Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Uitdagen
Moderator: moderatorteam
-
Baily
Misschien kan je vriend eventjes met hem naar buiten gaan als jij thuis komt. Dus dat hij met hond jou buiten op staat te wachten. Dan is het plassen ook niet zo erg, want dat is dan buiten. Kan hij daar eventjes lekker uitrazen en is moe als hij naar binnen gaat.
(Plassen van blijdschap heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord. Dat is volgens mij meer onderdanigheid.)
Dan zou je er een gewoonte van kunnen maken om hem de eerste vijf minuten dat je binnen bent te negeren. Ga een kop koffie zetten of weet ik wat, maar negeer hem.
Daarna zou ik hem bij me roepen en op mijn voorwaarden gaan spelen met hem. Wordt hij te druk dan is het spelletje over en probeer je het na een tijdje nog een keer.
En als hij druk gaat doen uit zichzelf en het gedrag vertoont wat je beschreef inderdaad weg lopen, desnoods de kamer uit. Maar wel daarna belonen als hij zich goed gedraagt, dus als hij rustig is.
Rijden tegen mij hebben ze hier nog nooit gedaan, maar ik zou dat dus niet accepteren.
Maar mag ik vragen wat je bij een pup van 12 weken allemaal corrigeert? Niet aanvallend bedoelt maar ik corrigeerde niet erg veel bij zo'n jonge pup.
(Plassen van blijdschap heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord. Dat is volgens mij meer onderdanigheid.)
Dan zou je er een gewoonte van kunnen maken om hem de eerste vijf minuten dat je binnen bent te negeren. Ga een kop koffie zetten of weet ik wat, maar negeer hem.
Daarna zou ik hem bij me roepen en op mijn voorwaarden gaan spelen met hem. Wordt hij te druk dan is het spelletje over en probeer je het na een tijdje nog een keer.
En als hij druk gaat doen uit zichzelf en het gedrag vertoont wat je beschreef inderdaad weg lopen, desnoods de kamer uit. Maar wel daarna belonen als hij zich goed gedraagt, dus als hij rustig is.
Rijden tegen mij hebben ze hier nog nooit gedaan, maar ik zou dat dus niet accepteren.
Maar mag ik vragen wat je bij een pup van 12 weken allemaal corrigeert? Niet aanvallend bedoelt maar ik corrigeerde niet erg veel bij zo'n jonge pup.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Een pup van 12 weken is helemaal nog nie tserieus bezig met de baas spelen, maar kijkt wel naar grenzen. Ik sluit me aan bij wat al gezegd is..stress! Vergis je niet wat een periode alleen zijn of iemand missen met een hond kan doen. Als ik heb gewerkt merk ik de uren daarna dat Nelson drukker is dan normaal, ook na het wandelen. Er zit gewoon stress in dat lijf en dat moet eruit!
Rijden is een stressuiting en valt ook onder dominant gedrag. Een hond kan overigens gewoon onderdanig zijn en wel dominant gedrag vertonen. Daarvoor hoeft hij niet de baas te zijn.
Het rijden met je niet goed vinden en je moet geen dingen doen die stress verhogen..geen drukke correctie's dus, maar kalmte erin brengen. Resoluut je pup van je afzetten en negeren. Helpt dat niet ga je even weg, zodat hij kan kalmeren.
Het klinkt allemaal heel gewoon, geen zorgen verder.
Lekker genieten en opvoeden..daar gaat dit namelijk over!
Rijden is een stressuiting en valt ook onder dominant gedrag. Een hond kan overigens gewoon onderdanig zijn en wel dominant gedrag vertonen. Daarvoor hoeft hij niet de baas te zijn.
Het rijden met je niet goed vinden en je moet geen dingen doen die stress verhogen..geen drukke correctie's dus, maar kalmte erin brengen. Resoluut je pup van je afzetten en negeren. Helpt dat niet ga je even weg, zodat hij kan kalmeren.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- mechelaar_fan
- Zeer actief
is het zo verschrikkelijk dat een hondje wil spelen? volkomen normaal.
Als je niet wil dat je wordt uitgedaagd, moet je eerst uitdagen, wees je hond je voor, neem de leiding, en begin een spelletje voordat hij kan beginnen.
Een hond is niet alleen iets om bij je te zijn, je moet er ook mee bezig zijn. Een hond is geen passief gezelschapsdier, zoals een cavia, maar een actief gezelschapsdier.
Als je hondje zo lastig doet, is dat van opgekropte energie, je corrigeert, en je creëert nog stress ook. het zal alleen maar van kwaad naar erger gaan, tenzij je je hondje op een leuke manier moe maakt.
dus gooi die dominantieregels in de prullenmand, waar ze in 90% van de gevallen thuis horen, en begin te spelen met je hond.
Als je niet wil dat je wordt uitgedaagd, moet je eerst uitdagen, wees je hond je voor, neem de leiding, en begin een spelletje voordat hij kan beginnen.
Een hond is niet alleen iets om bij je te zijn, je moet er ook mee bezig zijn. Een hond is geen passief gezelschapsdier, zoals een cavia, maar een actief gezelschapsdier.
Als je hondje zo lastig doet, is dat van opgekropte energie, je corrigeert, en je creëert nog stress ook. het zal alleen maar van kwaad naar erger gaan, tenzij je je hondje op een leuke manier moe maakt.
dus gooi die dominantieregels in de prullenmand, waar ze in 90% van de gevallen thuis horen, en begin te spelen met je hond.
- starfleet
- Erelid
Volgens mij is dat het probleem niet bij Brammetje en Zoek stok.mechelaar_fan schreef:i
Anne
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
starfleet schreef:Volgens mij is dat het probleem niet bij Brammetje en Zoek stok.mechelaar_fan schreef:i
Anne
Ik was onzeker over het gedrag van hem op 1 bepaald moment, plaatste het in de dominantie hoek. Maar ik ga het nu over een andere boeg gooien. Bedankt dus voor jullie tips.

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Kalmte is mijn middle nameEline* schreef:Een pup van 12 weken is helemaal nog nie tserieus bezig met de baas spelen, maar kijkt wel naar grenzen. Ik sluit me aan bij wat al gezegd is..stress! Vergis je niet wat een periode alleen zijn of iemand missen met een hond kan doen. Als ik heb gewerkt merk ik de uren daarna dat Nelson drukker is dan normaal, ook na het wandelen. Er zit gewoon stress in dat lijf en dat moet eruit!

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Zoek stok!
- Zeer actief
Leuk, zo'n topic waarin ik met mezelf praat
Ik wilde even laten weten dat het beter gaat. Gisteravond ging hij ook op de 'ik pest Linda toer' (blijkbaar was het de avond daarvoor goed bevallen). Ik ben vier keer weggelopen en toen was de pret over. Goed he?
Vanavond was het ook weer raak. Net toen ik m'n bordje warm eten zat op te smikkelen natuurlijk. Negeren ging moeilijker, want met een bord eten op de trap zitten is niet echt leuk (heb het wel een keer gedaan). Ik heb het snel opgegeten en ben toen buiten met hem gaan spelen.
Ik hoop dat de lol er nu een beetje afgaat.
Ik wilde even laten weten dat het beter gaat. Gisteravond ging hij ook op de 'ik pest Linda toer' (blijkbaar was het de avond daarvoor goed bevallen). Ik ben vier keer weggelopen en toen was de pret over. Goed he?
Vanavond was het ook weer raak. Net toen ik m'n bordje warm eten zat op te smikkelen natuurlijk. Negeren ging moeilijker, want met een bord eten op de trap zitten is niet echt leuk (heb het wel een keer gedaan). Ik heb het snel opgegeten en ben toen buiten met hem gaan spelen.

Linda, Izzie en Bram
- Gordonsetter23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Gordonsetter
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
ik laat Ferrero altijd naar zijn bench gaan met een leuk speeltje als we gaan eten.Zoek stok! schreef:Leuk, zo'n topic waarin ik met mezelf praat![]()
volgens de vrouw van de cursus voorkom je zo schooien en is het ook beter voor de rangorde.
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ja, daar had ik ook al aan gedacht, maar Bram wil overdag niet in de bench. 's Avonds heeft hij er geen enkel probleem mee, maar overdag ziet hij het niet zitten. Maar misschien ga ik het vanavond toch eens proberen. Het zou wel leuk zijn als ik m'n maaltijd niet in drie happen hoef te verorberen.Gordonsetter23 schreef:ik laat Ferrero altijd naar zijn bench gaan met een leuk speeltje als we gaan eten.Zoek stok! schreef:Leuk, zo'n topic waarin ik met mezelf praat![]()
volgens de vrouw van de cursus voorkom je zo schooien en is het ook beter voor de rangorde.

Linda, Izzie en Bram
- starfleet
- Erelid
Een lekkere Kong geven als jullie gaan eten helpt niet?Zoek stok! schreef:
Ja, daar had ik ook al aan gedacht, maar Bram wil overdag niet in de bench. 's Avonds heeft hij er geen enkel probleem mee, maar overdag ziet hij het niet zitten. Maar misschien ga ik het vanavond toch eens proberen. Het zou wel leuk zijn als ik m'n maaltijd niet in drie happen hoef te verorberen.
Anne
- Gordonsetter23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Gordonsetter
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ferrero wilde eerst ook overdag niet in zijn bench maar net als met het leren alleen ziin heb ik het ook gedaan met overdag in de bench doen.Zoek stok! schreef:Ja, daar had ik ook al aan gedacht, maar Bram wil overdag niet in de bench. 's Avonds heeft hij er geen enkel probleem mee, maar overdag ziet hij het niet zitten. Maar misschien ga ik het vanavond toch eens proberen. Het zou wel leuk zijn als ik m'n maaltijd niet in drie happen hoef te verorberen.Gordonsetter23 schreef:ik laat Ferrero altijd naar zijn bench gaan met een leuk speeltje als we gaan eten.Zoek stok! schreef:Leuk, zo'n topic waarin ik met mezelf praat![]()
en ach hij krijgt meestal iets lekkers mee in de bench of ik leg iets lekkers neer als hij ligt te slapen als hij de wakker word is hij door het dolle heen.
zo loopt hij nu af en toe zelf al naar zijn bench om te spieken of er nog wat te halen valt.
- Zoek stok!
- Zeer actief
Nee, ik heb alles er al in gedaan, maar hij vindt er niks aan. Ik laat het nu even liggen en probeer het over twee weken weer eens.starfleet schreef:Een lekkere Kong geven als jullie gaan eten helpt niet?Zoek stok! schreef:
Ja, daar had ik ook al aan gedacht, maar Bram wil overdag niet in de bench. 's Avonds heeft hij er geen enkel probleem mee, maar overdag ziet hij het niet zitten. Maar misschien ga ik het vanavond toch eens proberen. Het zou wel leuk zijn als ik m'n maaltijd niet in drie happen hoef te verorberen.
Anne
Net was hij trouwens heel braaf tijdens het eten. Ja, hij rende rond met z'n piepding en deed gekke sprongen, maar hij liet ons met rust. Prima dus.

Linda, Izzie en Bram
- starfleet
- Erelid
Lijkt me wel. Hier ligt de hond tegenwoordig meestal onder de tafel op onze voeten en ik heb in het verleden ook wel eens op de trap zitten eten, dus je bent niet de enige gek.Zoek stok! schreef:
Net was hij trouwens heel braaf tijdens het eten. Ja, hij rende rond met z'n piepding en deed gekke sprongen, maar hij liet ons met rust. Prima dus.
Anne
-
Addy
Sorry hoor maar ik vind dat je een beetje overdrijft, het is nog maar een puppekind die gewoon blij met zijn baasje is en ik denk niet dat puppekind denkt lekker samen de vrije avond verpesten. Puppegedrag kan je heel goed sturen door afleiding en verder gewoon genieten van het beestjeZoek stok! schreef:Okay, dan kan ik het nu wat beter plaatsen. Ik was er eerlijk gezegd ook wel een beetje sneu van. Dan denk ik 'samen lekker de vrije avond vieren' en dan doet hij zo. Niet echt ontspannend. En toen ging ik me ook nog bedenken dat hij m'n vriend blijkbaar als baas ziet en mij niet.starfleet schreef:Ik denk niet dat je daar op dit moment bang voor hoeft te zijn. En dan nog, in de toekomst bereik je door correcties ook niet dat hij jou als baas ziet. Overwicht laat je vooral zien door als baas zelf de initiatieven te nemen en die niet aan de hond over te laten.Zoek stok! schreef:
Maar ik hoef me dus geen zorgen te maken dat hij mij niet als 'baas' ziet? Daar zat ik even mee.
Dat opzoeken van kabels en in het kleed hangen zijn niet tekenen dat hij je uit aan het testen is, maar het levert hem aandacht op en dat wil hij. Ik noemde ergens eerder het voorbeeld dat mijn hond op zoek gaat naar iets van plastic als ze persé aandacht wil. Dat is ook geen uittesten van gezag, maar gewoon weten dat als je dat doet dan levert dat wat op.
Denk ik, schat ik in vanaf je post.
Anne
Woensdag ga ik het proberen, zal even laten weten hoe het is gegaan.
Addy