Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pino is bang voor Eric

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Carly
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Carly »

Mama Sanneke schreef:
Carly schreef:Weten jullie wat ik trouwens niet snap?

Vroeger waren de strafmethodes die ik beschreef DE manier om een hond op te voeden en iedereen gebruikte ze. De honden kwamen er goed uit en waren de liefste honden die er waren.
Nu zijn het echter foute methodes en volgens sommigen zelfs mishandeling.
.
Gelukkig dat mensen nu inzien dat het ANDERS kan, dat geld inderdaad ook voor kinderen.
Vroeger werden de vuile lakens buitengehangen bij bedplassers, gelukkig zijn we nu zo beschaafd (ietsje toch) dat we dat niet meer doen.
Ik kan ervan meespreken, ik heb een tiener gehad die bedplaste.
en hier zit er 1 achter de computer ... tot m'n 15de aan toe ... probeer dat maar is uit te leggen op schoolkamp. Ik weet dat de vuile lakens werden buitengehangen ... gebeurde bij mij ook (door dezelfde vrouw die me mishandelde).
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Vooral dit stukje niet vergeten he:

Wees er maar trots op dat Pino doodsbang voor je is, zou ik ook zijn.

Dit is toch voldoende bewijs dat jouw lieve Eric toch echt wel hele nare dingen doet met jouw hond. Waarom zeg je anders dat je zelf ook bang zou zijn.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Carly schreef:
Mama Sanneke schreef:

Vroeger waren de strafmethodes die ik beschreef DE manier om een hond op te voeden en iedereen gebruikte ze. De honden kwamen er goed uit en waren de liefste honden die er waren.
.
Gelukkig dat mensen nu inzien dat het ANDERS kan, dat geld inderdaad ook voor kinderen.
Vroeger werden de vuile lakens buitengehangen bij bedplassers, gelukkig zijn we nu zo beschaafd (ietsje toch) dat we dat niet meer doen.
en hier zit er 1 achter de computer ... tot m'n 15de aan toe ... probeer dat maar is uit te leggen op schoolkamp. Ik weet dat de vuile lakens werden buitengehangen ... gebeurde bij mij ook (door dezelfde vrouw die me mishandelde).
Ja, en dat gebeurde ook maar een paar keer per dag, en dan was je ook maar af en toe bang he? En voorderest was je heel gelukkig.

Denk nou even; Pino zit een beetje in hetzelfde parket waar jij inzat als kind. Doe er wat aan! Overtuig je man ervan dat het anders moet, of zoek een fijn thuis voor hem!

Ik snap best dat het moeilijk is voor jou, maar doe er dan wat aan.
Laatst gewijzigd door Moos op 30 mei 2005 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Pino is bang voor Eric

Ongelezen bericht door Eline* »

Sunnybunny schreef: Zo, weet je nu weer waar alle heftige reacties vandaan komen?
Ik reageer heftig omdat ik het patroon herken van een klootzak van een vent waarvan een lieve vrouw het gedrag probeert goed te praten. Daarom reageer ik heftig, omdat ik hoop dat bij Carly haar ogen opengaan. Ik gun haar en haar hond beter.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Carly
Vaste gebruiker

Eline* schreef:
Carly schreef:Nu vind ik dat het hier toch echt wel wat te ver gaat.
Het verhaal begint zich echt om te draaien naar dat Eric ook kinderen zou gaan mishandelen ... sorry maar!!!

Hier spreekt dus een mishandelt kind ... laat dat duidelijk wezen. Dan heb ik het niet over de opvoedende tik ... nee dan heb ik het over daadwerkelijk blauwe plekken in m'n gezicht ... en gehoor dat licht beschadigt is hierdoor en nog steeds 's nachts wakker worden en helemaal overstuur zijn.
Ik ga hier toch nog even op reageren. Ik kom ook uit een gefuckt gezin en juist daarom maken dit soort berichten me woedend. Jij, als mens die weet waar je over praat, jij moet ervaren hebben hoe het is om afhankelijk te zijn van ouders die het laten afweten? Hoe je als kind je alleen zit te voelen en hoopt dat er ergens nog iemand is die je wil beschermen en je wil koesteren ergens daar waar je veilig bent?
Werd je de hele dag door geslagen? Of ook maar af en toe? Vast ook af en toe en toch is dat genoeg je littekens mee te geven? Of maak je nu weer een drama van niks? Bagateliseren kan ik namelijk ook.
Niet zielig doen en een hond, die afhankelijk van jou is, eénzelfde lot gunnen. Sta op, recht je rug en vertel je man dat je wil dat hij fatsoenlijk om je pup omgaat en trek anders je conclusie's. Kom op!!
Ik werd dagelijks geslagen ... niet heel de dag door ... maar toch te vaak.
Ik zeg nu voor de 3de keer dat ik vanmiddag met Eric ga praten (zal uiteindelijk wel bekvechten worden)
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door chaos »

Dank je sunnybunny je was me net voor.....

Maar goed de volgende post van Carly zal waarschijnlijk het bovenstaande ook wel weer terug proberen te draaien...kontjedraaien noemen we dat.

Wees gewoon verstandig herplaats dat hondje in een gezin waar hij volledig de kans krijgt om inderdaad (voor zover mogelijk) uit te groeien naar een stabiele hond.

En jullie afspraak was toch als het niet klikt moet hij weer weg...? We kunnen stellen dat het niet klikt.
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Ik denk dat je man te weinig info heeft gehad over pups.
Maar dat had ik ook, maar heb nooit Luka pijn gedaan.
Gecorrigeerd één keer wel, maar pijn doen, nee.
Ik begrijp niet hoe iemand die wel weet hoe hij zachtaardig moet zijn, als hij met kinderen werkt, maar toch nog van de oude stempel is wat betreft honden.
Honden zijn geen lappepoppen, het zijn levende en lieve beesten, als je ze consequent en vriendelijk opvoed.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Carly
Vaste gebruiker

Sunnybunny schreef:Vooral dit stukje niet vergeten he:

Wees er maar trots op dat Pino doodsbang voor je is, zou ik ook zijn.

Dit is toch voldoende bewijs dat jouw lieve Eric toch echt wel hele nare dingen doet met jouw hond. Waarom zeg je anders dat je zelf ook bang zou zijn.
Ik zei dat dus sarcastisch ... Eric weet dondersgoed wanneer ik sarcastisch ben, dat zie je per direct aan m'n hele lichaamshouding, gezichtsuitdrukking en je hoort het aan m'n stem.
Ik zei dus idd dat wat je hebt gequote ... maar ik doelde er dus op dat ik er dan ook trots op zou zijn als Pino doodsbang voor mij zou zijn ... mensen ... voor er misverstanden ontstaan ... dat bedoelde ik dus sarcastisch ... oftewel het tegenovergestelde!!!
chaos
Zeer actief

Carly; was je tussen de klappen door gelukkig en onbevreesd of op je hoede voor de volgende klap? Want dat kun je wel met het gevoel wat |Pino nu heeft vergelijken... Hij weet niet wanneer er weer wat gebeuren als je man thuis is.
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Carly schreef:
Mama Sanneke schreef:

.
Oeps dubbel.
Laatst gewijzigd door Mama Sanneke op 30 mei 2005 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Carly schreef:Ik zeg nu voor de 3de keer dat ik vanmiddag met Eric ga praten (zal uiteindelijk wel bekvechten worden)
Ik wens je succes. Jij hebt evenveel te zeggen over de hond als hij en er is dus geen enkele reden dat je dingen hoeft toe te laten die er gebeuren met de hond die jij niet wil. Respect voor jou behoort je man namelijk ook te hebben. Als jij niet wil dat hij zo met de hond omgaat heeft hij ook dat te respecteren en zullen jullie moeten kijken hoe dan verder. Normaal gesproken hoeven dit soort dingen dus helemaal niet uit te lopen op bekvechten, maar op een normaal gesprek. :19:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Carly schreef:
Mama Sanneke schreef:

.
Ik was zelf ook een bedplasser tot mijn 15de, net zoals mijn dochter,
dus ik weet waarover ik het heb en jij waarschijnlijk ook.
Is het niet goed, dat het tegenwoordig niet meer zo vaak gebeurd,
trek die lijn even door naar je man, probeer hem wijs te maken dat opvoeding niets te maken heeft met straf maar vooral met belonen.
Dat doen ze trouwens met kinderen ook.
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Carly
Vaste gebruiker

Tussen de klappen door was er niets aan de hand met mij ... ik was nooit bang ... ik wist precies wanneer ik een klap zou krijgen, kon de klok erop gelijk zetten.
chaos
Zeer actief

Kan je pup niet.....dus die is op zijn hoede als je man thuis is...en probeerd hem voor zover mogelijk te ontwijken.

Ik kan niets anders dan je wijheid toewensen..
Afbeelding
Carly
Vaste gebruiker

Mama Sanneke schreef:
Carly schreef:
Mama Sanneke schreef:

.
Ik was zelf ook een bedplasser tot mijn 15de, net zoals mijn dochter,
dus ik weet waarover ik het heb en jij waarschijnlijk ook.
Is het niet goed, dat het tegenwoordig niet meer zo vaak gebeurd,
trek die lijn even door naar je man, probeer hem wijs te maken dat opvoeding niets te maken heeft met straf maar vooral met belonen.
Dat doen ze trouwens met kinderen ook.
Bedplassen is niet minder geworden ... mensen schamen zich ervoor dat hun kind dat doet en houden het dus stil. Ik heb bij mijn welpen (18 kids) 3 die bedplassen.

Belonen werkt ... maar niet altijd ... ik zeg niet dat ik straffen goedkeur ... maar er zijn kinderen die alleen op straffen positief reageren.
Dit doel ik trouwens op mensen en kinderen!!!
Laatst gewijzigd door Carly op 30 mei 2005 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Mama Sanneke
Zeer actief

Carly schreef:Tussen de klappen door was er niets aan de hand met mij ... ik was nooit bang ... ik wist precies wanneer ik een klap zou krijgen, kon de klok erop gelijk zetten.
Misschien heeft je hondeke dat gevoel nou ook, komaan Carly, zet er je schouders in, dit mag je niet toelaten.
:ok:
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Carly schreef:Tussen de klappen door was er niets aan de hand met mij ... ik was nooit bang ... ik wist precies wanneer ik een klap zou krijgen, kon de klok erop gelijk zetten.
Wat dom dan dat je die klappen niet kon vermijden. Jouw hond poogt dat dus wel te doen. Die vermijdt Eric in de hoop ook straf te ontlopen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nono »

Bericht verwijderd door moderator.
Berichten van een ander forum quoten zonder toestemming van de auteur is niet toegestaan.
*Linda*
Zeer actief

Eline* schreef:
Sunnybunny schreef: Zo, weet je nu weer waar alle heftige reacties vandaan komen?
Ik reageer heftig omdat ik het patroon herken van een klootzak van een vent waarvan een lieve vrouw het gedrag probeert goed te praten. Daarom reageer ik heftig, omdat ik hoop dat bij Carly haar ogen opengaan. Ik gun haar en haar hond beter.
Tja, wie herkent het niet? Iedereen heeft bagage en ook in herken deze dingen. Opgegroeid in een pleeggezin omdat mijn ouders overleden zijn toen ik heel klein was en daarna zo snel mogelijk met de eerste de beste foute vriend (ja, ook zo'n Erik maar dan met losse handen) gaan samen wonen om de thuisituatie te ontvluchten. Dan weet je ook dat je kan praten tot je erbij neervalt maar dat ze niet zal luisteren. Mijn zus werkt in een blijf van mijn lijfhuis en zelfs daar gaan vrouwen als hun breuken en andere wonden geheeld zijn nog terug naar hun man. Vrouwen als Carly zijn slapper dan ik ooit ben geweest. Ik ben opgestapt toen mijn ex mijn hond een schop wilde geven, Carly praat het goed en daar ben IK dus boos om. Dat je te slap bent om voor jezelf op te komen allah, maar dat je je hond of kind laat mishandelen daar kan ik met de liefste wil van de wereld niet bij. Dan ben je niet zielig, dan ben je dom en egoistisch.
Laatst gewijzigd door *Linda* op 30 mei 2005 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Mama Sanneke
Zeer actief

Carly schreef: Bedplassen is niet minder geworden ... mensen schamen zich ervoor dat hun kind dat doet en houden het dus stil. Ik heb bij mijn welpen (18 kids) 3 die bedplassen.

Belonen werkt ... maar niet altijd ... ik zeg niet dat ik straffen goedkeur ... maar er zijn kinderen die alleen op straffen positief reageren.
Ik ben het daar niet mee eens Carly.
Als het iets is wat ik heb geleerd met mijn dochter is dat je goed gedrag moet belonen en stimuleren en negatief gedrag zoveel mogelijk negeren en dat de straf naarvernant moet zijn, geen lijfelijke straffen dus, een avondje niet PC of zo.
Weet niet wat je onder straffen verstaat ?
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Carly
Vaste gebruiker

Mama Sanneke schreef:
Carly schreef: Bedplassen is niet minder geworden ... mensen schamen zich ervoor dat hun kind dat doet en houden het dus stil. Ik heb bij mijn welpen (18 kids) 3 die bedplassen.

Als het iets is wat ik heb geleerd met mijn dochter is dat je goed gedrag moet belonen en stimuleren en negatief gedrag zoveel mogelijk negeren en dat de straf naarvernant moet zijn, geen lijfelijke straffen dus, een avondje niet PC of zo.
Ik versta onder straffen inderdaad een avondje geen pc, een dag geen tv of iets dergelijks.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Sunnybunny schreef: Dat je te slap bent om voor jezelf op te komen allah, maar dat je je hond of kind laat mishandelen daar kan ik met de liefste wil van de wereld niet bij. Dan ben je niet zielig, dan ben je dom.
Ik weet het niet...als ik naar mijn moeder kijk, die kon het echt niet. Maar dan ook echt niet. Zo tot op het bot gelovende dat je niets waard bent en niets kan, dat het gewoon een onmogelijkheid lijkt met je kinderen onder je arm te vertrekken. Maar ik weet het niet...ik weet wel dat ik mijn moeder erg lang verweten heb dat ze ons gezin heeft laten zijn zoals het was. Nu zie ik het anders, meer genuanceerd en realiseer me dat als ze anders had gekund, dat ze dat ook had gedaan. Het had ook voor haar een ander (beter?) leven betekent.
Ik probeer niet te oordelen..maar ik voel het wel kolken van binnen van pure frustratie. :19:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Carly schreef:
Mama Sanneke schreef:

Ik versta onder straffen inderdaad een avondje geen pc, een dag geen tv of iets dergelijks.
Straffen mag dan (geen PC bedoel ik), maar het moet in verhouding blijven staan.
Zowel een hond als een kind die enkel maar straf kennen en geen beloning of aandacht krijgen voor goed gedrag krijgen een heel vertekend beeld van de wereld.
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Bedankt voor je mailtje terug Carly.
Ik wens je heel veel sterkte en succes toe en hoop op een goede afloop!
*Linda*
Zeer actief

Eline* schreef:
Sunnybunny schreef: Dat je te slap bent om voor jezelf op te komen allah, maar dat je je hond of kind laat mishandelen daar kan ik met de liefste wil van de wereld niet bij. Dan ben je niet zielig, dan ben je dom.
Ik weet het niet...als ik naar mijn moeder kijk, die kon het echt niet. Maar dan ook echt niet. Zo tot op het bot gelovende dat je niets waard bent en niets kan, dat het gewoon een onmogelijkheid lijkt met je kinderen onder je arm te vertrekken. Maar ik weet het niet...ik weet wel dat ik mijn moeder erg lang verweten heb dat ze ons gezin heeft laten zijn zoals het was. Nu zie ik het anders, meer genuanceerd en realiseer me dat als ze anders had gekund, dat ze dat ook had gedaan. Het had ook voor haar een ander (beter?) leven betekent.
Ik probeer niet te oordelen..maar ik voel het wel kolken van binnen van pure frustratie. :19:
Ik zit hier ook met tranen in mijn ogen en een woedende draai in mijn maag. Ik wéét hoe het voelt maar ik weet ook dat Carly zich niets van al wat wij hier zeggen zal aantrekken :jank:
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Sunnybunny schreef:Ik zit hier ook met tranen in mijn ogen en een woedende draai in mijn maag. Ik wéét hoe het voelt maar ik weet ook dat Carly zich niets van al wat wij hier zeggen zal aantrekken :jank:
Ze zal doen wat ze kan doen! :wink: We zullen het wel horen van haar.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
lilalila
Zeer actief
Mijn ras(sen): een pippa
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door lilalila »

Ik heb wel zo'n vermoeden waar Pino's angst vandaan komt ... Eric is een stuk harder met straffen dan ik ben. Echt hard ... ik zeg zo vaak tegen hem dat het minder kan ... maar Eric luistert gewoonweg niet. Het is ook een aantal keer voorgekomen dat Pino iets fout deed, Eric dit zag en Pino vervolgens met een noodvaart naar mij toe kwam en bij me op schoot sprong uit pure doodsangst.
Dit kan echt niet ! Je moet een pup niet zo hard aanpakken dat hij bang wordt. Eric moet dat echt willen inzien, en anders met Pino gaan omgaan !

Als ik dit zo lees, krijg ik de neiging om Eric het huis uit te zetten. Klinkt hard, maar zo voel ik het nu wel.
lilalila
Zeer actief

Carly schreef:Eric is voor mij echt de grootste schat die er is ... anders was ik ook niet met hem getrouwd :mrgreen:
Ik wist al dat hij meer een katten- dan een hondenmens is ... maar dit begint uit de hand te lopen. Eric mishandelt Pino niet ... echt niet ... maar met straffen is hij heel hard.
Ik wil echt dat dit goedkomt.
Ook hard met je stem straffen, is mishandeling als je pup er zó van schrikt !
lilalila
Zeer actief

Realiseer je je wel dat als een pup in zijn eerste levensjaar bang wordt vn een man, zo'n hond zijn leven lang bang voor alle mannen kan blijven ?

Zelfs met een nieuw baasje, een nieuw gezin, kan dit traumatische begin een leven lang blijven doorwerken ! :devil:

Neem nooit meer een hond ! (tenminste als je man er nog bij is)
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Jezus, en dat bij een Golden :jank: :jank: :jank:

Laat je vent even mijn stukje bij de Rasstandaards lezen, en dan vooral dit gedeelte:
Het is ook een gevoelig dier. Een hardhandige aanpak is bij de Golden echt uit den boze, en richt meer kwaads dan goeds aan. In aanleg leert hij snel, en hij doet graag iets voor z'n baas. Het is wel aan de baas om die aanleg tot bloei te laten komen. Dit gaat niet vanzelf.
Jullie hebben duidelijk een heel verkeerd ras genomen. "Hij luistert zo goed, hij pist zelfs als hij me ziet"
Gatverdamme :kotz: :kotz: :kotz:

Zolang je vent zo blijft doen, zijn jullie geen enkele hond waard. Maar zéker niet een hond van "mijn" ras!
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”