Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hij beet mij!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

hij beet mij!

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Mijn hond had als pup al van die onstuimige buien. Nu was ik wat gestresst, alles kwam tegelijk en ik stond beneden met een man voor een offerte. De hond loopt mee, rent dan naar de buurvrouw, dans dans, vervolgens roep ik hem, hij gaat heel even staartbijten ( is het er niet mee eens) en komt bij mij

vervolgens krijg ik hem niet te pakken en hij hapt...RAAK. Auw, niet bloedend wel gekneusd.
Ik heb hem niet direct stevig aangepakt waar die man bijstond, het was allemaal erg onhandig. :boos: in die situatie
Dat zal ie vast gevoeld hebben
Ik moet echt aandacht (alleen) voor de hond hebben anders gaat ie me uitproberen
Thuis even op zijn plaats gezet, later kwam ie bij me zitten en ging me heel lief aan zitten kijken en 'het goed maken'

Zou hij voelen dat ik druk ben met wat anders en verlies ik dan wat aan de status van roedelleider?
Dit kan echt niet
ik zal hem de volgende keer binnen laten of vastbinden :19:

Hij heeft eerder al gebeten maar toen werd ie gebeten door een andere hond en ik zat daar leuk met mijn hand in de buurt :19:
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door astrid »

Wat bedoel je met thuis even op z'n plaats gezet? Heb je hem toen gestraft?
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Ik kan niet echt wijs worden uit je verhaal heb je de hond nou later binnen nog een keer op zijn plaats gezet?
Als dat zo is kun je dat beter niet meer doen je schaad hiermee het vertrouwen van je hond want die weet niet waarvoor hij op zijn plaatst word gezet.
Als je weet dat je hond zo opgewonden word van mensen aan de deur laat je hem er toch gewoon niet meer bij.
Sterkte met je beet kan erg pijnlijk zijn.
AnneMarie
Zeer actief

Ik heb hem thuis inderdaad even op zijn plaats gezet, even duidelijk, dit gedrag tolereer ik niet
Straf, nou nee dat had ik meteen moeten doen nietwaar
Dat snapt ie niet, weet ik ook wel :neenee:
Saartje
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising

Ongelezen bericht door Saartje »

Wat bedoel je nou met 'op zijn plaats gezet'?
Afbeelding
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door astrid »

Saartje schreef:Wat bedoel je nou met 'op zijn plaats gezet'?
Ja dat vroeg ik ook al. Als je daarmee bedoelt dat het een reactie is op wat er gebeurde, dan snapt je hond dat echt niet.
Saartje
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising

Ongelezen bericht door Saartje »

astrid schreef:
Ja dat vroeg ik ook al. Als je daarmee bedoelt dat het een reactie is op wat er gebeurde, dan snapt je hond dat echt niet.
Nee daarom, ze zegt dat ze weet dat de hond het niet snapt maar ze heeft hem wel 'even op zijn plaats gezet' :denken:
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Re: hij beet mij!

Ongelezen bericht door bram en thijs »

AnneMarie schreef:hij gaat heel even staartbijten (is het er niet mee eens)
Leg eens uit.
AfbeeldingAfbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

AnneMarie schreef:Ik heb hem thuis inderdaad even op zijn plaats gezet, even duidelijk, dit gedrag tolereer ik niet
Straf, nou nee dat had ik meteen moeten doen nietwaar
Dat snapt ie niet, weet ik ook wel :neenee:
op z'n plek zetten is bij mij hetzelfde als straffen :19:

maar ik snap erg weinig van je verhaal? hond hapt, wordt niet gestraft op dat moment, later wel, snap er niet veel meer van :denken:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
AnneMarie
Zeer actief

astrid schreef:
gewoon op zijn matje, moet ie ook wel eens na een wandeling als ie onder het zand zit :denken: of als ie druk gaat doen terwijl ik aan de telefoon ben :19:
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Maar hoe ben je dan duidelijk geweest dat je dat gedrag niet tolereert? Gewoon door hem naar z'n plaats te sturen?
AnneMarie
Zeer actief

Inge O schreef:hoe was zijn houding dan bij het 'happen' : was het een speelse uitdagende hap waarmee hij tever ging, of reageerde hij eerder fel omdat je van hem moest afblijven naar zijn idee?
druk, onstuimig, speels, echter ook uitdagend, vrijpostig, inderdaad hij wilde niet beperkt worden
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Okay.
Ik snap er ook weinig van hoor.

Je zegt zelf dat je weet dat een hond 'achteraf straffen' niet begrijpt.
Maar dat doe jij toch???? Je hond heeft je gebeten, je maakt eerst het gesprek met de offerte meneer af en dan moet de hond voor straf op zijn matje..... :denken:

Ik weet natuurlijk niet waarom je hond beet; angst of omdat hij vind dat je van hem af moet blijven.
Maar als hier 1 van de honden denkt mij uit 'dominantie' te kunnen bijten/snappen dan krijgen ze direct op hun lazer of er nu iemand bij staat of niet.....die wacht maar ff.
AnneMarie
Zeer actief

Re: hij beet mij!

bram en thijs schreef:
AnneMarie schreef:hij gaat heel even staartbijten (is het er niet mee eens)
Leg eens uit.
rennen, achter staart aan. Naar mijn informatie is dit gedrag wat erop duidt dat ie nerveus is oid. Hij wil iets wat ik op dat moment niet oké vindt en gaat dit dus doen
Bij de cursus kan ie dit ook doen, als ie bv bang is van de wip bij behendigheid gaat ie terug en staartbijten, draaien 'dansen' is teken van onzekerheid

Ik vrees misschien dat ik hier vandaag flink debet aan was, want ik was gestresst doordat alles tegelijk kwam en toen wilde hij ook nog eens naar buiten. Ben niet op hem boos geworden maar het was wel ff teveel.

Overigens, ik heb hem GEEN straf gegeven, op dat moment niet, later niet
Ik beloon goed gedrag. Nu had ik kordater mogen optreden heb ik dus niet gedaan
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

AnneMarie schreef:
Inge O schreef:hoe was zijn houding dan bij het 'happen' : was het een speelse uitdagende hap waarmee hij tever ging, of reageerde hij eerder fel omdat je van hem moest afblijven naar zijn idee?
druk, onstuimig, speels, echter ook uitdagend, vrijpostig, inderdaad hij wilde niet beperkt worden
Ik heb er hier ook zo eentje die helemaal uit dr dak gaat als er bezoek komt; springen, blaffen etc etc.
Als er dus iemand komt gaat zij ff apart.
AnneMarie
Zeer actief

Chatterbox schreef:Maar hoe ben je dan duidelijk geweest dat je dat gedrag niet tolereert? Gewoon door hem naar z'n plaats te sturen?

NEE DUS deze keer niet ik was niet alleen en het was allemaal erg onhandig
volgende keer zal ie op het moment zelf duidelijk krijgen dat dit niet kan
dat was fout weet ik
blijft staan dat ie zulk gedrag vertoont
is dit gewoon uitdagen, onzekerheid?
Ja weet het antwoord eigenlijk zelf ook al wel
Hij is waarschijnlijk onzeker geworden van mijn gestress, ik heb hem op het moment zelf niet duidelijk aangepakt
volgende keer zal ik deze situatie vermijden
hij heeft gewoon donders goed door dat ik als ik aan de telefoon zit of een bespreking heb, hem niet begrens in zijn gedrag en hij is nogal een fel karaktertje

Ook heeeel lief overigens

dat op de plaats zetten had ik ook niet kunnen vermelden, speelt geen rol, was geen straf.
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

AnneMarie schreef:
astrid schreef:
gewoon op zijn matje, moet ie ook wel eens na een wandeling als ie onder het zand zit :denken: of als ie druk gaat doen terwijl ik aan de telefoon ben :19:

Dus op zijn matje waar hij altijd ligt na een wandeling?
En dat is op 'zijn plaats zetten'?? :denken: .....ja die zal het snappen, jij denkt dat je het hem zo effies duidelijk maakt dat wat hij heeft gedaan dat dat niet kan, terwijl de hond er niks bijzonders in ziet in dat op zijn matje liggen.
AnneMarie
Zeer actief

Angel-eyes schreef:
AnneMarie schreef:
astrid schreef:

En dat is op 'zijn plaats zetten'?? :denken: .....ja die zal het snappen, jij denkt dat je het hem zo effies duidelijk maakt dat wat hij heeft gedaan dat dat niet kan, terwijl de hond er niks bijzonders in ziet in dat op zijn matje liggen.
we waren er volgens mij al achter dat nadien een hond 'straffen' niet werkt?!
Of ben jij de mening toebedeelt dat dat juist wel kan
En, ik gaf al aan dat dit niet als straf bedoelt was, het is ook geen alledaags ritueel :boos:
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

AnneMarie schreef:
Chatterbox schreef:Maar hoe ben je dan duidelijk geweest dat je dat gedrag niet tolereert? Gewoon door hem naar z'n plaats te sturen?

NEE DUS deze keer niet ik was niet alleen en het was allemaal erg onhandig
volgende keer zal ie op het moment zelf duidelijk krijgen dat dit niet kan
dat was fout weet ik
blijft staan dat ie zulk gedrag vertoont
is dit gewoon uitdagen, onzekerheid?
Ja weet het antwoord eigenlijk zelf ook al wel
Hij is waarschijnlijk onzeker geworden van mijn gestress, ik heb hem op het moment zelf niet duidelijk aangepakt
volgende keer zal ik deze situatie vermijden
hij heeft gewoon donders goed door dat ik als ik aan de telefoon zit of een bespreking heb, hem niet begrens in zijn gedrag en hij is nogal een fel karaktertje

Ook heeeel lief overigens

dat op de plaats zetten had ik ook niet kunnen vermelden, speelt geen rol, was geen straf.
Missschien heeft hij juist wel door dat als je in bespreking bent of aan de telefoon dat hij door ongehoorzaam gedrag in ieder geval je aandacht heeft, zou dat kunnen?

Dan zou je dat dus kunnen voorkomen door met de telefoon uit de kamer te lopen, (als hij draadloos is dan he....... :mrgreen: ) en de hond niet bij de deur te laten.
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

AnneMarie schreef:
Angel-eyes schreef:
AnneMarie schreef:
astrid schreef: Ja dat vroeg ik ook al. Als je daarmee bedoelt dat het een reactie is op wat er gebeurde, dan snapt je hond dat echt niet.

we waren er volgens mij al achter dat nadien een hond 'straffen' niet werkt?!
Of ben jij de mening toebedeelt dat dat juist wel kan
En, ik gaf al aan dat dit niet als straf bedoelt was, het is ook geen alledaags ritueel :boos:
Misschien bedoelde je het als een soort op zijn plaats zetten in de rangorde? Om dat aan de hond duidelijk te maken?
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Volgens mij bedoel je gewoon 'op zijn plaats zetten' héél letterlijk. Zoals de hond een poosje in de mand laten liggen. Gewoon heel normaal, op hun plekje leggen. Niet als straf, maar gewoon rust.
AnneMarie
Zeer actief

Baily: inderdaad: Ik bedoelde het als een soort op zijn plaats zetten in de rangorde; om dat aan de hond duidelijk te maken?
Maar (daisy) inderdaad misschien nog meer ook gewoon even rust....

ik denk dat ie het inderdaad door heeft dat als je in bespreking ben of aan de telefoon, hij door ongehoorzaam gedrag in ieder geval mijn aandacht heeft.... :roll:

Het is toch een enigskind hoor :mrgreen:

Als ik elders met iemand afspreek of ergens wat ga drinken in een café ofzo is ie heerlijk rustig. Dan is er helemaal geen sprake van aandacht vragen. Telefoon of zo'n man die even komt voor offerte is dus anders voor hem dan afspraak met iemand en hij erbij

Misschien voelt ie zich bij telefoneren buitengesloten en met die offerte was het sowieso een onrustig geheel.
(....overigens € 600 voor een buitenkraantje aanleggen dat gaan we dus maar NIET doen :offt:)

telefoon gaat al beter, heb een keer neergelegd (had vriendin aan de lijn) en hem toen duidelijk gemaakt dat dit niet kan. Toen in bench gezet, is geen plek voor straf, maar hij voelt zich toch veilig erin en dit hielp echt goed. Anders blijft ie eindeloos doorgaan. Dit moet dan echt even time out, aanpakken en stoppen van het gedrag. negeren werkt sindsdien.
Telefoon is draadloos....
En inderdaad, ik laat hem niet meer meelopen bij zoiets, is veel te onrustig voor hem en voor mij :ok:

Hij heeft vandaag gewoon een erg actief dagje, vanavond nog flink hardgelopen, dus da's eruit :cheer:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

wat is het voor hond?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”