Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

D.A.P.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Marja
Zeer actief

D.A.P.

Ongelezen bericht door Marja »

Zara blaft nog steeds heeeeeeel erg, of we nou thuis zijn of niet.
Ben al een paar mnd met bach bezig maar tot nu toe geen resultaat.

Nu raad iemand me een d.a.p verdamper aan, dus heb ik de da gebeld om te vragen of ze die heeft en wat ie kost.
Nou de kosten vallen mee, 20 euro.

Maar volgens de da heeft het voor Zara totaal geen zin, het is meer voor verlatingsangst en dat heeft Zara niet.
Het is bij haar meer extreme waakdrift.

Wie heeft ervaring met dap???
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Ik heb het hier gebruikt voor Hummel, hij had verlatingsangst en angstagressie, ik merkte geen verschil. Echter van meerdere mensen heb ik gehoord dat het bij hun hond wel heel goed werkt. Misschien toch uitproberen ?
Addy
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

proberen kan geen kwaad...ik ken ook mensen bij wie het geholpen heeft, :wink:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

yamie schreef:proberen kan geen kwaad...ik ken ook mensen bij wie het geholpen heeft, :wink:
Wat doet het dan bij mensen? :denken:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
sample
Zeer actief

Ongelezen bericht door sample »

Eline* schreef:
yamie schreef:proberen kan geen kwaad...ik ken ook mensen bij wie het geholpen heeft, :wink:
bijdehandje :mrgreen:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Eline* schreef:
trut :mrgreen:
Marja
Zeer actief

Mensen met verlatings angst :19:
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Waarom ga je er niet wat aan doen, zeker als je thuis bent moet dat toch lukken. :19:
Commando stil en luid bv
Freek is ook een waker, maar dan wel zo dat hij niet om iedere scheet blaft :mrgreen:
Groetjes Els
Afbeelding
Marja
Zeer actief

billy schreef:Waarom ga je er niet wat aan doen, zeker als je thuis bent moet dat toch lukken. :19:
Commando stil en luid bv
Freek is ook een waker, maar dan wel zo dat hij niet om iedere scheet blaft :mrgreen:
Groetjes Els
Nee dat lukt dus niet!!
Ik ga niet allemaal opsommen wat we geprobeerd hebben, genoeg topics daarover :mrgreen:
Afbeelding
billy
Erelid

Marja schreef:
billy schreef:Waarom ga je er niet wat aan doen, zeker als je thuis bent moet dat toch lukken. :19:
Commando stil en luid bv
Groetjes Els
Nee dat lukt dus niet!!
Ik ga niet allemaal opsommen wat we geprobeerd hebben, genoeg topics daarover :mrgreen:
Je hebt vast lieve of geen buren :mrgreen: :mrgreen:
Maar vervelend als niks werkt
Groetjes Els
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef:
Eline* schreef:
trut :mrgreen:
:lekkerpuh:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Als waaksheid het probleem is moet je dus niet inzetten op zooi voor verlatingsangst. Als ik een afgestorven voet heb laat ik ook niet mijn oren amputeren.
Welke bach heb je gegeven? Hoe prikkelarm heb je de omgeving gemaakt als je weg bent? Heb je radio aan en dat soort dingen?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Marja
Zeer actief

billy schreef:
Marja schreef:
Commando stil en luid bv
Groetjes Els
Nee dat lukt dus niet!!
Je hebt vast lieve of geen buren :mrgreen: :mrgreen:
Maar vervelend als niks werkt
Groetjes Els
Woon in een hoekhuis, en de buurvrouw vind het niet echt leuk, maar ze zeurt er niet over.
lieve buuv dus :mrgreen:
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Eline* schreef:Als waaksheid het probleem is moet je dus niet inzetten op zooi voor verlatingsangst. Als ik een afgestorven voet heb laat ik ook niet mijn oren amputeren.
Welke bach heb je gegeven? Hoe prikkelarm heb je de omgeving gemaakt als je weg bent? Heb je radio aan en dat soort dingen?
Iemand van het hondengedragsforum helpt me met die bach.
Ze doet echt vreselijk haar best voor me.
We zijn inmiddels met de derde combinatie bach bezig, weet niet wat er precies in zit.
Sinds twee dagen merk ik een heeeeel lichte verbetering, maar ik juich niet te vroeg :mrgreen:

En prikkelarm hebben we, tv aan gordijnen dicht enz enz.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Ik vind het wat lastig je te adviseren als ik geen zicht heb op wat je allemaal al geprobeerd hebt. :wink:
Is het probleem met name een probleem als je weg bent of ook het blaffen als je thuis bent? Dat ze aanslaat kan je namelijk gewoonweg niet verhinderen..dat is echt iets wat bij haar hoort.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Het stomme is dat zodra mijn man thuis is ze direkt ophoud met dat geblaf!!
Alsof ze dan denkt, hehe hij neemt het nu van me over, ze gaat dan ook eindelijk rustig liggen en slapen :19:

Ze blaft als ik niet thuis ben, 's ochtends maar ook als ik wel thuis ben.
Ze reageert totaal niet op me als ik haar op haar donder geef, af wil leiden, wil gaan spelen, koekjes geven enz enz.
Ze heeft op dat moment gewoon scheit aan me.
Ik kan haar in de keuken zetten met de deur dicht, vind ze heel erg, maar zodra ik de deur open doe springt ze weer als een gek tegen het raam op.

Buiten dit probleem luistert ze wel redelijk goed naar me, buiten enzo.

Eigenlijk probeer ik het maar te accepteren, het is nu eenmaal een waakhond!
Maar irritant is het wel :mrgreen:
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Heb je al gepoogd jezelf hoger in rang te gaan zetten? Negeer dat geblaf ieder geval of gooi iets naar d'r waffeltje waardoor ze schrikt of zo. Laat je niet als slaafje op afroep leuke dingen doen. :mrgreen: Dat doet je gezag geen goeds! :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Eline* schreef:
die voelen zich niet meer zo alleen nu dat ze DAP hebben :mrgreen:
Marja
Zeer actief

Eline* schreef:Heb je al gepoogd jezelf hoger in rang te gaan zetten? Negeer dat geblaf ieder geval of gooi iets naar d'r waffeltje waardoor ze schrikt of zo. Laat je niet als slaafje op afroep leuke dingen doen. :mrgreen: Dat doet je gezag geen goeds! :wink:
Gooien heb ik nog niet geprobeerd :mrgreen:
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

De honden van mijn vriendin hebben dit ook (zelfde ras als Zara). Ze blaffen echt om een scheet al :roll: Ze worden buiten gehouden, hebben een heel ruim erf (tuin, weiland, boomgaard enz.) en zijn echt aangeschaft als waak/erf honden. Echter, een waakhond die echt overal om blaft neemt natuurlijk niemand meer serieus........ :roll: Ze zit een beetje met hetzelfde probleem, waken is goed maar dit is niet normaal meer, echt heel irritant.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
martine
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door martine »

probeer eens pro quiet een voedingssuplemet
als Bach bloesem niet echt werkt heeft dit soms wel resultaat.
www.proquiet.nl
succes
Martine
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Yep, jij staat te laag in rang wat totaal bevestigd wordt door het feit dat ze je man wel genoeg zeker vind om zelf de zaken op te lossen. Bij jou is het haar taak geworden inmiddels.

OF jij hebt altijd gereageerd en dus is ze ondanks dat het helemaal je bedoeling niet was beloond door jou met haar geblaf. Dat acht ik niet erg waarschijnlijk overigens want dan zou het jouw aanwezigheid zijn, ook al is je man thuis.

Heb je blaffen al op commando geprobeert? Je leert blaffen op comando en verbind daar een beloning aan. Tevens verbind je aan STIL! ook een beloning en maakt het hele gebeuren van blaffen iets dat jij gaat bepalen. Jij stijgt in rang en de hond gaat minder makkelijk vanzelf blaffen omdat dat iets is geworden wat jij onder controle hebt.

Soms helpt dat wel. :wink:
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Marja schreef:Het stomme is dat zodra mijn man thuis is ze direkt ophoud met dat geblaf!!
Alsof ze dan denkt, hehe hij neemt het nu van me over, ze gaat dan ook eindelijk rustig liggen en slapen :19:
Is het niet zo dat je hond een beetje gestresst wordt van jou? :denken:
Marja
Zeer actief

Sunnybunny schreef:De honden van mijn vriendin hebben dit ook (zelfde ras als Zara). Ze blaffen echt om een scheet al :roll: Ze worden buiten gehouden, hebben een heel ruim erf (tuin, weiland, boomgaard enz.) en zijn echt aangeschaft als waak/erf honden. Echter, een waakhond die echt overal om blaft neemt natuurlijk niemand meer serieus........ :roll: Ze zit een beetje met hetzelfde probleem, waken is goed maar dit is niet normaal meer, echt heel irritant.
Stiekem toch blij dit te horen, hoewel het natuurlijk heel vervelend is.
Natuurlijk wisten we dat het een waakhond was, maar in de gedrags beschrijvingen stond, is waaks als het nodig is!
Maar ja, wie maakt uit wanneer het nodig is he :mrgreen:
Afbeelding
Marja
Zeer actief

martine schreef:probeer eens pro quiet een voedingssuplemet
als Bach bloesem niet echt werkt heeft dit soms wel resultaat.
www.proquiet.nl
succes
Martine
Dank je voor je meedenken en tip.
Maar ik heb het even gelezen, ik vind het niet echt slaan op de problemen van Zara.
Maar ik bewaar de link, je weet het noot!
Afbeelding
Marja
Zeer actief

MARC_S schreef:Yep, jij staat te laag in rang wat totaal bevestigd wordt door het feit dat ze je man wel genoeg zeker vind om zelf de zaken op te lossen. Bij jou is het haar taak geworden inmiddels.

OF jij hebt altijd gereageerd en dus is ze ondanks dat het helemaal je bedoeling niet was beloond door jou met haar geblaf. Dat acht ik niet erg waarschijnlijk overigens want dan zou het jouw aanwezigheid zijn, ook al is je man thuis.

Heb je blaffen al op commando geprobeert? Je leert blaffen op comando en verbind daar een beloning aan. Tevens verbind je aan STIL! ook een beloning en maakt het hele gebeuren van blaffen iets dat jij gaat bepalen. Jij stijgt in rang en de hond gaat minder makkelijk vanzelf blaffen omdat dat iets is geworden wat jij onder controle hebt.

Soms helpt dat wel. :wink:
Hoi marc, ja je hebt gelijk hoor! ik ben gewoon niet sterk genoeg in Zara haar ogen! Ik merk dat aan meer dingen.
Ik weet niet meer wanneer dat geblaf nou eigenlijk is begonnen, denk dat het er langzaam is ingeslopen en dat ik er veel te laat op gereageerd heb.

Ik ga dat inderdaad maar weer eens proberen, stil en blaf op commando.
Heb dat wel eerder geprobeerd, maar toen werkte het niet binnen een paar dagen, en tja dan geef ik (te snel) op!
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Wil de hond schreef:
Marja schreef:Het stomme is dat zodra mijn man thuis is ze direkt ophoud met dat geblaf!!
Is het niet zo dat je hond een beetje gestresst wordt van jou? :denken:
Hoe dan??
Afbeelding
billy
Erelid

Marja schreef:
Sunnybunny schreef:De honden van mijn vriendin hebben dit ook (zelfde ras als Zara). Ze blaffen echt om een scheet al :roll: Ze worden buiten gehouden, hebben een heel ruim erf (tuin, weiland, boomgaard enz.) en zijn echt aangeschaft als waak/erf honden. Echter, een waakhond die echt overal om blaft neemt natuurlijk niemand meer serieus........ :roll: Ze zit een beetje met hetzelfde probleem, waken is goed maar dit is niet normaal meer, echt heel irritant.
Natuurlijk wisten we dat het een waakhond was, maar in de gedrags beschrijvingen stond, is waaks als het nodig is!
Dit heeft niks met waaks te maken volgens mij. Zara neemt gewoon een loopje met je.
Freek heeft ongeveer hetzelfde volume als Zara, denk ik en ik wil gewoon niet dat hij voor alles blaft, Manager de kleine heeft blaffen als hobby en die houd ook zn kop zover als het gaat. :mrgreen:
Als ik niet thuis ben zullen ze best eens aanslaan en dat is meer als genoeg, als ik thuis ben word er zelden geblaft, ik woon in een tussenwoning en daar zitten mn buren niet op te wachtenen ik heb er zelf ook een hekel aan als mn honden zomaar blaffen.
Groetjes Els
Afbeelding
Marja
Zeer actief

billy schreef:
Marja schreef:
Dit heeft niks met waaks te maken volgens mij. Zara neemt gewoon een loopje met je.
Freek heeft ongeveer hetzelfde volume als Zara, denk ik en ik wil gewoon niet dat hij voor alles blaft, Manager de kleine heeft blaffen als hobby en die houd ook zn kop zover als het gaat. :mrgreen:
Als ik niet thuis ben zullen ze best eens aanslaan en dat is meer als genoeg, als ik thuis ben word er zelden geblaft, ik woon in een tussenwoning en daar zitten mn buren niet op te wachtenen ik heb er zelf ook een hekel aan als mn honden zomaar blaffen.
Groetjes Els
Ik denk dat je voor een groot deel gelijk hebt.
Maar, Zara ligt graag op de bak die voor het raan staat. Ze zit dan en legt haar kop op de rugleuning.
Als er niemand voorbij loopt dan kan ze rustig een uur zo liggen zonder te blaffen.
Loopt er iemand voorbij die ze kent dan blaft ze ook niet.
Maar lopen er onbekende of mensen met honden.............berg je dan maar.
(ik woon aan een pad dat naar het hondenveldje loopt!!)

Ik denk dan dat dat waaksheid is, of onhebbelijkheid of weet ik veel wat.
Denk jij van niet dan?
Afbeelding
billy
Erelid

Marja schreef:
billy schreef:
Marja schreef:
Groetjes Els
Ik denk dat je voor een groot deel gelijk hebt.
Maar, Zara ligt graag op de bak die voor het raan staat. Ze zit dan en legt haar kop op de rugleuning.
Als er niemand voorbij loopt dan kan ze rustig een uur zo liggen zonder te blaffen.
Loopt er iemand voorbij die ze kent dan blaft ze ook niet.
Maar lopen er onbekende of mensen met honden.............berg je dan maar.
(ik woon aan een pad dat naar het hondenveldje loopt!!)

Ik denk dan dat dat waaksheid is, of onhebbelijkheid of weet ik veel wat.
Denk jij van niet dan?
Ik weet dat niet hoor, hier hoeven ze gewoon niet voor alles te blaffen zeker niet als ik thuis ben.
Waaks is als de inbreker de deur opendoet en Freek tegenkomt en denkt shit waarom blafte je niet zoiets. :mrgreen: :mrgreen:

Groetjes Els
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”