Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Apporteersport
Moderator: moderatorteam
Apporteersport
Ik las op een site over de nog vrij nieuwe vorm van hondensport namelijk Apporteersport.
Heb het reglement gelezen e.d. En het lijkt mij reuze interessant omdat ik er hier dus eentje heb die verzot is op apporteren.
Beoefend iemand dit met zijn hond?
Ik zit de laatste tijd veel op hondenscholensties die zich hier in de buurt bevinden ( Groningen e.o.) maar ben nog geen enkele tegen gekomen die dat geeft.
Of moet je dit zelf 'leren' zeg maar....je kunt je namelijk inschrijven voor wedstrijden en examens , je moet dan wel een startlicentie hebben.
Weet iemand hier iets meer van??
Heb het reglement gelezen e.d. En het lijkt mij reuze interessant omdat ik er hier dus eentje heb die verzot is op apporteren.
Beoefend iemand dit met zijn hond?
Ik zit de laatste tijd veel op hondenscholensties die zich hier in de buurt bevinden ( Groningen e.o.) maar ben nog geen enkele tegen gekomen die dat geeft.
Of moet je dit zelf 'leren' zeg maar....je kunt je namelijk inschrijven voor wedstrijden en examens , je moet dan wel een startlicentie hebben.
Weet iemand hier iets meer van??
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
kan wel kloppen het is een vrij nieuwe vorm dus het zal nog vrijwel nergens gegeven worden, schat ik.
Het lijkt me echt gaaf om te doen. Het is overigens afgeleid van de jachthondensport.
En als ik het reglement zo eens lees is het echt geen kattepis.
Ik heb degene gemaild waarvan het emailadres onderaan het reglement stond...ik hooop dat ik een reactie krijg waar ik dit kan beoefenen.
Vrees echter dat het hier in het Noorden nog niet 'bekend' is.
Het lijkt me echt gaaf om te doen. Het is overigens afgeleid van de jachthondensport.
En als ik het reglement zo eens lees is het echt geen kattepis.
Ik heb degene gemaild waarvan het emailadres onderaan het reglement stond...ik hooop dat ik een reactie krijg waar ik dit kan beoefenen.
Vrees echter dat het hier in het Noorden nog niet 'bekend' is.
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
http://www.ahov.nl/
Maar weet niet of dat voor jou in de buurt is? Anders kun je op de FHN tussen de leden ook kijken welke sporten ze geven
Maar weet niet of dat voor jou in de buurt is? Anders kun je op de FHN tussen de leden ook kijken welke sporten ze geven

Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
-
- Zeer actief
De apporteersport is een GEWELDIGE tak van sport. Ik doe het nu zelf zo een 3 jaar. Met mijn grote munsterlander zit ik momenteel op B-niveau, ze heeft nu 2 B-diploma's. En met mijn Golden heb ik net 1 diplomadag gelopen en gehaald op A-niveau. Het is zeker heel uitdagend te noemen en mijn honden vinden het oppietoppie. Zeer zeker van de werkproeven genieten ze want dan worden ze helemaal geprikkeld. Kan het je net als Angelique alleen maar aanraden. Het is alleen heel jammer dat ze vorig jaar de nul-licentie afgeschaft hebben, hiermee kon je dan deelnemen aan wedstrijden zonder dat je lid was van een club. De mensen van AHOV zijn heel aardig dus misschien is eer een kleine kans dat als je het uitlegt je toch via hun een licentie kan krijgen. Het is idd waar dat het nog vrij onbekend is.
Cindy
Cindy
- meta.meulenbelt
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Dank je wel Cindy 
Wij hebben iemand die in Friesland woont en via ons een apporteersport licentie heeft. Probleem is inderdaad dat het verder in het noorden bijna niet gegeven wordt (terwijl het een ontzettend leuke sport is).
Estelle, woon je in de stad Groningen? Ik werk daar nl. en ga iedere dag op en neer vanaf Borgsweer. Het is ongeveer 35 minuten rijden van ons naar de stad buiten de spits (in de spits drie kwartier).
Op 17 juli a.s. hebben we weer een diplomadag, dan zou ik zeker komen kijken (of meedoen in de A, want dat is echt niet moeilijk). Kom anders een keer kijken op de vrijdagavond om 18.15 uur, dan trainen de beginners of op zaterdagochtend om 09.15 uur, dan trainen de gevorderden. Je bent altijd welkom!
Groetjes,
Meta

Wij hebben iemand die in Friesland woont en via ons een apporteersport licentie heeft. Probleem is inderdaad dat het verder in het noorden bijna niet gegeven wordt (terwijl het een ontzettend leuke sport is).
Estelle, woon je in de stad Groningen? Ik werk daar nl. en ga iedere dag op en neer vanaf Borgsweer. Het is ongeveer 35 minuten rijden van ons naar de stad buiten de spits (in de spits drie kwartier).
Op 17 juli a.s. hebben we weer een diplomadag, dan zou ik zeker komen kijken (of meedoen in de A, want dat is echt niet moeilijk). Kom anders een keer kijken op de vrijdagavond om 18.15 uur, dan trainen de beginners of op zaterdagochtend om 09.15 uur, dan trainen de gevorderden. Je bent altijd welkom!
Groetjes,
Meta
Meta Meulenbelt
AHOV-Hondenschool
http://www.ahov.nl
http://felyce.blogspot.com
http://www.ahov.nl/cairns
AHOV-Hondenschool
-
- Zeer actief
Hoi Meta,
Graag gedaan!
Ik heb ook problemen met mijn licentie. Ik liep met Jesse op een nul-licentie maar die is afgeschaft en de enige school bij Den Haag in de 'buurt'is de AHC is ook nog 40km. Daar kon ik vorig jaar met Jesse terecht. Maar met mijn Golden heb ik ook het probleem van een startlicentie. Bij de AHC moet je tegenwoordig SHH hebben wil je door mogen en ik train de gehoorzaamheid bij KC delft, nu VEG niveau. Dus snik snik geen apporteersport met Sammy, dacht ik zo. Maar sinds kort train ik bij HTC Stawski en dat bevalt me op zich prima zei het niet dat ik nu helemaal naar Brabant moet rijden, ruim 100km heen en 100 terug. Ik weet echter niet of ik dat echt lang vol kan houden. Dus Meta toch stiekem de vraag als blijkt dat het echt niet te doen is, zou het dan mogelijk zijn om via jullie een licentie te krijgen? Vind het niet erg als je daar dan het dubbele voor rekend, geen probleem. Dus ook in Zuid-Holland is de keus zeer beperkt.
In ieder geval tot ziens in oktober!
En Estelle, als je kan zeker gaan kijken op de diplomadag, zeer leerzaam en lachen.
Cindy

Graag gedaan!
Ik heb ook problemen met mijn licentie. Ik liep met Jesse op een nul-licentie maar die is afgeschaft en de enige school bij Den Haag in de 'buurt'is de AHC is ook nog 40km. Daar kon ik vorig jaar met Jesse terecht. Maar met mijn Golden heb ik ook het probleem van een startlicentie. Bij de AHC moet je tegenwoordig SHH hebben wil je door mogen en ik train de gehoorzaamheid bij KC delft, nu VEG niveau. Dus snik snik geen apporteersport met Sammy, dacht ik zo. Maar sinds kort train ik bij HTC Stawski en dat bevalt me op zich prima zei het niet dat ik nu helemaal naar Brabant moet rijden, ruim 100km heen en 100 terug. Ik weet echter niet of ik dat echt lang vol kan houden. Dus Meta toch stiekem de vraag als blijkt dat het echt niet te doen is, zou het dan mogelijk zijn om via jullie een licentie te krijgen? Vind het niet erg als je daar dan het dubbele voor rekend, geen probleem. Dus ook in Zuid-Holland is de keus zeer beperkt.
In ieder geval tot ziens in oktober!
En Estelle, als je kan zeker gaan kijken op de diplomadag, zeer leerzaam en lachen.
Cindy

Ik woon in de stad ja.meta.meulenbelt schreef: Estelle, woon je in de stad Groningen? Ik werk daar nl. en ga iedere dag op en neer vanaf Borgsweer. Het is ongeveer 35 minuten rijden van ons naar de stad buiten de spits (in de spits drie kwartier).
Groetjes,
Meta
Wij komen naar alle waarschijnlijkheid deze vrijdagavond langs om te kijken, als dat goed is.
Wat houdt het A diploma in?? dat ik daar al aan mee zou kunnen doen??
-
- Zeer actief
Hoi Estelle,
A-diploma;
- Eerst vast volgen in de vorm van een 8-tje ook wel zandloper genoemd. Daanrna hetzelfde parcours los van de lijn. (lijn achter laten bij de pylon)
- Houden van de aangewezen plaats, 2 minuten uit zicht, dit mag in de zit,af of sta houding.
-Voorkomen met verleidingen. Je laat je hond achter bij de pylon, loopt ongeveer 30m van hem weg in een rechte lijn. Onderweg liggen er allerlei verleidingen zoals pluche beesten, plumo's, paraplus en weet ik al niet meer. Daarna moet je je hond voorroepen waarbij die in een rechte lijn moet komen zonder iets op te pakken e.d. (geeft altijd hilarische taferelen)
- Landapport op 30. Hond zit (los) naast je, 30 meter wordt er met geluid een dummy opgeworpen. Deze mag hij pas gaan halen na een tikje van de keurmeester op je schouder. Oppakken en in een rechte kijn terugbrengen. Netjes voor gaan zitten en op commando afgeven.
- apport over een hindernis. Hetzelfde als bovenstaande alleen nu staat er een hindernis van 60cm tussen de hond en de dummy. Het is de bedoeling dat de hond er zowel op de heen als op de terugweg overheen springt. Springt hij heen niet dan krijg je een nul, springt hij terug niet dan kost het je 1 punt.
Bij det B komt er het volgende bij;
Combinatie apport en appel.
Verloren zoeken.
Markeerapport
Bij de C komt er het volgende bij;
Apport over diep water.
Apporteren vanuit linie
Dirigeerapport.
Volgend jaar wil ik een gooi gaan doen naar een C-certificaat met Jesse...
Groetjes,
Cindy
A-diploma;
- Eerst vast volgen in de vorm van een 8-tje ook wel zandloper genoemd. Daanrna hetzelfde parcours los van de lijn. (lijn achter laten bij de pylon)
- Houden van de aangewezen plaats, 2 minuten uit zicht, dit mag in de zit,af of sta houding.
-Voorkomen met verleidingen. Je laat je hond achter bij de pylon, loopt ongeveer 30m van hem weg in een rechte lijn. Onderweg liggen er allerlei verleidingen zoals pluche beesten, plumo's, paraplus en weet ik al niet meer. Daarna moet je je hond voorroepen waarbij die in een rechte lijn moet komen zonder iets op te pakken e.d. (geeft altijd hilarische taferelen)
- Landapport op 30. Hond zit (los) naast je, 30 meter wordt er met geluid een dummy opgeworpen. Deze mag hij pas gaan halen na een tikje van de keurmeester op je schouder. Oppakken en in een rechte kijn terugbrengen. Netjes voor gaan zitten en op commando afgeven.
- apport over een hindernis. Hetzelfde als bovenstaande alleen nu staat er een hindernis van 60cm tussen de hond en de dummy. Het is de bedoeling dat de hond er zowel op de heen als op de terugweg overheen springt. Springt hij heen niet dan krijg je een nul, springt hij terug niet dan kost het je 1 punt.
Bij det B komt er het volgende bij;
Combinatie apport en appel.
Verloren zoeken.
Markeerapport
Bij de C komt er het volgende bij;
Apport over diep water.
Apporteren vanuit linie
Dirigeerapport.
Volgend jaar wil ik een gooi gaan doen naar een C-certificaat met Jesse...
Groetjes,
Cindy
hmmmm dat moet idd wel te doen zijn met Hera.
Misschien dat het hier komen met die speeltjes een probleem gaat worden maar ik schat van niet. Moet dat thuis gewoon genoeg oefenen.
Maar, ik weet niet of ik dat hele apporteersport nu goed begrijp dus klopt het nu dat:
- je eerst een licentie moet krijgen daarna,
- je je diploma's moet halen en
- dan kun je wedstrijden gaan doen op je eigen niveau??
Of zijn er uberhaupt geen wedstrijden in?? Hoevaak zijn er wedstrijden??
hihihhihi
Misschien dat het hier komen met die speeltjes een probleem gaat worden maar ik schat van niet. Moet dat thuis gewoon genoeg oefenen.
Maar, ik weet niet of ik dat hele apporteersport nu goed begrijp dus klopt het nu dat:
- je eerst een licentie moet krijgen daarna,
- je je diploma's moet halen en
- dan kun je wedstrijden gaan doen op je eigen niveau??
Of zijn er uberhaupt geen wedstrijden in?? Hoevaak zijn er wedstrijden??
hihihhihi
-
- Zeer actief
Hoi Estelle,
Denk niet te licht over het A-certificaat, het lijkt idd goed te doen, dat was destijds mijn eerste gedachte ook. Maar ik ging toch echt onderuit. De keurmeesters zijn zeer streng doch rechtvaardig. De ervaring leert dat met regelmaat meer dan 80% zakt. Bij de afgelopen diplomadag waren er iets van 15 deelnemers voor de A en slechts 6 behaalden het. In de B was het nog erger 37 deelnemers en slechts 10 behaalden het B diploma en bij de C waren er iets van 9 en alleen Angelique met Mickie wist het diploma te bemachtigen. Al met al is het een geweldige tak van sport waar de sfeer erg goed is en waar heel veel gelachen wordt. De meeste mensen doen het echt voor de fun en als hobby.
Je moet inderdaad eerst een startlicentie regelen. Als je die hebt kan je je inschrijven voor de diplomadagen en werkproeven. Elke diplomadag en werkproef is een wedstrijd op zich. Want de beste 3 krijgen een beker of iets dergelijks. Altijd heel leuk. Bij een diplomadag zijn het starre oefeningen, je weet dus wat je gaat krijgen. Je mag elke keer 1 commando geven elk extra commando kost je een punt. Als je minimaal aan 1 diplomadag hebt deelgenomen kan je deelnemen aan de zogenaamde werkproeven. Als je geen diploma behaald heb dan loop je in de A0 klasse anders in de A,B of C klasse. Met elk hun eigen moeilijkheidsgraad. Bij een werkproef weet je nooit wat je gaat krijgen. Als je wilt kan ik je wel wat verhalen toemailen van de werkproeven. Ik maak namelijk altijd een verslag voor het munsterlanderblad. Bij de werkproeven mag je je hond ook aanmoedigen. Is echt onwijs gaaf.
Dit jaar zijn er 10 wedstrijddagen waarvan 6 diplomadagen en 4 werkproeven. Voor de wedstrijdkalender kun je kijken op www.fhn.nl
Groetjes,
Cindy

Denk niet te licht over het A-certificaat, het lijkt idd goed te doen, dat was destijds mijn eerste gedachte ook. Maar ik ging toch echt onderuit. De keurmeesters zijn zeer streng doch rechtvaardig. De ervaring leert dat met regelmaat meer dan 80% zakt. Bij de afgelopen diplomadag waren er iets van 15 deelnemers voor de A en slechts 6 behaalden het. In de B was het nog erger 37 deelnemers en slechts 10 behaalden het B diploma en bij de C waren er iets van 9 en alleen Angelique met Mickie wist het diploma te bemachtigen. Al met al is het een geweldige tak van sport waar de sfeer erg goed is en waar heel veel gelachen wordt. De meeste mensen doen het echt voor de fun en als hobby.
Je moet inderdaad eerst een startlicentie regelen. Als je die hebt kan je je inschrijven voor de diplomadagen en werkproeven. Elke diplomadag en werkproef is een wedstrijd op zich. Want de beste 3 krijgen een beker of iets dergelijks. Altijd heel leuk. Bij een diplomadag zijn het starre oefeningen, je weet dus wat je gaat krijgen. Je mag elke keer 1 commando geven elk extra commando kost je een punt. Als je minimaal aan 1 diplomadag hebt deelgenomen kan je deelnemen aan de zogenaamde werkproeven. Als je geen diploma behaald heb dan loop je in de A0 klasse anders in de A,B of C klasse. Met elk hun eigen moeilijkheidsgraad. Bij een werkproef weet je nooit wat je gaat krijgen. Als je wilt kan ik je wel wat verhalen toemailen van de werkproeven. Ik maak namelijk altijd een verslag voor het munsterlanderblad. Bij de werkproeven mag je je hond ook aanmoedigen. Is echt onwijs gaaf.
Dit jaar zijn er 10 wedstrijddagen waarvan 6 diplomadagen en 4 werkproeven. Voor de wedstrijdkalender kun je kijken op www.fhn.nl
Groetjes,
Cindy

oh ik denk er ook niet makkelijk over hoor, zeker niet an wat ik gelezen heb over wat er allemaal niet mag en wel moet haha.
Gelukkig heb ik hier een hond waar het apporteren haar lust en haar leven is en er voor door het vuur gaat als het moet....dus ik denk dat dat wel scheelt, of niet? hahha
Je mag me wel wat verhalen toe mailen hoor, wel leuk om te lezen!
Gelukkig heb ik hier een hond waar het apporteren haar lust en haar leven is en er voor door het vuur gaat als het moet....dus ik denk dat dat wel scheelt, of niet? hahha
Je mag me wel wat verhalen toe mailen hoor, wel leuk om te lezen!
-
- Zeer actief
Hoi Estelle,
Ik heb je via je website wat verhalen gestuurd.
Tsja ik heb hier ook een hond die dolgraag apporteert, echter ze heeft zo een drive dat er vaak wat vreugderondjes extra gerend moeten worden. Het wordt wel minder maar verleren zal ze het denk ik nooit. Dat is Jesse nu net 3 jaar geworden. Heel veel mensen hebben dan ook al heel vaak heel hard om Jesse moeten lachen. We noemen haar dan ook wel ons clowndraakje.
Sammy daarentegen is 5 mei een jaar geworden en is heel steady, heeft geen overdrive waardoor de oefeningen er altijd zeer netjes uitzien. Ze had dan ook op haar eerste diplomadag op 22 mei jl een 10 voor het landapport, dat is best bijzonder voor zo een jonge hond bij de eerste poging.
Het is echt een onwijs leuke tak van sport, kan niets anders zeggen. Ik ben er zelf niet bij in juli, dan zijn wij met Dogtravel weg, maar 30 oktober kan je me ook in Borgsweer vinden.
Groetjes,
Cindy
Ik heb je via je website wat verhalen gestuurd.
Tsja ik heb hier ook een hond die dolgraag apporteert, echter ze heeft zo een drive dat er vaak wat vreugderondjes extra gerend moeten worden. Het wordt wel minder maar verleren zal ze het denk ik nooit. Dat is Jesse nu net 3 jaar geworden. Heel veel mensen hebben dan ook al heel vaak heel hard om Jesse moeten lachen. We noemen haar dan ook wel ons clowndraakje.
Sammy daarentegen is 5 mei een jaar geworden en is heel steady, heeft geen overdrive waardoor de oefeningen er altijd zeer netjes uitzien. Ze had dan ook op haar eerste diplomadag op 22 mei jl een 10 voor het landapport, dat is best bijzonder voor zo een jonge hond bij de eerste poging.
Het is echt een onwijs leuke tak van sport, kan niets anders zeggen. Ik ben er zelf niet bij in juli, dan zijn wij met Dogtravel weg, maar 30 oktober kan je me ook in Borgsweer vinden.
Groetjes,
Cindy
- meta.meulenbelt
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Hoi Estelle,
Ja hoor, prima dat je morgen komt.
Overigens vind ik de A heel goed te doen. Wat betreft het appèl deel, het volgen, af blijven en voorkomen kan iedere hond die op GG niveau traint dit gemakkelijk halen. De apporteeroefeningen moet je even oefenen met een hulp, want die afstand is wel erg groot. Maar ik heb met mijn Cairn het A gehaald (hij had al GG1 van de FHN), en ook veel anderen van onze hondenschool hebben al meegedaan met de A-proef terwijl ze dat eigenlijk niet trainen. En allemaal halen ze dat met gemak. Met een beetje extra training op die apporteeroefening dus. Dit geldt overigens absoluut niet voor het B-diploma!
De keurmeesters zijn misschien wel streng op het aantal commando's die je extra geeft, maar niet streng op de uitvoering. Als je GG gewend bent, waarbij voor iedere milimeter die de hond afwijkt al een halve punt wordt getrokken, dan kijk je raar op van apporteersport. Het uitgangspunt is daar meer dat de hond voor je moet willen werken, en scheef voorzitten of iets achterblijven bij het volgen levert geen strafpunten op. Belangrijk is dus dat je minder snel corrigeert met je stem dan je bij GG zou doen. En daar moet je ook even aan wennen. Apporteersport is prachtig om te zien, met name omdat je honden zelf ziet werken, en dan vooral de verloren apportproeven bijvoorbeeld. Niks op commando een trucje, maar met de neus en veel zoekdrift doorgaan totdat je die dummy hebt. Ik vond de werkproeven ook erg leuk om te doen. Sowieso is het heerlijk om de hele dag buiten bezig te zijn met je hond met allemaal mensen in waxcoats en laarzen
Groetjes,
Meta
Ja hoor, prima dat je morgen komt.
Overigens vind ik de A heel goed te doen. Wat betreft het appèl deel, het volgen, af blijven en voorkomen kan iedere hond die op GG niveau traint dit gemakkelijk halen. De apporteeroefeningen moet je even oefenen met een hulp, want die afstand is wel erg groot. Maar ik heb met mijn Cairn het A gehaald (hij had al GG1 van de FHN), en ook veel anderen van onze hondenschool hebben al meegedaan met de A-proef terwijl ze dat eigenlijk niet trainen. En allemaal halen ze dat met gemak. Met een beetje extra training op die apporteeroefening dus. Dit geldt overigens absoluut niet voor het B-diploma!
De keurmeesters zijn misschien wel streng op het aantal commando's die je extra geeft, maar niet streng op de uitvoering. Als je GG gewend bent, waarbij voor iedere milimeter die de hond afwijkt al een halve punt wordt getrokken, dan kijk je raar op van apporteersport. Het uitgangspunt is daar meer dat de hond voor je moet willen werken, en scheef voorzitten of iets achterblijven bij het volgen levert geen strafpunten op. Belangrijk is dus dat je minder snel corrigeert met je stem dan je bij GG zou doen. En daar moet je ook even aan wennen. Apporteersport is prachtig om te zien, met name omdat je honden zelf ziet werken, en dan vooral de verloren apportproeven bijvoorbeeld. Niks op commando een trucje, maar met de neus en veel zoekdrift doorgaan totdat je die dummy hebt. Ik vond de werkproeven ook erg leuk om te doen. Sowieso is het heerlijk om de hele dag buiten bezig te zijn met je hond met allemaal mensen in waxcoats en laarzen

Groetjes,
Meta
Meta Meulenbelt
AHOV-Hondenschool
AHOV-Hondenschool
- labberdebab
- Actief
- Contacteer:
En hoe vond je het
Ook ik ben een fanatieke apporteersportbeoefenaar zeg maar...Ik kom uit de jachtwereld. Toen Geordi zover was om zn voor zn A diploma op te gaan mocht het niet want Geordi was gecastreerd. Dus een alternatief gezocht en naar de apporteersport gegaan. Meneertje vind t zo gaaf dat ik tot nu toe al 5 keer gezakt ben voor mn B. Hij is al weg of hij komt al eerder voordat ik t zeg...Tja erg leuk dus. Ik heb wel een B diploma dus gelukkig kan ik wel met de werkproefjes op dit niveau meelopen. Nu maar eens kijken of ik idd bij ahov eindelijk weer eens een B kan gaan halen haha!!

- stefanie
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- labberdebab
- Actief
- Contacteer:
Waar in Zuid Holland woon je?? Want ik ben afgelopen woensdag en vrijdag begonnen met een nieuwe cursus, apporteersport dus te gaan geven...stefanie schreef:Ik word wel enthousiast van al die verhalen. Heb hier ook een hond die heel graag apporteert maar tot nu toe eigenlijk alleen maar tennisballen.![]()
Kan hier in de buurt ook geen apporteercursus vinden.
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
Eindelijk kunnen Dante en ik ook de apporteercursus gaan doen! Ben al jarenlang op zoek naar zoiets maar omdat ik geen rijbewijs heb kon ik geen jachtcursus of zo iets dergelijks vinden. Nu blijkt de MG-school in Rotterdam apporteercursus te geven. Ik ben zoooo blij! Had het eigenlijk al opgegeven; veel boeken in huis gehaald over jachttraining en maar zelf begonnen. Zelfs een dvd in Engeland besteld! Maar al direct loop je tegen zoveel vragen aan en het lijkt me heel leuk om dit met anderen samen te doen.
Nu is Dante al wel 3,5 jaar oud; ben benieuwd of het dan nog lukt....
Ik zal hem best heel verkeerde dingen hebben aangeleerd, maar we zien wel. Mijn doel is om leuk bezig te zijn met mijn hond en hem iets te laten doen wat op zijn lijf geschreven is (staande jachthond; Bracco Italiano). Heb al wel een paar zoek/speurcursussen gedaan maar apporteercursus lijkt me veel afwisselender. We moeten wel nog even geduld hebben; de cursus start pas eind augustus!
Groetjes
Marijke
Nu is Dante al wel 3,5 jaar oud; ben benieuwd of het dan nog lukt....
Ik zal hem best heel verkeerde dingen hebben aangeleerd, maar we zien wel. Mijn doel is om leuk bezig te zijn met mijn hond en hem iets te laten doen wat op zijn lijf geschreven is (staande jachthond; Bracco Italiano). Heb al wel een paar zoek/speurcursussen gedaan maar apporteercursus lijkt me veel afwisselender. We moeten wel nog even geduld hebben; de cursus start pas eind augustus!
Groetjes
Marijke
-
- Zeer actief
- stefanie
- Zeer actief
Ik woon in Brielle, onder Rotterdam.labberdebab schreef:Waar in Zuid Holland woon je?? Want ik ben afgelopen woensdag en vrijdag begonnen met een nieuwe cursus, apporteersport dus te gaan geven...stefanie schreef:Ik word wel enthousiast van al die verhalen. Heb hier ook een hond die heel graag apporteert maar tot nu toe eigenlijk alleen maar tennisballen.![]()
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
Ik denk niet dat deze MG-school aangesloten is bij de FHN. Maar ja, ik heb weinig keus
. Wel jammer want dat wedstrijdgebeuren lijkt me ook wel leuk. Vraag me wel af of Dante al niet te oud is om het allemaal op te pikken.
Maar ben al heel blij dat ik nu eindelijk een training gevonden heb. Wie weet komt er nog wel eens een andere training in de buurt!
Vr. groeten, Marijke

Maar ben al heel blij dat ik nu eindelijk een training gevonden heb. Wie weet komt er nog wel eens een andere training in de buurt!
Vr. groeten, Marijke
- labberdebab
- Actief
- Contacteer:
Ik geef zelf les in Delft dus das voor jou denk ik een beetje ver weg...stefanie schreef:Ik woon in Brielle, onder Rotterdam.labberdebab schreef:Waar in Zuid Holland woon je?? Want ik ben afgelopen woensdag en vrijdag begonnen met een nieuwe cursus, apporteersport dus te gaan geven...stefanie schreef:Ik word wel enthousiast van al die verhalen. Heb hier ook een hond die heel graag apporteert maar tot nu toe eigenlijk alleen maar tennisballen.![]()

- stefanie
- Zeer actief
Bedankt! Ik had gewoon met Google gezocht en dan vind je het niet zo makkelijk.Mickie schreef:
- Zuid Beijerland (training te Piershil) http://www.hskorendijk.nl
- Hondentr.centr. Z.W.Nederland (training te Hellevoetsluis) Telefoon: (0181) 32 14 50
- Goudswaard (training te Heinenoord) http://www.hondenopleidingscentrum.nl
Alledrie redelijk in de buurt :smile1:.
Edit:
hm, bij de FHN staat dat in Goudswaard apporteersport wordt gegeven, maar op de site staat daar niets over.

Hellevoetsluis valt sowieso af aangezien ik het niet eens ben met sommige dingen daar.
Ik ga zo eens op de sites van die anderen kijken. Maar als er op de site van Goudswaard niks staat over apporteren, moet ik ze misschien mailen.
Edit : heb Goudswaard gemailed en ze geven inderdaad die cursus, de site was alleen nog niet bijgewerkt.
Laatst gewijzigd door stefanie op 06 jun 2005 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.