Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zondag..

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Saartje
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising
Aantal honden: 1

Zondag..

Ongelezen bericht door Saartje »

ga ik Leo voor het eerst kennis laten maken met de hond van m'n tante!
Eerst gaan we op afstand lopen (Leo zal lekker te keer gaan).
Ze is een heel lieve, rustige Bearded Collie, als het aan haar ligt zal dit wel goed gaan denk ik, maar Leo he :mrgreen:
Ik heb er wel zin in en ik ben ontzettend benieuwd naar hoe dit zal gaan zondag! :ok:

Voor degenen die denken, wat is hier nu zo spannend aan :denken: , Leo is een ramp met andere honden en valt constant naar alle honden die hij ziet uit.
Leo heeft deze hond al eens gezien en toen hapte hij 1 keer (niet doorbijten) en ging daarna beteuterd staan kijken.
Toen was het kennismaken alleen niet bepaald goed overdacht omdat hij gewoon naar buiten ontsnapte.
Wie weet, misschien gaat het wel heel goed als we het heel rustig opbouwen :ok:
Afbeelding
Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joy C »

Succes. Hopelijk wordt het wat! :ok:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
linda
Zeer actief

Ongelezen bericht door linda »

Ik hoop voor je dat t goed gaat :ok:
Afbeelding

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
sassel
Actief

Ongelezen bericht door sassel »

Ik hoop dat het goed gaat, zou leuk zijn een speelmaatje
Groetjes Saskia en Zep
Saartje
Zeer actief

Inge O schreef:kan je ze niet ergens op een omheinde hondenweide vrij laten lopen met z'n tweeën? de kans dat leo dan lelijk uitvalt wordt zo wel vele keren kleiner.
Nee, helaas niet.
Er is in de buurt een mooie speelweide met een nog mooier gat in 1 van de hekken.
En Leo kan trouwens gigantisch hoog springen en zo hoog zijn de hekken niet, dus dikke kans dat ik hem dan kwijt ben en dat risico wil ik niet lopen, het is ook nog eens vlak bij een weg. :19:
Voor de rest is hier niets dat omheind is, dus dat is wel jammer.
Maargoed, we gaan het sowieso hele rustig aan doen :wink:
Afbeelding
leo2

Ongelezen bericht door leo2 »

De manier waarop je het wil doen is heel goed. Althans zo laat ik altijd de honden kennis maken en dat is altijd goed gegaan en telkens als er weer een nieuwe hond bijkomt volgt hetzelfde ritueel. Ik loop dan met het bestaande roedel voorop en iemand volgt met de nieuwkomer. Langzaam komt die dan dichter bij me lopen, totdat ik op een gegeven moment (na een paar honderd meter) ook die lijn overneem. Ik zorg dat ik de lijnen zo vast heb dat ik controle heb over de afstand tussen de honden. Kijkend naar de signalen die de honden afgeven laat ik ze dichter bij elkaar lopen, totdat de honden het als normaal ervaren dat er een vreemde eend meeloopt. Ik dirigeer van het bestaande roedel telkens een andere hond aan de buitenkant waar de nieuwkomer loopt. Als het mogelijk is laat ik na verloop van tijd alle honden los lopen en na de wandeling gezamenlijk mee naar binnen. Dit is nog altijd vlekkeloos verlopen (heb er zelf zes).
DoberLuca
Actief

Ongelezen bericht door DoberLuca »

Ik zou ze nooit kennis laten maken als ze aangelijnd zijn. Aan de lijn gedragen honden zich anders dan dat ze los zijn.
Wil je hond zo graag weglopen dan dat je bang bent voor dat gat in het hek. En als het in een woonwijk is, zoek dan een rustig gedeelte van een bos of anders na het eten of 's morgens dan is het niet zo druk in het bos, zodat je de honden alsnog los kan laten lopen, want dat is echt het beste. Het moet zowiezo neutraal terrein zijn, dus voor beide honden.

Succes,
Yvonne
Saartje
Zeer actief

DoberLuca schreef:Ik zou ze nooit kennis laten maken als ze aangelijnd zijn. Aan de lijn gedragen honden zich anders dan dat ze los zijn.
Wil je hond zo graag weglopen dan dat je bang bent voor dat gat in het hek. En als het in een woonwijk is, zoek dan een rustig gedeelte van een bos of anders na het eten of 's morgens dan is het niet zo druk in het bos, zodat je de honden alsnog los kan laten lopen, want dat is echt het beste. Het moet zowiezo neutraal terrein zijn, dus voor beide honden.

Succes,
Yvonne
Ik weet ook dat los het beste is, maar dat kan dus niet :wink:
Ik heb hem al eens losgelaten op dat veld en het eerste dat hij deed was naar dat gat rennen om te ontsnappen.
Het is niet in een woonwijk hoor, ik woon midden in de stad maar we laten de honden elkaar zien in het bos.
Als het echt niet gaat lopen we allebei weer de andere kant op, niks aan de hand :mrgreen:
Afbeelding
Saartje
Zeer actief

DoberLuca schreef: dan is het niet zo druk in het bos, zodat je de honden alsnog los kan laten lopen, want dat is echt het beste.
Als ik hem loslaat, ben ik hem kwijt. :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”