Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

bezitterig

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

annepanne

bezitterig

Ongelezen bericht door annepanne »

Ik heb een vraag aan jullie ivm mijn hondje, Anne. Ze is namelijk behoorlijk bezitterig. Niet tegenover mensen, gelukkig, (heb ik dr ook nooit reden toe gegeven) maar meer tegenover andere hondjes. Ze speelt heel graag met allerlei honden, en ik heb daar persoonlijk ook helemaal geen problemen mee, maar als ze tijdens zo'n spel of erna een stok of iets te pakken heeft (en t bos ligt er stikvol mee...), wordt ze ineens behoorlijk fel. Niet zo'n probleem als t alleen een stok betreft, maar t betreft ook bijvoorbeeld de kuil waar ze net in duikt, of een bal dat ze net heeft, of noem maar op. Ik weet dat dit tot op zekere hoogte normaal gedrag is, maar Anne lijkt t in mijn bescheiden mening soms te overdrijven...Ze doet dit al van pup af aan, geeft wrs al aan dat er niet veel aan te doen is, maar wat zijn jullie ervaringen hiermee? (ps, ik probeer de situaties al zoveel mogelijk te voorkomen, maar stokken en kuilen zijn niet echt te ontlopen! :wink: )
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Carmen »

Ik zou daar ook niet zo'n punt van maken hoor, maar als het lastig is kun je haar niet afleiden? Als ze een kuil gaat beschermen, met de bal gaan gooien, dat weer ruilen voor een knuffel of een koekje etc. Zodat ze telkens iets anders heeft en ze zich niet zo kan vastbijten in iets.
Carmen
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

Mijn reu heeft ook een behoorlijke bezittersdrang.
Ik vermijd dat soort dingen gewoon, hij kan prima in een groep honden maar zodra er iemand een bal of stok tevoorschijn haalt ben ik weg :mrgreen:
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”