Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Magere hond

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

fotoos

Ongelezen bericht door Carmen »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Das wel mager toch?
Carmen
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

ja das mager :jank:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Oei, hij is dun ja :denken:
Zo dun dat ik zie dat hij spierdystrofie heeft en dus veel en veel te weinig spieren op zijn botten heeft achter.
Zijn voorhand is ook niet erg goed gebouwd dus ik zou het hele gebeuren iets meer in het medische deel zoeken dan in de voeding. Hij lijkt ziek te zijn wat mij betreft. Hoe is zijn bloed? Zijn nierwaarden? Zijn heupen? Heeft hij pijn als hij loopt?

In de weken dat je hem hebt zou goed eten een stuk meer voor hem gedaan moeten hebben dan ik zie op de foto, ik zie zelfs dat hij dunner en slechter is dan toen je hem net had. Neem aan dat je hem net had op de eerste foto? Daar lijkt hij forser in de achterhand nl.

Ik zou hem in ieder geval niet dikmakend voer geven voor je weet wat de oorzaak van deze aanhoudende vermagering is. Eerder een hoogwaardig makkelijk verteerbaar voer in de vorm van kip, vis en allerlei gezonde licht verteerbare eiwitten.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Re: fotoos

Carmen schreef: Afbeelding

Das wel mager toch?
Carmen
Afbeelding

Even voor de duidelijkheid, voor het lijkt alsof ik vind dat een hond mager moet zijn. Ik bedoelde dit met een droge ambull. Weinig vet maar ontzettend veel spier.
vergelijk je dit met jouw hond dan zie je dat hij totaal spierloos is en alleen de basisspieren heeft om te bewegen. Dat is hoe dan ook niet gezond bij het type hond.
Afbeelding
Carmen
Zeer actief

MARC_S schreef:Oei, hij is dun ja :denken:
Zo dun dat ik zie dat hij spierdystrofie heeft en dus veel en veel te weinig spieren op zijn botten heeft achter.
Zijn voorhand is ook niet erg goed gebouwd dus ik zou het hele gebeuren iets meer in het medische deel zoeken dan in de voeding. Hij lijkt ziek te zijn wat mij betreft. Hoe is zijn bloed? Zijn nierwaarden? Zijn heupen? Heeft hij pijn als hij loopt?

In de weken dat je hem hebt zou goed eten een stuk meer voor hem gedaan moeten hebben dan ik zie op de foto, ik zie zelfs dat hij dunner en slechter is dan toen je hem net had. Neem aan dat je hem net had op de eerste foto? Daar lijkt hij forser in de achterhand nl.

Ik zou hem in ieder geval niet dikmakend voer geven voor je weet wat de oorzaak van deze aanhoudende vermagering is. Eerder een hoogwaardig makkelijk verteerbaar voer in de vorm van kip, vis en allerlei gezonde licht verteerbare eiwitten.
Op de eerste foto kwam hij in het asiel en we kregen hem nog slechter dan op de fotoos nu. Ik ga hem dinsdag ff opnieuw wegen. Als hij niet is aangekomen groot onderzoek dus. Hij wandelde alleen maar aan de riem en zat verder 10 uur alleen thuis overda., hier loopt hij bijna altijd los en ook na flink spelen heeft hij geen klachten. Hij is vrolijk, speels en ook relaxed. Zijn conditie is aanzienlijk verbeterd.
Carmen
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

dat is inderdaad erg mager en niet schraal, en wat er gezegd wordt heel weinig spieren.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Carmen
Zeer actief

MARC_S schreef:Oei, hij is dun ja :denken:

Spierdystrofie lijkt mij trouwens te komen doordat hij een tijd niet gegeten heeft, er zijn geen vetreserves om aan te spreken dus haalt zijn lichaam dit weg bij zijn spieren. Best case scenario.....in zijn geval...
Carmen
laeken
Zeer actief

Martijn schreef:De pest is alleen dat zijn organen ook een klap kunnen hebben gehad.
Precies, soms wordt een hond gered uit erbarmelijke omstandigheden en dan komt alles goed, een andere keer lijkt de hond zelfs beter en dan blijken zijn organen deels defect te zijn.
Niet dat deze hond echt orgaanfalen lijkt te hebben als hij zo vrolijk is, maar ik zou hem wel laten nakijken want snel aankomen doet hij in ieder geval niet, terwijl hij wel snel en alleen door niet eten afgevallen zou zijn. Dan zou er nl ook zo weer wat aan moeten komen als dat alles is :wink:
Afbeelding
Carmen
Zeer actief

MARC_S schreef:
Martijn schreef:De pest is alleen dat zijn organen ook een klap kunnen hebben gehad.
Precies, soms wordt een hond gered uit erbarmelijke omstandigheden en dan komt alles goed, een andere keer lijkt de hond zelfs beter en dan blijken zijn organen deels defect te zijn.
Niet dat deze hond echt orgaanfalen lijkt te hebben als hij zo vrolijk is, maar ik zou hem wel laten nakijken want snel aankomen doet hij in ieder geval niet, terwijl hij wel snel en alleen door niet eten afgevallen zou zijn. Dan zou er nl ook zo weer wat aan moeten komen als dat alles is :wink:
Hij heeft wel algemene check-up gehad alles was o.k. maar geen bloedonderzoek. Ik ga hem dinsdag wegen kijken hoeveel hij is aangekomen, maar hij woont hier nog maar 3 weken, eerste week was voor hem echt spannend, stress van verhuizen wordt je ook niet dikker van. Dus veel aankomen in 3 weken lijkt me niet goed hoor.
30 Mei heb ik weer een afspraak bij de dierenarts, dus we houden het goed in de gaten.
Hoe dan ook ,hij zit hier op de goede plek.
Carmen
Carmen
Zeer actief

Martijn schreef:Mjjjaaaaa....dapper was toen ik hem net had ongeveer zo mager als deze hond en dat duurde ook best lang tot het er weer een beetje normaal uit gaat zien.

Het gekke is dat ik wel aan ze zie dat ze een paar dagen bij mijn ouders zijn geweest omdat ze dan echt een stukje dikker zijn maar toen duurde het best lang voor hij een beetje aan kwam.
Dan moet ik hem maar een tijdje bij jouw ouders onderbrengen :smile:
Carmen
laeken
Zeer actief

Martijn schreef:Mjjjaaaaa....dapper was toen ik hem net had ongeveer zo mager als deze hond en dat duurde ook best lang tot het er weer een beetje normaal uit gaat zien.

Het gekke is dat ik wel aan ze zie dat ze een paar dagen bij mijn ouders zijn geweest omdat ze dan echt een stukje dikker zijn maar toen duurde het best lang voor hij een beetje aan kwam.
Dan was hij gestressed denk ik :wink: Ik heb de honden van mijn nichtje in 3 weken moddervet gevoerd omdat ze steeds vochten en doodsbang waren voor het vuurwerk. Ik kocht ze af met eten en toen ze terug kwamen schrokken ze zich dood :mrgreen:
Ik had het niet door omdat het mijn honden niet waren en ik alleen goed voor ze wilde zorgen :roll:
Afbeelding
Carmen
Zeer actief

Basco vandaag gewogen. Hij is in 2 weken ruim een pond aangekomen. Dierenarts was tevreden. Zij zei dat aankomen net als afvallen is, dat moet langzaam gaan. Dat is beter voor de hond. We gaan dus maar zo door, langzaam maar gestaag. Over een half jaar hebben we denk ik een hele andere hond.
Zij dacht gezien verdere conditie en gedrag dat er geen noodzaak was voor bloedonderzoek o.i.d.
Dus wij zijn tevreden :ok:
Carmen
Roelfien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roelfien »

Goed zo. Reden dat het aankomen zo langzaam gaat is ook omdat hij nu opeens flink beweging krijgt, terwijl hij nog op zijn reserves teert, ookal komt er nu goede voeding bij.
Dan verbruikt hij dus meer energie dan hij binnenkreeg in het begin.
Je zal zien dat het alleen maar beter kan worden. :ok:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
laeken
Zeer actief

Carmen schreef:Basco vandaag gewogen. Hij is in 2 weken ruim een pond aangekomen. Dierenarts was tevreden. Zij zei dat aankomen net als afvallen is, dat moet langzaam gaan. Dat is beter voor de hond. We gaan dus maar zo door, langzaam maar gestaag. Over een half jaar hebben we denk ik een hele andere hond.
Zij dacht gezien verdere conditie en gedrag dat er geen noodzaak was voor bloedonderzoek o.i.d.
Carmen
Hmmmm, vreemd :denken: De hond is veel te mager en komt 1 pond aan door goed eten?
Besef wel dat 1 pond het verschil is tussen wel of niet wandelen voordat je naar de DA bent gegaan. 1 plas en 1 keer poepen en dan is dat pond dus weer weg :wink:
Dapper plast meer dan een liter en weegt dus 1 kilo meer voor het wandelen. De volle of lege maag speelt ook nog eens een rol, naast de hoeveelheid ontlasting in de hond.

In mijn ogen is 1 pond in 2 weken dus exact hetzelfde als totaal niets :19:
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roelfien »

Hm, ja als je het zo stelt, heb je gelijk. :denken:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

vind het ook erg weinig :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Carmen
Zeer actief

MARC_S schreef:
Carmen schreef:Basco vandaag gewogen. Hij is in 2 weken ruim een pond aangekomen. Dierenarts was tevreden. Zij zei dat aankomen net als afvallen is, dat moet langzaam gaan. Dat is beter voor de hond. We gaan dus maar zo door, langzaam maar gestaag. Over een half jaar hebben we denk ik een hele andere hond.
Carmen
Hmmmm, vreemd :denken: De hond is veel te mager en komt 1 pond aan door goed eten?
Besef wel dat 1 pond het verschil is tussen wel of niet wandelen voordat je naar de DA bent gegaan. 1 plas en 1 keer poepen en dan is dat pond dus weer weg :wink:
Dapper plast meer dan een liter en weegt dus 1 kilo meer voor het wandelen. De volle of lege maag speelt ook nog eens een rol, naast de hoeveelheid ontlasting in de hond.

In mijn ogen is 1 pond in 2 weken dus exact hetzelfde als totaal niets :19:
Ben het niet met je eens hoor. Conditie uiterlijk is verbeterd. Na een stressvolle periode kom je niet meteen kilo's aan. Mijn vader is na een vreselijk ziekbed vorig jaar oktober overleden en mijn broodmagere moeder begint ondanks goed eten nu pas een beetje aan te komen. Niet helemaal vergelijkbaar maar stress kan veel met je lichaam doen en hij heeft welwat meegemaakt. En wij wandelen veel met de honden, zoals Roelfien al zei meer beweging na zijn vorige thuis waar hij uren thuis moest wachten op de baas.
Het moet nu wel straks wat sneller gaan, maar dit is dus geen probleem. Volgende week weeg ik hem weer, ik ga het wel bijhouden natuurlijk maar wil het niet dramatischer maken dan het is.
Enneh zijn buikkie en blaas waren leeg :wink:
Carmen
laeken
Zeer actief

Carmen schreef:Ben het niet met je eens hoor. Conditie uiterlijk is verbeterd. Na een stressvolle periode kom je niet meteen kilo's aan. Mijn vader is na een vreselijk ziekbed vorig jaar oktober overleden en mijn broodmagere moeder begint ondanks goed eten nu pas een beetje aan te komen. Niet helemaal vergelijkbaar maar stress kan veel met je lichaam doen en hij heeft welwat meegemaakt. En wij wandelen veel met de honden, zoals Roelfien al zei meer beweging na zijn vorige thuis waar hij uren thuis moest wachten op de baas.
Het moet nu wel straks wat sneller gaan, maar dit is dus geen probleem. Volgende week weeg ik hem weer, ik ga het wel bijhouden natuurlijk maar wil het niet dramatischer maken dan het is.
Enneh zijn buikkie en blaas waren leeg :wink:
Carmen
Jij weet het het beste want het is jouw hond, maar minder dan 1,5% lichaamstoename in 2 weken is dus vrijwel hetzelfde als niets :19:
Is hij nog steeds enorm gestressed dan? Ik kan me voorstellen dat een stressige hond niet aankomt, maar als hij ondervoed raakt stopt dat vermageren meestal wel. Dat een droge drukke hond niet aankomt is logisch, maar een ziekelijk vermagerde hond zou direct moeten gaan aanzetten bij goed eten.
Hoeveel en hoe snel is hij al die kilo's verloren in het asiel dan?
Afbeelding
Carmen
Zeer actief

Nee hij is niet gestressed wel speels en ernergiek. Volgens mij heeft hij niet vaak losgelopen want hij wist niet wat hem overkomt. Hij speelt hier in huis met onze andere hond en ploegt buiten door de akkers.
Die foto waar hij helemaal opstaat zo was hij toen hij in het asiel kwam, al niet echt stevig dus en is daar 2 weken geweest.
Mensen die hem af en toe zien vinden hem er beter uitzien. En de vorige keer wegen was niet echt duidelijk omdat hij het toen allemaal nog heel eng vond en niet stil zat op de weegschaal. De weegschaal schommelde toen tussen de 30-32 en daar hebben ze toen 3 en2 kg. van gemaakt. Nu zat hij wel stil en was 32,5 kg. Het kan dus misschien ietjes meer zijn.
Nu is de hond echt tot zichzelf gekomen hier en moet het dus ook beter gaan. Gaat het niet beter dan wordt hij natuurlijk onderzocht. Ik hou hem goed in de gaten.
Carmen
Carmen
Zeer actief

Laatste berichtje hierover :mrgreen: Nu 6 dagen later weer 0'7 kg. aangekomen, hij begint er nu ook echt beter uit te zien. Dit komt wel goed!
Carmen
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

MARC_S schreef: Ik kan me voorstellen dat een stressige hond niet aankomt, maar als hij ondervoed raakt stopt dat vermageren meestal wel.
:denken:
weg gehaald zit een virus in
laeken
Zeer actief

Sjiel schreef:
MARC_S schreef: Ik kan me voorstellen dat een stressige hond niet aankomt, maar als hij ondervoed raakt stopt dat vermageren meestal wel.
Ik bedoelde bij goede voeding :wink: Een hond wordt dan wel mager maar zal niet zo mager worden dat hij uiteindelijk doodgaat terwijl hij wel goed eet. Dat bedoelde ik ermee :mrgreen:
Afbeelding
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

MARC_S schreef:
Sjiel schreef:
Ik bedoelde bij goede voeding :wink: Een hond wordt dan wel mager maar zal niet zo mager worden dat hij uiteindelijk doodgaat terwijl hij wel goed eet. Dat bedoelde ik ermee :mrgreen:
Ah, ik begrijp!! :mrgreen:
weg gehaald zit een virus in
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Ik zal binnenkort wel even komen controleren of hij aangekomen is :mrgreen:
Carmen
Zeer actief

Elmar schreef:Ik zal binnenkort wel even komen controleren of hij aangekomen is :mrgreen:
Moet je nog ff wachten want we zitten in een grote puinhoop de nieuwe meubeltjes zijn nml. binnen :mrgreen:
Carmen
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”