hier ben ik weer eens met een vraagje, handig zo'n forum
onze nieuwe pup,teefje, is een behoorlijk pittige tante, wij hebben altijd honden gehad(herders), maar dit nog niet eerder meegemaakt. ze is nu 9 weken oud, bij de fokster heb ik duidelijk gevraagd naar haar karakter, volgens de fokster was ze wel wat drukker dan de andere pups, maar niet extreem, verder lekker speels etc, ik vind dit belangrijk omdat wij katten fokken, dus geregeld kittens in huis hebben en kinderen, ik heb haar niet meegemaakt als hele jonge pup, omdat zij door annulering weer beschikbaar was geworden, dus wij zijn langs geweest, veel gesproken met de fokster en een paar dagen later opgehaald, toen wij daar waren hadden de puppen net gegeten en waren moe, dus kon ik niet veel opmaken uit het gedrag, dus ik ging uit van wat de fokster vertelde over haar, nu ze bij ons thuis is(nu een weekje) ontpopt ze zich tot een kaatje, niet zozeer naar ons of de kinderen, maar naar de andere dieren in huis, zo jaagt ze de katten op, leuk natuurlijk, maar mag niet van ons, nu je kan op je kop gaan staan maar maakt geen indruk, ze bijt echt gemeen de jonge kittens, ze pakt ze in de nek, en bijt goed door ook, ook al geven de kittens een gil, en meppen ze haar, ze blijft doorbijten, ze wil spelen met mijn lieve kereltje(hond), maar dat loopt al gauw uit op bakkeleien, omdat zij niet onderop wil liggen en de onderdanige wil zijn, dus dan gaat ze helemaal uit haar dak, als hij ligt te slapen,(dat is zijn favoriete bezigheid) dan gaat ze op hem rijden, dan wordt hij wel wakker en snauwt haar af, maar zij bekt hem dan ook weer gelijk af, en hoppa weer ruzie, voor mijn oudje heeft ze nog wel wat ontzag, maar dan blijft ze op een afstand maar blaffen naar hem en uitdagen, als hij zich omdraait bijt ze hem snel in zijn gat, buiten met andere honden wil ze ook de baas zijn, eerst kijkt ze de kat uit de boom en dan probeert ze imposant te doen, kortom een echte ka is ze, ik heb de fokster hierover gesproken en nu vertelde ze mij dat ze ook zo deed bij haar eigen moeder, die bekte ze ook af als ze aan het spelen was met haar moeder dan kon ze tegen haar eigen moeder ook zo fel doen, maar omdat de moeder zo lief is, deed die niet veel terug, heel jammer want daarom heeft zij dit zo geleerd,
wij zijn wel wat gewend in de opvoeding van honden heb met mijn herders ook altijd getraind, maar zij is zo oost indisch doof dat ik nu zoiets heb van , hoe kan ik haar het beste aanpakken, ik wil nl, niet dat haar gedrag erger wordt, en dat ze nog eens een kitten echt pakt uit dominant gedrag, als ze ouder is, of met mijn andere twee honden zo dominant wordt, ik corrigeer haar voornamelijk met de stem, en als ze in een kat hangt, dan trek ik haar even terug en dan een luide NEE, ik heb haar een keer in de nekvel geknepen, maar maakt ook geen indruk, ze is naar mensen toe niet zo bijdehand. ze is ook behoorlijk druk, dus ze heeft af en toe, bench pauze, dan krijgt ze een kluifje en gaat in de bench liggen, ze piept dan even maar gaat dan wel rustig liggen.
heel verhaal geworden, maar ik probeer het een beetje duidelijk te vertellen hoe ze in elkaar steekt, alhoewel ik daar niet zo goed in ben, om het zo te verwoorden, dus ik hoop dat jullie mij kunnen volgen.
hoe zouden jullie haar aanpakken, ik wil nl. geen stress situaties hebben, dat je alleen nog maar aan het corrigeren bent, ik probeer ze zoveel mogelijk zelf uit te zoeken wie de baas is, alleen mijn kittens moet ik wel in bescherming nemen, die zijn te kwetsbaar. denken jullie dat ze zich later zal ontpoppen tot een dominante tante, of is dit een fase in de puppy tijd.
ben benieuwd wat jullie hiervan vinden.
oja ze is een engelse bulldog.