Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
kvv in Noordholland
Moderator: moderatorteam
- Gordonsetter23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Gordonsetter
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
kvv in Noordholland
goedendag,
ik voer mijn gordonsetterpup van nu bijna 11 weken in het weekend kvv van carnibest en doordeweeks cavom puppybrok.
hij poept veel en eet zijn ontlasting op al doet hij dit al vanaf het begin, en aan de zindelijkheidstraining ligt het niet want straffen als hij binnen wat gedaan heeft heb ik nog nooit gedaan, ik ga daarna altijd direct naar buiten en beloon bij goed gedrag.
nu wil ik 5 dagen per week kvv gaan voeren en dan 2 dagen FF omdat ik over cavom niet helemaal tevreden ben.
alleen de prijzen schrikken me af, nu had ik gehoord dat het vanaf 31 kg goedkoper is 2,65 per kilo, maar mijn verkooppunten in de omgeving doen daar dus niet aan.
nu vraag ik me af is er iemand in noord holland die ook carnibest voert waarmee ik het samen in kan kopen??
ik voer mijn gordonsetterpup van nu bijna 11 weken in het weekend kvv van carnibest en doordeweeks cavom puppybrok.
hij poept veel en eet zijn ontlasting op al doet hij dit al vanaf het begin, en aan de zindelijkheidstraining ligt het niet want straffen als hij binnen wat gedaan heeft heb ik nog nooit gedaan, ik ga daarna altijd direct naar buiten en beloon bij goed gedrag.
nu wil ik 5 dagen per week kvv gaan voeren en dan 2 dagen FF omdat ik over cavom niet helemaal tevreden ben.
alleen de prijzen schrikken me af, nu had ik gehoord dat het vanaf 31 kg goedkoper is 2,65 per kilo, maar mijn verkooppunten in de omgeving doen daar dus niet aan.
nu vraag ik me af is er iemand in noord holland die ook carnibest voert waarmee ik het samen in kan kopen??
- BessieTurf
- Actief
- Mijn ras(sen): Witte Herder
Volgens mij eten puppen nogal snel hun eigen ontlasting. Mijn pup/hond heeft dat ook gedaan en dat gaat vanzelf over.
Verder vind ik niet dat je met een pup van 11 weken al kan zeggen dat hij het niet goed doet op het voer. Als het goed is heb je de hond pas 3 weken, dus zie het beter maar wat langer aan.
En tussen Cavom en FF zit volgens mij kwaliteitmatig gezien niet veel verschil, dus als je Cavom echt zo slecht vindt zou je er niet veel mee opschieten.
Wat betreft je vraag over Carnibest kan ik je niet helpen. Ik kan hier alleen maar Energique krijgen dus dat voer ik erbij.
Verder vind ik niet dat je met een pup van 11 weken al kan zeggen dat hij het niet goed doet op het voer. Als het goed is heb je de hond pas 3 weken, dus zie het beter maar wat langer aan.
En tussen Cavom en FF zit volgens mij kwaliteitmatig gezien niet veel verschil, dus als je Cavom echt zo slecht vindt zou je er niet veel mee opschieten.
Wat betreft je vraag over Carnibest kan ik je niet helpen. Ik kan hier alleen maar Energique krijgen dus dat voer ik erbij.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
voor dat je echt kan zeggen mijn hond doet het niet goed op cavom, zou je zeker 3 mnd cavom gevoerd hebben.
na 3 weken kan je dat niet echt zeggen.
als je je aan de voedingsadviezen van cavom houd zou je pup niet heel veel poepen, dat komt alleen voor als je teveel voert.
misschien kan je wel cavom samen met kvv voeren.
dus bv 3 dagen cavom en 4 dagen kvv
vergeet niet dat een pup ook aan cavom moet wennen want het is best een zware brok, als hij een gewone brok gewend is duurt het altijd wat langer voor hij eraan gewend is
als je je aan de voedingsadviezen van cavom houd zou je pup niet heel veel poepen, dat komt alleen voor als je teveel voert.
vergeet niet dat een pup ook aan cavom moet wennen want het is best een zware brok, als hij een gewone brok gewend is duurt het altijd wat langer voor hij eraan gewend is
- Gordonsetter23
- Zeer actief
- Contacteer:
dat ben ik ook zeker van plan minimaal 3 mnd cavom maar ik orienteer me alvast voor daarna.aschra schreef:voor dat je echt kan zeggen mijn hond doet het niet goed op cavom, zou je zeker 3 mnd cavom gevoerd hebben.
ik houd me precies aan de hoeveelheden van cavom maar hij poept aanmerkelijk meer dan op kvv.
-
- Zeer actief
ik heb nu ook cavom ( puppy junior), mijn nieuwe pup kreeg dat al bij de fokker, en over de ontlasting van mijn andere hond was ik niet te spreken, nu hij ook cavom eet, gaat het stukken beter, ik ben erg te spreken over cavom, het is idd. een zware brok, ik weeg het netjes af, voor elke hond, dat doe ik in een zakje en zo heb ik weer een weekvoorraadje , geef je teveel dan krijgen ze gelijk weer zachte ontlasting die ook wat groenig is, volgens mij puur doordat er teveel voeding in de darmen komt. dus echt netjes de voorschriften aanhouden bij cavom
- BessieTurf
- Actief
- Mijn ras(sen): Witte Herder
Dat is logisch. Elke hond heeft van brokken meer ontlasting dan van kvv.Gordonsetter23 schreef: dat ben ik ook zeker van plan minimaal 3 mnd cavom maar ik orienteer me alvast voor daarna.
ik houd me precies aan de hoeveelheden van cavom maar hij poept aanmerkelijk meer dan op kvv.
Verder kan je beter op het oog voeren dan je strikt aan tabels houden. Dus het kan best zijn dat je puppie straks meer of minder van Cavom nodig heeft dan op de tabel staat. Kortom: op het oog voeren.
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Je zou misschien ook Bibi kunnen gaan voeren. Er zit een verkooppunt in Purmerend en daar betaal je per afname van 12 kg van 1 soort € 2,66 p.kg. Voor Carnibest betaal je inderdaad 2.65 p.kg bij een afname van 31-70 kg, maar dan moet je het wel in Ermelo halen. De meeste verkooppunten kopen >100 kg en betalen dan 2.30 p.kg, dit verkopen ze door voor de losse verkoopprijs van 2.95 (of meer). Bij Natuurlijk voor Dieren in Amsterdam krijg je overigens wel korting als je meer besteld, maar nooit zoveel als wanneer je het zelf in Ermelo haalt. Mijn honden eten uitsluitend Carnibest wat ik dus in Ermelo haal (meestal 100 kg). Mijn katten eten naast Carnibest tegenwoordig ook weer Bibi. Over beide merken ben ik heel tevreden. Ik woon dus in NH, maar gezien wij 100 kg hondenvoer halen en meestal 25 kg (soms ook 50 kg) kattenvoer zit de auto echt prop vol (ligt op zijn gat als het wareGordonsetter23 schreef:alleen de prijzen schrikken me af, nu had ik gehoord dat het vanaf 31 kg goedkoper is 2,65 per kilo, maar mijn verkooppunten in de omgeving doen daar dus niet aan.

Groetjes Rosita
Our greatest moments are... when not much happened

-
- Actief
Rosita schreef:Voor Carnibest betaal je inderdaad 2.65 p.kg bij een afname van 31-70 kg, maar dan moet je het wel in Ermelo halen.Gordonsetter23 schreef:alleen de prijzen schrikken me af, nu had ik gehoord dat het vanaf 31 kg goedkoper is 2,65 per kilo, maar mijn verkooppunten in de omgeving doen daar dus niet aan.
Nee hoor, dat hoeft niet per se, er zijn ook verkooppunten die dezelfde korting hanteren als in Ermelo.De meeste verkooppunten kopen >100 kg en betalen dan 2.30 p.kg, dit verkopen ze door voor de losse verkoopprijs van 2.95 (of meer).
Hoe weet je dat? en het zijn verkooppunten, het moet gehaald worden, het moet opgeslagen worden, dus mag het.
Groetjes Rosita
- Gordonsetter23
- Zeer actief
- Contacteer:
hoe kom je er achter welke verkooppunten dezelfde korting hanteren als in ermelo?Sisboo schreef:Rosita schreef:Voor Carnibest betaal je inderdaad 2.65 p.kg bij een afname van 31-70 kg, maar dan moet je het wel in Ermelo halen.Gordonsetter23 schreef:alleen de prijzen schrikken me af, nu had ik gehoord dat het vanaf 31 kg goedkoper is 2,65 per kilo, maar mijn verkooppunten in de omgeving doen daar dus niet aan.
Nee hoor, dat hoeft niet per se, er zijn ook verkooppunten die dezelfde korting hanteren als in Ermelo.De meeste verkooppunten kopen >100 kg en betalen dan 2.30 p.kg, dit verkopen ze door voor de losse verkoopprijs van 2.95 (of meer).
Hoe weet je dat? en het zijn verkooppunten, het moet gehaald worden, het moet opgeslagen worden, dus mag het.
Groetjes Rosita
Ik koop het voor 2,50 in Wilp. Als je wilt, kan ik voortaan wel wat meer meenemen voor je. Als het goed is, zie ik die mensen aankomende zaterdag. Ikzelf woon in aalsmeer. Als je dus doorgeeft hoeveel je wilt, kan ik het denk wel meenemen.
Of je moet het zelf komen halen in Gorinchem, want daar zie ik haar
Of je moet het zelf komen halen in Gorinchem, want daar zie ik haar
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ik schreef dus dat Natuurlijk voor dieren in Adam ook korting geeft, maar niet zoveel als in Ermelo (als ik daar 100 kg bestel betaal ik meer dan 2.30 euro p.kg), vraag me nu dus ook af welke verkooppunten dezelfde korting dan wel hanteren als in Ermelo?Sisboo schreef:Nee hoor, dat hoeft niet per se, er zijn ook verkooppunten die dezelfde korting hanteren als in Ermelo.
Dat eerste lijkt me gewoon logisch, juist omdat deze mensen veel moeite doen om het helemaal in Ermelo te halen (en ook enige voorraad moeten hebben voor de losse verkoop, naast het geen wat ze zelf waarschijnlijk gebruiken), dus ja natuurlijk mogen ze het dan voor 2.95 p.kg verkopen (ik weet niet hoe jij mijn stukje interpreteert, maar ik heb niets negatiefs over deze mensen geschreven).Sisboo schreef:De meeste verkooppunten kopen >100 kg en betalen dan 2.30 p.kg, dit verkopen ze door voor de losse verkoopprijs van 2.95 (of meer).
Groetjes Rosita
Our greatest moments are... when not much happened