Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sommige mensen...pfuuu!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Jay1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 3
Contacteer:

Sommige mensen...pfuuu!

Ongelezen bericht door Jay1978 »

Sommige mensen snappen het echt niet hoor,
Zit ik op het uitlaatveld (met hekken en een opening) en Dazzle is lekker aan het spelen met een grote mechelse herder van 12 maanden. Drukke bedoeling maar erg gezellig. Die eigenaar en ik zitten lekker te praten terwijl we naar onze honden kijken.
De weide is niet zo groot, maar groot zat om lekker te spelen.
Er komt een auto aan, stopt bij de ingang van het veld, en 2 vrouwen met hun Cairn-terrier stappen uit en lopen naar de ingang van het veld. Ze kijkt, ziet ons en de spelende honden en komen het veld op. Met hun hondje, en een balletje aan een touw.
Onze honden staan even te kijken, en wij wachten tot ze hun hondje loslaten...niet dus.. :-S
Wij zitten dus vrij ver op het veld op een bankje. De mechelaar vind dat ie lang genoeg gewacht heeft en neemt een speurt naar het hondje, spelen!!!
En nog niet loslaten!!! Cairn-terrier staat omhoog naar het balletje te springen en de Mechelaar probeerd te snuffelen... De ene vrouw wurmde zich er steeds tussen...
Wij al roepen van die afstand, Laat em nou gewoon los!! Dan is er niets aan de hand!!!
Niks...een hoop gescheld en proberen de mechelaar weg te houden van hun hondje... :-S
Die dachten dat ze echt te midden van onze honden alleen met hun hondje met een bal konden spelen :19: Dat kan best, maar honden willen nou eemaal even kennis maken... :roll:
De eigenaar van de mechelaar liep er maar eens heen, omdat die mensen geen aanstalte te maken het hondje los te laten.
U heeft uw hond niet onder controle, hij bijt!! GVD GVD enz...
Hij nog een keer geprobeerd ze iets duidelijk te maken, maar ze gingen boos weg...
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Misschien kon het hondje niet los omdat hij gedragsproblemen had. Ik snap best dat het in zo'n situatie moeilijk is om je hond bij je te houden maar toch zou het eigenlijk wel moeten........ :wink:

Hoewel ik zelf met een hond die niet los kan inderdaad niet een speelveld zou opzoeken met allemaal spelende andere honden.
Laatst gewijzigd door Baily op 01 jun 2005 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.
martine
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door martine »

ja sommige mensen. uitlaatvelden zijn er voor iedereen
Als jullie honden gewoon zijn om naar elke hond te lopen om kennis
te maken , doen ze dat ook buiten het uitlaatterrein.
en dat kan eigenlijk ook niet. Je hond even toestemming geven en vragen aan de andere eigenaar of het kan is een kleine moeite.
Martine
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Dit soort dingen gebeuren. Je gaat ervan uit dat die mensen hun hondjes daar lekker willen laten ravotten en los rennen, maar zei hadden een ander plan. Tja, dan gebeuren er wel eens dit soort dingen. En feitelijk hadden jullie je honden gewoon terug kunnen roepen. Vind het onzin dat honden ten allertijde maar kennis met elkaar moeten maken.
linda
Zeer actief

Ongelezen bericht door linda »

martine schreef:ja sommige mensen. uitlaatvelden zijn er voor iedereen
Als jullie honden gewoon zijn om naar elke hond te lopen om kennis
te maken , doen ze dat ook buiten het uitlaatterrein.
en dat kan eigenlijk ook niet. Je hond even toestemming geven en vragen aan de andere eigenaar of het kan is een kleine moeite.
Martine
Hierben ik t helemaal mee eens :ok:
Afbeelding

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
Saartje
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Saartje »

Waarom hebben jullie niet gewoon je honden teruggeroepen? :19:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

miekmiek schreef: Vind het onzin dat honden ten allertijde maar kennis met elkaar moeten maken.
precies :ok:
als iemand het niet wil, prima ze maakten dat ook kenbaar door hun hond aangelijnd te houden. Dit was een klein hondje voor hetzelfde geldt was het een groter formaat die er niet van gediend was en van zich af hapte...
Dan heb je wat.... :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
sassel
Actief

Ongelezen bericht door sassel »

Tja je kunt er niet altijd vanuit gaan dat een andere hond ook niets doet.
Ik zelf had mijn hond even terug geroepen :wink:
Groetjes Saskia en Zep
Seahorse
Actief

Ongelezen bericht door Seahorse »

Wij hebben hier ook zo'n omheind speelveld en dat levert soms grappige situaties op. Hond en baas komen aanlopen maar kunnen het veld niet op omdat het "welkomstcomité" enthousiast tegen het hek aan staat te duwen. Ik roep mijn hond dan altijd even terug totdat de nieuwkomer binnen is en los van de riem, maar dan mag hij er naartoe. Dat doet hij trouwens, als het een onbekende hond betreft, op een hele beleefde manier. Ik vind dat je er op zo'n speelveld voor moet zorgen dat de honden op een prettige manier samen kunnen zijn. Dat betekent dus dat je af en toe je hond moet terugroepen als hij wat te wild wordt of moet stoppen met apporteerspelletjes als dat met de aanwezige combinatie van honden niet gaat. Ik vind het te ver gaan om te verlangen dat andere baasjes hun hond bij die van jou uit de buurt houden.

De dames in kwestie hadden wat mij betreft dan ook beter weg kunnen blijven.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Saartje schreef:Waarom hebben jullie niet gewoon je honden teruggeroepen? :19:
Dat snap ik ook niet hoor. Mijn honden mogen niet zomaar met alles kennismaken wanneer zij daar zin in hebben, en ik ben er ook niet van gediend dat een andere hond zomaar onze kant op komt rennen.
Als iets van het formaat Mechelaar naar mijn hondjes toe komt sjeezen vind ik dat ook erg vervelend. Ten eerste omdat mijn honden erg klein zijn, ten tweede omdat Moos niet altijd gediend is van een vreemde reu die opeens naar hem toe komt stuiteren, en ten derde omdat Saar naast heel erg inieminie ook nog eens onzeker en bangig is, en ze zich dus een rotberoerte schrikt als zo'n gevaart op haar af komt rennen.

En tuurlijk is het een beetje dom om op zo'n veld alleen te willen gaan ballen met je honden. Maar ik vind het van jullie kant ook lichtelijk asociaal om je hond niet gewoon even terug te roepen als iemand daar niet van gediend is.
Als ik aan iemand vraag om zijn hond terug te roepen, en hij roept naar mij dat ik mijn honden maar los moet laten ( :roll: ), wordt ik daar ook behoorlijk pissig van!
Zeker als er zo'n enorm grootte verschil is.
Afbeelding
Saartje
Zeer actief

Precies!
Ik kan me er trouwens ook wel veel bij voorstellen, ik liep vroeger redelijk vaak met 2 teckels van een buurvrouw, die konden alleen los in zo'n omheind stuk.
Jammer genoeg kreeg ik in sommige gevallen niet eens de káns om ze los te laten daar, omdat er binnen een paar seconden 2 springende beukende labradors en een herder om ons heen dansten, daarbij bijna de 2 teckeltjes plettend.
En dan kreeg ik dus ook zo'n soortgelijke opmerking te horen :roll:
In plek dat die mensen gewoon eventjes hun honden terugfloten/riepen, dan was het best geweest.
En dan nog trouwens, ik vind niet dat lompe onbehouwen honden (in mijn geval toen :wink: ) zo nodig kennis moeten maken met 2 ielige schijterige teckeltjes.
Dat is gewoon nergens voor nodig toch? :19:
Afbeelding
leo2

Ongelezen bericht door leo2 »

Gewoon een beetje respect voor elkaar en rekening met elkaar houden. Lijkt me toch niet zo veel gevraagd.

Ik heb een bang galgo uit Spanje, die langzaam begint los te komen. Zo voorvalletje als dit kan een terugslag betekenen en als ik de galgo los laat is ze uit angst verdwenen en zie ik haar nooit meer terug. Ik zou derhalve uit mezelf nooit op zo'n terrein komen waar honden lopen te spelen om die reden, maar dat is mijn keuze en kan me niet door anderen opgelegd worden. De visie dat honden met elkaar kennis moeten maken kan niet eenzijdig opgelegd worden. Dat vind ik gebrek aan respect voor andermans mening. Ook op zo'n afgesloten veldje vind ik dat je controle over je hond moet hebben alvorens die los te laten en dan is het simpel je hond even bij je te roepen totdat de ander een teken geeft dat wat hem/haar betreft jouw hond mag kennismaken.
Roxy
Actief

Ongelezen bericht door Roxy »

Mmmm. Hier hebben we een gebiedje waar de honden losmogen. (Een stukje bos met smalle voor honden denk ik leuke paadjes).

Vanmiddag werd ik vanuit de verte al aangeroepen door een mevrouw met een Golden dat ik die kolereherder maar bij me moest houden. Ja hoezo is dat gebiedje dan van iedereen? Natuurlijk probeer je dat dan zo eerlijk mogelijk te delen, maar hoever gaat dat dan.

Dus waar -in dit gevalvan de ts- al twee honden aan het spelen zijn en een ander komt aan met aangelijnde honden... ja ik weet het niet hoor. Moet jij dan maar moven met je dollende honden? Even aanlijnen oke, snap ik, maar waar ligt de grens dan.
Saartje
Zeer actief

De grens?
Ik vind dat die mensen gewoon even hun honden hadden kunnen terug roepen, zo simpel is het.
Dat zou ik trouwens automatisch al doen tot diegene het teken geeft dat het goed is.
Als je bij voorbaat al begint te tieren vind ik dat niet normaal, maar zo ging het in dit geval niet geloof ik :idea:
Ik vind dat het al fout ging op het moment dat 'de mechelaar vond dat het lang genoeg heeft geduurt en er opaf spurtte".
Maar zo kan je nog wel even blijven doorgaan, die vrouw had niet moeten schelden en zij hadden hun honden niet zo moeten laten gaan :wink: .
Afbeelding
Roxy
Actief

Ja oke, mijn honden luisteren echt goed (en dat weet de andere partij natuurlijk niet :mrgreen: ) maar ik maak echt zó vaak mee dat in dat losloopgebiedje zó paniekerig wordt gedaan dat de honden op voorhand al in de stress schieten.

Mijn idee is dan: als je je hond niet met andere honden durft los te laten: ga dan niet naar zo'n gebiedje.

Ik snap ook wel dat die dames in het bericht van ts met hun hondje willen ballen, maar moet dat dan in een speelzone waar al honden loslopen? Er kan bijv ook een kudde Chihuahua's rondlopen die erg vervelend kan zijn.

Nu hoor ik alweer opkomen: waar wel dan, ja ik weet niet waar het zich afspeelt, geef ik zonder meer toe dat ik dat ook niet weet. Maar zijn er dan in de wijde omtrek geen speelweides en aangezien ze met de auto kwamen veel leukere dingen binnen hun bereik?
Laatst gewijzigd door Roxy op 02 jun 2005 00:06, 3 keer totaal gewijzigd.
Saartje
Zeer actief

Roxy schreef:Ja oke, mijn honden luisteren echt goed (en dat weet de andere partij natuurlijk niet :mrgreen: ) maar ik maak echt zó vaak mee dat in dat losloopgebiedje zó paniekerig wordt gedaan dat de honden op voorhand al in de stress schieten.

Mijn idee is dan: als je je hond niet met andere honden durft los te laten: ga dan niet naar zo'n gebiedje.

Ik snap ook wel dat die dames in het bericht van ts met hun hondje willen ballen, maar moet dat dan in een speelzone waar honden loslopen?

Nu hoor ik alweer opkomen: waar wel dan, ja ik weet niet waar het zich afspeelt, geef ik zonder meer toe dat ik dat ook niet weet. Maar zijn er dan in de wijde omtrek geen speelweides en aangezien ze met de auto kwamen veel leukere dingen binnen hun bereik?
Het gaat mij erom dat er daar geroepen werd dat ze maar gewoon hun hond moesten loslaten!
Ik vind het ook vreemd dat die vrouwen daar moesten gaan ballen maar kom op zeg, laat ze gewoon lekker doen.
Ze kregen niet echt de kans om hun hond rustig los te laten omdat er 2 vreemde honden zo nodig moesten 'kennismaken', dat vind ik altijd zoiets raars.
Net zoiets als mensen die altijd willen dat hun hond met vreemde honden speelt buiten :denken:
Afbeelding
Roxy
Actief

Oke. Het had veel beter gekund met de ts.. Maar ik blijf er wel bij dat een boel mensen in losloopgebieden zwaar in de fout gaan omdat ze denken dat hún hond wel los moet kunnen en -op het zicht alleen al- een andere hond niet. :mrgreen:
Saartje
Zeer actief

Roxy schreef:Oke. Het had veel beter gekund met de ts.. Maar ik blijf er wel bij dat een boel mensen in losloopgebieden zwaar in de fout gaan omdat ze denken dat hún hond wel los moet kunnen en -op het zicht alleen al- een andere hond niet.
Ja, daar ben ik het ook mee eens hoor, maar daar ging het toch niet om (of mis ik weer eens iets) :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
Roxy
Actief

Heb jij weer gelijk in :cheer:
Saartje
Zeer actief

Ik en gelijk hebben in één zin :eek: :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Roxy
Actief

Boffert! :wink:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Eerlijk gezegd vind ik die mevrouw met het balletje fout zitten. Het gaat niet om losloopgebied, waar je rekening met elkaar moet houden en even aanlijnen als de ander dat vraagt, maar om een omheind speelweitje met een opening.

Ik vind niet dat je op zo'n omheind veldje een ander kunt vragen zijn hond aangelijnd te houden, wat is dan nog het doel van het veldje?

Anne
sassel
Actief

Ongelezen bericht door sassel »

starfleet schreef:Eerlijk gezegd vind ik die mevrouw met het balletje fout zitten. Het gaat niet om losloopgebied, waar je rekening met elkaar moet houden en even aanlijnen als de ander dat vraagt, maar om een omheind speelweitje met een opening.

Ik vind niet dat je op zo'n omheind veldje een ander kunt vragen zijn hond aangelijnd te houden, wat is dan nog het doel van het veldje?

Anne
(even off topic;wat was jij vroeg op of ging je zo laat naar bed? :mrgreen: aan de tijd te zien die erboven staat 3.33 am :wink:
Groetjes Saskia en Zep
Moos
Zeer actief

starfleet schreef:Eerlijk gezegd vind ik die mevrouw met het balletje fout zitten. Het gaat niet om losloopgebied, waar je rekening met elkaar moet houden en even aanlijnen als de ander dat vraagt, maar om een omheind speelweitje met een opening.

Anne
Nee, tuurlijk kan je niet verwachten dat de ander zijn hond aangelijnd houdt op zo'n veldje, helemaal mee eens.
Maar dat betekent nog niet dat je dan jouw hond gewoon maar overal op af kan laten rennen.
Moos en Saar kunnen prima op zichzelf snuffelen op zo'n hondenveldje zonder met andere onbekende honden te moeten spelen, als het tenminste van redelijk formaat is. En dat begreep ik uit het verhaal omdat beschreven wordt dat de baas van de mechelaar ver bij zijn hond vandaan op een bankje zat. Ik verwacht dan ook van anderen dat ze, net als ik, goed op hun hond letten en iig ervoor zorgen dat hij anderen niet lastigvalt.
Het is al een ander verhaal vind ik als het een heel klein veldje is, maar zoals het omschreven is vond ik het niet zo klinken.
Afbeelding
starfleet
Erelid

sassel schreef:
(even off topic;wat was jij vroeg op of ging je zo laat naar bed? :mrgreen: aan de tijd te zien die erboven staat 3.33 am :wink:
Ik lag vroeg in bed en halverwege de nacht een tijdje wakker :wink:

Anne
starfleet
Erelid

Moos schreef: Het is al een ander verhaal vind ik als het een heel klein veldje is, maar zoals het omschreven is vond ik het niet zo klinken.
Dan moet hij maar even zeggen hoe groot. Ik heb mijn eigen kader :wink:

Hier in de buurt heb je twee van die omheinde veldjes. Vrij klein, maar je kan er wel ballen en er staan een paar behendigheidstoestellen. Als er een paar grote honden samen aan het spelen zijn, gaan wij er nooit op. Als er één andere hond is, vragen we altijd even hoe die is.

Dus dat is mijn referentiekader.

Anne
Dibbes
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dibbes »

Bij ons in de buurt zijn de veldjes te klein om met de bal tye gooien en een omheining is er ook niet. Als ik een rondje over de dijk wil fietsen dan fiets ik liever om dan dat ik langs daty veldje moet en 6 honden achter mij aan krijg.

Ik heb dus al helemaal niet de illusie dat mensen hun honden biuj zich zullen houden op een losloopveld. Als ik geen zin heb in al die honden, ga ik er gewoon niet naar toe als er andere mensen zijn. Desnoods ga ik op een tijdstip dat er niemand is.

Ik kan me dus verplaatsen in de ergenis van de mensen met het kleine hondje. Wat ik wordt soms niet goed van het gedoe op die veldjes. Maar ik zoek het zelf ook niet meer op. Wij gaan liever naar het bos :ok: .
Afbeelding
Moos
Zeer actief

starfleet schreef:
Moos schreef: Het is al een ander verhaal vind ik als het een heel klein veldje is, maar zoals het omschreven is vond ik het niet zo klinken.
Dan moet hij maar even zeggen hoe groot. Ik heb mijn eigen kader :wink:

Hier in de buurt heb je twee van die omheinde veldjes. Vrij klein, maar je kan er wel ballen en er staan een paar behendigheidstoestellen. Als er een paar grote honden samen aan het spelen zijn, gaan wij er nooit op. Als er één andere hond is, vragen we altijd even hoe die is.

Dus dat is mijn referentiekader.

Anne
We hebben hier geen echte uitlaatveldjes, dus ik heb geen flauw idee hoe groot die dingen normaal zijn. We hebben hier wel een grasveld formaat twee voetbalvelden (dus echt behoorlijk groot) waar ook honden op mogen. Als Moos en Saar daar aan een kant aan het spelen zijn, en er komt van 100 meter verder een vreemde Mechelaar op ze af gedenderd wordt ik daar dus pissig om. Er is hier genoeg ruimte om meerdere groepjes honden apart te laten spelen, dus dan ben ik er niet van gediend als een vreemde hond opeens onze kant op komt denderen.

Maar dat is dus wat ik een beetje in gedachten heb bij een uitlaatveld, en dat beeld klopt volgens mij niet helemaal...

Dus als het om een type veldje gaat wat jij beschrijft ben ik het wel met je eens; dan kan je niet verwachten dat een andere hond helemaal uit de buurt van jouw hond blijft, en is het dus meer een kwestie van er niet op gaan als je ziet dat er twee bakbeesten aan het spelen zijn :wink:

Maar dan nog vind ik wel dat je zo beleefd moet zijn om jouw hond bij je te roepen als iemand anders dat vraagt. Doe ik ook altijd, ook als ik het zelf onzin vind, roep ik ze toch bij me als iemand dat graag wil.
kleine moeite, en iedereen weer blij.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Roxy schreef:Ja oke, mijn honden luisteren echt goed (en dat weet de andere partij natuurlijk niet :mrgreen: ) maar ik maak echt zó vaak mee dat in dat losloopgebiedje zó paniekerig wordt gedaan dat de honden op voorhand al in de stress schieten.

Ik snap ook wel dat die dames in het bericht van ts met hun hondje willen ballen, maar moet dat dan in een speelzone waar al honden loslopen? Er kan bijv ook een kudde Chihuahua's rondlopen die erg vervelend kan zijn.

in een losloopgebied of veld heb je het recht om je hond los te laten, niet de plicht! Ik ben er ook niet van gecharmeerd als elke hond maar zo op m'n honden aftetterd en mijn honden ook niet zeker niet als ze aangelijnd zijn (om wat voor reden dan ook).
Als iemand z'n hond vast heeft of bij zich roept doe ik dat ook, het is niet voor niets en zal vast een reden hebben. Is een kleine moeite om te doen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

mmmm... ik ken het wel... hoewel ik wel vind dat je je honden gewoon bij je moet kunnen houden, snap ik niet dat mensen op een openbaar honden veld met ballen oid gaan gooien... als ik daar bv ben kan ik mijn honden wel bij mij roepen en zorgen dat ze er niet heen gaan, maar dan kan ik beter weg gaan.... omdat ik dan alleen maar bezig ben ze weg te houden van die actie...

maar goed.. de opmerking van, laat hem toch gewoon los, vind ik wat kortzichtig... weet jij veel waarom ze dat niet doen? en dat is ook hun zaak, een speelveld is geen vrij brief om alle honden die daar komen maar gewoon met alles wat daar komt te laten kennis maken, zowiezo kennis maken? hoezo?
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”