Hoihoi,
Bij ons achter woont een rotweiler (ik heb niks tegen dit ras) en zij zit dus altijd buiten, (poept en plast ook in het tuintje), en wanneer ik met mijn hondjes erlangs loop slaat ze ook erg aan, blaffen grommen, het hele hek gaat heen en weer.
In het begin was het geen probleem (nou ja wel vervelend) maar liepen mijn hondjes er heel snel voorbij.
Toen op een gegeven moment stond de schuttingdeur open en is die rotweiler ontsnapt en achter Elpi enWilly aan gegaan, uiteindelijk gelukkig niks gebeurd behalve de schrik en wat geblaf en gepiep.
Maar nu wanneer we er langs lopen en de rotweiler begint met blaffen etc beginnen Willy en Elpi ook helemaal wilt te worden, en blaffen en springen en trekken.
Ik vind dit dus heel vervelend gedrag. Weet iemand wat je hier aan zou kunnen doen???
(aan mijn honden dan he, de rotweiler kan ik weinig aan doen)
Groetjes Karin
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wat te doen
Moderator: moderatorteam
- elpi
- geregistreerd lid
- Contacteer:
wat te doen
Willy
Elpi

Elpi
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
als je niks aan de rotti kan doen door met de baas te praten, zou ik gewoon een ander rondje lopen of meer afstand nemen.
ik kom met mijn honden altijd langs een hoekhuis met een borderterrier o.i.d. in de tuin (niet zoals de rotti, maar als het goed weer is en de deur van het huis is open)
deze hond blaft altijd hard naar mijn honden en die van mij moeten dat even bekijken natuurlijk en joelen terug...
nu loop ik gewoon aan de andere kant van het straatje erlangs (dan is de aftand groot genoeg om ze bij me te houden) en dat gaat super, monster achter het hekje stil en mijn monsters ook...
ik kom met mijn honden altijd langs een hoekhuis met een borderterrier o.i.d. in de tuin (niet zoals de rotti, maar als het goed weer is en de deur van het huis is open)
deze hond blaft altijd hard naar mijn honden en die van mij moeten dat even bekijken natuurlijk en joelen terug...
nu loop ik gewoon aan de andere kant van het straatje erlangs (dan is de aftand groot genoeg om ze bij me te houden) en dat gaat super, monster achter het hekje stil en mijn monsters ook...

-
Neeltje
- pat1976
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Je kan er inderdaad niets aan doen als die rott achter het hek zit, omlopen lijkt mij ook het meest voor de hand liggend.
Op honden.blogo.nl vind je handige tips, nieuws, leuke filmpjes en diverse opmerkelijkheden!!!
-
linlin
het territorium van de buurhond ligt erg dicht bij dat van jouw honden.
het is dan ook niet meer dan logisch dat dat met verve verdedigd wordt.
schuin achter ons hebben een tijd twee duitse herders gewoond. die herders vonden het maar niks dat ik met de mormels in de buurt van hun tuin liep.
vond het allemaal erg begrijpelijk en vermeed ze zo veel mogelijk. totdat er een gat in de omheining door de herders was ontdekt en ik met de mormels in het steegje belaagd werd door die herders.
de bazin van de herders was van het type viswijf, dus daar viel niet mee te praten. gelukkig voor mij dat hun huwelijk snel daarop uit elkaar plofte en zij met die herders van d'r verdween.
het is dan ook niet meer dan logisch dat dat met verve verdedigd wordt.
schuin achter ons hebben een tijd twee duitse herders gewoond. die herders vonden het maar niks dat ik met de mormels in de buurt van hun tuin liep.
vond het allemaal erg begrijpelijk en vermeed ze zo veel mogelijk. totdat er een gat in de omheining door de herders was ontdekt en ik met de mormels in het steegje belaagd werd door die herders.
de bazin van de herders was van het type viswijf, dus daar viel niet mee te praten. gelukkig voor mij dat hun huwelijk snel daarop uit elkaar plofte en zij met die herders van d'r verdween.
- martine
- Zeer actief
- Contacteer:
blaffen aan hun grens doen de meeste honden.
maar achterna lopen en aanvallen is fout.
zou mijn honden beschermen het zaakje nooit meer vertrouwen
en andere route nemen
martine
maar achterna lopen en aanvallen is fout.
zou mijn honden beschermen het zaakje nooit meer vertrouwen
en andere route nemen
martine
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
www.dogs-dream.com