Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wandeling omgeving Eindhoven 5 juni

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

catoenflap
Vaste gebruiker

wandeling omgeving Eindhoven 5 juni

Ongelezen bericht door catoenflap »

Bij deze de uitnodiging!

DATUM: 5 juni
TIJDSTIP: 9.00u verzamelen, vertrek is om 9.15u.
In overleg kunnen we ook een half uur of uur later gaan, afhankelijk van de wensen van degenen die zich opgeven. We wandelen dan gewoon wat korter.

START: Eindhoven station – tegenover de gele bowlingkegels
Dat is aan de buskant, als je de trein uitkomt ga je de trap omlaag en dan rechtsaf, je loopt het station uit naar de hoek van de straat, daar zie je aan de overkant de bowlingkegels en de kamer van koophandel (kennispoort). Daar verzamelen we.
Alhoewel we in het centrum van Eindhoven starten is het een natuurwandeling. Vanaf het begin! We beginnen te wandelen langs de oever van de Dommel.
Met de auto. Je kunt aan beide zijden van het station parkeren. Dichtbij het station is het betaald, enkele minuten er vandaan gratis. Aan de kant van de taxi’s (stadskant) kan dat op de Fuutlaan en op de Dommelhoefstraat. Aan de buskant waar we starten kan dat in de wijk achter de Rabobank (Rabobank ligt tegenover het station, naast de gele bowlingkegels waar we naast starten) in de molenbuurt. Straatnamen; o.m. Hooidonksemolen, Bisschopsmolen.

DUUR: ca. 30km.
Na ca. 15km is er pauze bij Brasserie/Café de Kruik te Nederwetten waar honden welkom zijn!
We eindigen in Nuenen waar we met de bus in ca. 6 min. terug naar het centrum van Eindhoven gaan.
Indien gewenst gaan we aan het einde van de wandeling uit eten bij Café/Restaurant De Bommel in centrum Eindhoven. Je hebt daar een tweegangen menu voor E 11,50. Je kunt kiezen uit vegetarisch of vlees (vlees kan ook vis zijn). De prijs/kwaliteitverhouding is uitstekend en honden zijn welkom! Wel moet er van tevoren opgegeven worden of je vlees of vegetarisch wil, dus graag doorgeven als je je opgeeft.

OPGEVEN:
Per e-mail bij r.oors@zonnet.nl.
Geef even door;
- hoeveel personen,
- wat voor soort hond(en),
- je tel.nr.
- en als je ’s avonds mee uit eten gaat of je kiest voor vlees of vegetarisch.

ALGEMEEN:
Als het erg warm wordt kan de wandeling worden ingekort (avondeten gaat dan ook niet door).
Als het regenachtig wordt zal de wandeling afhankelijk van de wens van eenieder en de hoeveelheid regen kunnen worden ingekort, ik vind het in elk geval niet verantwoord om zes uur in de regen te gaan lopen.
Iedereen met een sociale hond is welkom!
Ik ga ervan uit dat er rekening wordt gehouden met fietsers, joggers en andere dieren die we in de omgeving tegenkomen (honden/vee).
Niet alles is losloopgebied. Je bepaalt zelf wat je verstandig vind om te doen (aanlijnen of los) en wat je hond aan kan.

Ik heb er zin in!!

Groetjes,
Regina & Kimbo (Duitse Herder teefje van 17 mndn)
catoenflap
Vaste gebruiker

DEELNEMERS

Hallo,

Even samengevat wie er mee gaan en welke info ik heb. Als je een toevoeging hebt of als ik iets onjuist heb, dan hoor ik het graag.

Groetjes,
Regina

naam hond reu/teef mee eten veg/vlees
Hanny Schose collie James reu ja vlees
Yvonne W-Sib.Laika Saban reu ? ?
Jeannette 2 honden ? ? ?
Edy Podenco/Dalmatier reu ? ?
moeder Edy Terrierachtig Sarten teef ? ?
Maarten&Regina DH Kimbo teef Ja 1xveg/1xvlees

WIJZIGINGEN:

TIJDSTIP: 9.45u verzamelen, vertrek om 10.00u (niet later!).

Na ca. 20km is er pauze bij Brasserie/Café de Kruik te Nederwetten
catoenflap
Vaste gebruiker

VERSLAG voorlopen van een deel vd wandeling van 5 juni a.s

Als geboren en getogen Eindhovense was ik tot voor kort niet op de hoogte van dit supergave gebied. Het komt eigenlijk doordat Kimbo in onze vakantie naar een vriendin van ons gaat. Die woont in het centrum van Eindhoven, heeft geen auto, maar houd wel van lang en veel wandelen. Ik had medelijden met haar! Nou, dat is niet nodig. Vanuit haar thuis kan ze bijna meteen de natuur in en uren door de natuur wandelen, zo heeft ze me laten zien.

Het startpunt is naast de gele bowlingkegels tegenover het station. Daar ligt het terrein van de Universiteit van Eindhoven (TU). Tussen de grote doorgaande weg en dat terrein, ligt stiekem verscholen een prachtig gebied. De Dommel loopt dwars door Eindhoven. Naast de Dommel is er veel groen bewaard gebleven.

Van het mooi aangelegde groen naast de TU kwamen we terecht in het gebied tussen de Karpedonkse Plas en de Dommel. We kregen een kikkerconcert! En het stikte van de vlindertjes. Ook stond er in de verschillende weien een paar paarden.

Vervolgens moest ik een voor mij geheel nieuw gedeelte gaan lopen. Richting het Eckartdal.

Op een gegeven moment moest ik rechts. Er stonden allemaal borden over toezicht enz. Er staan gebouwen en het lijkt een privé-terrein. Waar ben ik nu uitgekomen ? Ben ik wel goed ? Nog eens op de kaart kijken. Ja, kan niet anders… Er staat een man verderop. Wij kijken elkaar aan. Ik besluit die kant op te lopen. Hij roept iets naar me. Versta ik het nou goed ? ‘Je moet je hond weggooien!’ Hè!?? ‘M’n hond weggooien ?’ Ik versta het vast niet. Uit z’n blik blijkt dat hij het niet kwaad bedoelt… Ik wil net denken ‘die is gek’ als ik merk dat dit is een tehuis voor verstandelijk gehandicapten! Oeps, sorry!

Ff de hond vast, misschien zijn er wel mensen bang van een hond. Ik zie verder niet veel mensen en de mensen die ik zie reageren aardig. Na enkele tientallen meters loop ik weer langs de Dommel. Ik blijf me verbazen hoe mooi het is. Dat prachtige water, een eenkoorntje die de boom in snelde. Links en rechts een konijn of koe, een reiger langs de kant… prachtig.

Uiteindelijk kwamen we precies daar uit waar ik ook uit wilde komen. We komen in voor mij zeer vertrouwd gebied. Het is de noord/oost kant van Eindhoven en ik ben er bij toeval achter gekomen toen ik Kimbo net had. Het is namelijk op weg naar de vereniging. Het eerste gedeelte is natuur waar je zelden iemand ziet, het tweede gedeelte wordt door velen gebruikt om hun hond uit te laten. Ook grazen er af en toe op verschillende plekken schapen. Zo ook nu. Heerlijk. Met jong spul erbij. En het is niet het eerste jonge spul dat ik zie en het zal ook niet het laatste zijn!

Verderop komen we aan het einde van dit gebied wat weer doorgaat met een begin van een met poort afgesloten route. Nog steeds langs de Dommel. In de verte hoor ik kerkklokken. Op deze prachtige zondag worden er mensen opgeroepen om naar een dienst te komen. Een voordeel hebben ze; het zal er lekker koel zijn! Het begint buiten al aardig warm te worden en de geur van het warme hooi ruikt zo zalig..!

Verderop zie ik twee zwanen. Wat mooi! Ik loop verder en ooooohhh… ze hebben kleintjes!!! Ouders zwaan zijn niet gecharmeerd van mijn oohs en aahs en vinden het maar niks. Zij kunnen ook niet weten dat ik niet over het water naar de overkant toe kan zwemmen zoals zij! Ik loop maar door. Dit vinden ze niet leuk.

Als ik begin te oohen en aahen dan spitst Kimbo altijd haar oortjes. Waarschijnlijk weet zij inmiddels dat een ooh van mij voor haar ‘prooi’ betekent. En ik vermoed dat ze van mening is dat mijn jachtinstinct gelijk staat aan die van een dooie mus! LOL. Heeft zij pech. Ze mag nergens achteraan. Alleen een konijn sta ik toe (kunst; ik kan het niet tegenhouden).

We komen langs mooie boerderijen. En verderop is een fietspad. De vorige keer dat ik hier liep regende het. Er was dus geen kip. Nu is dat anders. Ik lijn Kimbo aan en laat haar lopen met de riem achter haar aan slepend. Indien nodig pak ik de riem wel op. Na 20 minuten kan ik rechtsaf de weilanden van het mooie Hooidonk in. Hier zal binnenkort de maïs hoog staan. Nu is ze net gezaaid en komt enkele centimeters boven de grond uit. Van Hooijdonk komen we in de weilanden van Heerendonk uit en nu zijn we dichtbij het terras van Nederwetten.

Dit laatste stuk zijn we twee keer gestopt. De eerste keer ging Kimbo in het gras liggen. Lijkt me een duidelijke hint. Tijd voor een appeltje en een bammetje. Kimbo kreeg sowieso om het half uur en later om het kwartier een klein slokje. En er werd niet gespeeld. Vier uur wandelen met deze hitte is meer dan genoeg voor haar.

Het terras voelt goed aan als ik er kom! Het is echt met veel voldoening hier zitten.

Wat een schitterende dag en wat een prachtige wandeling!! Ik bestel een ‘breekbrood kruidenboter’. Klein hapje. NOT!! Ik krijg een heel brood!!! Tjemig.. Ik heb nu al zin in de wandeling van volgende week zondag!

Groetjes,

Regina
catoenflap
Vaste gebruiker

VERSLAG voorlopen van een deel vd wandeling van 5 juni a.s

Als geboren en getogen Eindhovense was ik tot voor kort niet op de hoogte van dit supergave gebied. Het komt eigenlijk doordat Kimbo in onze vakantie naar een vriendin van ons gaat. Die woont in het centrum van Eindhoven, heeft geen auto, maar houd wel van lang en veel wandelen. Ik had medelijden met haar! Nou, dat is niet nodig. Vanuit haar thuis kan ze bijna meteen de natuur in en uren door de natuur wandelen, zo heeft ze me laten zien.

Het startpunt is naast de gele bowlingkegels tegenover het station. Daar ligt het terrein van de Universiteit van Eindhoven (TU). Tussen de grote doorgaande weg en dat terrein, ligt stiekem verscholen een prachtig gebied. De Dommel loopt dwars door Eindhoven. Naast de Dommel is er veel groen bewaard gebleven.

Van het mooi aangelegde groen naast de TU kwamen we terecht in het gebied tussen de Karpedonkse Plas en de Dommel. We kregen een kikkerconcert! En het stikte van de vlindertjes. Ook stond er in de verschillende weien een paar paarden.

Vervolgens moest ik een voor mij geheel nieuw gedeelte gaan lopen. Richting het Eckartdal.

Op een gegeven moment moest ik rechts. Er stonden allemaal borden over toezicht enz. Er staan gebouwen en het lijkt een privé-terrein. Waar ben ik nu uitgekomen ? Ben ik wel goed ? Nog eens op de kaart kijken. Ja, kan niet anders… Er staat een man verderop. Wij kijken elkaar aan. Ik besluit die kant op te lopen. Hij roept iets naar me. Versta ik het nou goed ? ‘Je moet je hond weggooien!’ Hè!?? ‘M’n hond weggooien ?’ Ik versta het vast niet. Uit z’n blik blijkt dat hij het niet kwaad bedoelt… Ik wil net denken ‘die is gek’ als ik merk dat dit is een tehuis voor verstandelijk gehandicapten! Oeps, sorry!

Ff de hond vast, misschien zijn er wel mensen bang van een hond. Ik zie verder niet veel mensen en de mensen die ik zie reageren aardig. Na enkele tientallen meters loop ik weer langs de Dommel. Ik blijf me verbazen hoe mooi het is. Dat prachtige water, een eenkoorntje die de boom in snelde. Links en rechts een konijn of koe, een reiger langs de kant… prachtig.

Uiteindelijk kwamen we precies daar uit waar ik ook uit wilde komen. We komen in voor mij zeer vertrouwd gebied. Het is de noord/oost kant van Eindhoven en ik ben er bij toeval achter gekomen toen ik Kimbo net had. Het is namelijk op weg naar de vereniging. Het eerste gedeelte is natuur waar je zelden iemand ziet, het tweede gedeelte wordt door velen gebruikt om hun hond uit te laten. Ook grazen er af en toe op verschillende plekken schapen. Zo ook nu. Heerlijk. Met jong spul erbij. En het is niet het eerste jonge spul dat ik zie en het zal ook niet het laatste zijn!

Verderop komen we aan het einde van dit gebied wat weer doorgaat met een begin van een met poort afgesloten route. Nog steeds langs de Dommel. In de verte hoor ik kerkklokken. Op deze prachtige zondag worden er mensen opgeroepen om naar een dienst te komen. Een voordeel hebben ze; het zal er lekker koel zijn! Het begint buiten al aardig warm te worden en de geur van het warme hooi ruikt zo zalig..!

Verderop zie ik twee zwanen. Wat mooi! Ik loop verder en ooooohhh… ze hebben kleintjes!!! Ouders zwaan zijn niet gecharmeerd van mijn oohs en aahs en vinden het maar niks. Zij kunnen ook niet weten dat ik niet over het water naar de overkant toe kan zwemmen zoals zij! Ik loop maar door. Dit vinden ze niet leuk.

Als ik begin te oohen en aahen dan spitst Kimbo altijd haar oortjes. Waarschijnlijk weet zij inmiddels dat een ooh van mij voor haar ‘prooi’ betekent. En ik vermoed dat ze van mening is dat mijn jachtinstinct gelijk staat aan die van een dooie mus! LOL. Heeft zij pech. Ze mag nergens achteraan. Alleen een konijn sta ik toe (kunst; ik kan het niet tegenhouden).

We komen langs mooie boerderijen. En verderop is een fietspad. De vorige keer dat ik hier liep regende het. Er was dus geen kip. Nu is dat anders. Ik lijn Kimbo aan en laat haar lopen met de riem achter haar aan slepend. Indien nodig pak ik de riem wel op. Na 20 minuten kan ik rechtsaf de weilanden van het mooie Hooidonk in. Hier zal binnenkort de maïs hoog staan. Nu is ze net gezaaid en komt enkele centimeters boven de grond uit. Van Hooijdonk komen we in de weilanden van Heerendonk uit en nu zijn we dichtbij het terras van Nederwetten.

Dit laatste stuk zijn we twee keer gestopt. De eerste keer ging Kimbo in het gras liggen. Lijkt me een duidelijke hint. Tijd voor een appeltje en een bammetje. Kimbo kreeg sowieso om het half uur en later om het kwartier een klein slokje. En er werd niet gespeeld. Vier uur wandelen met deze hitte is meer dan genoeg voor haar.

Het terras voelt goed aan als ik er kom! Het is echt met veel voldoening hier zitten.

Wat een schitterende dag en wat een prachtige wandeling!! Ik bestel een ‘breekbrood kruidenboter’. Klein hapje. NOT!! Ik krijg een heel brood!!! Tjemig.. Ik heb nu al zin in de wandeling van volgende week zondag!

Groetjes,

Regina
catoenflap
Vaste gebruiker

tussenstand

Ff een tussenstand;

Er zijn twee zieken en van de derde heb ik niets meer vernomen. Aanvullingen, toevoegingen en aanmeldingen zijn welkom op r.oors@zonnet.nl.
Telefonisch ben ik te bereiken op 06-51299686.

Groetjes,
Regina
.

Naam hond reu/teef mee eten veg/vlees
Hanny Schose collie James reu ja vlees
Yvonne W-Sib.Laika Saban reu ja vlees
Maarten&Regina DH Kimbo teef ja 1xveg/1xvlees
catoenflap
Vaste gebruiker

verslag voorlopen Deel II

Het tweede deel wilde ik ook gaan voorlopen. Dus, nu ik door omstandigheden vroeger thuis was en het zulk mooi weer was, besloot ik om deel twee te gaan doen. Het deel nà de pauze.

Maarten zette ons af aan het begin en we liepen het bos in. Leuk, want dit deel heb ik ook nog nooit gelopen. Erg mooi… Alles ruikt lekker en het gras wordt mooi wit, geel en rose/paars gekleurd. In de verte klinkt een koekoek.

Als we het bos uitkomen, komen we weer langs weilanden. Hier staan veel koeien. In één wei staan in de verte een groep van ca. acht dames. Als ze ons zien komen ze onze kant op gehuppeld!!! HA, HA, het ziet er zo leuk uit! Kimbo en ik gaan even kennismaken. Die leuke meiden kan ik niet zomaar voorbijlopen natuurlijk!! Kimbo reageert goed en geeft een van de dames een lik. Leuk! Ik ben dol op koeien. Ik vind ze zo lief..

Weer wat verder komen we op landweggetjes met boerderijen. Wat een prachtige boerderijen staan hier!! Ik wil best ruilen…

Bij een van de boerderijen ligt een groen rond tankachtig ding van ca. 0,5mtr doorsnee ingegraven. Ik zie dat Kimbo het eng vind. Dus ik besluit naar het ding toe te lopen en leg er nonchalant m’n kaart op. Rommel wat in m’n zak. Leg iets anders op de tank. Besteed verder geen aandacht aan Kimbo. Ze komt dichterbij en went er langzaam aan. Als ze bij mij en de tank is, geef ik haar een koekje. Dat is niet zo vreemd, want ze krijgt geregeld van me zonder reden een koekje. Wel grappig dat dit soort dingen ook na de puppytijd nog voorkomt!!

Nu we op landweggetjes zijn uitgekomen, vind ik het verstandig om Kimbo aan te lijnen. Dat betekent voor mij – in dit geval – niet meer dan de lijn aan haar bevestigen die achter haar aan sleept. Indien nodig, heb ik die lijn snel genoeg vastgepakt. Dat is niet heel vaak nodig, en dat terwijl het nu spitsuur is. Spitsuur ?? Nou, spitsuur is het elders, hier niet. En dat is ook niet zo vreemd met een handvol boerderijen.

Na de landerijen en heel wat stilstaan om te kijken of ik wel echt goed loop, kom ik uit aan de rand van een voor mij bekend bos. Ondertussen is het half 7 en krijgt Kimbo haar brokjes. En wat water, want ik heb een supergave rugzak; een met een drie literwaterzak. Voor mensen die van lang wandelen e/o fietsen houden; helemaal super!!!

We steken over en gaan het bos in dat ik ken als m’n broekzak. Een heel enkele keer kom ik nog wel eens een pad tegen dat ik niet ken, maar niet zo heel vaak. Ik denk dat we maar eens moeten gaan verhuizen volgend jaar, want zo wordt het saai natuurlijk LOL!!

En alhoewel ik bijna heel dit (mooie) bos ken, ken ik niet alle bezoekers. Zo komen we vandaag een man met een beauceron tegen. Leuk om die een keer in het echt te zien!! Ik wist niet dat die zò groot zijn! Kimbo is niet zo gecharmeerd van deze opdringerige, blaffende en steeds rond haar hollende reus. Ze vind het zelfs wat eng! Gezien zijn gedrag, vind ik dit niet heel vreemd.

De man is aardig en erg praatgraag. Ik hoor zo’n beetje heel het levensverhaal van al zijn honden (voorheen Doberman’s), hoe deze aangeschaft is, zijn gedrag, enz. enz. Na ongeveer 20 minuten kunnen Kimbo en ik onze weg vervolgen. Niet dat ik het erg vind, ik vind het wel gezellig zo’n gesprekje!

Helaas heb ik nu niet meer zoveel tijd. Met Maarten heb ik afgesproken dat hij me om half 8 zou ophalen. We moeten nog eten tenslotte!

Maar ik ken de rest en kan wel inschatten hoelang ik daar nog over doe. Inmiddels heb ik diverse bushaltes uitgezocht voor de onverhoopte uitvaller. Of voor als we er langer over doen dan gepland (samen lopen is toch altijd anders). Kortom; ik ben er klaar voor!!!

Groetjes,

Regina
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”