Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Is Eukanuba goed?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

car&kids
Vaste gebruiker

Is Eukanuba goed?

Ongelezen bericht door car&kids »

Hallo mensen,

heb alles (nouja, alles :roll: ) een beetje doorgelezen en nog weet ik niet wat ik moet geven aan mijn hondjes! Helaas niet zo'n grote portemonnee en ook nog 2 katten en 3 kids in huis. Ik hoorde dat Royal Canin en Eukanuba goede merken zijn. Nu lees ik hier dat ook daar vraagtekens bij staan???

Lady is 5 jaar, slechts 4,5 kilo zwaar, een vuilnisbakkie
Jazzy is 9 weken, kruising tussen een hollandse herder en JR.

Ik geef Lady Eukenuba volwassen, en geef Jazzy puppybrokken van Eukanuba. Toen ik Jazzy kreeg zat ze aan de Pedigree puppybrokken, dus ik heel ijverig een pak gekocht, maar ik las hier dat het rotzooi was dus heb ik het volle pak terug gebracht en ingewisseld voor Eukanuba...

Maar nu lees ik van alles en nog wat....Aaarrhhhhgggg ik weet het niet meer, hahahaha. Ik zou eigenlijk graag voor beiden dezelfde brokken hebben, kan dat of niet, en waarom niet?

Bedankt he?
Groet van Carla, mama van 3 kids, 2 katten en 2 hondjes.. Lady en Jazzy het pupje... en oja..
Rob is er ook nog :P

Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Probeer dan Farmfood.
Stukken beter en goedkoper. En je kunt het aan allebei je honden geven.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Dog-out
Actief
Mijn ras(sen): Duitse dog en
een Borr
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dog-out »

Of Cavom, is ongeveer hetzelfde als Farmfood maar nog goedkoper en beter verkrijgbaar. Ik voer mijn 3 honden nu ongeveer een jaar Cavom en ben er erg tevreden over. Maar niet alle honden reageren hetzelfde op verschillende brokken, dus het blijft altijd eerst uitproberen.
Dog-out
Actief
Mijn ras(sen): Duitse dog en
een Borr

Ongelezen bericht door Dog-out »

Oja, om antwoord te geven op je vraag; volgens mij is Eukanuba geen slechte brok maar ik heb ooit eens ergens gelezen dat Eukanuba vreselijke proeven doet met levende honden om te kijken welke werking de stoffen hebben op de spieren. Daarom komt het er bij mij niet in. :neenee:
car&kids
Vaste gebruiker

Hee bedankt voor die supersnelle reacties! Ik heb net een luiertje verschoond en een drinkje voor de kids en voila.. effe kijken .. en er is alweer gereageerd, :mrgreen: geweldig!

Dus het is beter dan FarmFood. Ik ben zelf niet ontevreden over de Eukanuba, maar je wilt toch graag het beste voor je hondjes, he?

Met mijn vraag of je het aan beiden kunt geven bedoel ik: kan ik mijn puppy ook de volwassen brokjes geven? Ze krijgt ze makkelijk weg en ze vindt ze lekker, maar is het zo nodig om puppybrokken te geven, of kan ik misschien iets extra's aan Jazzy geven als ze tekort komt???? Een soort van vitaminepilletje voor honden? Hahaha, ik geef ze ook aan de kids, dus niet gek toch? :denken:
Groet van Carla, mama van 3 kids, 2 katten en 2 hondjes.. Lady en Jazzy het pupje... en oja..

Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Lees anders hier maar eens: http://www.farmfood.nl/. :wink:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
car&kids
Vaste gebruiker

He getver, ik lees nu dat verhaal over die proeven :evil: ??? Is dat echt waar, waar heb je dat gelezen? Als dat zo is, zou het voor mij ook een reden zijn om er mee te kappen!!!!

En ik ga zo kijken op de site van FarmFood, ik wil eigenlijk niet overstappen op ander voer, maar als er gegronde goede redenen zijn.... en het te betalen blijft.... ik moet nu rennen naar school, toedeloe...

Afbeelding
Seahorse
Actief

Ongelezen bericht door Seahorse »

Ik ben sinds een paar dagen overgestapt van Eukanuba op Cavom. Het zou gezonder zijn, het is goedkoper en Billy vind het ook nog eens erg lekker. De bak is in een paar minuten leeg terwijl Eukanuba soms wel de hele dag bleef staan. Wel moet je opletten dat je niet te veel geeft omdat je honden anders te dik kunnen worden en ook zou ik in één keer overschakelen (niet mengen) omdat ze andere diarree kunnen krijgen.
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

car&kids schreef:He getver, ik lees nu dat verhaal over die proeven :evil: ??? Is dat echt waar, waar heb je dat gelezen? Als dat zo is, zou het voor mij ook een reden zijn om er mee te kappen!!!!

En ik ga zo kijken op de site van FarmFood, ik wil eigenlijk niet overstappen op ander voer, maar als er gegronde goede redenen zijn.... en het te betalen blijft.... ik moet nu rennen naar school, toedeloe...
Waarom niet overstappen op een ander voer? ik snap dat niet :19:

Farmfood is een goede brok en idd stukken goedkoper dat wat je nu geeft :wink:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Miijn honden deden het absoluut niet op Farmfood, en doen het perfect op Eukanuba met 2 versvleesdagen.
Dat dierproevenverhaal is allang achterhaald, zie de website van Eukanuba en van de DB
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
car&kids
Vaste gebruiker

Ik ben net opgestapt op Eukanuba, met Jazzy dan, he? Lady krijgt al langer Eukanuba. Dus nu weer switchen?? Ik wil graag weten of Eukanuba nu zo slecht is, en of ik Jazzy ook gewone brokken kan geven en niet puppybrokken.

FarmFood klinkt ook goed. Cavom ook. Whaaaaa het is best moeilijk zeg!

Afbeelding
Takkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond

Ongelezen bericht door Takkie »

Ja, het is zeker moeilijk!
Waarom ik geen Eukanuba geef:

* Het is duur voer en er wordt veel reclame voor gemaakt, dus denken mensen al snel dat het een goed voer is.

* Eukanuba wordt geconserveerd (?) met BHT en BHA. Dit is verboden voor menselijke consumptie, maar voor diervoeders is het toegestaan. Dit is kankerverwekkend.

* Eukanuba is een krokante brok, en geperste brokken zijn beter (o.a. Prins, Farmfood, Cavom). Krokant = verhit tot meer dan 100 graden waardoor er veel voedingsstoffen verloren gaan. Geperst = verhit tot 70 graden (wel minder lang houdbaar). Geperste brokken vallen langzaam uitelkaar vanuit de buitenkant van de brok in de maag, krokante vallen in één keer uit elkaar in de maag, dus grotere kans op maagkanteling.

Anders moet je eens zoeken op "Eukanuba" in het Zoekscherm. Er zijn al een aanta discussies over geweest.

Ik zelf geef trouwens Prins, de puppybrok is hetzelfde als de volwassenbrok, alleen in kleinere brokvorm. Het schijnt namelijk ook zo te zijn dat puppybrok helemaal niet zo goed is, omdat er teveel eiwit inzit en de puppy's daar te snel van groeien.
Op de site van Farmfood staat daar heel veel over geschreven.

Veel succes ermee!
Afbeelding
BessieTurf
Actief
Mijn ras(sen): Witte Herder

Ongelezen bericht door BessieTurf »

Voor Eukanuba betaal je ongelovelijk veel geld voor een zak, en een groot deel van dat geld gaat naar hun marketing. Eukanuba geeft heel vaak cadeautjes bij het voer. Ik heb die cadeau's niet nodig, ik wil gewoon goed voer.

Prins, Cavom, Meadowfield en Farmfood zijn eerlijke brokken voor niet al te veel geld. Gewoon goed voer wat je zowel aan je pup als aan je volwassen hond kan geven.

Ik weet dat in ieder geval Meadowfield (www.meadowfield.nl) en Farmfood (www.farmfood.nl) te bestellen zijn. Hoef je zelf lekker niet te slepen. Maar houd wel in de gaten datje niet een al te grote zak bestelt als je honden nog niet zoveel eten. Ik zeg dit omdat deze brokken geen synthetische conserveringsmiddelen bevatten en de zak dus niet maanden open kan staan ... hoewel ... dat is eigenlijk nooit goed. Bestel dus liever een wat kleinere zak (4 kg).
Carly
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Carly »

Pino at toen wij hem kregen ook Eukanuba. Ik vond zijn ontlasting echter niet je van het plus dat het leek alsof hij continu honger had.
Ik ben toen, na heel veel advies van anderen, overgegaan op Prins. Nog geen spijt van gehad.
In het begin kreeg Pino prins procare puppy & junior ... dit vond ik aan de prijzige kant ... voor 3 kilo betaalden we dik 10 euro.
Nu krijgt hij prins procare super ... dit is heel betaalbaar ... voor 15 kilo betaal ik volgens mij een euro of 33. Dit kun je ook aan je pup geven vanaf 8 weken.
Het advies wat ik verder nog kreeg was om als Pino 1 jaar is over te stappen op prins procare standard ... dit omdat prins procare super nadat de hond 1 jaar is ervoor kan zorgen dat de hond overgewicht krijgt .. prins procare standard is dan weer wat uitgebalanceerder ... en als ik de verhalen goed heb begrepen is standard weer betaalbaarder dan super.

Kijk anders even op de website van prins petfoods.
car&kids
Vaste gebruiker

Bedankt voor alle adviezen!

Ik was vandaag in het dorp en daar werd ook Prins geadviseerd, maar hij had ook een ander merk, Bento Kronen, zegt jullie dat wat? Ik weet niet zo snel wat Prins kost, maar Bento Kronen kost 12,95 voor 3 kilo. Ernie, jij gaf dus 'volwassen' brokken aan je pup? Ik heb zelf ook het idee dat het wel goed kan, maar ik wil ook wel weer het beste voor mijn hondje. Het blijft lastig, maar zoals het nu gaat, eten ze ook van elkaar! En Lady heeft nu superveel energie met Jazzy erbij, die spelen de hele dag!

Igg koop ik geen Eukanuba meer, gelukkig is dat verhaal over de dierproeven achterhaald, maar het blijft duur spul!

Bedankt en ik weet dat het onderwerp vast vaak aangehaald is, maar ik kon het niet zo snel vinden! :mrgreen:

Afbeelding
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

Takkie schreef:Ja, het is zeker moeilijk!

* Het is duur voer en er wordt veel reclame voor gemaakt, dus denken mensen al snel dat het een goed voer is.

* Eukanuba wordt geconserveerd (?) met BHT en BHA. Dit is verboden voor menselijke consumptie, maar voor diervoeders is het toegestaan. Dit is kankerverwekkend.

* Eukanuba is een krokante brok, en geperste brokken zijn beter (o.a. Prins, Farmfood, Cavom). Krokant = verhit tot meer dan 100 graden waardoor er veel voedingsstoffen verloren gaan. Geperst = verhit tot 70 graden (wel minder lang houdbaar). Geperste brokken vallen langzaam uitelkaar vanuit de buitenkant van de brok in de maag, krokante vallen in één keer uit elkaar in de maag, dus grotere kans op maagkanteling.

Anders moet je eens zoeken op "Eukanuba" in het Zoekscherm. Er zijn al een aanta discussies over geweest.

Ik zelf geef trouwens Prins, de puppybrok is hetzelfde als de volwassenbrok, alleen in kleinere brokvorm. Het schijnt namelijk ook zo te zijn dat puppybrok helemaal niet zo goed is, omdat er teveel eiwit inzit en de puppy's daar te snel van groeien.

Veel succes ermee!
In de laatste dogma(hondenblad) staat het nieuwste onderzoek naar eiwitten in brokken.
Het is gebleken dat eiwitten geen invloed hebben op de groei van je pup, men heeft dat wel lang gedacht.

Meid blijf lekker op de eukanuba, je bent er tevreden over en op elke brok is wel iets aan te merken!
Dat van die walgelijke proeven is zoooooo oud nieuws!!!
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
car&kids
Vaste gebruiker

Ik heb effe rondgesnuffeld en ga toch de Prins proberen. Wat me ook erg aantrekt is het feit dat Lady en Jazzy dezelfde brokken krijgen, dus de puppy/junior brokken en later kan ik dan wat grotere brokken geven! En het feit dat het geperste brokken zijn, is ook aantrekkelijker!

Carly, nog bedankt voor je advies, ik zag je bericht pas nadat ik die van mij had gepost!

En via Zoeken er achter gekomen, dat ik toch voortaan eerst via Zoeken ga zoeken, hahahaha, jeetje wat is er al veel geschreven/gevraagd, voor elk wat wils!!!!!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Afbeelding
Marja
Zeer actief

Hier krijgen ze ook Prins :mrgreen:
Heel tevreden!
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Marja schreef:

Veel succes ermee!
In de laatste dogma(hondenblad) staat het nieuwste onderzoek naar eiwitten in brokken.
Het is gebleken dat eiwitten geen invloed hebben op de groei van je pup, men heeft dat wel lang gedacht.

Meid blijf lekker op de eukanuba, je bent er tevreden over en op elke brok is wel iets aan te merken!
ach ja ook al zijn de dierproeven oud nieuws, het voer blijft in mijn ogen te chemisch , dus rotzooi... en waar heb jij nog meer gelezen dat eiwitten geen invloed hebben op de groei van pups? of alleen in dat blad?
Takkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond

Ongelezen bericht door Takkie »

Ja, ik heb dat trouwens ook gelezen in de Dogma... ach... je weet het op een gegeven moment echt niet meer.
Afbeelding
car&kids
Vaste gebruiker

Al is het oud nieuws, ik schrok er toch van, en ik vind het ook best wel duur en ze vallen er niet echt op aan. Ik haal het steeds weg, zet het weer neer en ja.. op ten duur wordt het zo oud als de pest natuurlijk :pffff: ...
Ik ga gewoon lekker de Prins proberen, hopelijk vinden de doggy's het ook goed, en lekker, is niet geheel onbelangrijk, hehe.

Thanx!

Afbeelding
Marja
Zeer actief

yamie schreef:
Marja schreef:

Veel succes ermee!

ach ja ook al zijn de dierproeven oud nieuws, het voer blijft in mijn ogen te chemisch , dus rotzooi... en waar heb jij nog meer gelezen dat eiwitten geen invloed hebben op de groei van pups? of alleen in dat blad?
Alleen in dat blad, maar mijn da roept dat ook al jaren.
Ik heb het eerste jaar eukanuba gegeven en was er tevreden over, toen wou stapper ineens niet meer eten dus hebben we een aantal andere merken geprobeerd.
Nu zitten ze hier al heel lang op prins.
Maar anders was ik gewoon op eukanuba gebleven hoor!
Afbeelding
dropje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door dropje »

bento kronen hebben ze hier ook gehad.
ze vonden dat lekker en kregen mooie drollen.
kocht het altijd bij de intratuin maar dat is nu in tuinland veranderd.
ze krijgen nu fokker (tuinland) vinden ze ook heel lekker.
Roelof
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Roelof »

Wij voeren de honden beide fokker brokken.
Ze doen het er beide goed op,en weekends geef ik ze als tussendoortje een lekker stukje pens.
De honden hebben een mooie vacht,en ook een goed gebit. :ok:
car&kids
Vaste gebruiker

Ondertussen ben ik (is mijn vacht niet glanzend, hahahahaha :mrgreen: ) alweer een week op de Prins-brokken en ik vind dat ze er goed van eten. Ik had de puppybrokken genomen, maar ik ga de volgende keer wat grotere halen... Jazzy is nu al bijna zo groot als Lady.

Het voordeel is dat je ook bij Pet's Place Prins-brokken kan scheppen. Het is niet veel goedkoper, maar ik vind zo'n megazak van 4 kilo al veel voor mijn 2 hondjes. Ga ik liever elke week een zakje halen bij Pet's Place. Alhoewel de originele zakken wel vershoudend zijn..... nahjaaa ik kijk wel even.

Nog bedankt voor jullie reacties!!!!

Afbeelding
BessieTurf
Actief
Mijn ras(sen): Witte Herder

Ongelezen bericht door BessieTurf »

car&kids schreef:Ondertussen ben ik (is mijn vacht niet glanzend, hahahahaha :mrgreen: ) alweer een week op de Prins-brokken en ik vind dat ze er goed van eten. Ik had de puppybrokken genomen, maar ik ga de volgende keer wat grotere halen... Jazzy is nu al bijna zo groot als Lady.

Het voordeel is dat je ook bij Pet's Place Prins-brokken kan scheppen. Het is niet veel goedkoper, maar ik vind zo'n megazak van 4 kilo al veel voor mijn 2 hondjes. Ga ik liever elke week een zakje halen bij Pet's Place. Alhoewel de originele zakken wel vershoudend zijn..... nahjaaa ik kijk wel even.

Nog bedankt voor jullie reacties!!!!
Een nadeel van dat schepvoer is dat het de hele dag open en bloot ligt. Daardoor gaat de kwaliteit hard achteruit. Harder dan in een afgesloten zak of voerton. Dus als het financieel toch niet zoveel scheelt zou ik toch maar voor een zak kiezen.
car&kids
Vaste gebruiker

Tja, dat is natuurlijk wel zo..... dan zal het inderdaad beter zijn om gewoon een zak van 4 kilo te nemen! :ok: Had ik niet over nagedacht!

Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Voordat je enorme hoeveelheden van een ander merk gaat kopen: koop eerst een kleine hoeveelheid en kijk of ze het lusten!

Ik wilde ook heel graag Farm Food geven (in combinatie met versvlees), maar na weken proberen heb ik het opgegeven: hij lust het echt niet. Nu geef ik Royal Canin en meneer vindt het heerlijk. Da's toch ook belangrijk :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Zoek stok! schreef:Voordat je enorme hoeveelheden van een ander merk gaat kopen: koop eerst een kleine hoeveelheid en kijk of ze het lusten!

Ik wilde ook heel graag Farm Food geven (in combinatie met versvlees), maar na weken proberen heb ik het opgegeven: hij lust het echt niet. Nu geef ik Royal Canin en meneer vindt het heerlijk. Da's toch ook belangrijk :wink:

Merk vaak dat de meeste hondjes RC lekker vinden, die van mij willen maar een paar brokken, die van RC en die brokken van Mol waren de meiden gek op.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Angel-eyes schreef:
Zoek stok! schreef:Voordat je enorme hoeveelheden van een ander merk gaat kopen: koop eerst een kleine hoeveelheid en kijk of ze het lusten!

Merk vaak dat de meeste hondjes RC lekker vinden, die van mij willen maar een paar brokken, die van RC en die brokken van Mol waren de meiden gek op.
Het ruikt ook zo lekker! (en het smaakt ook lekker, maar ik heb het natuurlijk niet zelf geproefd, ahum.... :wink: )
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”