Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Onbekende honden die in het gevecht bemoeien.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Rob*
Zeer actief

Onbekende honden die in het gevecht bemoeien.

Ongelezen bericht door Rob* »

Ik was vandaag effe in het bos met de boxies en ze waren op het strandje in het bos aan het spelen met andere voor hun vreemde hondjes aan het spelen.
Toen er 2 teckeltjes kwamen en deze behoorlijk gingen snauwen naar mijn boxies vielen mijn boxertjes uit, maar het gekke was dat gelijk alle honden meededen in de aanval op het tekkeltje, er deed ook een duitse dog in mee die pas 8 maanden was.
Waarom doen wildvreemde honden mee in een knokpartij? :denken:
Het was met zijn allen puur op die teckel gericht.
hondeponnetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door hondeponnetje »

Ik zou het niet weten, wat ik wel weet is dat die Jack van mij ook zo'n bemoeial is. Als er wat honden achter elkaar aan gaan en wat gromgeluidjes maken gaat hij er gelijk achter aan en bemoeit zich ermee. Als mijn ACD van zich afsnauwd naar een andere hond staat Ko er gelijk met zijn gok boven op. En als twee andere honden ruzie hebben gaat hij willekeurig in de hielen bijten van die vechtersbazen. Ik ben van mening dat het gewoon bemoeizucht is
Afbeelding
met dank aan Twinkel
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

goede kans dat Spok ook mee zou doen, en dan in gaat snauwen en happen naar de onderliggende partij.
Afbeelding
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

ganging-up... stemmingmakerij..

Op internet gevonden:
Ganging up:

het met elkaar meedoen, zodat er een groepsactiviteit ontstaat, wordt "allelomimetisch" gedrag genoemd, en de Engelse term hiervoor is "ganging up".

Het is een heel normaal fenomeen bij sociaal levende dieren. Bij honden kan dit gedrag al waargenomen worden rond de leeftijd van ongeveer 7 weken.

Het met elkaar meedoen kan van alles inhouden. Gezamenlijk naar een voorwerp rennen, maar ook met een hele groep op een andere hond afstormen en die grijpen. In zo'n situatie zal het slachtoffer altijd het onderspit delven. De opwinding binnen de groep is tijdens zo'n groepsactiviteit nl. heel erg groot en wordt bij de individuele honden door het groepsgebeuren alleen maar aangewakkerd.
Daarom vind ik zo'n hondenuitlaatservice ook zo eng. 10 honden en maar 1 persoon om ze allemaal in het gareel te houden. Er hoeft maar 1 hond te bedenken dat dat schattige maltesertje toch wel erg op een konijn lijkt en je hebt een heel groot probleem...
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Yep! Ganging up, kan heel link zijn. Zeker ook als de groep gaat jagen op die ene hond.
Hughy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hughy »

Hughy heeft er ook een handje van. Hier in huis kan eigenlijk niet meer gestoeid worden. Want hij gaat zich er altijd mee bemoeien en "pakt" degene die onder ligt....... eigenlijk vreemd voor zo`n sociale hond.
Afbeelding Mart dogloos, Hughy en Lemon in mijn herinnering
ed
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ed »

ik denk dat het door de roedel komd normaal doen onze honden ook nooit wat maar als ik een strandwandeling maak met 20 neffoudlanders
dan willen hun ook wel eens een hond het water in drijven en hem kopje onder dompelen met 6 a 8 honden
groetjes ed Afbeelding
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vind dus ook dat honden daar de kans niet toe horen te krijgen. Klinkt allemaal vrij onschuldig maar je loopt zo dus wel de kans dat een tekkeltje doodgebeten wordt. Echt geloof me, het zou niet de eerste keer zijn dat als een groep de kolder krijgt en een hond gaat achtervolgen deze dus gewoon doodgebeten wordt.

Wuilus ging ook altijd meevechten met andere honden en als we met 3 honden liepen, Wuilus en twee reuen dan was het echt opassen. De kleinste reu was ook de felste maar hij deed zelf niets. Wel uitlokken. Ging een hond op hem in dan kwamen Wuil en de grote reu gelijk en pakte die hond godsgruwelijk. Dat terwijl ze in eerste instantie totaal ongeinteresseerd leken in de uitdager. :19:

Echt link en het is een keer ook heel erg uit de hand gelopen in een haven. Enorm gevecht met een boothond op de pier en wij kregen de honden dus niet van die keeshond af omdat we met 3 honden waren en dus in totaal 4 vechtende honden hadden daar, 3 tegen 1. Hadden wij ze weggetrokken dan viel die kees weer een van de honden aan. Honden bloedde als een rund, vriend van me flink gebeten en ik had niks :mrgreen: Wuilus beet me nooit bij het wegtrekken van een andere hond en ik pakte uiteraard alleen mijn hond :pffff:
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Hughy schreef:Hughy heeft er ook een handje van. Hier in huis kan eigenlijk niet meer gestoeid worden. Want hij gaat zich er altijd mee bemoeien en "pakt" degene die onder ligt....... eigenlijk vreemd voor zo`n sociale hond.
Maar dit waren allemaal vreemde honden bij elkaar, ineens waren ze als een groep.Vond het maar eng, gelukkig waren we er snel bij want 3 boxertjes, een dog, en een bernersennen-kruising op een teckeltje is maar eng :19: ....1 boxer en dog en kruising was dus totaal een vreemde in dit gebeuren.
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Zo is mijn staffje Kira bijna aan haar eind gekomen. Een vrouw in een rolstoel liet 6 loslopende greyhounds/galgos uit. Er liep wel een man mee, maar hij was alleen op bezoek bleek later.
De groep windhonden vonden Kira een smakelijk hapje en vlogen met z'n allen achter haar aan. Kira vloog ervandoor.
Jake de ambull had ik aan de lijn, hij werd helemaal gek. Ik gillen, roep ze terug, ik laat mijn hond los....lekker handig....maar je raakt zo in paniek....ik zag Kira al in stukken gescheurd worden.
De honden vlogen langs ons heen en ik heb een greyhound een rotschop verkocht, Jake vloog eropaf, maar kon niet bij hem. De aandacht was even afgeleid en Kira vloog onder een hek door in een tuin.
Ik kon die vrouw wel wat aandoen. Ik heb haar behoorlijk afgebekt....tsja van schrik wordt je ook bozer he....Toen mijn trillend staffje opgehaald.
Thuis stond ik nog te trillen maar had geluk gehad dat het zo is afgelopen.
Ik ben dus ook echt tegen het loslopen van grote groepen honden.
Carmen
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Het verbaast me eigenlijk dat je dat begrip niet kent Rob, vooral omdat je met meer dan 1 hond gewoon bedacht moet zijn op dit soort effecten. Roedelgedrag moet je mijns inziens kennen als je roedeltjes hebt, want je bent verantwoordelijk voor het gedrag van je honden.
Inderdaad dus Ganging up en het is een gevaarlijk gebeuren. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Rob*
Zeer actief

Eline* schreef:Het verbaast me eigenlijk dat je dat begrip niet kent Rob, vooral omdat je met meer dan 1 hond gewoon bedacht moet zijn op dit soort effecten. Roedelgedrag moet je mijns inziens kennen als je roedeltjes hebt, want je bent verantwoordelijk voor het gedrag van je honden.
Inderdaad dus Ganging up en het is een gevaarlijk gebeuren. :wink:

Ja dat mijn boxertjes dat doen dat kan ik snappen, maar in dit geval wildvreemde honden die zich gingen mengen erin, ze hebben niks met elkaar te maken eigenlijk en toch vlogen ze van alle kanten erop, dat heb ik dus nog niet meegemaakt.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Angel-eyes schreef:Ja dat mijn boxertjes dat doen dat kan ik snappen, maar in dit geval wildvreemde honden die zich gingen mengen erin, ze hebben niks met elkaar te maken eigenlijk en toch vlogen ze van alle kanten erop, dat heb ik dus nog niet meegemaakt.
Ze pakken de opgewonden stemming over van de roedel. Nelson heeft op die manier een keer een hond gepakt die achterna werd gezeten door een roedel honden. :19: Hij ging ook voor het dichtknijpen van de strot van de hond. Gelukkig is het goed afgelopen, maar ik ben er zelf dus erg alert op. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik ken het begrip dus wel en heb het ook wel meegemaakt, gelukkig een onschuldig voorval, toen ik met 4 honden liep. Maar goed, dit waren alle vier hele bekende honden van elkaar en die vormden echt een roedel.

Echter, als het vreemde honden zijn, dan bemoeit nog Kaya nog Moritz zich ermee. Wat ik op zich weer vreemd vind (wel blij mee ben), want bijna iedere andere hond wil er zo snel mogelijk ook bovenop duiken.
Kaya blijft gewoon staan en Moritz wordt enorm zenuwachtig en als je niet uitkijkt, rent hij weg. Van Moritz kan ik het begrijpen gezien zijn verleden met veel honden in een hok in het asiel, maar hoe zit dit dan met Kaya?
Is het zelfverzekerdheid dat ze dit niet doet of juist onzekerheid of is het omdat ze gewoon een eenling is en de rest van de wereld van haar het heen en weer mag krijgen? :mrgreen: (ik gok op het laatste?)
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Het eerste wat ik doe als er in mijn buurt wat gerotzooi is is dus mijn honden grijpen. Ook als er 1 wat snauwt tegen een andere hond grijp ik gelijk de ander. En die van mij hebben nog nooit met een andere hond gevochten maar dit is wel altijd iets wat ik automatisch doe.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Eline* schreef:
Angel-eyes schreef:Ja dat mijn boxertjes dat doen dat kan ik snappen, maar in dit geval wildvreemde honden die zich gingen mengen erin, ze hebben niks met elkaar te maken eigenlijk en toch vlogen ze van alle kanten erop, dat heb ik dus nog niet meegemaakt.
Ze pakken de opgewonden stemming over van de roedel. Nelson heeft op die manier een keer een hond gepakt die achterna werd gezeten door een roedel honden. :19: Hij ging ook voor het dichtknijpen van de strot van de hond. Gelukkig is het goed afgelopen, maar ik ben er zelf dus erg alert op. :wink:

Ja ik was er ook gelijk bij, maar ik stond ineens tussen een hele grote groep, je moet er niet aan denken dat je 10 seconden te laat bent, zo'n kleintje is dan zo doodgebeten :19: ....nee vond het helemaal niks die toestand.
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Sunny absoluut niet, die houdt echt helemaal niet van ruzie en grote bekken :mrgreen: Die gaat er alleen maar een beetje zenuwachtig omheen lopen zo van jongens hou nou oooohhhopp......Juul gaat er bemoeizuchtig omheen lopen keffen als ze de kans krijgt, ze rent er keffend op af maar dan blokkeert ze op mijn HIIIERRRRR haha Mijn oude Patries moest ik dan direct!!! aanlijnen, die was gek op een flink robbertje kleunen in haar jonge jaren. Met wie, hoe wat en waar maakte niet uit.....
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Chatterbox schreef:ganging-up... stemmingmakerij..

Daarom vind ik zo'n hondenuitlaatservice ook zo eng. 10 honden en maar 1 persoon om ze allemaal in het gareel te houden. Er hoeft maar 1 hond te bedenken dat dat schattige maltesertje toch wel erg op een konijn lijkt en je hebt een heel groot probleem...
Ik heb een uitlaatservice gehad, wel samen met mijn vriendin.
Het is natuurlijk wel zo dat je alle honden goed kent van de uitlaatservice, je weet hoe iedere hond op een bepaalde situatie reageert.
Daarbij is het idd heel erg goed opletten geblazen en bij de geringste twijfel gaat de hond die voor opschudding zou kunnen gaan zorgen tijelijk aan de lijn.
Je moet goed kunnen 'zien' wat een hond van plan is, of een ontmoeting met een vreemde hond uit de hand dreigt te lopen e.d.

Ik heb bijna 3 jaar de uitlaatservice gehad en het nog niet meegemaakt.

Onze eigen reodel (9 honden) is heel erg sterk met elkaar. Diue kunnen wij ook absoluut niet alle 9 tegelijk mee nemen ergens te wandelen.
Want is er 1 in de problemen dan duikt de hele roedel er bovenop en niet zo zachtjes.
Dat is dus altijd in 2 groepen op pad.
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Maar jullie liepen toch ook altijd met z'n tweeen? Twee man (vrouw) kunnen toch al meer dan doen eentje. Maar als ik met mijn drie honden loop ontwijk ik altijd andere groepen met honden.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

ja wij liepen altijd met zijn 2én. En wat ik zeg, wij kenden de honden door en door. Je gaat een hond niet zomaar los gooien.....die moet je wel leren kennen.
Daarbij kun je echte relschoppers gewoon niet meenemen, over het algemeen dus goedsullige labradors e.d. :wink:

Maar wij hadden ook een reusachtige dobermann reu die aan het puberen was, een enorme rottweiler reu die zijn mannetje stond, een ridgeback reu die ook aan het puberen was. Die hield je goed in de gaten en bij twijfel de lijn eraan.

Moet ook wel zeggen dat wij nooit zoveel mensen tegenkwamen en de mensn die we tegen kwamen kenden ons goed en de honden elkaar ook. Veel mensen kwamen juist bij ons staan om hun hond te laten spelen e.d.

:wink:
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Mijn vorige honden deden dat gelukkig niet, de ander "helpen"als er geknokt werd door die ander. Ik heb weleens voor iemand met een uitlaat service 3 honden uit een gevecht gehouden (gevecht binnen de uitlaatclub) waaronder 1 vanachter aanvallend terriertje. Dacht ik helemaal niet over na toen, gewoon een paar staarten pakken en achteruit lopen (als ze nix vast hebben).
weg gehaald zit een virus in
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”