Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sommige mensen...pfuuu!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Roxy
Actief

Ongelezen bericht door Roxy »

malinois schreef:in een losloopgebied of veld heb je het recht om je hond los te laten, niet de plicht! Ik ben er ook niet van gecharmeerd als elke hond maar zo op m'n honden aftetterd en mijn honden ook niet zeker niet als ze aangelijnd zijn (om wat voor reden dan ook).
Hier op de Veluwe moet je overal in die uitgestrekte bossen je hond aangelijnd hebben, bij mij in de buurt is alléén dat kleine losloopgebiedje waar ze los mogen. Dan vraag ik me toch echt af waarom die vrouw nou precies dáár gaat lopen met haar aangelijnde Golden, terwijl ze de hele Veluwe aangelijnd kan belopen. Bovendien zijn het allemaal kronkelpaadjes en kun je dus om een hoekje op 5 meter afstand een andere hond aantreffen.

Nouja, ik ga lekker de zon in met een pilsje! :cheer:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Roxy schreef:
malinois schreef:in een losloopgebied of veld heb je het recht om je hond los te laten, niet de plicht! Ik ben er ook niet van gecharmeerd als elke hond maar zo op m'n honden aftetterd en mijn honden ook niet zeker niet als ze aangelijnd zijn (om wat voor reden dan ook).
Hier op de Veluwe moet je overal in die uitgestrekte bossen je hond aangelijnd hebben, bij mij in de buurt is alléén dat kleine losloopgebiedje waar ze los mogen. Dan vraag ik me toch echt af waarom die vrouw nou precies dáár gaat lopen met haar aangelijnde Golden, terwijl ze de hele Veluwe aangelijnd kan belopen. Bovendien zijn het allemaal kronkelpaadjes en kun je dus om een hoekje op 5 meter afstand een andere hond aantreffen.

Nouja, ik ga lekker de zon in met een pilsje! :cheer:
omdat ze waarschijnlijk te ver zal moeten rijden/fietsen/lopen om daar te komen en dat veldje zal dichterbij zijn :idea: dat is een reden die ik zo kan bedenken.
Kleine veldjes ga ik sowieso nooit heen, wel naar losloopbossen als je dat zo kan noemen, dus waar honden los mogen. Maar ik loop daar ook als 1 van mijn honden bijv. geblesseerd is, dan mag de rest wel los alleen die ene niet. Dan ben ik er dus ook niet gelukkig mee als iedereen maar zo hun honden naar mijn aangelijnde hond laat stuiteren.
Ik zou er zelf nooit voor kiezen om met een aangelijnde hond naar een klein veldje te gaan om daar de hond uit te laten als je weet dat honden daar los mogen, maar daarentegen vind ik dat je ook rekening kan houden met andere honden. Het zal wel een reden hebben dat ze aangelijnd zijn
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Trigger
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Trigger »

hmm kan aan mij liggen hoor, maar als je dan zonodig toch aangelijnd wilt spelen met je hond, waarom dan op een losloopveldje waar al honden los lopen, als je daar niet van gedient bent. Die logica snap ik niet helemaal.
Ik vind wel dat je je hond bij je moet houden, maar als je dan toch aangelijnd gaat spelen hoeft dat niet perse op dat speelveld.

Maar ja is denk ik hetzelfde dat ik niet zo goed snap dat als ik op het veldje bij mij achter aan het gooien ben met de bal er dan iemand anders met zijn hond eraan komt en dan precies op het stuk moet gaan stok gooien met zijn hond waar ik met die van mij bezig ben, terwijl het veld groot genoeg is om zonder elkaar dwars te zitten gebruik te maken van het veld. Om nog maar te zwijgen van de drie naastliggende velden eromheen waar ook genoeg ruimte is.
Liefs Monique en de beestenbende
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Even in het algemeen hoor, dus om niemand aan te vallen ofzo.

Maar wat ik zelf de laatste tijd zie in losloopgebieden is dat er zo makkelijk gedacht wordt, mensen gaan zelf ergens zitten en laten de hond maar gaan, die vervolgens jan en alleman gaat lopen lastig vallen.

Ja hallo, dat het een losloopgebied is, wil dat dan ook meteen zeggen dat je hond dan maar iedereen mag lastig vallen?

Als mijn honden loslopen wil dat nog niet zeggen dat ze maar naar elke hond toe mogen gaan die we tegenkomen. In tegendeel, ik wil dat niet hebben, ze moeten gewoon doorlopen, klaar.

Maar aan de andere kant, op een losloopveld zou ik het niet zomaar in mijn hoofd halen om met iets te gaan gooien want dan kan je er op wachten dat er tig honden achteraan gaan en dat het knokken wordt.
Dus dat is ook gewoon dom van die mevrouw.
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

clausipaus schreef:Even in het algemeen hoor, dus om niemand aan te vallen ofzo.

Maar wat ik zelf de laatste tijd zie in losloopgebieden is dat er zo makkelijk gedacht wordt, mensen gaan zelf ergens zitten en laten de hond maar gaan, die vervolgens jan en alleman gaat lopen lastig vallen.

Ja hallo, dat het een losloopgebied is, wil dat dan ook meteen zeggen dat je hond dan maar iedereen mag lastig vallen?

Als mijn honden loslopen wil dat nog niet zeggen dat ze maar naar elke hond toe mogen gaan die we tegenkomen. In tegendeel, ik wil dat niet hebben, ze moeten gewoon doorlopen, klaar.

Maar aan de andere kant, op een losloopveld zou ik het niet zomaar in mijn hoofd halen om met iets te gaan gooien want dan kan je er op wachten dat er tig honden achteraan gaan en dat het knokken wordt.
Dus dat is ook gewoon dom van die mevrouw.

Ja een losloopgebied lijkt soms een theeleutkransje en de honden lopen 200 meter verderop, als ze van mij los zijn laat ik ze nooit ver weg lopen, ze blijven gewoon in de buurt, zoniet dan doe ik ze aan de lijn.
dropje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door dropje »

malinois schreef:
miekmiek schreef: Vind het onzin dat honden ten allertijde maar kennis met elkaar moeten maken.
precies :ok:
als iemand het niet wil, prima ze maakten dat ook kenbaar door hun hond aangelijnd te houden. Dit was een klein hondje voor hetzelfde geldt was het een groter formaat die er niet van gediend was en van zich af hapte...
Dan heb je wat.... :19:
nee ik vindt ook dat het niet nodig is dat honden altijd maar kennis met elkaar moeten maken.
maar in dit geval zoek je het toch ook op.
als ik met mijn honden wil ravotten en ik kom bij een veldje dat bezet is dan denk pech ik zoek wel ergens anders een stukje groen.
waarom moet je dat allemaal op dat ene veldje.
als ik het goed begreep was het een relatief klein omheind veldje waar 2 honden lekker aan het spelen waren dan vind ik dat je je daar niet kost wat kost tussen moet proppen.
tuurlijk iedereen mag op dat veldje maar allemaal tegelijk?
Roxy
Actief

Ongelezen bericht door Roxy »

malinois schreef:omdat ze waarschijnlijk te ver zal moeten rijden/fietsen/lopen om daar te komen en dat veldje zal dichterbij zijn :idea: dat is een reden die ik zo kan bedenken.
Nee dus. Ik wil het nóg wel even nader verklaren hoor... bij ons in Dieren heb je dus het losloopstukje, daar kun je zowel links als rechts omheen. Het losloopstukje is dus een klein hapje uit het bos. Je hóeft er ook niet doorheen om ergens te komen.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:Ja een losloopgebied lijkt soms een theeleutkransje en de honden lopen 200 meter verderop, als ze van mij los zijn laat ik ze nooit ver weg lopen, ze blijven gewoon in de buurt, zoniet dan doe ik ze aan de lijn.
precies! :ok: Maar sommige mensen menen inderdaad dat alle honden daar dan maar los MOETEN en ook overweg MOETEN kunnen met andere honden. Je mag nog blij zijn dat het zo vaak nog goed gaat zoveel vreemde honden bij elkaar.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

dropje schreef:nee ik vindt ook dat het niet nodig is dat honden altijd maar kennis met elkaar moeten maken.
maar in dit geval zoek je het toch ook op.
als ik met mijn honden wil ravotten en ik kom bij een veldje dat bezet is dan denk pech ik zoek wel ergens anders een stukje groen.
waarom moet je dat allemaal op dat ene veldje.
als ik het goed begreep was het een relatief klein omheind veldje waar 2 honden lekker aan het spelen waren dan vind ik dat je je daar niet kost wat kost tussen moet proppen.
tuurlijk iedereen mag op dat veldje maar allemaal tegelijk?
ik heb geen flauw idee hoe het er daar uitziet, welke mogelijkheden er nog meer zijn qua loslopen etc. dus ik kan er ook niet over oordelen, ik zeg alleen wat ik er van vind cq. denk.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Roxy schreef:
malinois schreef:omdat ze waarschijnlijk te ver zal moeten rijden/fietsen/lopen om daar te komen en dat veldje zal dichterbij zijn :idea: dat is een reden die ik zo kan bedenken.
Nee dus. Ik wil het nóg wel even nader verklaren hoor... bij ons in Dieren heb je dus het losloopstukje, daar kun je zowel links als rechts omheen. Het losloopstukje is dus een klein hapje uit het bos. Je hóeft er ook niet doorheen om ergens te komen.
dan is het inderdaad beetje raar van die mensen maar ik blijf erbij ook die hebben recht daar te komen ook met een aangelijnde hond. Niet dat ik het zou doen dat is een 2e....
Afbeelding
Jay1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jay1978 »

Ff alle reactie's gelezen, en ik zal het nog iets duidelijker verwoorden.
Het veld is ongeveer een kwart voetbalveld met 3 boompjes en 2 bankjes.
Dazzle bleef bij me, maar die mechelaar (12 maanden oud) na een tijdje (toen waren ze al n tijdje op het veld) niet, Dat, Laat em nou los, roepen was al toen die ene vrouw helemaal nerveus die mechelaar begon tegen te houden en vast te houden. Tuurlijk snap ik wel dat sommige mensen niet willen dat een hond kennismaakt of wat dan ook, maar dan kon ze dat toch even roepen voordat ze het veld op kwam. Het is niet mijn hond, maar een enthousiaste pup (in mijn ogen) tegenhouden, zonder aan te lijnen lijkt me moeilijk in die situatie's.
En als ze een reden had om een vast te houden, waarom dan het veld op? Ik heb wel vaker gehad dat ik het veld gewoon verliet als er een andere hond wilde spelen dat niet met andere honden kon, geen probleem... Maar dit kwam zo "on"hondenkennis over... :denken:
Gewoon een kwestie van communicatie... [/b]
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”