Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Roedelleider

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Roedelleider

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Is het altijd zo dat een hond 1 van de 2 'baasjes' uitzoekt als roedelleider? Bram is nu 14 weken oud en ik heb het idee dat hij ons alletwee even leuk vindt. Hij luistert naar ons beiden even goed (of slecht :mrgreen: ) en is enorm blij als de ander thuiskomt.

Soms lijkt hij voorkeur te hebben voor mij (zegt m'n vriend), maar als hij dan een hele dag met m'n vriend op stap is geweest, zijn zij juist weer heel close.

Kan het zo blijven of gaat hij toch nog voor iemand kiezen?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Gordonsetter23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gordonsetter
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Roedelleider

Ongelezen bericht door Gordonsetter23 »

Zoek stok! schreef:Is het altijd zo dat een hond 1 van de 2 'baasjes' uitzoekt als roedelleider? Bram is nu 14 weken oud en ik heb het idee dat hij ons alletwee even leuk vindt. Hij luistert naar ons beiden even goed (of slecht :mrgreen: ) en is enorm blij als de ander thuiskomt.

Soms lijkt hij voorkeur te hebben voor mij (zegt m'n vriend), maar als hij dan een hele dag met m'n vriend op stap is geweest, zijn zij juist weer heel close.

Kan het zo blijven of gaat hij toch nog voor iemand kiezen?
ik heb geen idee, hier is het juist het tegenovergestelde als bij jullie.
Ferrero luistert beter naar mij dan naar mijn vriend, terwijl mijn vriend de cursus met hem doet.
als hij een dag met vriendlief is geweest rent hij dolenthousiast naar me toe als ik thuiskom en vriend is dan uit beeld verdwenen wat ferrero betreft.
ik geloof er wel in dat ze altijd een voorkeur zullen blijven houden.
Succes is niet hoever je gekomen bent, maar vanaf waar je begonnen bent
Afbeelding
www.bleekerzonwering.nl
Esther77
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Esther77 »

Volgens mij komt het niet voor dat twee personen dezelfde rang hebben. Eén ervan is toch altijd hoger. Dat heb ik tenminste begrepen bij de theorie-avond. :wink:
Hier is het ook niet echt duidelijk is wie de hond als ranghoogste ziet. We zijn allemaal hoger dan haar, dus ze luistert naar iedereen. Ze weet wel wie ze moet benaderen om te spelen of om te knuffelen. Soms trekt ze dus meer naar de een, soms meer naar de ander.
sassel
Actief

Ongelezen bericht door sassel »

Misschien heeft je hond nu nog niet in de gaten bij wie die het meeste voordeel heeft.Ik bedoel hiermee te zeggen dat als ze wat ouder worden ze precies weten van wie ze eten krijgen en van wie veel knuffels wie hem vaak uitlaat enz.
Dit heeft dan niet met roedelleider te maken maar een hond weet waar hij zijn eigen voordeel kan trekken.
Als een hond steeds bij je komt en die legt z`n kop op jouw schoot en je aait die kop vind ie heerlijk.
Als bv jouw partner hem niet op zijn kop aait als hij zijn kop op schoot legt dan zal hij na een paar keer daar zijn voordeel niet halen en zal hij weer naar jouw toekomen.
De hond kan evengoed naar beiden luisteren.
Groetjes Saskia en Zep
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Wat wil je graag?

Ik ben heel erg blij dat de honden bij ons alletwee even enthousiast zijn. Even blij zijn als we thuiskomen. En dat ze naar ons allebei luisteren.

Saar is meer een papa's kindje (maar luistert net zo goed naar mij). Miep is mama's kindje (maar luistert net zo goed naar Pieter). Ik zou het niet leuk vinden als één van ons de roedelleider zou zijn.... wat moet die ander dan als die ene er niet is :denken:
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Ik denk ook dat het twee verschillende dingen zijn. Dus als een hond graag bij je is hoeft het niet perse te zijn dat je de roedelleider bent, maar wel dat je degene bent die het meeste aan zijn behoeftes tegemoet komt inderdaad.

Zoals Beer, die is gek op Ed, mijn man. Maar hij luistert echt voor geen meter naar hem, maar hij is gek op hem omdat er veel hardhandiger gestoeid wordt. Daar is Beer gek op. Bij mij mag dat niet omdat hij als pup al erg bijterig was en ik dat niet wilde stimuleren.

Dus hij weet precies waar welke persoon voor is. Als ik eten sta te maken ben ik zijn beste vriend....... :mrgreen:
martine
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door martine »

een hond heeft inderdaad wel voorkeuren
maar het woord roedelleider zou ik dan niet gebruiken
in principe moet alles wat mens is uit het gezin boven hem staan.
de hond is een gezonde oppertunist hou daar ook rekening mee
Martine
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
pollunder
Zeer actief

Ongelezen bericht door pollunder »

Hier van hetzelfde. Duncan luistert naar ons alletwee, maar hij trekt een tikkeltje meer naar mij. Ik doe dan ook alle wandelingen, ga trainen met hem,... Maar toen hij nog maar 14 weken was, kon ik dat nog niet zeggen. Toen had hij volgens mij geen voorkeur.
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Dit vroeg ik me ook al af!

Zie 'de roedelleider van het huis' bij 'discussie' daar staan ook nog wat antwoorden :ok:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Nanni is erg op mij gericht. Daarna mijn moeder. Maar mijn moeder laat wel eens wat vallen, dus Nanni vind het ook eng als mijn moeder het huis schoonmaakt. Mijn zus vind nanni ook wel oke, maar daar heeft ze niets mee.

Tuana vond mij en mijn zus meteen al leuk! Wij zijn bij de geboorte van haar geweest en toen ze 5 weken oud waren heb ik 4 dagen bij de fokker gezeten en heb ze dus eten gegeven. Verder ben ik met 6 weken en 7 weken geweest. dus misschien toch herkenning?

Tuana vind mijn moeder ook erg leuk! Verder mijn broer en vader ook. Eigenlijk iedereen :mrgreen: Maar toch het meest mijn zus moeder en mij (en nanni :smile: )
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”