Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gedrag van mensen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

tineke

Ongelezen bericht door tineke »

**Tamara** schreef:
tineke schreef:
**Tamara** schreef:hahahahhaa das wel een goeie!
Of 'sochtends heeeel vroeg gaan lopen werkt ook prima het hele park voor je alleen(bijna altijd dan) zalig
Ik ben niet zo'n vroege vogelAfbeelding
Wij wel geworden door de tijd ik was dat gezeur zo zat plus dat ik er direct gezeik bij krijg over de rassen die ik heb dat ik mijn hele programma heb omgegooid.
Overigens ""lijd" ik aan insomnia dus is het niet echt een straf maar een leuke tijdverdrijving :wink:
mallemute
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door mallemute »

ik weet niet met wat voorhalsband e.d je jouw hond uitlaat maar heb je wel eens een Gentle leader of Halti geprobeerd (GL heeft de voorkeur)?
Dat zorgt er niet alleen voor dat je de aandacht van je hond veel beter naar jou toe kunt sturen maar lijkt ook nog eens op een muilkorf (voor de leek). Dat is een voordeel in jouw geval, dan laten ze hun hond niet op je teef afgaan.
Een andere optie is met een echte muilkorf werken. Dat is even wennen, maar commentaar heb je nu ook al steeds, maar op den duur kun je zelf steeds relaxter lopen en dat is ook weer positief voor je hond. Daarnaast voorkom je dat als er een keer weer een hond vrolijk op haar af gaat, dat ze geen succes meer heeft met aanvallen. Ze kan zo zelfs weer lekker loslopen.

groetjes,
Hanneke
Saartje
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Saartje »

tineke schreef:
**Tamara** schreef:
tineke schreef:
**Tamara** schreef:hahahahhaa das wel een goeie!
Of 'sochtends heeeel vroeg gaan lopen werkt ook prima het hele park voor je alleen(bijna altijd dan) zalig
Wij wel geworden door de tijd ik was dat gezeur zo zat plus dat ik er direct gezeik bij krijg over de rassen die ik heb dat ik mijn hele programma heb omgegooid.
Overigens ""lijd" ik aan insomnia dus is het niet echt een straf maar een leuke tijdverdrijving :wink:
Dat is echt lekker hè, heel vroeg in het park/bos lopen.
Ik zou hier 's middags 20 honden tegenkomen, maar 's ochtends kom ik er misschien 2/3 tegen met eigenaren die super rekening houden met mijn grommende hond en de vraag of ze hun hond alsjeblieft eventjes willen roepen.
Ik kom standaard een meneer tegen met een koei van een hond en hij zegt dat het steeds beter gaat, das wel leuk :mrgreen:
En rond etenstijd 's avonds werkt ook goed :mrgreen: :ok:
Afbeelding
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door **Tamara** »

mallemute schreef:ik weet niet met wat voorhalsband e.d je jouw hond uitlaat maar heb je wel eens een Gentle leader of Halti geprobeerd (GL heeft de voorkeur)?
Dat zorgt er niet alleen voor dat je de aandacht van je hond veel beter naar jou toe kunt sturen maar lijkt ook nog eens op een muilkorf (voor de leek). Dat is een voordeel in jouw geval, dan laten ze hun hond niet op je teef afgaan.
Een andere optie is met een echte muilkorf werken. Dat is even wennen, maar commentaar heb je nu ook al steeds, maar op den duur kun je zelf steeds relaxter lopen en dat is ook weer positief voor je hond. Daarnaast voorkom je dat als er een keer weer een hond vrolijk op haar af gaat, dat ze geen succes meer heeft met aanvallen. Ze kan zo zelfs weer lekker loslopen.

groetjes,
Hanneke
Ik denk niet dat dat een optie is aangezien chika uitvalt door onzekerheid.
Doe je haar een muilkorf om, zal ze alleen nog maar onzekerder worden en zal het gedrag misschien wel verergeren.
Loslopen zit er zowiezo niet in omdat ik vind dat een hond moet luisteren als die losloopt, zij luisterd naar mijn mening niet goed genoeg om los te lopen...
Ik zal eens op de cursus vragen of een GL zin kan hebben bij chika....
Afbeelding
mallemute
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door mallemute »

**Tamara** schreef:
mallemute schreef:ik weet niet met wat voorhalsband e.d je jouw hond uitlaat maar heb je wel eens een Gentle leader of Halti geprobeerd (GL heeft de voorkeur)?

groetjes,
Hanneke
Doe je haar een muilkorf om, zal ze alleen nog maar onzekerder worden en zal het gedrag misschien wel verergeren.
Loslopen zit er zowiezo niet in omdat ik vind dat een hond moet luisteren als die losloopt, zij luisterd naar mijn mening niet goed genoeg om los te lopen...
eigenlijk kun je stellen dat alle honden die uitvallen naar andere honden dat doen vanuit een onzekere motivatie. Als je je namelijk heel zeker voelt en stevig in je schoenen staat dan hoef je je immers niet bedreigd te voelen door anderen? Bij de meeste honden die uitvallen gaat het om een combinatie van angst-compenseren- met een grote bek (aanval is de beste verdediging) en begeleiding van de baas.
Ik heb veel honden dit advies gegeven(als GT) en het werkt goed, juist bij uitvallende honden. Doordat je de aandacht makkelijker op je kan richten en ze daardoor dus minder met de omgeving bezig is, wordt ze juist zekerder. Dat kun je dan weer direct belonen.
Iedere keer dat ze de kans krijgt weer uit te vallen, ben je juist weer een stapje verder van huis. Ze ziet het eigen gedrag immers als een beloning. "ik heb een grote bek en de honden blijven op afstand"
Door het goed aanwennen van een GL of muilkorf wordt je hond ook niet onzekerder hoor. Alles valt of staat met de begeleiding.
groetjes-Hanneke
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Saartje schreef:
tineke schreef:
**Tamara** schreef:
tineke schreef: Of 'sochtends heeeel vroeg gaan lopen werkt ook prima het hele park voor je alleen(bijna altijd dan) zalig
Dat is echt lekker hè, heel vroeg in het park/bos lopen.
Ik zou hier 's middags 20 honden tegenkomen, maar 's ochtends kom ik er misschien 2/3 tegen met eigenaren die super rekening houden met mijn grommende hond en de vraag of ze hun hond alsjeblieft eventjes willen roepen.
Ik kom standaard een meneer tegen met een koei van een hond en hij zegt dat het steeds beter gaat, das wel leuk :mrgreen:
En rond etenstijd 's avonds werkt ook goed :mrgreen: :ok:
Inderdaad heel lekker lopen en als je eens iemand tegen komt heeft die vaak ook een reden om zo vroeg met zijn hond te lopen en kun je rekening houden met elkaar.
Ik weet een mevrouw die ook heel vroeg komt om aan jachttraining met haar hond te doen omdat hij door andere zo word afgeleid dat hij dan stopt en daar achter aan gaat.
Nou zie ik haar auto ontwijk ik gewoon de punten waar zij veel staat en kan zij rustig haar training doen en ik rustig wandelen.
Ben je met weinig is dit te doen ben je met velen kun je elkaar niet meer ontlopen.
Trouwens je ziet prachtige dingen als je zo vroeg loopt :wink:
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

mallemute schreef:
**Tamara** schreef:

groetjes,
Hanneke
eigenlijk kun je stellen dat alle honden die uitvallen naar andere honden dat doen vanuit een onzekere motivatie. Als je je namelijk heel zeker voelt en stevig in je schoenen staat dan hoef je je immers niet bedreigd te voelen door anderen? Bij de meeste honden die uitvallen gaat het om een combinatie van angst-compenseren- met een grote bek (aanval is de beste verdediging) en begeleiding van de baas.
Ik heb veel honden dit advies gegeven(als GT) en het werkt goed, juist bij uitvallende honden. Doordat je de aandacht makkelijker op je kan richten en ze daardoor dus minder met de omgeving bezig is, wordt ze juist zekerder. Dat kun je dan weer direct belonen.
Iedere keer dat ze de kans krijgt weer uit te vallen, ben je juist weer een stapje verder van huis. Ze ziet het eigen gedrag immers als een beloning. "ik heb een grote bek en de honden blijven op afstand"
Door het goed aanwennen van een GL of muilkorf wordt je hond ook niet onzekerder hoor. Alles valt of staat met de begeleiding.
groetjes-Hanneke
Ja daar heb je wel gelijk in. Ik kan het altijd proberen natuurlijk.
Dus dan moet ik even vragen op de kc hoe je dat goed aanleert, en verder met eenn halti omgaat. Muilkorf doe ik liever niet want als zij een keer aangevallen word kan ze zich ook niet verdedigen...
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

we openen gewoon een dorp voor mensen met "vervelende" honden zoals jouw teef en mijn reu...

ik wordt er ook doodziek van dat je blijkbaar ruzie moet maken om iemand duidelijk te maken dat het niet slim is zijn/haar hond zomaar bij de mijne te laten...

ik loop 's ochtends als het net licht is met ze en kom dan niemand tegen...

gister ben ik midden op de dag 2 uur weggeweest en zo door paadjes en bosjes gelopen dat wij precies 4 mensen in 2 uur tegen kwamen.. dan nog ff het omheinde uitlaatveld zodat sam ook los kan lopen (ook leuk als mensen daar dan gewoon hun hond bij jouw reu en teef willen pleuren...)

en weer naar huis..

op zich wel een uitdaging om zo te kronkelen dat je niks tegenkomt... gelukkig woon ik nogal vrij.. als ik met mijn sam in de stad zou wonen zou ik gek worden denk ik....
Afbeelding
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

hahahaha ja en dan heeft ieder zijn eigen wandeltijd! goed idee!!

"als ik met mijn sam in de stad zou wonen zou ik gek worden denk ik...."

Nou ik woon dus in de stad, en je hebt hier dus een recreatiepark, waar de honden officieel niet los mogen, maar dat doen ze natuurlijk wel.
Dat soort plekken vermijd ik gewoon want er lopen zoveel mensen, en op zondag krioelt het er werkelijk van de honden, en allemaal los, en de helft niet luisterd, maar ja wel makkelijk met andere honden he.....

Gelukkig heb ik hier in de wijk heel veel grasvelden en water en de voetbalvelden waar ik omheen kan lopen en kan ik dus heerlijk wandelen, alleen bij mijn werk is het wel eens lastiger, vooral omdat daar veel meer honden los lopen als hier in de wijk....
Afbeelding
KKiara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en 2 kruisingen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door KKiara »

vandaag kwam ik iemand tegen die zijn hond los had en mijn hond zat vast. Voordat ik kon vragen of ze hem aan wou lijnen vroeg ze al of ze haar hond moest aanlijnen. Er zouden veel meer van dat soort mensen moeten zijn :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”