Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Plassen op de mat

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

jidde

Plassen op de mat

Ongelezen bericht door jidde »

Tuana piest soms op de mat van haarzelf of op die van Nanni. ik dacht eerst dat het kwam omdat ze het niet op kon houden. Maar vanochtend lagen beide matten buiten en liep zijzelf ook buiten. en dan opeens gaat ze daarop piesen. Ze loopt er bewust op af. Verder piest ze bijna altijd netjes buiten, ze is al ontzettend zindelijk.

Wat moet ik daarmee doen? de vorige keer heb ik haar optijd kunnen optillen gelukkig.

Zal het nu al dominantie zijn? Ze is namelijk pittig voor een kyno :mrgreen: Ze is ook erg vocaal ingesteld en geeft nooit snel op
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik denk dat ze, doordat ze het een paar keer gedaan heeft (wellicht omdat ze het toen inderdaad niet op kon houden) zichzelf een beetje aan heeft geleerd dat die matten bestemd zijn om op te plassen.

Saar heeft met 8-9 weken een paar keer op het bolletjes-kussen hier geplast, en daarna zocht ze dat ook steeds op om op te plassen, terwijl ze verder al behoorlijk zindelijk was.
Ik heb dat bolletjes kussen toen gewoon weggehaald, en het probleem weg opgelost.

Misschien de honden (tijdelijk) even andere slaapplekken geven, die niet op de matjes lijken, zodat de cirkel even doorbroken wordt?
Afbeelding
jidde

Tja Nanni is echt gehecht aan die slaapplaats :19: Elke keer als Tuana er ook over piest, spray ik een geurverdrijver (van Beau) erop. Dus het kan niet aan de geur liggen.

Ze heeft denk ik totaal 6x op de slaapmatten gepiest in 2 weken tijd. Niet extreem veel, maar het viel mij op omdat ze het gisteravond op haar eigen mat deed en vanmorgen op die van Nanni.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

jidde schreef:Tja Nanni is echt gehecht aan die slaapplaats :19: Elke keer als Tuana er ook over piest, spray ik een geurverdrijver (van Beau) erop. Dus het kan niet aan de geur liggen.

Ze heeft denk ik totaal 6x op de slaapmatten gepiest in 2 weken tijd. Niet extreem veel, maar het viel mij op omdat ze het gisteravond op haar eigen mat deed en vanmorgen op die van Nanni.
Njah, ik heb de geur op dat korreltjes kussen ook weggewassen, maar toch bleef Saar ernaartoe gaan. Al nadat ze er maar twee keer op geplast had bedacht ze dat ze dat weleens vaker kon doen.

Als Nanni erg gehecht is aan die slaapplek moet je Tuana denk ik maar gewoon met argusogen in de gaten houden, en zodra je ziet dat ze daar wil gaan plassen oppakken en buiten zetten.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Bram heeft ook een aantal keer op de mat geplast in het begin. Nadat hij dit zo'n vier keer had gedaan, heb ik de mat een tijdje weggehaald. Ik wilde de gewoonte doorbreken. Na een week heb ik de mat er weer neergelegd en hij heeft het niet meer gedaan.

Nu probeert hij de mat te vernielen, wat een vooruitgang he!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
jidde

Hahaha slopen doet Tuana ook, ook weer alleen de mat van Nanni :mrgreen: klein mormel is het
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Wat de anderen al gezegd hebben, gewoon de matten weghalen.
En gewoon maar vol blijven houden qua zindelijkstraining. Ze leren het (haast) allemaal :wink:
Ik denk niet dat je de reden moet zoeken bij dominantie bij zo'n jonge pup.
Zeker niet met Nanni in de buurt.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

jidde schreef:Hahaha slopen doet Tuana ook, ook weer alleen de mat van Nanni :mrgreen: klein mormel is het
Heb al een paar gezegd dat het inderdaad een stoute mat is, maar dat hij toch blijft liggen :wink: Ach, liever de mat en de lectuurmand dan de... (zeg ik niet, want dat brengt ongeluk).
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”