Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Waarom fokken met Witte Duitse Herder ?
Moderator: moderatorteam
- Xhrista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Waarom fokken met Witte Duitse Herder ?
Heb deze vraag ook gesteld op mijn club en dan krijg ik meteen antwoorden ,van ze zijn mooi en iedereen moet zelf weten wat hij fokt.
Mijn vraag daar is dus,waarom een erkend fokker fokt met een Niet erkende kleur hond als er zo'n zelfde hond bestaat met een stamboom waar je wel wat aan hebt?
Misschien wat antwoorden van Zwitserse Witte Herder fokkers en duitse Herde fokkers?
Gr. Christa
Mijn vraag daar is dus,waarom een erkend fokker fokt met een Niet erkende kleur hond als er zo'n zelfde hond bestaat met een stamboom waar je wel wat aan hebt?
Misschien wat antwoorden van Zwitserse Witte Herder fokkers en duitse Herde fokkers?
Gr. Christa
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Er zijn hier heel veel discusies geweest over de witte Duitse.Canadese/enzherder, en er kwam gewoon niemand uit hoe het zat.sirene schreef:Omdat het goed verkoopt ?
Het lijkt me dat je toch nooit eerlijke antwoorden gaat krijgen hierover. De fokkers zullen vast beweren dat die andere hond in de wel toegestane kleur toch minder was. Of dat deze hond wel hele speciale goede eigenschappen had.
Ik hoop dat er nu ens duidelijkheid overkomt.
Misschien dat iemand van dit forum nog de link weet over de witte herders.
Gr Bertus.
-
- Zeer actief
ik ben geen fokker maar heb wel altijd een witte herder gehad, een canadees, nu heet dat een zwitserse, dus geen witte herder vanuit een duitse herder, wij vonden het gewoon mooi, een witte herder, heb altijd thuis duitse herders gehad.
en ik denk dat dat de reden is waarom er gefokt wordt met de witte omdat mensen ze gewoon mooi vinden, ik denk dat je hier lang over kan discussieren, maar ook al zijn ze niet erkend, er zijn zat mensen die dat niet uitmaakt, het gaat bij hun erom dat ze ze mooi vinden, puur persoonlijke smaak, ik kan me geen andere reden voorstellen, ik vindt ze ook gewoon mooi, en nog als ik ze zie lopen op straat, krijg ik kriebels in mijn buik, want ik vindt ze er fantastisch uitzien, en daarom worden ze gefokt, omdat er dus ook genoeg vraag naar is, dus ik denk een kwestie van vraag en aanbod, het was toch heel normaal dat er wel eens witte herders opdoken in een nest duitse herders, maar dat ze afgemaakt werden omdat het een zgn. foute kleur was, dat vind ik dus nu zo krom, vrij rasistisch zelfs, okee bij honden speelt dat dus niet, maar omdat de kleur niet zo hoort, is het dus een fout.
ik fok raskatten en ook bij de brits korthaar komt wel eens een langhaartje voor, erfenis van de pers die vroeger is ingefokt, in belgie bv, mag je met de langhaartjes op show komen en wordt er dus een nieuw ras uitgefokt, in nederland is het een fout en krijg je geen stambomen voor een langhaar, terwijl er juist een heleboel mensen zo'n langhaartje willen hebben, ik dacht dat ik in een nestje eens een langhaartje had zitten, zoveel aanvragen kreeg ik ervoor, was dus niet zo bleek later, maar toch krijg je dan ook weer vraag en aanbod, dus zijn er ook steeds meer fokkers die met langhaartjes bewust door gaan fokken.
en ik denk dat dat de reden is waarom er gefokt wordt met de witte omdat mensen ze gewoon mooi vinden, ik denk dat je hier lang over kan discussieren, maar ook al zijn ze niet erkend, er zijn zat mensen die dat niet uitmaakt, het gaat bij hun erom dat ze ze mooi vinden, puur persoonlijke smaak, ik kan me geen andere reden voorstellen, ik vindt ze ook gewoon mooi, en nog als ik ze zie lopen op straat, krijg ik kriebels in mijn buik, want ik vindt ze er fantastisch uitzien, en daarom worden ze gefokt, omdat er dus ook genoeg vraag naar is, dus ik denk een kwestie van vraag en aanbod, het was toch heel normaal dat er wel eens witte herders opdoken in een nest duitse herders, maar dat ze afgemaakt werden omdat het een zgn. foute kleur was, dat vind ik dus nu zo krom, vrij rasistisch zelfs, okee bij honden speelt dat dus niet, maar omdat de kleur niet zo hoort, is het dus een fout.
ik fok raskatten en ook bij de brits korthaar komt wel eens een langhaartje voor, erfenis van de pers die vroeger is ingefokt, in belgie bv, mag je met de langhaartjes op show komen en wordt er dus een nieuw ras uitgefokt, in nederland is het een fout en krijg je geen stambomen voor een langhaar, terwijl er juist een heleboel mensen zo'n langhaartje willen hebben, ik dacht dat ik in een nestje eens een langhaartje had zitten, zoveel aanvragen kreeg ik ervoor, was dus niet zo bleek later, maar toch krijg je dan ook weer vraag en aanbod, dus zijn er ook steeds meer fokkers die met langhaartjes bewust door gaan fokken.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Ik kan je begrijpen dat je het mooi vind, maar er moet een grens zijn, wat rassen aangaande.gucci schreef:ik ben geen fokker maar heb wel altijd een witte herder gehad, een canadees, nu heet dat een zwitserse, dus geen witte herder vanuit een duitse herder, wij vonden het gewoon mooi, een witte herder, heb altijd thuis duitse herders gehad.
Met al die witte herders type zie je gewoon door de bomen het bos niet meer, op zo,n manier kan je tig aantal rassen gaan fokken en je vind altijd liefhebbers, het wordt gewoon een zooitje op de lange duur.
Er moet gewoon duidelijkheid zijn.
Zoal het moet een rashond zijn met stamboom en waar je mee op tentoonstelling kan komen.
En een erkend ras zijn zoals de grauwe Duitseherder of wat voor erkende ras dan ook.
Gr Bertus.
- little-wolf
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
net als een black and tan staf, dat is ook een ongewenste kleur.little-wolf schreef:maar waarom mag zo'n kleur dan niet?
ik snap niet zo goed wat de bedoeling daar van is.
alleen is het zo bij sommige rassen dat deze dan geen boom krijgen, bij de staf is dat bijna onmogelijk want als dat per ongeluk gebeurt bij een goede dekking zou dat pupje meteen onder de RAD vallen

-
- Zeer actief
maar bij de zwitserse witte herder, is wel een rasstandaard, bij mijn witje kreeg ik geen stamboom maar een afstammingsbewijs, nu zijn ze erkend en kunnen ook op een show uitkomen, heb je een witte duitse herder, moet hij gewoon de rasstandaard zijn zoals een normale duitser, als je serieus bezig bent met fokken, moet je dus honden fokken die wel aan die rasstandaard voldoen, en helaas is het zo, dat daar dus denk ik de fokkers soms de fout in gaan, mijn witje is gefokt op kleur, dus zo wit mogelijk, helaas heeft haar karakter daar flink onder geleden, neurotisch gedrag etc, puur door teveel lijnteelt, mijn witje, is 9 geworden, maar als ik haar naast een witte herder van nu zette, was zij veel meer herder type, nu zijn ze in mijn ogen veel smaller en spitser, ik zag er laatst eentje daar had collie door heen kunnen zitten zo'n lange smalle neus. en dat vind ik zo zonde.
maar dat is bij kattenfokkers ook zo, puur op uiterlijk fokken en maar shows winnen, maar gezondheid en karakter, lijden daar weer onder, ik probeer met mijn fokbeleid, op gezondheid karakter te fokken, met behoud van type, maar zoveel fokkers zoveel types, en dat is bij de witten ook zo,
maar dat is bij kattenfokkers ook zo, puur op uiterlijk fokken en maar shows winnen, maar gezondheid en karakter, lijden daar weer onder, ik probeer met mijn fokbeleid, op gezondheid karakter te fokken, met behoud van type, maar zoveel fokkers zoveel types, en dat is bij de witten ook zo,
- little-wolf
- Zeer actief
maar waarom zijn die kleuren niet gewenst?massam schreef:net als een black and tan staf, dat is ook een ongewenste kleur.little-wolf schreef:maar waarom mag zo'n kleur dan niet?
alleen is het zo bij sommige rassen dat deze dan geen boom krijgen, bij de staf is dat bijna onmogelijk want als dat per ongeluk gebeurt bij een goede dekking zou dat pupje meteen onder de RAD vallen
blauw was volgens mij ook niet echt gewenst bij de staff.
nu de presa canario voor de fci dc heet, mag zwart ook niet.
ik snap alleen niet wat de reden is om een bep. "te verbieden"
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
dat snap ik bij honden als de staff pook niet.little-wolf schreef:maar waarom zijn die kleuren niet gewenst?massam schreef:net als een black and tan staf, dat is ook een ongewenste kleur.little-wolf schreef:maar waarom mag zo'n kleur dan niet?
herders die al weet ik hoelang bruin/zwart zijn kan ik me wel iets bij voorstellen dat ze geen witten willen, maar bij veelkleurige rassen snap ik het niet zo goed.
zo mag de amstaf maar 80% wit zijn en de engstaf 100%

- little-wolf
- Zeer actief
dat het een vreemd gezicht is dat je ineens een witte herder of boxer zag jaren geleden, kwam omdat ze normaal afgemaakt werden.massam schreef:dat snap ik bij honden als de staff pook niet.little-wolf schreef:maar waarom zijn die kleuren niet gewenst?massam schreef:net als een black and tan staf, dat is ook een ongewenste kleur.little-wolf schreef:maar waarom mag zo'n kleur dan niet?
herders die al weet ik hoelang bruin/zwart zijn kan ik me wel iets bij voorstellen dat ze geen witten willen, maar bij veelkleurige rassen snap ik het niet zo goed.
zo mag de amstaf maar 80% wit zijn en de engstaf 100%
maar waarom.....dat begrijp ik niet zo.
net als met dat witte zwijntje op de veluwe.
moet beschermd worden omdat t anders afgemaakt wordt omdatie wit is.
tja, natuur maakt ook wel es een foutje.
het dier zou de populatie niet zuiver houden als t zou fokken.
nu heb ik geen kaas gegeten van genetica, maar t moet toch ergens vandaan zijn gekomen die witte kleur.
castreer desnoods het diertje als t wel zo'n inpac zal kunnen hebben op de kleur van de populatie, maar afmaken vind ik ver gezocht.
nu gaat dit maar om 1 diertje, bij honden kunnen t er meer zijn.
- Xhrista
- Zeer actief
- Contacteer:
Heb het nooit gehad over afmaken van een wit exemplaar in bepaald nest,dus weet niet waarom dat erbij wordt gehaald.Er worden bij elk dier af en toe witte exemplaren geboren,niks mis mee,hoewel sommige witte wel degelijk zwakker zijn en in de natuur worden deze vanzelf opgegeten door andere dieren,kunnen zich nml. niet verschuilen.
Het ging hier om fokken met Witte exemplaren die niet erkend zijn en waar mee verder gefokt wordt.
Gr. Christa
Het ging hier om fokken met Witte exemplaren die niet erkend zijn en waar mee verder gefokt wordt.
Gr. Christa
- Mol
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Dat is toch ook uit een duitser, alleen wat langer gelden?????gucci schreef:ik ben geen fokker maar heb wel altijd een witte herder gehad, een canadees, nu heet dat een zwitserse, dus geen witte herder vanuit een duitse herder, wij vonden het gewoon mooi, een witte herder, heb altijd thuis duitse herders gehad.
weg gehaald zit een virus in
- Xhrista
- Zeer actief
- Contacteer:
Je kan de Duitse Herder van tegenwoordig totaal niet vergelijken met die van het begin van de 20e eeuw.Vond ook altijd de AC herders heel erg kwa model op de Saarloos lijken,maar tegenwoordig is dat al niet meer zo,teveel invloed van de tegenwoordige DH,niet alleen uiterlijk maar ook karakter.Jammer ,maar ja ik stel de regels niet op bij de Zwitserse Witte.Sjiel schreef:Dat is toch ook uit een duitser, alleen wat langer gelden?????gucci schreef:ik ben geen fokker maar heb wel altijd een witte herder gehad, een canadees, nu heet dat een zwitserse, dus geen witte herder vanuit een duitse herder, wij vonden het gewoon mooi, een witte herder, heb altijd thuis duitse herders gehad.
Gr. Christa
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
helemaal mee eensXhrista schreef: Je kan de Duitse Herder van tegenwoordig totaal niet vergelijken met die van het begin van de 20e eeuw.Vond ook altijd de AC herders heel erg kwa model op de Saarloos lijken,maar tegenwoordig is dat al niet meer zo,teveel invloed van de tegenwoordige DH,niet alleen uiterlijk maar ook karakter.Jammer ,maar ja ik stel de regels niet op bij de Zwitserse Witte.
Gr. Christa

Fenneke en Baloe

- little-wolf
- Zeer actief
- Xhrista
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja dat wordt ook wel gedaan door bepaalde fokkers,maar daar ging het hier niet om en ik vind het altijd jammer als discussie verwaterd in iets anders.little-wolf schreef:bij de boxers werd dat volgens mij wel gedaan. dus ga ervan uit bij andere rassen ook. geen idee of t terrecht is.Xhrista schreef:Heb het nooit gehad over afmaken van een wit exemplaar in bepaald nest,dus weet niet waarom dat erbij wordt gehaald.
maar waar bleven ze dan?
Gr. Christa
- little-wolf
- Zeer actief
het verwaterd helemaal niet.Xhrista schreef:Ja dat wordt ook wel gedaan door bepaalde fokkers,maar daar ging het hier niet om en ik vind het altijd jammer als discussie verwaterd in iets anders.little-wolf schreef:bij de boxers werd dat volgens mij wel gedaan. dus ga ervan uit bij andere rassen ook. geen idee of t terrecht is.Xhrista schreef:Heb het nooit gehad over afmaken van een wit exemplaar in bepaald nest,dus weet niet waarom dat erbij wordt gehaald.
maar waar bleven ze dan?
Gr. Christa
moet je beter lezen en niet alleen dat ene zinnetje quoten.
jij pikt t eruit.
ik had t namelijk nog meer getikt.
-
- Zeer actief
Re: Waarom fokken met Witte Duitse Herder ?
Xhrista schreef:Heb deze vraag ook gesteld op mijn club en dan krijg ik meteen antwoorden ,van ze zijn mooi en iedereen moet zelf weten wat hij fokt.
Gr. Christa
En jij denkt nu echt op het forum zo antwoord te krijgen van die fokkers?

Zoek lekker wie de fokkers zijn en mail ze dan persoonlijk, misschien dat je dan antwoord krijgt.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Je bedoelt al deze bijdrages van je?little-wolf schreef:het verwaterd helemaal niet.Xhrista schreef:Ja dat wordt ook wel gedaan door bepaalde fokkers,maar daar ging het hier niet om en ik vind het altijd jammer als discussie verwaterd in iets anders.little-wolf schreef:bij de boxers werd dat volgens mij wel gedaan. dus ga ervan uit bij andere rassen ook. geen idee of t terrecht is.Xhrista schreef:Heb het nooit gehad over afmaken van een wit exemplaar in bepaald nest,dus weet niet waarom dat erbij wordt gehaald.
maar waar bleven ze dan?
Gr. Christa
moet je beter lezen en niet alleen dat ene zinnetje quoten.
jij pikt t eruit.
ik had t namelijk nog meer getikt.
Vrij waterig allemaal hoor, maar dat zul jij wel weer niet snappen.little-wolf schreef:dat het een vreemd gezicht is dat je ineens een witte herder of boxer zag jaren geleden, kwam omdat ze normaal afgemaakt werden.little-wolf schreef:maar waarom zijn die kleuren niet gewenst?little-wolf schreef:maar waarom mag zo'n kleur dan niet?
maar waarom.....dat begrijp ik niet zo.
net als met dat witte zwijntje op de veluwe.
moet beschermd worden omdat t anders afgemaakt wordt omdatie wit is.
tja, natuur maakt ook wel es een foutje.
het dier zou de populatie niet zuiver houden als t zou fokken.
nu heb ik geen kaas gegeten van genetica, maar t moet toch ergens vandaan zijn gekomen die witte kleur.
castreer desnoods het diertje als t wel zo'n inpac zal kunnen hebben op de kleur van de populatie, maar afmaken vind ik ver gezocht.
nu gaat dit maar om 1 diertje, bij honden kunnen t er meer zijn.
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
http://www.dewitteduitseherder.homestea ... rder1.html
Hier is veel te lezen over de Witte Duitse herder.
De grootvader van de stamvader van de huidige Duitse herder, dus de nr. 1 in het DH-stamboek was wit.
Hier is veel te lezen over de Witte Duitse herder.
De grootvader van de stamvader van de huidige Duitse herder, dus de nr. 1 in het DH-stamboek was wit.
- Duvel
- Actief
- Contacteer:
op je vraag waarom er witte DH's gefokt worden tegenwoordig terwijl er een wit herder ras is (ongeacht of ie nou Canadees of Zwitsers is.. ook raar trouwens dat zoiets zomaar kan 'veranderen'... is straks m'n Cane Corso Italiano de Nederlandse CC....
Alleen dat met Duitse/Deense Dog snap ik)
Maar om terug te komen op die vraag: ja, ik denk ook dat het puur is omdat mensen het nu wel mooi vinden en vroeger werd het als fout gezien, zulke honden wilde niemand hebben en dus vaak in het nest al de nek omgedraaid, want verkocht werden ze ook niet. Zo was blauw voor de CC een niet gewenste kleur (wel off. toegestaan dus). In Italie gaan blauwe pups nog steeds voor een minder bedrag weg of ze worden direct voor export. Hier in Nederland is er een run ontstaan op de kleur blauw en sommige fokkers 'specialiseren' zich op de kleur en laten xtra betalen.
Dus als je een witte DH in je nest hebt en er zijn mensen die dat mooi vinden en kennelijk liever een DH als een Canadees of Zwitser hebben.. Voila, geregeld!

Maar om terug te komen op die vraag: ja, ik denk ook dat het puur is omdat mensen het nu wel mooi vinden en vroeger werd het als fout gezien, zulke honden wilde niemand hebben en dus vaak in het nest al de nek omgedraaid, want verkocht werden ze ook niet. Zo was blauw voor de CC een niet gewenste kleur (wel off. toegestaan dus). In Italie gaan blauwe pups nog steeds voor een minder bedrag weg of ze worden direct voor export. Hier in Nederland is er een run ontstaan op de kleur blauw en sommige fokkers 'specialiseren' zich op de kleur en laten xtra betalen.
Dus als je een witte DH in je nest hebt en er zijn mensen die dat mooi vinden en kennelijk liever een DH als een Canadees of Zwitser hebben.. Voila, geregeld!
Once a Corso.... Allways longing 4 more Corso!
- Xhrista
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat het de Zwitserse Witte herder is gaan heten,komt omdat het moederstamboek is gezeteld in Zwitserland.Zo zijn er wel meer rassen die in een bepaald land zijn ontstaan,maar zijn vastgelegd via een rasstandaard door een bepaalde RV in een land en die hebben het dus zeg maar voor het zeggen bij dat ras volgens de FCI.Duvel schreef:op je vraag waarom er witte DH's gefokt worden tegenwoordig terwijl er een wit herder ras is (ongeacht of ie nou Canadees of Zwitsers is.. ook raar trouwens dat zoiets zomaar kan 'veranderen'... is straks m'n Cane Corso Italiano de Nederlandse CC....Alleen dat met Duitse/Deense Dog snap ik)
Mijn vraag ging trouwens om een nest uit 2 witte Duitese Herders,dus niet een ongelukje zeg maar.
Groetjes Christa
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Ik snap ook niet waarom sommige kleuren wel kunnen en andere nietlittle-wolf schreef:maar waarom zijn die kleuren niet gewenst?massam schreef:net als een black and tan staf, dat is ook een ongewenste kleur.little-wolf schreef:maar waarom mag zo'n kleur dan niet?
en waarom sommige kleuren erkend worden en andere niet.
Wat heeft kleur te maken met een ras ?

Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
Witte herder
Amerikaans-Canadese Witte herder, Witte Herder, Witte Duitse herder en nu Zwitserse witte herder, zijn vele namen voor een prachtig ras.Sinds 1 januari 2003 zijn ze voorlopig erkend door het FCI als Zwitserse witte herder.Enkel Ndl zit met het probleem van Witte Duitse herder en Zwitsers, de oorzaak is dat kennel Why not White Alsatian die de eerste Engelse honden invoer ze liet registreren als witte Duitse herder in de hoop hen sneller erkend te krijgen wat niet lukte.Verschillende witte Duitsers zijn reeds aangekeurd en omgeschreven naar Zwitserse witte herder. De witte Duitsers vallen soms op doordat ze soms veel wildkleur hebben, dat vind zijn oorzaak in het feit dat men er in Engeland maar ook in Amerika geregeld nog een gekleurde tussenfokt. Dat zijn er dan echter ook van het oude type dus recht gebouwd vanachter.Er is een site waarop heel de problematiek met bloedlijnen en al is uitgelegd
.De hond van mijn handtekening is in Schotland geboren als witte Duitse herder en in Duitsland aangekeurd als AC witte herder in '94 Hij werd 3X wereldkampioen en ereklasse Brons Zilver en Goud zijn naam was Kingsmeadow Silver Star gestorven aan leverkanker 9/3/05 op de leeftijd van 11 jaar.