Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

cavom puppy junior

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

gucci
Zeer actief

cavom puppy junior

Ongelezen bericht door gucci »

hoi hoi

wie heeft ervaring met de puppybrokjes van cavom, mijn nieuwe pup kreeg het van de fokster en als ik zie wat een mooie ontlasting zij heeft, kleine harde drolletjes, mijn andere hond eet nu nog carocroc junior, maar vind de cavom ook lekker, hij poept veel meer en wat zachtere ontlasting dus ik wil hem ook overzetten op de cavom, kennen jullie het..ze krijgen ook twee a drie dagen energique en vuile pens.
BessieTurf
Actief
Mijn ras(sen): Witte Herder

Ongelezen bericht door BessieTurf »

Wellicht heb je te snel je pup overgezet op ander voer (Carocroc in jouw geval) en is de kleine daarom aan de wat dunnere ontlasting.

Elke hond reageert anders op elk voer. Je ziet dat de honden het bij de fokker goed doen op Cavom, dan is het de moeite waard om te proberen. Je kunt dat gelijk doen na die paar dagen versvlees. En dan kan je het het beste een tijdje aanzien en dan oordelen of Cavom voor jouw hond bevalt. Laat de hond gewoon eerst ook even een tijdje aan het voer wennen (dat geldt altijd).
gucci
Zeer actief

nee, mijn nieuwe pup eet cavom van de fokster en mijn andere hond eet al tijden carocroc junior, maar ik ben gewoon niet over zijn hoeveelheid ontlasting te spreken het is niet dun maar wel veel en wat vettig, zeker als ik het vergelijk met de ontlasting van mijn nieuwe pup, vandaar, maar ik ben benieuwd of er goede ervaringen zijn over cavom puppy junior, omdat ik lees dat ze van cavom sneller dik worden, is dat bij de puppy junior ook zo,
Sam22
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Sam22 »

CAvom is een zeer goede brok alleen zit er wel veel energie in... dat moet je in de gaten houdne met voeren anders is het een echte dikmaker!
BessieTurf
Actief

gucci schreef:nee, mijn nieuwe pup eet cavom van de fokster en mijn andere hond eet al tijden carocroc junior, maar ik ben gewoon niet over zijn hoeveelheid ontlasting te spreken het is niet dun maar wel veel en wat vettig, zeker als ik het vergelijk met de ontlasting van mijn nieuwe pup, vandaar, maar ik ben benieuwd of er goede ervaringen zijn over cavom puppy junior, omdat ik lees dat ze van cavom sneller dik worden, is dat bij de puppy junior ook zo,
Ah, sorry, dan had ik het verkeerd begrepen welke hond wat krijgt. Excuses.

Ze worden van Cavom en Farmfood alleen maar sneller dik omdat er teveel gevoerd wordt. Je hoeft van dat voer maar heel weinig te geven en dat vergeten de mensen. Het lijkt zo zielig maar een paar brokken in de bak, maar dat is het niet want het is alles wat ze nodig hebben.

Of puppy junior ook zo hoog in de calorieen zit weet ik niet, maar dat kan je wel nazien op hun website www.cavom.nl
gucci
Zeer actief

dank je voor de link, ik ga gelijk even kijken..
gucci
Zeer actief

ik heb even gekeken naar de voedingstabel voor pups, maar dat is zeker weinig wat je moet geven, in vergelijking van het voer wat de andere hond moet hebben. dat moet je wel goed in de gaten houden, want dan kan ik me voorstellen dat ze echt dichtgroeien als je gewend bent om van een ander merk te geven, qua hoeveelheid in het bakje. dit is 30-40 gram(vanaf 3mnd) per kg ze is nu zo rond de 5,5 kg, dus dan ongeveer, zo rond de 200 gram, van de andere merken is dat al gauw tegen de 300 gram en meer.
BessieTurf
Actief

gucci schreef:ik heb even gekeken naar de voedingstabel voor pups, maar dat is zeker weinig wat je moet geven, in vergelijking van het voer wat de andere hond moet hebben. dat moet je wel goed in de gaten houden, want dan kan ik me voorstellen dat ze echt dichtgroeien als je gewend bent om van een ander merk te geven, qua hoeveelheid in het bakje. dit is 30-40 gram(vanaf 3mnd) per kg ze is nu zo rond de 5,5 kg, dus dan ongeveer, zo rond de 200 gram, van de andere merken is dat al gauw tegen de 300 gram en meer.
Precies, maar als je dat maar in de gaten houdt is er niets aan de hand. Lijkt mij althans.
aschra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog

Ongelezen bericht door aschra »

de ene hond wordt wel dik van cavom en de andere niet

voer met je ogen en dan heb je echt geen problemen
BessieTurf
Actief

aschra schreef:de ene hond wordt wel dik van cavom en de andere niet

voer met je ogen en dan heb je echt geen problemen
Precies, dat wilde ik ook zeggen maar kon het niet zo mooi verwoorden
:ok:

De honden worden niet dik van het voer maar van de voedende hand die teveel in de bakken gooit. Niet doen dus :neenee:
anit
Actief

Ongelezen bericht door anit »

mijn border kreeg ook cavom mee van de fokker,na de puppie tijd over gestapt op hills omdat de andere honden dat ook kregen maar daar deed die het niet goed op [at alles wat los en vast zat en ook alles van de straat] nu weer een tijdje over op cavom en dat gaat prima hij doet het er veel beter op :ok:
gucci
Zeer actief

ik heb cavom besteld morgen kan ik het ophalen, dus ik ben heel benieuwd hoe mijn andere hond zijn ontlasting word, ik hoop net zo mooi als van mijn pup.
Gordonsetter23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gordonsetter
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gordonsetter23 »

gucci schreef:ik heb cavom besteld morgen kan ik het ophalen, dus ik ben heel benieuwd hoe mijn andere hond zijn ontlasting word, ik hoop net zo mooi als van mijn pup.
mijn pup is nu 10 weken en eet dogchow hij poept er veel van en heeft ook jeuk sinds hij het eet.
ik zou hem als hij 16 weken is overzetten op volwassen voer want dit zou beter zijn voor het groei verloop.
kan ik hem dan als ik nu over wil gaan op Cavom het beste puppy junior geven totdat hij 16 weken is en dan de volwassenvorm???
Succes is niet hoever je gekomen bent, maar vanaf waar je begonnen bent
Afbeelding
www.bleekerzonwering.nl
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”