buiten zijn slaap om) moet ik wel gelijk bellen en alsnog langskomen. Gezien de tijd dat er nu al overheen is gegaan denkt de DA niet dat er iets aan de hand is

- cloris
- Zeer actief
Nee paniek moet je ook niet raken joh, maar gewoon even in de gaten houden dat je het hem af leertReini schreef:Ik heb net even de dierenarts gebeld en er is geen reden tot paniek.

Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
- Zeer actief
Dat ga ik zeker doen want ik vond het een erg smerige aangelegenheid :N:cloris schreef:Nee paniek moet je ook niet raken joh, maar gewoon even in de gaten houden dat je het hem af leertReini schreef:Ik heb net even de dierenarts gebeld en er is geen reden tot paniek.

- cloris
- Zeer actief
Moah paardenmest vind ik nog het minste qua smerigheidReini schreef:Dat ga ik zeker doen want ik vond het een erg smerige aangelegenheid :N:cloris schreef:Nee paniek moet je ook niet raken joh, maar gewoon even in de gaten houden dat je het hem af leertReini schreef:Ik heb net even de dierenarts gebeld en er is geen reden tot paniek.

- Saartje
- Zeer actief
- Annet
- Zeer actief
Hm, dat een hond wormen kan krijgen van paardenpoep heb ik ergens op Internet gelezen, maar daar kun je blijkbaar niet op vertrouwen. Of heb ik me vergist tussen paarden- en runderpoep.Sjiel schreef:Welke wormen dan toch?Annet schreef:Dat valt wel mee, hij kan er wormen mee oplopen, maar waarschijnlijk ontworm je 'm regelmatig en dan valt dat dus wel mee. Het is geen collieachtige, dus het risico op ivermectinevergiftiging is niet groot.
De enige 2 wormen die honden kunnen krijgen van poep eten zijn: Strongyloides stercoralis(gastheer:mens, aap, hond, kat, varken), Ancylostoma caninum(gastheer:hond, kat varken).
De lint wormen krijgen honden door besmette tussengastheer te eten (van vlo tot rund).
- chaco
- Actief
Vaak hoor je ook dat honden paardenpoep eten omdat ze plantaardig voedsel zelf slecht kunnen verteren. Daarvoor kunnen ze dan de maag-darminhoud en mest van planteneters gebruiken. Deze mest is rijk aan halverteerde plantenresten (en dus al voor een groot gedeelte verteerd)
Vaak is het eten van paardenpoep dus iets instinctiefs, omdat ze weten dat het goed voor ze is.
Dat ze er wormen van kunnen krijgen, is idd waar.
Chaco
Vaak is het eten van paardenpoep dus iets instinctiefs, omdat ze weten dat het goed voor ze is.
Dat ze er wormen van kunnen krijgen, is idd waar.
Chaco
-
- Zeer actief
Waar vinden jullie honden in hemelsnaam mensenpoep?????Martijn schreef:Niet zeiken. Mensenpoep uit een hondenbek halen. DAT is erg.Reini schreef: Gadverpielekes de stront zat diep onder mijn nagels omdat ik het uit zijn bek wilde vissen! Bah bah
toch niet op straat mag ik hopen

groetjes Marja Zara en Stapper

- Saartje
- Zeer actief
Nou, als je bijvoorbeeld lekker in een bos aan het wandelen bent kan het nog wel eens gebeuren dat je hond heel trots komt aanzetten met zo'n drol in z'n bek, echt góór gewoonMarja schreef:Waar vinden jullie honden in hemelsnaam mensenpoep?????Martijn schreef:Niet zeiken. Mensenpoep uit een hondenbek halen. DAT is erg.Reini schreef: Gadverpielekes de stront zat diep onder mijn nagels omdat ik het uit zijn bek wilde vissen! Bah bah

En dan heb je trouwens nog 'geluk' (kuch), hij kan er ook hard vandoor gaan met z'n buit

Die cadeautjes zijn waarschijnlijk van wandelaars en joggers die het nodig vinden om in een struik of achter een boom te gaan zitten schijten, komt vaak genoeg voor hoor.
Misschien heb jij het geluk dat je honden er niet in geinteresseerd zijn

- Assie
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik hoorde van mijn dierenarts dat die ontwormingsmiddelen van tegenwoordig niet zoveel kwaad meer kunnen. Die ontwormingsmiddelen van vroeger wel, die waren ronduit giftig voor honden.
Die van nu dus niet, zegt hij.
Ik weet verder niet of dat wetenschappelijk bewezen is, of gewoon geklets van mijn DA
, maar ik zou me niet zoveel zorgen maken...
Ik weet verder niet of dat wetenschappelijk bewezen is, of gewoon geklets van mijn DA

-
- Zeer actief
Ik heb hele nette honden, die eten alleen ganzen en eendenpoepSaartje schreef:Nou, als je bijvoorbeeld lekker in een bos aan het wandelen bent kan het nog wel eens gebeuren dat je hond heel trots komt aanzetten met zo'n drol in z'n bek, echt góór gewoonMarja schreef:Waar vinden jullie honden in hemelsnaam mensenpoep?????Martijn schreef:Niet zeiken. Mensenpoep uit een hondenbek halen. DAT is erg.Reini schreef: Gadverpielekes de stront zat diep onder mijn nagels omdat ik het uit zijn bek wilde vissen! Bah bah
toch niet op straat mag ik hopen, dat is echt veel erger dan vissenschubben en kadaverrollen enz.
En dan heb je trouwens nog 'geluk' (kuch), hij kan er ook hard vandoor gaan met z'n buit.
Die cadeautjes zijn waarschijnlijk van wandelaars en joggers die het nodig vinden om in een struik of achter een boom te gaan zitten schijten, komt vaak genoeg voor hoor.
Misschien heb jij het geluk dat je honden er niet in geinteresseerd zijn.

groetjes Marja Zara en Stapper

- Saartje
- Zeer actief
Marja schreef:Ik heb hele nette honden, die eten alleen ganzen en eendenpoepSaartje schreef:Nou, als je bijvoorbeeld lekker in een bos aan het wandelen bent kan het nog wel eens gebeuren dat je hond heel trots komt aanzetten met zo'n drol in z'n bek, echt góór gewoonMarja schreef:Waar vinden jullie honden in hemelsnaam mensenpoep?????Martijn schreef: Niet zeiken. Mensenpoep uit een hondenbek halen. DAT is erg.
toch niet op straat mag ik hopen, dat is echt veel erger dan vissenschubben en kadaverrollen enz.
En dan heb je trouwens nog 'geluk' (kuch), hij kan er ook hard vandoor gaan met z'n buit.
Misschien heb jij het geluk dat je honden er niet in geinteresseerd zijn.

- Takkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
ooh?Assie schreef:Ik hoorde van mijn dierenarts dat die ontwormingsmiddelen van tegenwoordig niet zoveel kwaad meer kunnen. Die ontwormingsmiddelen van vroeger wel, die waren ronduit giftig voor honden.
Ik weet verder niet of dat wetenschappelijk bewezen is, of gewoon geklets van mijn DA, maar ik zou me niet zoveel zorgen maken...
Maar in heel veel ontwormingsmiddelen voor paarden zit ivermectine, dat is toch het giftige spul?
Nouja, Joy eet ook vaak zat paardenpoep, ik ben druk bezig om het af te leren.

-
- Zeer actief
-
- Erelid
- Contacteer:
dat is dus ook zo..ze horen het eigenlijk ook te etenchaco schreef:Vaak hoor je ook dat honden paardenpoep eten omdat ze plantaardig voedsel zelf slecht kunnen verteren. Daarvoor kunnen ze dan de maag-darminhoud en mest van planteneters gebruiken. Deze mest is rijk aan halverteerde plantenresten (en dus al voor een groot gedeelte verteerd)

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
In het bos,in het parkMarja schreef:Waar vinden jullie honden in hemelsnaam mensenpoep?????Martijn schreef:Niet zeiken. Mensenpoep uit een hondenbek halen. DAT is erg.Reini schreef: Gadverpielekes de stront zat diep onder mijn nagels omdat ik het uit zijn bek wilde vissen! Bah bah

Daar komen jouw honden toch hopelijk ook?Zo ja,dan heb je geluk dat ze daar niet in geinteresseerd zijn

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Assie
- Zeer actief
- Contacteer:
Nogmaals, ik weet niet of dat wetenschappelijk bewezen is, of gezwets van mijn dierenarts. Maar voor mijn gevoel weet hij er toch wel een beetje van af. Dus ik maak me niet zoveel zorgen als Tip weer eens 'n keer zo'n keutel meesnaait en hem dan weigert los te latenTakkie schreef: ooh?
Maar in heel veel ontwormingsmiddelen voor paarden zit ivermectine, dat is toch het giftige spul?
Nouja, Joy eet ook vaak zat paardenpoep, ik ben druk bezig om het af te leren.

-
- Zeer actief
Ik kan het helemaal op moleculair niveau uitleggen (op verzoek) maar in het kort komt het hier op neer: er komt bij collies(en een aantal aan collies verwante rassen en bastaards) een erfelijke afwijkingvoor die er voor zorgt dat bepaalde medicijnen (waaronder ivermectie) de bloed-hersenbarriere kan passeren. Dan vertonen ze vergiftigingsverschijnselen en kunnen door gaan. Dus ivermectine is giftig voor bepaalde honden met een erfelijke afwijking.Takkie schreef:Maar in heel veel ontwormingsmiddelen voor paarden zit ivermectine, dat is toch het giftige spul?
Er zijn ook nog andere erfelijke afwijkingen die overgevoeligheid voor bepaalde medicijnen geven.
Laatst gewijzigd door Sjiel op 25 mei 2005 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
weg gehaald zit een virus in
-
- Zeer actief