Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Apporteersport

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

labberdebab schreef:
stefanie schreef:
labberdebab schreef:
stefanie schreef:Ik word wel enthousiast van al die verhalen. Heb hier ook een hond die heel graag apporteert maar tot nu toe eigenlijk alleen maar tennisballen. :mrgreen:
Kan hier in de buurt ook geen apporteercursus vinden.
Waar in Zuid Holland woon je?? Want ik ben afgelopen woensdag en vrijdag begonnen met een nieuwe cursus, apporteersport dus te gaan geven...
Ik woon in Brielle, onder Rotterdam.
Ik geef zelf les in Delft dus das voor jou denk ik een beetje ver weg... :19:
Delft is wel te doen hoor. Zaterdag is sowieso geen handige dag voor mij. Moet nog een paar speurlessen doen namelijk en ik zit dan vaak moeilijk met mijn werk. Woensdag zou wel kunnen maar je bent dus al begonnen.
labberdebab
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door labberdebab »

stefanie schreef:
labberdebab schreef:
stefanie schreef:
labberdebab schreef: Waar in Zuid Holland woon je?? Want ik ben afgelopen woensdag en vrijdag begonnen met een nieuwe cursus, apporteersport dus te gaan geven...
Ik woon in Brielle, onder Rotterdam.
Ik geef zelf les in Delft dus das voor jou denk ik een beetje ver weg... :19:

Delft is wel te doen hoor. Zaterdag is sowieso geen handige dag voor mij. Moet nog een paar speurlessen doen namelijk en ik zit dan vaak moeilijk met mijn werk. Woensdag zou wel kunnen maar je bent dus al begonnen.
De eerste les is van start gegaan afgelopen vrijdag...was een introductieles om te kijken wat de hondjes in hun mars hadden. Op de woensdag is nog niks begonnen dus als ik evt mensen erbij krijg dan zou je er zo bij kunnen als je interesse hebt....
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Hoi Labberdebab (sorry, weet niet hoe je heet); waar precies in Delft geef je les, is dat te bereiken met openbaar vervoer?
Heb speurlessen gevolgd bij de Schieweg (hondenschool Delft e.o) en dit was voor mij redelijk goed bereikbaar.

Gr. Marijke
labberdebab
Actief
Contacteer:

Moon schreef:Hoi Labberdebab (sorry, weet niet hoe je heet); waar precies in Delft geef je les, is dat te bereiken met openbaar vervoer?
Heb speurlessen gevolgd bij de Schieweg (hondenschool Delft e.o) en dit was voor mij redelijk goed bereikbaar.

Gr. Marijke
Geef t beessie een naam, Toos dus, haha...Ik geef les aan de tanthofdreef, er rijdt een bus langs dat weet ik zeker (volgens mij ligt station Tanthof daar ook) maar welke t is, al sla je me dood!!
stefanie
Zeer actief

labberdebab schreef: De eerste les is van start gegaan afgelopen vrijdag...was een introductieles om te kijken wat de hondjes in hun mars hadden. Op de woensdag is nog niks begonnen dus als ik evt mensen erbij krijg dan zou je er zo bij kunnen als je interesse hebt....
Heb je nog plaats op vrijdag? En hoe laat is de les?
Ik zie op je site dat je de les geeft volgens de normen van de FHN. Dus je geeft de A, B en C-cursus? Met officiële examens enzo?
labberdebab
Actief
Contacteer:

stefanie schreef:
labberdebab schreef: De eerste les is van start gegaan afgelopen vrijdag...was een introductieles om te kijken wat de hondjes in hun mars hadden. Op de woensdag is nog niks begonnen dus als ik evt mensen erbij krijg dan zou je er zo bij kunnen als je interesse hebt....
Heb je nog plaats op vrijdag? En hoe laat is de les?
Ik zie op je site dat je de les geeft volgens de normen van de FHN. Dus je geeft de A, B en C-cursus? Met officiële examens enzo?
Die apporteercursus is nu op de woensdagavond dit ivm de uren die ik dan nog met licht heb en de (zaterdag- en/of) zondagmorgen. Ik ben een beginnende hondenschool met beginnende groepen. Ik verwacht genoeg aanmeldingen te krijgen dus wilde me begin volgend jaar gaan inschrijven bij de FHN, dit ook omdat ik nu nog geen doorstromende cursisten heb en de eerste lichting pas begin volgend jaar klaar zal zijn voor het examen (ff krap genomen dan). Dan kunnen er gewoon examens gelopen worden via de fhn.
Op de vrijdagavond worden er jachtcursussen gegeven. Deze gaan volgens de JPC en KNJV gebeuren getraind worden alleen deze cursussen staan alleen open voor jachthonden of directe verwanten ervan.
Ik wil de niet jachthondjes en de hondjes zonder stamboom ook een kans geven om lekker te kunnen apporteren vandaar beide cursussen.
Op de woensdagavond begint de cursus om 20 uur in Delft en op (zaterdag-en of) zondagmorgen zal de cursus beginnen rond een uur of tien.
Moon
Zeer actief

Jeetje Toos, ik ben al twee en een half jaar op zoek naar (positieve) jachttraining! Tanthofdreef is volgens 9292OV 10 min. lopen vanaf station Delft Zuid dus dat zou kunnen. Heb me alleen net opgegeven voor de cursus in Rotterdam. Je maakt me wel erg aan het twijfelen :wink:
Het leuke van jachttraining lijkt me dat er dan ws. meerdere staande jachthonden op zitten met hetzelfde (soms wat lastige :wink: ) gedrag.
Het nadeel is voor mij dat er met wild gewerkt wordt; dat pleit dus weer voor apporteersport.
Tjonge jonge; wat een luxe om te moeten kiezen :mrgreen: terwijl ik al zo lang geen van beide kan vinden.
Alle cursussen die ik heb gedaan was bij beginnende kleinschalige hondenschooltjes. Heb hier heel goede ervaringen mee; zeer gemotiveerde trainers en veel individuele aandacht dus wat dat betreft zie ik het wel zitten! (bovendien de helft goedkoper, hoewel ik dat niet van doorslaggevende aard vindt, voor een goede cursus heb ik wel wat over).

Leer je bij apporteersport uiteindelijk ook dirigeren? Dat lijkt me zo geweldig een op afstand bestuurbare hond :wink:
Nou ik ga hier hard over nadenken!

Groetjes, Marijke
stefanie
Zeer actief

Op de site van de FHN kan je lezen wat er allemaal gedaan wordt bij de apporteercursus.
Ik heb me gisteren bij Toos aangemeld dus kom er gezellig bij, zeg die andere hondenschool af! :mrgreen:
labberdebab
Actief
Contacteer:

stefanie schreef:Op de site van de FHN kan je lezen wat er allemaal gedaan wordt bij de apporteercursus.
Ik heb me gisteren bij Toos aangemeld dus kom er gezellig bij, zeg die andere hondenschool af! :mrgreen:
Haha vind ik nu ook!! Kom er gezellig bij op de woensdag. Tuurlijk begin ik ook met dirigeerwerk alleen dat heeft ECHT tijd nodig :mrgreen: Maar dat komt goed!!
Ik ben idd een startende hondenschool, al zie ik t er nu even niet vanaf het loopt redelijk goed haha...Ik ben voor kleine groepjes vol is vol is mijn motto, kwaliteit gaat voor kwantiteit en ik vind persoonlijke aandacht juist zo belangrijk. Zelf ergerde ik me altijd helemaal kapot aan die te overvolle jachtcursussen. Dus vandaar deze keuze. Op mn website staat alle info: www.hondenuitlaatservicegeordi.nl Ik hoor je wel en Stafanie, gezellig :ok:
Moon
Zeer actief

Nou, ik voel er wel veel voor hoor! En ik snap dat dirigeerwerk nou niet hetgeen is waar je mee begint, maar zou het als het verder goed zou gaan wel heel graag willen leren! Ik moet eerst even zeker weten dat ik er op een fatsoenlijke manier kan komen want al te lange reistijd per OV vind ik voor mijn hondje niet goed (vind ik zelf ook niet fijn), zeker na een inspannende cursus.

Groetjes, Marijke
stefanie
Zeer actief

Moon schreef: Ik moet eerst even zeker weten dat ik er op een fatsoenlijke manier kan komen want al te lange reistijd per OV vind ik voor mijn hondje niet goed (vind ik zelf ook niet fijn), zeker na een inspannende cursus.

Groetjes, Marijke
Waat moet je vandaan komen?
stefanie
Zeer actief

Net terug van de eerste les en ik vond het errug leuk. Mykos volgens mij ook. Hij liet wel flink wat oversprong gedrag zien maar zo'n eerste les is natuurlijk wel heel spannend. Vreemde honden, geluiden, omgeving etc.
Het was dus erg geslaagd en we hebben al zin in volgende week. :ok:
Moon
Zeer actief

Dante en ik vonden het ook heel leuk! Ik kan dat direct aan hem merken; als hij het niet leuk vindt doet hij niets of gaat zich vervelend gedragen.
Nu alleen het zwemmen nog :mrgreen:

Gr. Marijke
stefanie
Zeer actief

Moon schreef:Dante en ik vonden het ook heel leuk! Ik kan dat direct aan hem merken; als hij het niet leuk vindt doet hij niets of gaat zich vervelend gedragen.
Nu alleen het zwemmen nog :mrgreen:

Gr. Marijke
Dante deed het idd heel goed. Dat zwemmen komt wel.Voor je het weet, is het een echte waterrat. Dat had ik ook met Indy. Eerst wilde ze alleen maar tot haar buik en ineens sprong ze met een vaart de sloot in. Sindsdien is ze niet meer te houden. :mrgreen:
labberdebab
Actief
Contacteer:

Fijn om te horen dames dat zowel jullie als de hondjes het geslaagd vonden. We letten even goed op t gedrag van Mykos en bij Dante gaan we ervoor zorgen dat ie zich niet gaat vervelen :mrgreen: T ging hartstikke goed gisteren...Op naar les 2 met veel zwemplezier, desnoods moet ik er zelf in maar zwemmen kan die over een paar weken haha!!
*MyStaffordWorld*
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door *MyStaffordWorld* »

Ow jammer bij ons in de buurt hebben ze dit niet echt. Leek me wel leuk voor de labrador, die vind dummy's geweldig!
Groetjes, Virginia

Afbeelding
labberdebab
Actief
Contacteer:

*MyStaffordWorld* schreef:Ow jammer bij ons in de buurt hebben ze dit niet echt. Leek me wel leuk voor de labrador, die vind dummy's geweldig!
Kun je ook niks via de lijst van de FHN vinden?
lindah
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door lindah »

Train zelf ook met mijn Bull Mastiff Guido apporteren bij de Alphense Honden Club. Had dus echt nooit gedacht dat ik het zo leuk zou vinden. En waar ik nog meer van opkeek is dat mijn hond het zo leuk zou vinden. Als ik voorheen een balletje voor hem weggooide dan liep hij er wel achteraan en dan bleef hij erbij staan van hier ligt hij hoor vrouw. Ik wilde toen gaan apporteren met mijn boxer maar zij had na een paar weken een blessure en moest ik met haar stoppen toen ben ik maar met Guido verder gegaan en tot mijn grote verbazing vond hij het geweldig. En hij doet het nog best heel goed ook. Hij heeft misschien wel een behoorlijke voorsprong kwa gehoorzaamheid op een hoop andere honden die bij mij in de les zaten want ik train ook GG2 en breitensport met hem. Een actief Bulletje dus. Na de zomer ga ik met Guido weer verder met apporteren en met Asta de boxer ga ik het ook weer oppakken.

Zondag ga ik met Guido trouwens naar Sluiskil om te proberen het A en B diploma te halen.
labberdebab
Actief
Contacteer:

lindah schreef:Train zelf ook met mijn Bull Mastiff Guido apporteren bij de Alphense Honden Club. Had dus echt nooit gedacht dat ik het zo leuk zou vinden. En waar ik nog meer van opkeek is dat mijn hond het zo leuk zou vinden. Als ik voorheen een balletje voor hem weggooide dan liep hij er wel achteraan en dan bleef hij erbij staan van hier ligt hij hoor vrouw. Ik wilde toen gaan apporteren met mijn boxer maar zij had na een paar weken een blessure en moest ik met haar stoppen toen ben ik maar met Guido verder gegaan en tot mijn grote verbazing vond hij het geweldig. En hij doet het nog best heel goed ook. Hij heeft misschien wel een behoorlijke voorsprong kwa gehoorzaamheid op een hoop andere honden die bij mij in de les zaten want ik train ook GG2 en breitensport met hem. Een actief Bulletje dus. Na de zomer ga ik met Guido weer verder met apporteren en met Asta de boxer ga ik het ook weer oppakken.

Zondag ga ik met Guido trouwens naar Sluiskil om te proberen het A en B diploma te halen.

Haha en Guido doet t zo onwijs gaaf...We zitten namelijk op dezelfde club alleen train ik op een iets hoger niveau. Steeds weer sta ik met heel veel pleizer naar Guido te kijken, heerlijk gewoon. Hoe ist gegaan gisteren??
lindah
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door lindah »

labberdebab schreef:
lindah schreef:Train zelf ook met mijn Bull Mastiff Guido apporteren bij de Alphense Honden Club. Had dus echt nooit gedacht dat ik het zo leuk zou vinden. En waar ik nog meer van opkeek is dat mijn hond het zo leuk zou vinden. Als ik voorheen een balletje voor hem weggooide dan liep hij er wel achteraan en dan bleef hij erbij staan van hier ligt hij hoor vrouw. Ik wilde toen gaan apporteren met mijn boxer maar zij had na een paar weken een blessure en moest ik met haar stoppen toen ben ik maar met Guido verder gegaan en tot mijn grote verbazing vond hij het geweldig. En hij doet het nog best heel goed ook. Hij heeft misschien wel een behoorlijke voorsprong kwa gehoorzaamheid op een hoop andere honden die bij mij in de les zaten want ik train ook GG2 en breitensport met hem. Een actief Bulletje dus. Na de zomer ga ik met Guido weer verder met apporteren en met Asta de boxer ga ik het ook weer oppakken.

Haha en Guido doet t zo onwijs gaaf...We zitten namelijk op dezelfde club alleen train ik op een iets hoger niveau. Steeds weer sta ik met heel veel pleizer naar Guido te kijken, heerlijk gewoon. Hoe ist gegaan gisteren??

Helaas geen B diploma, tijdens het zoeken begon het onwijs te regenen en hij liep niet vergenoeg naar achteren dus een 0, het appel en apporteren ging goed een 8, met markeren begon goed alleen liep meneer naar de man toe die die dummie opgooide :denken: dus ook een 0. Hij heeft wel een heel mooi A diploma gehaald met een 10 voor het volgen, het houden van de aangewezen plaats en het apport over de hindernis en een 9 voor het apport te land en een 8 voor het komen met verleiding, dus een totaal van 47 punten van de 50. Ik ben dus heel tevreden over zijn eerste keer. Heb complimenten gehad voor hoe goed hij het wel niet deed voor een Bull Mastiff. Hij moet zijn B diploma ook kunnen halen want normaal heeft hij heel geen moeite met zoeken en het markeren gaat normaal altijd goed. Ik heb me ook ingeschreven voor de werkproef bij ons. Hoop alleen wel dat ik nog optijd was, wist namelijk niet in welke klasse ik me in moest schrijven omdat hij nog helemaal geen diploma had. Maar goed dat hoor ik nog wel of we nog mee kunnen doen. Lijkt me wel heel leuk.

Groetjes,

Linda
labberdebab
Actief
Contacteer:

lindah schreef:
labberdebab schreef:

Helaas geen B diploma, tijdens het zoeken begon het onwijs te regenen en hij liep niet vergenoeg naar achteren dus een 0, het appel en apporteren ging goed een 8, met markeren begon goed alleen liep meneer naar de man toe die die dummie opgooide :denken: dus ook een 0. Hij heeft wel een heel mooi A diploma gehaald met een 10 voor het volgen, het houden van de aangewezen plaats en het apport over de hindernis en een 9 voor het apport te land en een 8 voor het komen met verleiding, dus een totaal van 47 punten van de 50. Ik ben dus heel tevreden over zijn eerste keer. Heb complimenten gehad voor hoe goed hij het wel niet deed voor een Bull Mastiff. Hij moet zijn B diploma ook kunnen halen want normaal heeft hij heel geen moeite met zoeken en het markeren gaat normaal altijd goed. Ik heb me ook ingeschreven voor de werkproef bij ons. Hoop alleen wel dat ik nog optijd was, wist namelijk niet in welke klasse ik me in moest schrijven omdat hij nog helemaal geen diploma had. Maar goed dat hoor ik nog wel of we nog mee kunnen doen. Lijkt me wel heel leuk.

Groetjes,

Linda
Heej goed man!! Voor de eerste keer was dit super natuurlijk :ok: Joh Anita frummelt je er nog wel tussen en volgens mij is de sluitingsdatum nog niet geweest...alhoewel?? De volgende keer schrijf je je gewoon voor de laagste klassen in en mocht ie toch een B halen dan mail je ze gewoon ff en zetten ze het over. De kosten zijn bij een werkproef even veel. Weet je tenminste zeker dat je gewoon mee kan doen want die werkproeven zijn zo leuk. Joh mss kan ik niet eens meedoen, neem je gewoon mijn plekkie haha...
Debora
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debora »

Een hele oude topic...maar goed.

Ik zit sinds kort met mijn twee jarige labrador op de Apporteersport en het is hardstikke leuk om te doen.
Het leukste vind ik ook uitwerkingen van de werk- en diplomadagen - ze niet nog niet mogen ondervinden. Maar daar zal in maart verandering in komen. :mrgreen: Wij trainen in Delft, bij de dame die hiervoor heeft gepost. :ok:
Live as though heaven is on earth.
Kijk eens op mijn site: www.duskintheforest.nl

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”