Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Leo heeft losgelopen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Saartje
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising
Aantal honden: 1

Leo heeft losgelopen

Ongelezen bericht door Saartje »

Per ongeluk, en ja hoor, er komt net een andere hond aan.
Er zat een flinke afstand tussen hem en de andere hond maar hij begon meteen te borstelen.
Opeens rent hij er als een gek naartoe maar hij bleef nog op een paar meter afstand staan grommen (de andere hond zat wel aan de riem).
Ik was er intussen al naartoe gerend want mijn heel overdreven de andere kant op lopen had totaal geen nut.
Toen ik daar aankwam zei de eigenaresse dat het geen probleem was en dat ik hem nog maar even los kon houden omdat hij anders nog veel meer tekeer zou gaan eenmaal aan de lijn.
Leo en teefje snuffelde wat, dat ging goed tot Leo besloot even een flinke snauw te geven.
Hoepa, daar vloog leo op z'n rug (dat teefje raakte hem amper aan maar blijkbaar met iets meer kracht dan Leo verwacht had).
Tja, dat krijg je als je een grote bek hebt tegen een teefje van 50 kilo :smile:
Hij kwam toen wonderbaarlijk genoeg meteen toen ik hem riep en hij liep de rest van de wandeling met z'n aandacht vol bij mij.
Het is wel een knuppel, die Leo :roll:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Mooi! Goeie ervaring voor Leo. Hoop dat jij wat meer vertrouwen in hem krijgt, en dat hij vaker los kan :ok:
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Zo, kreeg hij even lik op stuk!! Dit teefje was precies de goeie die hij tegenkwam :ok:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Zo,hij is dus gewoon even op zijn nummer gezet op een hondse manier :ok:
Wie weet kan ie wat vaker los als je hem wat meer vertrouwen geeft?Beginnen met kleine stukjes?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Saartje
Zeer actief

Inderdaad, hij stond er echt als een verwend kreng bij te kijken, geweldig :mrgreen:
Ik had hem gisteravond (om half 1) al een klein stukje losgelaten en dat ging wel goed eigenlijk.
Om die tijd kom ik nóóit andere honden tegen en 's ochtends wel, plus dat hij 's ochtends vroeg alles veel interessanter vind.
Hij kwam niet toen ik hem riep, maar ik kon hem wel gewoon ophalen.
Dat was wel leuk dus.
Vandaag was hij 'per ongeluk' los omdat de flexilijn zo in de knoop zat met een prikkelstruik dat er niets anders op zat. :mrgreen:
Afbeelding
Saartje
Zeer actief

Kan ik dat trouwens wel maken tegenover andere hondeneigenaren?
Ik heb wel netjes mijn excuses aangeboden dat hij zo wild op haar hond af kwam denderen, maar als het mij zou overkomen zou ik er niet zo blij mee zijn.
Maar eigenlijk overkomt mij dat altijd in gebieden waar honden aangelijnd moeten zijn (dan heb ik Leo altijd vast) door hondeneigenaren die het nodig vinden hun hond 20 meter naast een enorm losloopgebied los te laten, als niet-luisterend projectiel, vandaar dat ik het dan vervelend is.
Is het niet heel asociaal om een hond los te laten die totaal niet luistert en ook nog eens tegen andere honden gaat staan grommen? :19:
Ik vind zelf van wel eigenlijk, maar ik moet toch érgens een begin maken.
Laatst gewijzigd door Saartje op 09 jun 2005 01:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Assie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Assie »

Toch een erg goede ervaring dan wel voor Leo eigenlijk. Hopen dat er vaker zoiets per ongeluk voorkomt en dat hij dan 'n supersociaal reutje wordt :wink:

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem, Tip greekt tegen reutjes die even groot (of kleiner) zijn dan hij. Vandaag kwam ik eindelijk een klein reutje tegen dat niet onder de indruk was van Tip en waar Tip (onder luid (speels?) gegrom) mee heeft gespeeld. Ander hondje vond het leuk, eigenaresse vond het ook oké en dus konden die 2 wel even spelen. Ook al gromde Tip nog zo hard en deed hij lomp. Andere hond deed gewoon even lomp terug. Zoiets vind ik dan wel een goed iets.

Maar ik vind dus ook dat ik het niet kan maken om dat ongeleide projectiel van mij zomaar overal los te laten lopen en kleine reutjes te laten bestormen. Waarbij het de ene keer een vlug snauwtje is en de andere keer echt agressief en de keer daarop weer goed gaat. Dat risico kan ik niet echt nemen vind ik. Ik zou het ook heel lullig vinden als er zo'n hond op mij en Tip af zou komen stormen.
Maar wel wil ik Tip natuurlijk proberen te leren om goed om te gaan met andere honden. En zo'n hond als die van vandaag (of als die van Leo) zou dan goed werken. Het zomaar op iedere hond uit proberen kan echter niet. Dus ik lees even mee in dit topic of hier nog goede tips komen.

Ik heb Tip het trouwens nog nooit helemaal laten 'uitvechten', na de eerste snauw heb ik hem tot nu toe iedere keer weggetrokken. Puur omdat ik vind dat je het niet kunt maken t.o.v. de andere eigenaar (en omdat ik schrik, het angstaanjagend eruit ziet en ik niet wil dat er gewonden vallen). In het asiel zeiden ze dat het een dominant reutje was dat na een snauw en een grauw wel overal goed mee samen kan. Dus ik vraag het me af... als ik hem nou gewoon laat snauwen, zou het dan wel goed komen? Of zou hij dan die hond echt meteen afslachten?
Maarja... dat kun je natuurlijk niet uittesten op zomaar een hond. Ik zou het echt niet op mijn geweten willen hebben om een andere hond te laten verwonden omdat ik nou zo nodig wil uittesten of Tip alleen grauwt :neenee:
linda
Zeer actief

Ongelezen bericht door linda »

Saartje schreef:Kan ik dat trouwens wel maken tegenover andere hondeneigenaren?
Ik heb wel netjes mijn excuses aangeboden dat hij zo wild op haar hond af kwam denderen, maar als het mij zou overkomen zou ik er niet zo blij mee zijn.
Maar eigenlijk overkomt mij dat altijd in gebieden waar honden aangelijnd moeten zijn (dan heb ik Leo altijd vast) door hondeneigenaren die het nodig vinden hun hond 20 meter naast een enorm losloopgebied los te laten, als niet-luisterend projectiel, vandaar dat ik het dan vervelend is.
Is het niet heel asosiaal om een hond los te laten die totaal niet luistert en ook nog eens tegen andere honden gaat staan grommen? :19:
Kan gebeuren hoor,maak je niet druk! Dat heeft iedreen wel eens volgens mij :ok:
Afbeelding

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
Saartje
Zeer actief

Assie schreef:Toch een erg goede ervaring dan wel voor Leo eigenlijk. Hopen dat er vaker zoiets per ongeluk voorkomt en dat hij dan 'n supersociaal reutje wordt :wink:

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem, Tip greekt tegen reutjes die even groot (of kleiner) zijn dan hij. Vandaag kwam ik eindelijk een klein reutje tegen dat niet onder de indruk was van Tip en waar Tip (onder luid (speels?) gegrom) mee heeft gespeeld. Ander hondje vond het leuk, eigenaresse vond het ook oké en dus konden die 2 wel even spelen. Ook al gromde Tip nog zo hard en deed hij lomp. Andere hond deed gewoon even lomp terug. Zoiets vind ik dan wel een goed iets.

Maar ik vind dus ook dat ik het niet kan maken om dat ongeleide projectiel van mij zomaar overal los te laten lopen en kleine reutjes te laten bestormen. Waarbij het de ene keer een vlug snauwtje is en de andere keer echt agressief en de keer daarop weer goed gaat. Dat risico kan ik niet echt nemen vind ik. Ik zou het ook heel lullig vinden als er zo'n hond op mij en Tip af zou komen stormen.
Maar wel wil ik Tip natuurlijk proberen te leren om goed om te gaan met andere honden. En zo'n hond als die van vandaag (of als die van Leo) zou dan goed werken. Het zomaar op iedere hond uit proberen kan echter niet. Dus ik lees even mee in dit topic of hier nog goede tips komen.

Ik heb Tip het trouwens nog nooit helemaal laten 'uitvechten', na de eerste snauw heb ik hem tot nu toe iedere keer weggetrokken. Puur omdat ik vind dat je het niet kunt maken t.o.v. de andere eigenaar (en omdat ik schrik, het angstaanjagend eruit ziet en ik niet wil dat er gewonden vallen). In het asiel zeiden ze dat het een dominant reutje was dat na een snauw en een grauw wel overal goed mee samen kan. Dus ik vraag het me af... als ik hem nou gewoon laat snauwen, zou het dan wel goed komen? Of zou hij dan die hond echt meteen afslachten?
Maarja... dat kun je natuurlijk niet uittesten op zomaar een hond. Ik zou het echt niet op mijn geweten willen hebben om een andere hond te laten verwonden omdat ik nou zo nodig wil uittesten of Tip alleen grauwt :neenee:
Dat heb ik dus precies hetzelfde!
Ook mensen die zeggen "maakt niet uit hoor, laat ze maar" als hij weer als een gek tekeer gaat met grommen, lip optrekken, springen enz.
Ik wil het absoluut niet op m'n geweten hebben dat hij een andere hond zou verwonden.
Hij gaat nu goed met Banjer, een groter, erg rustig teefje die wel een snauw geeft als ze zijn geklier zat is.
Zulke honden zijn perfect voor Leo, net als die enorme teef die op deze manier corrigeerde.
Maar dat moeten dus wel honden zijn waar ik dat mee aandurf en niet zomaar van wildvreemden die zeggen "laat ze maar".
Hij moet echt nog hééél veel leren van andere honden en dan ook vooral hoe hij een andere hond moet benaderen.
Dus niet met een hoop tramelant een gevecht uitdagen :roll: :roll:
Het is ook zo'n kreng af en toe.. :wink:
Afbeelding
Saartje
Zeer actief

linda schreef:
Saartje schreef:Kan ik dat trouwens wel maken tegenover andere hondeneigenaren?
Is het niet heel asosiaal om een hond los te laten die totaal niet luistert en ook nog eens tegen andere honden gaat staan grommen? :19:
Kan gebeuren hoor,maak je niet druk! Dat heeft iedreen wel eens volgens mij :ok:
Dat is waar, maar zo kan ik eigenlijk het loslopen niet oefenen omdat ik nu weet dat hij op een hond afstormt als hij die ziet (en er loopt hier practisch altijd wel ergens een hond).
Trouwens nog een geluk dat dit een stevige grote hond was, ik vraag me af wat er was gebeurd met een kleintje :N:
Oke, ik ga maar niet allemaal rampscenario's in m'n hoofd halen voor ik hem dalijk helemaal niet meer durf uit te laten :mrgreen:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

tja of je het kan maken? dat kun je van te voren zo moeilijk voorspellen, je weet nooit wat voor een eigenaar je treft, ik zou er dus niet echt een probleem van maken, het enige wat ik verwacht is dat jij er als eigenaar wel snel bij bent en ook in durft te grijpen als het misgaat :wink:

enne bind hem anders een bordje met een L op zijn rug
:mrgreen: :mrgreen:
linda
Zeer actief

Ongelezen bericht door linda »

Ik begrijp je heel goed hoor! Ik heb precies tzelfde probleem met Rocky.Ook uitvallen aan de lijn,als ie los is dan is er vaak niet veel aan de hand!Ik ontwijk ook de plekken waar veel mensen lopen puur omdat hij met andere honden zo onbetrouwbaar als de pest is en ik me afentoe doodschaamde zo ging ie te keer! In t bos gaat t meestal goed,dan is ie zo gefixeerd op zijn bal,dat ie meestal de andere honden niet eens ziet. :wink:
Afbeelding

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
Saartje
Zeer actief

yamie schreef:tja of je het kan maken? dat kun je van te voren zo moeilijk voorspellen, je weet nooit wat voor een eigenaar je treft, ik zou er dus niet echt een probleem van maken, het enige wat ik verwacht is dat jij er als eigenaar wel snel bij bent en ook in durft te grijpen als het misgaat :wink:
Als het echt misgaat, wat het niet ging in dit geval, grijp ik echt wel in.
Maar ik vraag me eigenlijk af of het loslopen dan wel echt leuk is omdat ik Leo constant kwijt zou zijn in een park (dit was net aan de rand zonder bomen) en meneer trekt dan gewoon z'n eigen plannetje.
Het zal hem een worst wezen als hij me kwijt is :evil:
En als hij het in z'n hoofd haalt gewoon het park uit te gaan gaat het helemaal mis, want dan kan hij zo de stad in.
Ik ben een beetje een doemdenker geloof ik, maar ik zie het echt al voor me dat hij midden op straat een klein hondje gaat aanvallen terwijl ik nog in het park loop te zoeken, ik moet er niet aan denken.
Ik draaf wel een beetje door nu :N:
enne bind hem anders een bordje met een L op zijn rug
:mrgreen: :mrgreen:
Goed idee.
Misschien is een L op z'n voorhoofd nog beter :smile:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

het is vrij simpel. als je hem echt helemaal niet vertrouwt kun je hem gewoon maar heel selectief loslaten, dan gaat het nl niet alleen om de 'veiligheid" en "last" die andere er van ondervinden, maar ook Leo zelf... een ongeluk is zo gebeurt, dan zul je hem dus eerst veel meer moeten trainen dat je er iig zeker van bent dat hij er niet zomaar tussenuit peert...
Saartje
Zeer actief

yamie schreef:het is vrij simpel. als je hem echt helemaal niet vertrouwt kun je hem gewoon maar heel selectief loslaten, dan gaat het nl niet alleen om de 'veiligheid" en "last" die andere er van ondervinden, maar ook Leo zelf... een ongeluk is zo gebeurt, dan zul je hem dus eerst veel meer moeten trainen dat je er iig zeker van bent dat hij er niet zomaar tussenuit peert...
Ja, dat is zo.. helaas
Ik vind het zo jammer dat er hier helemaal niets is waar ik het loslopen en hierkomen goed kan oefenen.
Echt alle goede mooie plekjes zijn losloopgebied hier, niet dat het er zoveel zijn, maar er zijn genoeg woonplaatsten waar niets is.
Als ze nou eens 1 van die plekken voor een kwart of de helft omheind hadden zou ik (en ik denk heel wat andere mensen ook) daar veel aan hebben.
En dat zou ik dus ook kunnen gebruiken om hem even los te laten zonder dat er ongelukken kunnen gebeuren.
Gewoon zo'n hoog hek helemaal achterin een van de parken, deurtje erin, klaar.
Maargoed, dat is er dus niet :mrgreen:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

heb je hem ook wel eens aan een hele lange lijn? daar kun je ook wat mee trainen..en dan niet een flexlijn oid, maar echt een lange lijn...
Saartje
Zeer actief

yamie schreef:heb je hem ook wel eens aan een hele lange lijn? daar kun je ook wat mee trainen..en dan niet een flexlijn oid, maar echt een lange lijn...
Ja, maar dat vond ik op een gegeven moment een beetje zielig worden voor mezelf.
Hij racete werkelijk alle kanten op waardoor ik alleen maar bezig was met me schrap zetten zodat m'n arm niet uit de kom gerukt werden.
Hij rende rond de ene boom die er te vinden was, snokte opeens naar rechts (de striemen staan nog in m'n been), en de lijn korter maken kreeg ik de kans niet voor want dat rotkreng was veel te glad.
Zo'n ding brandt, als er 20 meter van door je hand heenglijdt.
En nee, dit is niet grappig :jank:
:N:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

uh ja dat ligt er toch aan wat voor een lijn je neemt? en je hoeft hem niet gelijk de voledige lengtje te geven, probeer eens een longeerlijn bv , die snijden niet hoor :wink:
Saartje
Zeer actief

Tja, een tijdje terug heb ik lijn van 20 meter gezien die wel van normaal spul gemaakt was, maar ook meteen 20 keer zo duur.
Dat kan ik wel uit m'n hoofd zetten :mrgreen:
Tegen de tijd dat hij aan de flexilijn luistert heb ik waarschijnlijk ook geld om met hem naar een hondenschool en gedragstherapeut te gaan :mrgreen:
Afbeelding
Saartje
Zeer actief

Is het al zo laat :eek:
Ik ga snel slapen, m'n moeder zou morgen (vandaag) voor het eerst even thuis komen, hopelijk is dat niet om half 9 's ochtends.
Trusten! :mrgreen:
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Saartje schreef: Is het niet heel asociaal om een hond los te laten die totaal niet luistert en ook nog eens tegen andere honden gaat staan grommen? :19:
Ik vind het ook asociaal en ik vind het gevaarlijk voor Leo. Hij zal maar net een reu tegenkomen van 50 kilo die het niet pikt. Ik zou dat op gaan bouwen met bekende honden, niet met onbekende en of allebei los of allebei aan de lijn.

Anne
Merak
Actief

Ongelezen bericht door Merak »

Wij hebben een zelfde probleem met één van onze honden. Zodra hij los is, luistert hij absoluut niet meer, andere dingen zijn dan veel interessanter. Nou wonen wij aan de rand van een dorp en lopen vaak met de honden “de polder inâ€
Assie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Assie »

Maar dan de vraag: hoe vind je zo'n perfecte stabiele sociale hond?
Ik durf echt niet zomaar in het park op eigenaren af te stappen met de vraag of hun hond sociaal is. Bovendien gaat het 5 van de 10 keer wel goed en de andere 5 keer dus minder.
En dan zit je nog met het probleem of zo'n eigenaar zijn hond wel goed kent. Dat de hond eigenlijk 'n groot mormel is terwijl de eigenaar zegt: "nee, heeel lief, rustig en sociaal hoor"

Dus als iemand nog tips heeft over: hoe vind je zo'n sociale hond, ik hou me aanbevolen
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Saartje schreef:Is het niet heel asociaal om een hond los te laten die totaal niet luistert en ook nog eens tegen andere honden gaat staan grommen? :19:
Vreselijk ascociaal :mrgreen: maar ik doe ik het ook, zeker in een losloopgebied. Ik moet het hem toch OOIT kunnen leren dat niet elke hond een bedreiging is?
En dat werkt naar twee kanten want dan kan en mag ik ook niet boos worden als de rollen eens omgedraaid zijn :wink:
Saartje
Zeer actief

Assie schreef:Maar dan de vraag: hoe vind je zo'n perfecte stabiele sociale hond?
Ik durf echt niet zomaar in het park op eigenaren af te stappen met de vraag of hun hond sociaal is. Bovendien gaat het 5 van de 10 keer wel goed en de andere 5 keer dus minder.
En dan zit je nog met het probleem of zo'n eigenaar zijn hond wel goed kent. Dat de hond eigenlijk 'n groot mormel is terwijl de eigenaar zegt: "nee, heeel lief, rustig en sociaal hoor"

Dus als iemand nog tips heeft over: hoe vind je zo'n sociale hond, ik hou me aanbevolen
Inderdaad, dat is ook zoiets.
Een hele tijd terug een meneer die zei dat ik hem gewoon de hele lijn kon geven (flexilijn) terwijl zijn teefje met oren plat in haar nek en staar tegen haar buik geplakt achter hem verschool.
Ja, zo leer je ook je eigen hond lekker bang te zijn voor andere honden :roll:
Ik vertrouw mensen die ik tegen kom echt voor geen meter, 1 op 10 spreekt gewoon de waarheid maar de andere 9 zeggen "oh laat ze maar hoor" :19:
Afbeelding
Saartje
Zeer actief

Assie schreef: Dus als iemand nog tips heeft over: hoe vind je zo'n sociale hond, ik hou me aanbevolen
Heb je geen rustige honden in de familie of buren bijvoorbeeld?
Ik ga zondag voor de 2e keer met Banjer (teefje van m'n tante) en Leo wandelen, dat is tot nu toe dan ook de enige hond waar het 'goed' mee gaat.
Jammer dat Banjer zo oud is en dat slome heeft ook wel weer een nadeel, want verder ziet ze Leo niet eens :smile:
Maargoed, het is een begin. :mrgreen:
Afbeelding
Saartje
Zeer actief

Marie-Josée schreef:
Saartje schreef:Is het niet heel asociaal om een hond los te laten die totaal niet luistert en ook nog eens tegen andere honden gaat staan grommen? :19:
Vreselijk ascociaal :mrgreen: maar ik doe ik het ook, zeker in een losloopgebied. Ik moet het hem toch OOIT kunnen leren dat niet elke hond een bedreiging is?
En dat werkt naar twee kanten want dan kan en mag ik ook niet boos worden als de rollen eens omgedraaid zijn :wink:
Ben je dan niet bang dat hij een keer echt wegloopt of dat je hem ecth kwijtraakt?
Ik hoef er eigenlijk niet lang over na te denken in mijn geval, want als er geen andere hond in de buurt was geweest waar hij op af kon stormen was hij gewoon het bos ingegaan, hij was al bezig die richting op te kuieren (met een vaartje erin :mrgreen: ).
"Vrijheeeid, ik ben eindelijk van dat mens af :cheer: "
:mrgreen:
Afbeelding
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Ik gebruik mijn honden wel eens als "lesgever" voor niet-sociale honden. Dit omdat ik weet dat mijn honden vrij fair zijn op dat gebied. Yis stelt zich heel onderdanig op aan een vreemde hond, en zal zelf ook nooit ruzie zoeken. Maar als ze haar bijten, bijt ze wel terug, dus ze beschermt zichzelf wel (Raya verdedigt zichzelf niet, dus die is niet zo ideaal).

Ze heeft ondermeer geholpen met een associale border collie van 6 jaar sociaal te krijgen met andere honden. Deze hond vloog uit naar elke andere teef (en sommige reuen).

We hebben onze honden samen losgelaten op een veldje (nadat ze samen aan de riem liepen, ging vrij goed), het ging vrij goed, tot de border teef op mijn hond vloog.
Ze hebben even gebekvecht, hebben het samen opgelost en het was gedaan (duurde enkele minuutjes). De border was helemaal onder de indruk omdat haar baasje haar liet vechten (huh?) en ten tweede omdat ze helemaal niet kon winnen :19: .

Vanaf dat moment is er in dat kopje van dat hondje iets omgeslagen, het nut van vechten was weg, zeker als baasje in plaats van te straffen haar ofwel liet doen of wegliep (weg steun, weg moed, weg vechten)... enkele weken later liep ze los in een groep van 30 honden :19: .

Deze mensen durfden het (terecht) ook niet aan haar los te laten, maar ik had gezegt dat ze wel even mochten vechten, dat het ok was. Soms is het probleem zo snel opgelost, maar dat weet je natuurlijk niet op voorhand.

En ja, het is spijtig dat Yis aangevallen is voor niets, maar dat maakt haar niet veel, daarom gebruik ik haar ook wel eens voor zo'n dingen. Ze vergeet snel en wordt er ook niet angstig door :wink: .
De hond is van een goede vriendin van mij, en samen wandelen leek ons echt tof, ze ziet de hond wel vrij vaak nu.

Enige nadeel is dat die border collie het nog altijd niet op mij heeft, ze legt die link bij mij, gelukkig niet bij Yis :mrgreen: .
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Saartje
Zeer actief

Leo zal voor zover ik denk in te kunnen schatten niet bijten.
Ik vertrouw hem echt niet met kleine hondjes omdat hij die dus wel aankan en daar hoeft hij niet achter te komen :mrgreen:
Hij is moet gewoon nog ontzettend veel leren en daar heb je dus honden voor nodig die eerlijke correcties geven en niet onder de indruk zijn van een grommend opdondertje.
Hij doet echt alsof hij heel wat is terwijl hij dus van een zacht mepje al op de grond lag, wat hij ook duidelijk niet verwacht had :smile:
Zoiets is dus heel goed, alleen is er om die 3 jaar asociaal doen weg te krijgen denk ik wel iets meer nodig dan een zwaai van 1 hond.
Wel heel goed dat die border collie nu gewoon tussen andere honden kan lopen, komt dat door Yis of heeft ze ook veel meer gedaan dan dat?
Ik ben van plan om, mocht ik er ooit geld voor hebben, op gedragstherapie te gaan met Leo.
Ze werken bij degene die ik in gedachten heb met een aantal verschillende therapiehonden.
Het is alleen zooo verschrikkelijk duur, maar als ik het nu zelf ga doen heb ik nogal het gevoel dat ik maar wat loop aan te klooien eigenlijk.
Afbeelding
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Saartje schreef: Wel heel goed dat die border collie nu gewoon tussen andere honden kan lopen, komt dat door Yis of heeft ze ook veel meer gedaan dan dat?
Vooral door Yis, zo is ze de goede kant op gegaan. Na het gevechtje met Yis zijn er nog kleine incidentjes geweest (soms met andere honden), maar die waren vaak snel opgelost als niemand er echt op reageerde.
Wel had die vriendin het geluk heel wat mensen te kennen die het erna ook wilden "riskeren" hun hond bij die van haar te laten om te zien wat het effect zou zijn.
Ook had de border collie op zich altijd al genoeg contact met andere honden (hondenschool) maar ze kon het vechten niet laten.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”