Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honger bij honden

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Dibbes
Zeer actief
Aantal honden: 2

Honger bij honden

Ongelezen bericht door Dibbes »

Onze buurhond is ca. 4 jaar oud. Vorig jaar is hij gecastreerd en zijn er gelijk foto's gemaakt van zijn heupen omdat ze die niet vertrouwden. En inderdaad, hij bleek HD te hebben in een gevorderd stadium. Enige tijd hierna hebben ze een dochter gekregen. Gevolg is dat de buurvrouw niet meer fietst met de hond zoals vroeger, omdat ze dan oppas nodig heeft. De buurman speelde vroeger eindeloos met de voetbal, maar dat doen ze niet meer vanwege zijn heupen. Gevolg is dat de hond een stuk dikker is geworden. De laatste tijd merk ik aan hem dat hij last heeft van zijn heupen. Hij komt nog maar met moeite in mijn auto als ik hem meeneem om te wandelen.
Mijn advies aan hun was om hem minder te voeren. Ik voer zelf altijd op het oog. Als een hond te dik wordt krijgt hij van mij minder en als hij weer goed is krijgt hij weer iets meer. Maar de buren denken dat hij dan de hele dag honger heeft en dat zouden ze zielig vinden. Mijn vraag aan jullie is, of het echt zielig is. Zelf leef ik me daar niet op die manier in in een hond, omdat ik niet van te dikke honden houd, maar misschien hebben ze gelijk?
Afbeelding
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Met extra kiloos moeten sjouwen als ie zowiezo al pijn in zijn donder heeft, dat is zielig.
weg gehaald zit een virus in
Dibbes
Zeer actief

Dus jij zou de hond gewoon op dieet zetten?
Het hongergevoel weegt toch niet op tegen het rotgevoel van zijn lijf als hij te zwaar is? En is het niet zo dat een hond went aan de hoeveelheid voer die hij krijgt?
Afbeelding
Marion.

Re: Honger bij honden

Ongelezen bericht door Marion. »

Dibbes schreef:Enige tijd hierna hebben ze een dochter gekregen. Gevolg is dat de buurvrouw niet meer fietst met de hond zoals vroeger, omdat ze dan oppas nodig heeft. De buurman speelde vroeger eindeloos met de voetbal, maar dat doen ze niet meer vanwege zijn heupen.
Me reet. Er wordt niet meer gefietst en gespeeld omdat ze daar geen 'tijd' meer voor hebben. Dat spenderen ze liever aan hun kid.
Prima, wat mot dat mot. Maar dan wel minder eten. Jij kunt ze daar toch wel van overtuigen? Minder bewegen, dan dus minder eten?
(en ik kots op dit soort lui)
Dibbes
Zeer actief

Het probleem is, dat ik ze dat niet zo makkelijk aan het verstand peuter. Af en toe gooi ik voorzichtig een balletje op en er is al wel heel wat veranderd bij ze. Toen wij hier net kwamen wonen hadden ze een heel andere omgang met de hond. Niet dat dat allemaal door mij veranderd is, maar het heeft er wel aan bijgedragen dat ik heel anders met mijn hond omging.

Vroeger gingen we overdag geregeld samen fietsen met de honden, maar nu zou er eerst oppas geregeld moeten worden. Daardoor komt het er niet meer van. Het is wel zo dat we nu naar het water gaan om de honden te laten zwemmen. Dan zijn we minder ver en minder lang van huis. Het apporteren van de bal was een te grote belasting van zijn heupen. De buurman vind het erg jammer dat hij dat niet meer mag doen met de hond. Het heeft de buurvrouw nogal wat moeite gekost om hem daarvan te overtuigen. Maar de buurman heeft zo zijn eigen ideeën over het voeren. Als ik er kom staat er vaak een laag brokken in de voerbak :19: .
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Dibbes schreef:Vroeger gingen we overdag geregeld samen fietsen met de honden, maar nu zou er eerst oppas geregeld moeten worden. Daardoor komt het er niet meer van. Het is wel zo dat we nu naar het water gaan om de honden te laten zwemmen. Dan zijn we minder ver en minder lang van huis. Het apporteren van de bal was een te grote belasting van zijn heupen. De buurman vind het erg jammer dat hij dat niet meer mag doen met de hond. Het heeft de buurvrouw nogal wat moeite gekost om hem daarvan te overtuigen. Maar de buurman heeft zo zijn eigen ideeën over het voeren. Als ik er kom staat er vaak een laag brokken in de voerbak :19: .
Ik ben bang dat kindje een beetje roet in het eten heeft gegooid hoor. Lang van huis mag niet meer, mag buma ook niet meer want die moet quality-tijd met z'n kind doorbrengen. Jammer dat hond weer de dupe wordt :devil:
Dibbes
Zeer actief

Tja, ik had het wel een beetje voorspeld. Maar de buurvrouw had het zelf niet zo verwacht. Het is echt niet dat ze er niets mee willen doen. Gisteren zijn we nog ergens met de honden gaan zwemmen toen de buurman thuis was. En de hond gaat zo vaak als het kan gratis en voor niets met mij mee met de uitlaatservice. Maar ik merk dus dat hij de laatste tijd hulp nodig heeft om in mijn auto te komen. En dat gaat me zo aan het hart.
Afbeelding
BAYCA en BRITT
Actief
Mijn ras(sen): golden retrievers
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door BAYCA en BRITT »

Eén van beide kan toch wel met de hond gaan fietsen en de ander op het kind passen. En een te dikke hond met HD dat is zielig!
groetjes van Shirley en een pootje van Britt, Cailin, Jaslyn & Lynzi

Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Probleem is gewoon dat alleen lijnen niet voldoende is. Goede regelmatige beweging in de vorm van tempo lopen, zwemmen en rustig naast de fiets is het enige dat helpt om een hond af te laten vallen zonder dat ie honger lijdt. Ik vind dat ook wel een beetje zielig. Een hond honger laten lijden omdat de beweging erbij teveel van het goede is.
Natuurlijk is ietsje minder voeren helemaal niet erg, krijgt ie ook geen echte honger van, hooguit wat meer lekkere trek. Maar de beweging is zeker bij een hond met hd noodzakelijk.
Misschien is er een buurjongen of meisje van redelijk volwassen leeftijd (studentenleeftijd ofzo) die wel wat bij wil verdienen door met de hond te gaan lopen of fietsen?
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ignit »

Beste Dibbes, ik heb met je te doen want het valt niet mee om te moeten toezien hoe een hond moet lijden zonder dat je er iets aan kunt veranderen. :roll:

Op http://www.barf-natuurlijk.nl/forum/php ... php?p=3205 is een stuk teskt te lezen van de hand van Mogens Eliasen over te dikke honden en wat je daar het beste aan kunt doen. Ik heb zelf een paar jaar geleden mogen meemaken bij mijn eigen honden, dat te dunne honden dikker worden en te dikke honden afvallen als je zijn methode toepast.

Waarschijnlijk heb je er niets aan om je buurhond te helpen :denken: maar ik dacht het toch wel een interessant stukje leesvoer is - daarom heb ik de link hier geplaatst.

vriendelijke groet en succes,
Ignit Bekken.
www.barf-natuurlijk.nl
Dibbes
Zeer actief

@ignit: werkt dat ook met brokken? Ik kan haar het stuk wel geven, maar ik vraag me af of je zoiets wel met brokken zou kunnen doen?
Afbeelding
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ignit »

NEE Dibbes, de hond zou eerst overgezet moeten worden op rauwe voeding en dan kunnen ze daar langzaam naar toe werken over een periode van een maand of 3 tot 6.

Een bepaald percentage honden ontwikkelt problemen met de schildklier na het castreren. Alle hormoonklieren in het lichaam werken nauw samen en na het ontseksen functioneert het lichaam van die honden als een auto die normaal probeert te rijden op drie banden, terwijl er eigenlijk vier onder horen te zitten (Mogens Eliasen). Het slepende, vermoeide kan ook daar vandaan komen - misschien kunnen ze de functies van de schildklier EN de bijnieren eens laten nakijken? Als er daar iets niet helemaal goed zit, kan dit met de juiste medicijnen verholpen worden en hebben ze in no time ook een andere hond terug.

Ik zie Emma wel maar waar is de buurjongen nou? Of dit weer aan mijn pc uit het jaar 0 ligt? :denken:
Groetjes,
Ignit Bekken.
Mauwie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Mauwie »

Ze zeggen toch ook dat je de hond bonen uit blik kon geven als ze nog honger hebben? dat gaf wel maagvulling maar geen (naja weinig denk k) calorien.

Ben alleen vergeten welke bonen dat ook alweer waren :idea:

Volgens mij sperciebonen..

Dus gewoon minder voer geven, en daarbij die bonen, voor de honger..
Dibbes
Zeer actief

Sperciebonen wil de hond niet eten. Dus met die honger valt het nog wel mee :19:

Maar ja tegen sommige mensen kan je praten als Brugman, maar ze blijven zulke andere ideeën hebben over honden dat je toch nooit op 1 lijn komt. Ik ben al blij dat er bepaalde dingen zijn veranderd ten goede van de hond. Maar ze zullen ook niet gaan dokteren met de hond. Dat hebben ze er niet voor over.
Afbeelding
Dibbes
Zeer actief

ignit schreef:NEE
Ik zie Emma wel maar waar is de buurjongen nou? Of dit weer aan mijn pc uit het jaar 0 ligt? :denken:
Groetjes,
Ignit Bekken.
Die staat helemaal onderaan. Maar die foto's zijn niet heel recent. Ik zal eens zien of er recentere foto's van hem zijn. Helaas heb ik zo geen foto's van hem van hoe hij er voor de casteratie en de baby uit zag.
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Mauwie schreef:Ze zeggen toch ook dat je de hond bonen uit blik kon geven als ze nog honger hebben? dat gaf wel maagvulling maar geen (naja weinig denk k) calorien.

Ben alleen vergeten welke bonen dat ook alweer waren :idea:

Volgens mij sperciebonen..

Dus gewoon minder voer geven, en daarbij die bonen, voor de honger..
Daarmee blijf je dus wel zijn maag vullen, waardoor de hond toch de hoeveelheid eten blijft verwachten omdat zijn lichaam er om vraagt.
Ook hebben sperciebonen geen enkele voedingswaarde.
Het is wellicht een manier voor een weekje om een enkel kilootje weg te krijgen, maar voor de langere termijn is het absoluut geen goede oplossing.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Schildklier en bijnier onderzoek voor een gecastreerde hond die zoveeleten krijgt dat ie zijn bak niet leegeet???
weg gehaald zit een virus in
Joy C
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joy C »

ik ga voor in ieder geval minder voer! :ok:
Een hond heeft altijd "honger", dat zegt niks. Die hond kan zelf dat echt niet bedenken hoor!

Nee hoor, lekker minder eten en hopelijk wat meer beweging: kan wonderen verrichten, echt!
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”