Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vraag over Bonzo hondenvoer
Moderator: moderatorteam
- Dog-out
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog en
een Borr - Aantal honden: 2
Vraag over Bonzo hondenvoer
Hoi!
Ik heb gisteren een zak Bonzo menubrokken gewonnen bij de BonzOmerspelen. Deze heb ik net aan de buurvrouw gegeven want mijn honden krijgen geen Bonzo maar Cavom. Mijn buurvrouw voert haar hond wel Bonzo en vroeg mij waarom mijn honden dat voer niet krijgen. Ik heb toen maar als antwoord gegeven dat ze Cavom eten want dat is op natuurlijke basis en daar doen ze het alledrie heel goed op. Ben toen maar naar binnen gegaan want ik wilde haar merk niet teveel afkraken.
Ik heb vroeger eens een keer aan een dierenarts gevraagd wat nu een goed soort voer is. Deze gaf mij als antwoord dat ik mijn hond alles kon geven behalve Bonzo. Heb me hier verder nooit in verdiept maar ik heb hierdoor wel iets tegen dit merk gekregen.
Mijn vraag is:
Is Bonzo echt een slecht hondenvoer? Zo ja, wat is er dan zo slecht aan en hoe kan ik dit op een subtiele manier aan mijn buurvrouw uitleggen?
Zelf zie ik een groot verschil in de ontlasting. Mijn honden produceren hele donkere en stevige keutels. De hond van de buren poept oranje. Nu kun je wel zeggen; oranje poep is niet goed, maar hoe onderbouw je dat dan? Hoop dat ik een aantal bruikbare reacties krijg.
Groetjes van Lindy
Ik heb gisteren een zak Bonzo menubrokken gewonnen bij de BonzOmerspelen. Deze heb ik net aan de buurvrouw gegeven want mijn honden krijgen geen Bonzo maar Cavom. Mijn buurvrouw voert haar hond wel Bonzo en vroeg mij waarom mijn honden dat voer niet krijgen. Ik heb toen maar als antwoord gegeven dat ze Cavom eten want dat is op natuurlijke basis en daar doen ze het alledrie heel goed op. Ben toen maar naar binnen gegaan want ik wilde haar merk niet teveel afkraken.
Ik heb vroeger eens een keer aan een dierenarts gevraagd wat nu een goed soort voer is. Deze gaf mij als antwoord dat ik mijn hond alles kon geven behalve Bonzo. Heb me hier verder nooit in verdiept maar ik heb hierdoor wel iets tegen dit merk gekregen.
Mijn vraag is:
Is Bonzo echt een slecht hondenvoer? Zo ja, wat is er dan zo slecht aan en hoe kan ik dit op een subtiele manier aan mijn buurvrouw uitleggen?
Zelf zie ik een groot verschil in de ontlasting. Mijn honden produceren hele donkere en stevige keutels. De hond van de buren poept oranje. Nu kun je wel zeggen; oranje poep is niet goed, maar hoe onderbouw je dat dan? Hoop dat ik een aantal bruikbare reacties krijg.
Groetjes van Lindy
- BessieTurf
- Actief
- Mijn ras(sen): Witte Herder
- Takkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
- Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ik heb nu voor Amy ook (tijdelijk) Bonzo maar het is idd waar, er zit meer afval en granen in dan werkelijk vleesvoer en de ontlasting is oranje achtig maar ook niet echt vast - iets wat soms lastig is met op doen vooral tijdens de wandeling...
Zo gauw de zak bijna op is wil ik haar langzaam aan op een ander voer gaan zetten maar ik weet even niet welke...
Ik had dit voer nog volop staan van mijn 2 andere honden die op den duur niets anders meer lustte dan Bonzo...
In het asiel stond ze op pedigree puppyvoer en heb dat voer ook nog staan maar ze slikt die brokjes in zijn geheel in en de ontlasting was vaak dun (geen diaree)
Nu ik die brokjes als beloning geef omdat ik het zonde vind om ze weg te gooien merk ik weinig van dunne ontlasting...
Op dit moment krijgt ze dus een afwisseling van Bonzo Menubrokken en Diner en sinds gisterenavond heeft ze Rodi versvlees ?? op...
Haar ontlasting was vanmorgen wel heel stevig en stukken donkerder (en vooral makkelijker op te doen)
Op wat voor voer kan ik Amy binnenkort het beste gaan zetten in combinatie met Rodi versvlees??
Zo gauw de zak bijna op is wil ik haar langzaam aan op een ander voer gaan zetten maar ik weet even niet welke...
Ik had dit voer nog volop staan van mijn 2 andere honden die op den duur niets anders meer lustte dan Bonzo...
In het asiel stond ze op pedigree puppyvoer en heb dat voer ook nog staan maar ze slikt die brokjes in zijn geheel in en de ontlasting was vaak dun (geen diaree)
Nu ik die brokjes als beloning geef omdat ik het zonde vind om ze weg te gooien merk ik weinig van dunne ontlasting...
Op dit moment krijgt ze dus een afwisseling van Bonzo Menubrokken en Diner en sinds gisterenavond heeft ze Rodi versvlees ?? op...
Haar ontlasting was vanmorgen wel heel stevig en stukken donkerder (en vooral makkelijker op te doen)
Op wat voor voer kan ik Amy binnenkort het beste gaan zetten in combinatie met Rodi versvlees??

- BessieTurf
- Actief
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Ik zou dan kiezen voor Farmfood persoonlijk, Cavom en Prins zijn ook goed hoor.
Enne brokjes niet houden omdat je het zonde vindt om weg te gooien
Enne brokjes niet houden omdat je het zonde vindt om weg te gooien

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Takkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
Je kan denk ik het beste na de Bonzo eerst 2 weken volledig versvlees geven (Rodi). Dan worden de darmen weer helemaal schoongemaakt en zijn ze weer helemaal goed.Mortica schreef: Op wat voor voer kan ik Amy binnenkort het beste gaan zetten in combinatie met Rodi versvlees??
Daarna kan je het combineren met een geperste brok, bijv oorbeeld farmfood, Prins, Cavom... Deze voeding bevat geen chemische rotzooi. Dan kan je nog 1 of 2 dagen in de week Rodi geven, zodat de tekortkomingen in de brokken weer aangevuld worden. Of bijvoorbeeld sochtends brokken en savonds Rodi. Op www.farmfood.nl staat hier heel veel over geschreven en hier op het forum ook als je de zoekfunctie gebruikt.

-
- Zeer actief
Waarom niet gewoon 100% over op de Rodi?
Ik zou echt de rest van de brokken gewoon weggooien. Het is troep en je hond reageert er niet goed op. Dan ga je dat er niet toch nog in stoppen? Wat kost zo'n zak nou helemaal...
Ik zou echt de rest van de brokken gewoon weggooien. Het is troep en je hond reageert er niet goed op. Dan ga je dat er niet toch nog in stoppen? Wat kost zo'n zak nou helemaal...
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Aan sarcasme heb ik niets...BessieTurf schreef:Goh ja dat is toch wel zonde om iets weg te gooien wat slecht is voor je hond
Ik zal me hierin eens goed gaan verdiepen om een keuze te kunnen maken voor Amy...cloris schreef:Ik zou dan kiezen voor Farmfood persoonlijk, Cavom en Prins zijn ook goed hoor.
Is een goed idee!Takkie schreef:
Je kan denk ik het beste na de Bonzo eerst 2 weken volledig versvlees geven (Rodi). Dan worden de darmen weer helemaal schoongemaakt en zijn ze weer helemaal goed.
Daarna kan je het combineren met een geperste brok, bijv oorbeeld farmfood, Prins, Cavom... Deze voeding bevat geen chemische rotzooi. Dan kan je nog 1 of 2 dagen in de week Rodi geven, zodat de tekortkomingen in de brokken weer aangevuld worden. Of bijvoorbeeld sochtends brokken en savonds Rodi. Op www.farmfood.nl staat hier heel veel over geschreven en hier op het forum ook als je de zoekfunctie gebruikt.
De reden waarom ik Amy ook op brok wil hebben is omdat we het niet zien zitten om een aantal vriezers vol te gooien met alleen Rodi ivm geen ruimte...
Amy verblijft overdag namelijk ook regelmatig bij mijn vriend (ex man) ivm co ouderschap en jongste zoonlief Amy echt nodig heeft en omgedraaid

Het mooie is dat Amy hiervan dus ook echt geniet en ook niet vaak lang alleen hoeft te zijn want daar hebben we geen hond voor gekozen...
In de avond en nachten is ze altijd bij mij waardoor het geven van Rodi weer ideaal zou zijn voor haar maar overdag is een brok dus makkelijker omdat daar ook een zak zou kunnen staan.
Klinkt misschien voor jullie raar in de oren maar voor ons zou dit de beste oplossing zijn zodat Amy toch alles krijgt wat ze nodig heeft...alleen op 2 adressen die volledig op 1 lijn zitten...

-
- Zeer actief
Hoe groot/zwaar/oud is Amy?
Als het een niet te grote hond is kan ze als ze volwassen is waarschijnlijk uitstekend toe met 1x daags eten.
Andere merken versvleesvoer (bijv Duck) stapelen trouwens een heel stuk compacter in je vriezer. En zijn een stuk goedkoper dan Rodi.
Als het een niet te grote hond is kan ze als ze volwassen is waarschijnlijk uitstekend toe met 1x daags eten.
Andere merken versvleesvoer (bijv Duck) stapelen trouwens een heel stuk compacter in je vriezer. En zijn een stuk goedkoper dan Rodi.

-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- BessieTurf
- Actief
Nee waarheid steekt en zoete koekjes worden er niet gebakken. Je weet zelf blijkbaar heel goed dat Bonzo en Pedigree rotzooi is, duur is het niet dus waarom zou je je druk maken om die paar euro?Mortica schreef:Aan sarcasme heb ik niets...BessieTurf schreef:Goh ja dat is toch wel zonde om iets weg te gooien wat slecht is voor je hond

-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Je steekt mij niet hoor maar om je even antwoord te geven, jij weet net als ik heel goed dat het niet goed is om de hond in 1x over te zetten op een ander voer...BessieTurf schreef: Nee waarheid steekt en zoete koekjes worden er niet gebakken. Je weet zelf blijkbaar heel goed dat Bonzo en Pedigree rotzooi is, duur is het niet dus waarom zou je je druk maken om die paar euro?
Ik heb die zak voer opgewerkt om een voor mij bekende reden en me intussen te verdiepen in een goede voeding daar Amy wel goed reageert op deze voeding alleen is haar ontlasting niet echt vast...
Daarbij had ik in een eerder geplaatst bericht in deze topic duidelijk aangegeven op zoek te zijn naar een andere voeding maar er nog niet uit ben welke ik haar moet gaan geven in combinatie met Rodi...
Uiteraard had ik ook eerder een andere "slechtere voeding" kunnen gaan geven maar ben voorlopig op de Bonzo gebleven om haar niet te vaak van voeding te laten wisselen...

- BessieTurf
- Actief
Het is niet de bedoeling om te steken. En het ging mij niet om de Bonzo (hoewel ik die ook niet meer zou geven, ook niet als tussenvoer) maar om je opmerking over Pedigree welke je bij blijft voeren als beloning omdat je het zonde vindt om die weg te doenMortica schreef:Je steekt mij niet hoor maar om je even antwoord te geven, jij weet net als ik heel goed dat het niet goed is om de hond in 1x over te zetten op een ander voer...BessieTurf schreef: Nee waarheid steekt en zoete koekjes worden er niet gebakken. Je weet zelf blijkbaar heel goed dat Bonzo en Pedigree rotzooi is, duur is het niet dus waarom zou je je druk maken om die paar euro?
Ik heb die zak voer opgewerkt om een voor mij bekende reden en me intussen te verdiepen in een goede voeding daar Amy wel goed reageert op deze voeding alleen is haar ontlasting niet echt vast...
Daarbij had ik in een eerder geplaatst bericht in deze topic duidelijk aangegeven op zoek te zijn naar een andere voeding maar er nog niet uit ben welke ik haar moet gaan geven in combinatie met Rodi...
Uiteraard had ik ook eerder een andere "slechtere voeding" kunnen gaan geven maar ben voorlopig op de Bonzo gebleven om haar niet te vaak van voeding te laten wisselen...

-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Oke dit is duidelijker dan een eerder geplaatst berichtje van je...BessieTurf schreef:
Het is niet de bedoeling om te steken. En het ging mij niet om de Bonzo (hoewel ik die ook niet meer zou geven, ook niet als tussenvoer) maar om je opmerking over Pedigree welke je bij blijft voeren als beloning omdat je het zonde vindt om die weg te doen
Ja ik geef dat voer als beloning - en niet om de kosten daar ik vanuit het asiel een doos van 15 zakjes van 500 gram gekregen heb toen ik Amy ophaalde - doordat ik met de persoon van de hondenschool waar ik met Amy na de vakantieperiode naar toe ga had besproken over "wat te geven als beloning en erbij meldde dat ik dit puppyvoer had gekregen"
Hij zei me dat het een goede beloning was en veel beter dan bv koekjes...
En aangezien ik van de "oude stempel" ben om niet zomaar iets weg te gooien omdat ik dat zonde vind geef ik haar dat als beloning...
Uiteraard ook besproken over de Bonzo en het antwoord was dat ik dit wel tijdelijk kon geven en me goed moest verdiepen in een beter voer en niet elke keer van voer moest gaan veranderen...
Daar ben ik dus mee bezig maar door zoveel verschillende soorten voer er nog niet echt uitkom op dit moment...
Nieuwe vraag komt hier dan ook naar boven:
Wat kan je het beste als beloning geven??

- cloris
- Zeer actief
Heel veel veranderen van voer zou ik ook niet doen, maar je kan gerust in 1x overstappen op een ander voer hoor
Dus als je op de Versvlees wilt? gewoon doen, en dan met een geperste brok kan je dat prima combineren, ik zelf geef niet brok en versvlees op 1 dag.
Als beloning gaf ik altijk kleine stukjes kaas of worst

Dus als je op de Versvlees wilt? gewoon doen, en dan met een geperste brok kan je dat prima combineren, ik zelf geef niet brok en versvlees op 1 dag.
Als beloning gaf ik altijk kleine stukjes kaas of worst

Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Mechelfanaat
- Actief
Ik heb tijdens de bondstrofee voor reddingshonden ook een zak bonzo,
brokken gewonnen twee zelfs.
1 van 15 kg ( die heeft iemand anders onder mijn neus om weg genomen,
Ik weet niet eens wie. maar ben er nier rouwig om het is inderdaad geen goed voer vind ik.
(omdezelfde reden als hier boven)
Maar het kleine zakje van 3 kg heb ik nog wel en dat gebruik ik,
als belonings brokjes tussen door.
Dat gaat best. ( zijn maar een paar brokjes per dag )
Maar ik geef het niet als gewoon voer.
brokken gewonnen twee zelfs.
1 van 15 kg ( die heeft iemand anders onder mijn neus om weg genomen,

(omdezelfde reden als hier boven)
Maar het kleine zakje van 3 kg heb ik nog wel en dat gebruik ik,
als belonings brokjes tussen door.
Dat gaat best. ( zijn maar een paar brokjes per dag )
Maar ik geef het niet als gewoon voer.
-
- Zeer actief
- starfleet
- Erelid
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ik las iets over Fokker dierenvoeding tijdens mijn zoektocht...
Is dat iets goeds offe??
http://www.fokker-diervoeders.nl/fokker ... nalyse.htm
Is dat iets goeds offe??
http://www.fokker-diervoeders.nl/fokker ... nalyse.htm

- starfleet
- Erelid
[quote="Mortica"]Ik las iets over Fokker dierenvoeding tijdens mijn zoektocht...
Is dat iets goeds offe??
Het is geen topmerk, een middenmoter. Mijn hond deed het er slecht op. Slappe poep en doffe vacht. Maar voor alle hondenvoeders geldt dat het heel persoonlijk is hoe je hond het erop doet.
De mijne heeft nu Eukanuba in combinatie met Rodi en doet het daar goed op. Eerst had ze royal Canin, maar die vond ze duidelijk na een tijdje niet lekker meer. Het zijn net mensen;-))
Anne
Is dat iets goeds offe??
Het is geen topmerk, een middenmoter. Mijn hond deed het er slecht op. Slappe poep en doffe vacht. Maar voor alle hondenvoeders geldt dat het heel persoonlijk is hoe je hond het erop doet.
De mijne heeft nu Eukanuba in combinatie met Rodi en doet het daar goed op. Eerst had ze royal Canin, maar die vond ze duidelijk na een tijdje niet lekker meer. Het zijn net mensen;-))
Anne
- Dog-out
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog en
een Borr - Aantal honden: 2
Hoi hoi,
Wat veel reacties ineens! Niet helemaal on-topic maar wel leuk. Ik persoonlijk zweer bij Cavom. Heb hier 3 honden van 2 heel verschillende rassen en ze doen het er allemaal prima op. Goede ontlasting en glimmen alsof ze gepolijst zijn. En het is van de topmerken het meest betaalbare merk. Ik betaal voor een zak van 20 kilo €27,75 bij Terberg/Jumper. Ze blijven het ook lekker vinden, vooral als ze er wat Rodi-prut bij krijgen. Voor mij dus geen enkele reden om over te stappen naar een ander voer en ik raad het ook vaak aan bij mensen die nog op zoek zijn. Maar het is inderdaad waar dat niet iedere hond hetzelfde reageert op dezelfde brok. Ik heb er ook een tijd over gedaan om een brok te vinden waar ze het alledrie goed op doen. Heb ook een tijdje op de Royal Canin gezeten, dat ging bij twee van de drie goed, de derde poepte er veel te veel van. Overstappen naar Cavom ging bij mij zonder problemen maar ik ken ook ervaringen dat de hond er 6 weken over deed om aan het nieuwe voer te wennen. Als je hond na 2 weken nog steeds geen mooie ontlasting heeft, geef dan niet direct op maar probeer het nog een paar weken. Ik denk ook dat de overgang van Bonzo naar Cavom groter is dan die van Royal Canin naar Cavom. Geef je hondje dus ff de tijd om er aan te wennen. Als hij het niet goed lust kun je het altijd wat lekkerder maken door er een beetje vers vleesprut overheen te gooien. Ik gooi vaak een plak Rodi in een halve liter water en gebruik dat als een soort jus. Dan smikkelen ze erop los hoor!
Succes met je zoektocht!
Kort samengevat heb ik nu dus het volgende over Bonzo:
Teveel granen en hulpstoffen in het voer waardoor de hond veel en dun poept.
Nog meer ervaringen? Vooral hoe een hond erop reageert. Dus wordt de vacht dof, veel drinken, veel poepen. Heeft iemand ook ervaringen met reacties in het gedrag van de hond? Bijvoorbeeld hyperactief of juist niet. Hond van de buren is altijd enorm opgefokt. Kan dit ook aan het voer liggen?
Wat veel reacties ineens! Niet helemaal on-topic maar wel leuk. Ik persoonlijk zweer bij Cavom. Heb hier 3 honden van 2 heel verschillende rassen en ze doen het er allemaal prima op. Goede ontlasting en glimmen alsof ze gepolijst zijn. En het is van de topmerken het meest betaalbare merk. Ik betaal voor een zak van 20 kilo €27,75 bij Terberg/Jumper. Ze blijven het ook lekker vinden, vooral als ze er wat Rodi-prut bij krijgen. Voor mij dus geen enkele reden om over te stappen naar een ander voer en ik raad het ook vaak aan bij mensen die nog op zoek zijn. Maar het is inderdaad waar dat niet iedere hond hetzelfde reageert op dezelfde brok. Ik heb er ook een tijd over gedaan om een brok te vinden waar ze het alledrie goed op doen. Heb ook een tijdje op de Royal Canin gezeten, dat ging bij twee van de drie goed, de derde poepte er veel te veel van. Overstappen naar Cavom ging bij mij zonder problemen maar ik ken ook ervaringen dat de hond er 6 weken over deed om aan het nieuwe voer te wennen. Als je hond na 2 weken nog steeds geen mooie ontlasting heeft, geef dan niet direct op maar probeer het nog een paar weken. Ik denk ook dat de overgang van Bonzo naar Cavom groter is dan die van Royal Canin naar Cavom. Geef je hondje dus ff de tijd om er aan te wennen. Als hij het niet goed lust kun je het altijd wat lekkerder maken door er een beetje vers vleesprut overheen te gooien. Ik gooi vaak een plak Rodi in een halve liter water en gebruik dat als een soort jus. Dan smikkelen ze erop los hoor!
Succes met je zoektocht!
Kort samengevat heb ik nu dus het volgende over Bonzo:
Nog meer ervaringen? Vooral hoe een hond erop reageert. Dus wordt de vacht dof, veel drinken, veel poepen. Heeft iemand ook ervaringen met reacties in het gedrag van de hond? Bijvoorbeeld hyperactief of juist niet. Hond van de buren is altijd enorm opgefokt. Kan dit ook aan het voer liggen?
-
- Zeer actief
Gewoon eens naar de samenstelling kijken. Je proberen te bedenken wat er nu daadwerkelijk in zit. En wat er in kán zitten, voor die prijs.Dog-out schreef: Kort samengevat heb ik nu dus het volgende over Bonzo:
Het stikt van de kunstmatige kleurstoffen. Er schijnen kinderen te zijn die daar niet goed op reageren. Zodoende niet geheel ondenkelijk dat er ook honden zijn die er slecht op reageren. Relevanter lijkt mij de vraag: waarom zou je je hond kunstmatige kleurstoffen voeren?
Maar goed, evengoed geldt wat mij betreft de vraag: waarom zou je je hond granen voeren? Waarom een verhit voer? Waarom een voer in samengeperste of gebakken brokjes?
Allemaal dingen die mensen erbij bedacht hebben, omdat het dan voor het baasje zo aantrekkelijk mogelijk is. Voor de hond hoeft dat allemaal niet.

- cloris
- Zeer actief
Nou dan geef ik nog liever fokker dan dat ik mijn honden Eukanuba voer.starfleet schreef:Mortica schreef:Ik las iets over Fokker dierenvoeding tijdens mijn zoektocht...
Is dat iets goeds offe??
Anne
Wat ik hiervoor al zei; Prins, Cavom en Farmfood.

-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- BessieTurf
- Actief
Als je Cavom mailt en je telefoonnummer erbij achterlaat dan zijn ze zo vriendelijk snel contact met je op te nemenMortica schreef:Ik ga direct even zoeken naar Cavom om echt uit te proberen!
Ik merkte zelfs dat ze schilfers heeft op haar vacht, dus droge huid![]()
Amy is nu zo'n 6 maanden, kan ik haar gewoon Cavom Compleet geven of moet ik haar op de puppy/junior zetten (wrs brokken die ze gelijk doorslikt ipv kauwt)??

-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
is je pup erg klein?
dan zou je de puppybrokjes van cavom kunnen nemen.
ik vind het een superbrok, maar mijn teefje kon als pup de vrij grote brokken niet aan, toen heb ik tijdelijk de puppycavom gepakt en die hield ze wel binnen.
let ook op dat je niet teveel geeft, want cavom kan bij sommige honden flink aanzetten.
cavom vind ik een goede brok
dan zou je de puppybrokjes van cavom kunnen nemen.
ik vind het een superbrok, maar mijn teefje kon als pup de vrij grote brokken niet aan, toen heb ik tijdelijk de puppycavom gepakt en die hield ze wel binnen.
let ook op dat je niet teveel geeft, want cavom kan bij sommige honden flink aanzetten.
cavom vind ik een goede brok