Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tolerantie bij het blaffen van een buur hond?
Moderator: moderatorteam
- iones
- Zeer actief
Jaja, je hebt van die mensen. Dat als het mooi weer is en je kunt EINDELIJK buiten in de zon in je tuin relaxen, dan gaan zij boren en timmeren en een hoop herrie maken......
En met mooi weer komen ook de kids naar buiten. en dat moet gepaard gaan met herrie, schreeuwen, janken (want vaak zijn ze verwend). Ik heb ook een vriendin met die klacht, maar die hoeft er niet over te beginnen met die buren. Hun kids zijn namelijk heilig, en dat is een denkfout die veel ouders begaan.
En met mooi weer komen ook de kids naar buiten. en dat moet gepaard gaan met herrie, schreeuwen, janken (want vaak zijn ze verwend). Ik heb ook een vriendin met die klacht, maar die hoeft er niet over te beginnen met die buren. Hun kids zijn namelijk heilig, en dat is een denkfout die veel ouders begaan.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
:N: Ik vind die trampolines eigenlijk wel leuk
Wij hebben er geen hoor
de kinderen zijn veel te klein en de kans op allerlei breuken is me te groot. Maar van die hoofdjes van buurkinderen die dan even boven de schutting uitkomen en ons enthousiast begroeten als we door de straat lopen
Vraag me af zijn er hier ook mensen die als een bal van de buurkinderen in de tuin komt deze dan lek steken?

Vraag me af zijn er hier ook mensen die als een bal van de buurkinderen in de tuin komt deze dan lek steken?

Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- Mama Sanneke
- Zeer actief
één van mijn buren heeft een nieuwe speel ; zo'n soort brommer op vier wielen, half autotjes, lekker leuk nu het warm word, kan ie een hele avond in het veldje rondrijden.teckeltoos schreef:neuh....blaffende honden erger ik me niet aan. Wel aan iemand hier ergens in de buurt die aan houtbewerking doet ofzo en steenvast als het mooi weer is buiten bezig gaat met zijn elektries gereedschap. Of de groenvoorziening van de gemeente die op een voor mij vrije dag om 7.30 u uitgerekend bij ons voor de deur met motorzagen en allerlij ander gemotoriseerd spul het groen gaan uitdunnen. Of de buurjongen die zodra zijn ouders een weekend weg zijn feesten geeft waarbij wij onze tv niet meer kunnen horen en wij 's morgens bierblikjes en sigarettenpeuken uit onze tuinen moeten vissen.
dat vind ik storend.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
Lek steken? Ah neeeeeeee, zo erg zal het met ons toch niet zijnRataplan schreef:Vraag me af zijn er hier ook mensen die als een bal van de buurkinderen in de tuin komt deze dan lek steken?

Ik schop hem wel terug trouwens. Laatst was ik iets te laat. Vliegtuigje van buurmeisje was in onze tuin beland, en Miep had hem gevonden. Ik heb nog gevraagd aan buuf of ze de restanten terug wilde, maar ik mocht het in mijn eigen kliko gooien

nee tuurlijk niet, leven en laten leven hoorRataplan schreef::N: Ik vind die trampolines eigenlijk wel leukWij hebben er geen hoor
de kinderen zijn veel te klein en de kans op allerlei breuken is me te groot. Maar van die hoofdjes van buurkinderen die dan even boven de schutting uitkomen en ons enthousiast begroeten als we door de straat lopen
![]()
Addy
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Boerenfox
- Aantal honden: 1
Ik erger me dus wel aan nodeloos blaffen langer als een half uur.
Vanmorgen dus ook, 07.15 uur hondje van achterburen word buiten geknikkerd en staat dan aan een stuk door te blaffen. standaard ritueel.
Normaal erger ik me daar niet echt aan, nu wel, lig ik net in bed na nachtdienst ligt die hond continu te blaffen.
Ik probeerde nog om me er niet aan te ergeren maar toen schoot opeens deze topic over ergernis blaffende honden door mijn hoofd,
ondertussen was het al weer 08.00 geweest en dat kreng hield maar niet op.
Ik het bed uit en naar de achterkant van de tuin gelopen om te checken of het daadwerkelijk de herrieschopper was die ik verdacht van nodeloos blaffen.
En ja hoor hij was het.
Heb toen de achterbuurtjes gebeld en hun vriendelijk doch dringend verzocht om het kreng de mond te snoeren :sst: of lekker met het keffertje te gaan wandellen.
Het kreng werd ‘terwijl ik nog aan de telefoon hing’ binnen geroepen.
Hè hè eindelijk slapen

Vanmorgen dus ook, 07.15 uur hondje van achterburen word buiten geknikkerd en staat dan aan een stuk door te blaffen. standaard ritueel.
Normaal erger ik me daar niet echt aan, nu wel, lig ik net in bed na nachtdienst ligt die hond continu te blaffen.
Ik probeerde nog om me er niet aan te ergeren maar toen schoot opeens deze topic over ergernis blaffende honden door mijn hoofd,
ondertussen was het al weer 08.00 geweest en dat kreng hield maar niet op.

Ik het bed uit en naar de achterkant van de tuin gelopen om te checken of het daadwerkelijk de herrieschopper was die ik verdacht van nodeloos blaffen.
En ja hoor hij was het.
Heb toen de achterbuurtjes gebeld en hun vriendelijk doch dringend verzocht om het kreng de mond te snoeren :sst: of lekker met het keffertje te gaan wandellen.
Het kreng werd ‘terwijl ik nog aan de telefoon hing’ binnen geroepen.
Hè hè eindelijk slapen

-
- Zeer actief
- Contacteer:
- Canto
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herders
- Aantal honden: 9
Ik erger m'n eigen ook niet zo aan een blaffende hond,alleen als het een hele dag door gaat wel. Ligt er ook aan waarom die hond zo blaft
Wij hebben 6 herders en die lopen overdag buiten als wij thuis zijn. Eentje daarvan wil weleens aanslaan als er vreemde mensen door de brandgang lopen,maar dat is een paar blaffen en dan is het over
Toch hebben wij hier veel gezeik van de buurt...die zeggen dat ze er overlast van hebben
Ik hou ook niet van blaffende honden die maar blijven gaan,maar bij haar is het meer aanslaan van vreemd volk en daarna is het over. Maar sommige mensen kunnen niks verdragen en die kunnen maar beter op een hutje op de hei gaan wonen
daar hebben ze van niks en niemand last
Wij zitten op dit moment niet ver van een dorps-drama vandaan
Zo hebben we al een aantal keren de politie aan de deur gehad,maar deze hebben alles van de baan geschrapt omdat er dus inderdaad geen overlast is. Zij hebben ook meerdere steekproeven gedaan bij ons achter en stelde ons in het gelijk
Nu zijn de zeikerds dus zo ver gegaan omdat ze het niet konden winnen dat ze de gemeente op ons af hebben gestuurd...een hoop gedonder dus allemaal
Het is ook zo mooi want de aanklachten die hun hebben gemaakt is altijd op de dagen dat wij met onze honden trainen zijn
Dus zo lomp zijn ze dus ook nog
Maar het ergste is dat ze nu ook al onze honden lopen te zieken. Ze hebben al een aantal keren alle borden van de schuttingen afgetrokken...we hebben al een paar keer een schutting moeten maken. Zelfs ben ik al 3x s'nachts m'n bed uit gemoeten omdat ze zelfs s'nachts lopen te zieken
Het is nu dus zover dat wij zelfs 2 camera's moeten gaan ophangen in de brandgang vanwege hun
We durven bijna niet meer weg omdat we zo bang zijn dat ze onze honden wat aandoen :N:
Dit is niet meer normaal hiero. En wat ik al zei...lopen ze nou een hele dag te blaffen dan zeg ik ja,maar dat doen ze absoluut niet!
Groetjes pammie

Wij hebben 6 herders en die lopen overdag buiten als wij thuis zijn. Eentje daarvan wil weleens aanslaan als er vreemde mensen door de brandgang lopen,maar dat is een paar blaffen en dan is het over

Wij zitten op dit moment niet ver van een dorps-drama vandaan

Nu zijn de zeikerds dus zo ver gegaan omdat ze het niet konden winnen dat ze de gemeente op ons af hebben gestuurd...een hoop gedonder dus allemaal

Maar het ergste is dat ze nu ook al onze honden lopen te zieken. Ze hebben al een aantal keren alle borden van de schuttingen afgetrokken...we hebben al een paar keer een schutting moeten maken. Zelfs ben ik al 3x s'nachts m'n bed uit gemoeten omdat ze zelfs s'nachts lopen te zieken

Dit is niet meer normaal hiero. En wat ik al zei...lopen ze nou een hele dag te blaffen dan zeg ik ja,maar dat doen ze absoluut niet!
Groetjes pammie

- *Linda*
- Zeer actief
- Canto
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herders
- Aantal honden: 9
Dat hebben we ook gedaan
Alles staat ook geregistreerd bij de politie en zelf hou ik ook alles bij.
Alle keren dat de politie hier heeft gestaan,alle keren dat ze onze honden hebben lopen zieken...wanneer er borden gestolen zijn en schuttingen omgetrapt zijn.
En wanneer we brieven hebben ontvangen van de gemeente
Het is een heel gedoe,maar ik hou liever alles bij. Het is zelfs nu ook zo ver dat we een advocaat hebben moeten inschakelen voor een proces tegen de gemeente. Door die zeikmensen moeten we nu waarschijnlijk alles afbreken
Dus een hoop ellende allemaal
Groetjes pammie

Alle keren dat de politie hier heeft gestaan,alle keren dat ze onze honden hebben lopen zieken...wanneer er borden gestolen zijn en schuttingen omgetrapt zijn.
En wanneer we brieven hebben ontvangen van de gemeente

Het is een heel gedoe,maar ik hou liever alles bij. Het is zelfs nu ook zo ver dat we een advocaat hebben moeten inschakelen voor een proces tegen de gemeente. Door die zeikmensen moeten we nu waarschijnlijk alles afbreken

Dus een hoop ellende allemaal

Groetjes pammie

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collies.
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- Lot
- Actief
- Contacteer:
Nog even off topic: Ik heb zojuist een aanklacht ingediend tegen mijn buurvrouw bij het politieburo in de wijk.Lot schreef:Even off topic dus: Haar hond ontsnapt ook regelmatig of hij luisterd niet als ze hem los heeft in het park. Zij gaat dan gewoon naar huis. Hij zwerft dan in zijn uppie door het park of de buurt. Aangezien het een joekel van een hond is (het is een witte berghond van een kilo of 55? weet het ras niet) en hij ook niet gecastreerd is en overal op rijdt, heeft dat nog wel eens voor problemen gezorgd met andere honden. Hij is erg dominant. Wandelmaatjes van me hebben hem al regelmatig naar het politieburo om de hoek gebracht in de hoop dat hij door de dierenambulance opgehaald zou worden. Dan moet ze namelijk betalen als ze haar hond terug wil en we hoopten dat dan haar oogjes open gaan. Maar mevrouw zit in de gemeenteraad en is dus algemeen bekend. De politie belt haar dan op of brengen de hond zelfs thuis.Chatterbox schreef:Kan je niet een keer de hondenbescherming bellen als hij buiten vastgebonden staat? Ik zou denk ik niet voor mezelf instaan als ik dat elke dag zou zien.![]()
Haar hond is zeker een half jaar weggeweest. Niemand weet waarheen. Hij is sinds kort terug en ze ontkend nu in alle toonaarden dat haar hond weg was. Hij was gewoon stil volgens haar. Ja tuurlijk! Toch raar dat niemand haar dan met de hond zag lopen.
Ik merk wel dat ze voorzichtiger is geworden. Ik hoor haar hond dagelijks blaffen, maar dan zit hij in de achtertuin. (daar reageren mijn honden dus ook op) Ik kan dan dus niet zien of hij los of vast zit. Hij zit nog wel af en toe aangelijnd in de voortuin, maar niet meer dagelijks zoals vroeger. Ook heb ik het vermoeden dat hij de hele nacht in de garage zit, maar ik kan niet zien onder welke omstandigheden.
Iedereen houdt het nu scherp in de gaten, want ze ergeren zich er rot aan zoals ze met haar hond om gaat. Je kunt er dus wel op rekenen dat de dierenbescherming gebeld wordt zodra er bewijzen zijn, maarja... ze zit in de gemeenteraad. Ik vraag me af of het dan veel nut heeft.
Vandeweek was Borre weer ontsnapt en heeft toen een andere hond aangevallen die langsliep. Het vrouwtje van de aangevallen hond kon haar hond niet houden en de riem vloog uit haar handen. Haar hond rende de weg op en werd bijna aangereden. Zij heeft dit gemeld op het politieburo in de wijk.
Het regent klachten van hondeneigenaren in het park. Borre zwerft constant in zijn eentje rond en valt nog steeds andere honden lastig. Mijn overbuurvrouw zegt steeds dat haar hond ontsnapt.
Zojuist keek ik uit het raam en zie bij de buurvrouw de voordeur open gaan. Borre eruit en voordeur weer dicht. Ze laat hem dus moedwillig alleen buiten zwerven!
Ik heb meteen het politieburo gebeld en de agente wist meteen over wie ik het had. De wijkagent gaat er werk van maken en neemt contact met me op. Ik ben benieuwd...

- Aldidado
- Actief
- Contacteer:
Bij ons in de buurt werd de hond ook steeds naar buiten gedaan, zonder begeleiding, en zoek het maar uit. Hij veroorzaakte veel overlast omdat hij uiteindelijk het huis weer in wilde en dat aangaf door te blaffen.
Hier ergerde ik me mateloos aan, niet zozeer het geblaf zelf, maar wel het feit dat hij stomweg niet binnen gelaten werd.
Dierenbescherming, politie...... iedereen probeerde iets te veranderen aan de situatie, het ging dan weer een paar weken goed, maar van lieverlee vervielen ze weer in hun oude patroon.
Ze zijn twee maanden geleden verhuisd naar het centrum van de stad. Wie zag ik lopen toen ik laatst ging shoppen........ juist
.
Hier ergerde ik me mateloos aan, niet zozeer het geblaf zelf, maar wel het feit dat hij stomweg niet binnen gelaten werd.
Dierenbescherming, politie...... iedereen probeerde iets te veranderen aan de situatie, het ging dan weer een paar weken goed, maar van lieverlee vervielen ze weer in hun oude patroon.
Ze zijn twee maanden geleden verhuisd naar het centrum van de stad. Wie zag ik lopen toen ik laatst ging shoppen........ juist

Groetjes van Diana
Ginger in liefdevolle herinnering 23-06-2008

Ginger in liefdevolle herinnering 23-06-2008

- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
Nee ballen lek steken doe ik niet, ik gooi ze netjes terug, maar als dat zo'n 10 keer per dag gebeurt word ik daar toch wel een beetje kriegelig van. 10 keer per dag naar de voordeur, deur open, buurvrouw onze bal is er over, oke jongens ik gooi hem wel even terug, maar kijk uit want als Beau de bal te pakken krijgt bijt hij hem kapot, maar dat kan ik net zo goed tegen de tafel zeggen hier. Heb amper de bal terug gesodemietert of hij vliegt er weer over heen. Zo ook van de week, ik dacht wat ligt daar nou op het gras, dacht eerst dat het een plat sponsje was, dus ik snel naar buiten, want ik wil niet dat Beau daar op gaat knagen, ik pak het op, bleek het een halve steenstrip te zijn, ik kijk eens goed rond, lag heel mijn tuin bezaait met stukken steenstrips, nou toen heb ik me wel even laten horen aan die twee lieve schatjes, en gezegt dat mijn hond en ik wel graag veilig in de tuin willen zijn en op de plaats zitten, je zult maar zo'n stuk steen tegen je harses krijgen, ik heb wel geteld 25 stukken steenstrips terug over de schutting gedeponeert, als het nog eens zou gebeuren ga ik de buurvrouw daar persoonlijk mee verblijden. Ze heeft vier of vijf kistjes met steenstrips achter tegen de schuur staan, dus ben benieuwd wanneer de volgende aanval komt. 

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
-
- Vaste gebruiker
Helaas heb ik dus wel behoorlijke last van mijn benedenbuuf der hond.
4 maanden oud, nooit alleen leren zijn ( want ze merkt vanzelf wel dat ik wel weer thuis kom....
)
Hond zit dus uren alleen in de bench.
Overdag vind ik dit dus niet zo'n punt, zal je mij ook niet over horen, maar ze heeft dus ook wel eens nachtdiensten. 'Smiddas gaat ze dan weg ( uur of 4 ) om tussen 1 en 2 komt ze pas weer thuis.
De hond jankt en blaft en vebouwd de bench niet al die uren, maar ze slaapt een tijdje word wakker gaat janken/blaffen bench verbouwen en raakt weer stil slaapt ze weer.
Maar het is zo; ongeveer standaart tussen 22:00 en 23:00 uur blaffen en dan is ze even stil en dan gaat het weer tot een uur of 1 verder.
Het vervelende is ik moet er 'sochtens om 5 uur uit... en dat word je echt wel een keer zat hoor, en je bent zelf kapot.
Het is ook niet dat ik er omheen kan ( qua geluid ) .
Ik heb haar er al vanaf het begin op aangesproken ( ook tips gegeven, boekje te leen gegeven..... die ik vervolgens ook nooit meer terug krijg ofzo
) etc etc
Vanaf het begin omdat de pup vanaf dag 1 al ruim 12 uur alleen in een bench had gezeten, maar dat was een uitzondering
Maar het lijkt wel of het haar niet intreseerd.
Heb er een hele tijd niets over gezet, maar na vanacht ongeveer 4 uur geslapen te hebben ( en vanmorgen om 5 uur op te moeten ), was ik het wel weer eens zat.
Dus heb ik haar er weer op aan gesproken. Ook gezegt dat het janken niet over gaat, en dat dit wel zo zal blijven ( zij verandert immers niet ). Maar dan zegt zij; ja maar ja ik moet nou eenmaal nachtdiensten draaien.
Ben ik dan zo onredelijk dat ik zeg ( heel netjes gezegt hoor
) dat ik het haar probleem vind, en dat ze het niet kan maken ( naar ons toe ) om 'snachts voor zoveel overlast te zorgen dat ik er niet van kan slapen ???
Ik vind het zelf heel vervelend om er iets van te moeten zeggen, maar dit is toch ook niets...
Blaffen vind ik niet erg, met spelen of als er iemand op visite komt oid, gewoon "normaal" blafgedrag, maar dit vind ik niet leuk meer
Laat ik even duidelijk zijn, we hebben een gezamelijke voordeur, ik wil dus geen ruzie met haar, maar heb ook een beetje het idee dat ze daar dus misbruik van maakt
Ohh en ik keur haar manier van opvoeden ook niet goed, maar goed daar kan ik niets aan veranderen. Heb in het begin geprobeerd tips te geven, maar daar word toch niet mee gedaan ...
4 maanden oud, nooit alleen leren zijn ( want ze merkt vanzelf wel dat ik wel weer thuis kom....

Hond zit dus uren alleen in de bench.
Overdag vind ik dit dus niet zo'n punt, zal je mij ook niet over horen, maar ze heeft dus ook wel eens nachtdiensten. 'Smiddas gaat ze dan weg ( uur of 4 ) om tussen 1 en 2 komt ze pas weer thuis.
De hond jankt en blaft en vebouwd de bench niet al die uren, maar ze slaapt een tijdje word wakker gaat janken/blaffen bench verbouwen en raakt weer stil slaapt ze weer.
Maar het is zo; ongeveer standaart tussen 22:00 en 23:00 uur blaffen en dan is ze even stil en dan gaat het weer tot een uur of 1 verder.
Het vervelende is ik moet er 'sochtens om 5 uur uit... en dat word je echt wel een keer zat hoor, en je bent zelf kapot.
Het is ook niet dat ik er omheen kan ( qua geluid ) .
Ik heb haar er al vanaf het begin op aangesproken ( ook tips gegeven, boekje te leen gegeven..... die ik vervolgens ook nooit meer terug krijg ofzo

Vanaf het begin omdat de pup vanaf dag 1 al ruim 12 uur alleen in een bench had gezeten, maar dat was een uitzondering

Maar het lijkt wel of het haar niet intreseerd.
Heb er een hele tijd niets over gezet, maar na vanacht ongeveer 4 uur geslapen te hebben ( en vanmorgen om 5 uur op te moeten ), was ik het wel weer eens zat.
Dus heb ik haar er weer op aan gesproken. Ook gezegt dat het janken niet over gaat, en dat dit wel zo zal blijven ( zij verandert immers niet ). Maar dan zegt zij; ja maar ja ik moet nou eenmaal nachtdiensten draaien.
Ben ik dan zo onredelijk dat ik zeg ( heel netjes gezegt hoor

Ik vind het zelf heel vervelend om er iets van te moeten zeggen, maar dit is toch ook niets...
Blaffen vind ik niet erg, met spelen of als er iemand op visite komt oid, gewoon "normaal" blafgedrag, maar dit vind ik niet leuk meer

Laat ik even duidelijk zijn, we hebben een gezamelijke voordeur, ik wil dus geen ruzie met haar, maar heb ook een beetje het idee dat ze daar dus misbruik van maakt

Ohh en ik keur haar manier van opvoeden ook niet goed, maar goed daar kan ik niets aan veranderen. Heb in het begin geprobeerd tips te geven, maar daar word toch niet mee gedaan ...
-
- Vaste gebruiker
Ik erger me niet zo zeer aan de buurhond,dat is een slome goedzak die niet echt vaak blaft. maar ze hebben wel een paar keer in de week een oppas hond. en die moet dan vaak de tuin in aangezien t niet zon groot huis is en t zijn allebij grote berner sennens. maar die oppas hond is geen lievertje,blaft continue! heel irritant.en ik kan mn eigen hond niet eens in mn eigen tuin laten (wat ik tussendoor wel eens doe) omdat die oppashond m dan ruikt/hoort en als een gek gaat blaffen (agresiefe blaf) en grommen en is zelfs al een keer met zn grote kop de heg door gekomen! en een keer was ie helemaal door de heg..in onze tuin.ik let dan ook wel heel goed op wanneer dat beest er is. ik ben niet bang voor honden,geen enkele. maar bij deze krijg ik de rillingen over mn lijf en moet ik aan de hond uit gelijknamige film Cujo denken,brr.

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- Frederique
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
- Contacteer:
Bijna al mijn buren hebben honden, nou ben ik de enige die "waakhonden" heeft.
Maar naar eer en geweten kan ik zeggen dat mijn honden het stilste zijn.
Aan de ene kant hebben mijn buren 3 kleine honden die soms behoorlijk vocaal zijn.
Aan de andere kant hebben mijn buren 1 klein hondje die afgrijselijk vocaal is. Tegen het irritante aan.
Sinds ze echter een babietje hebben hoor ik hun hondje nooit meer.
Het lijkt erop dat ze zelf wat strenger en consequenter zijn geworden nu ze een baby hebben
Maar naar eer en geweten kan ik zeggen dat mijn honden het stilste zijn.
Aan de ene kant hebben mijn buren 3 kleine honden die soms behoorlijk vocaal zijn.
Aan de andere kant hebben mijn buren 1 klein hondje die afgrijselijk vocaal is. Tegen het irritante aan.

Sinds ze echter een babietje hebben hoor ik hun hondje nooit meer.
Het lijkt erop dat ze zelf wat strenger en consequenter zijn geworden nu ze een baby hebben

Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie

- Frederique
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
- Contacteer:
Tja, is ook mijn grote ergernis, maar gezien het feit dat ik geen "last" meer van hun vocale hondje heb ben ik toch best blijInge O schreef:en daar zou ik me nou aan ergeren : als het 'maar' de buren zijn die er last van hebben is het natuurlijk geen probleem of kunnen ze er niks aan doen, maar als het henzelf stoort kan er plots wel wat aan gedaan wordenFrederique schreef:Het lijkt erop dat ze zelf wat strenger en consequenter zijn geworden nu ze een baby hebben![]()
.

De buren hebben als je het mij vraagt eerst een hond genomen om op te 'oefenen' alvorens aan kinderen te beginnen.
Hondje werd ook angstvallig uit de buurt van grote "enge" honden gehouden zoals Devlin en de Duitse Dog van de overburen.
Met als gevolg dat het hondje nauwelijks honds gedrag begrijpt en al van een afstandje iedere hond aankeft om vervolgens tussen de benen van het vrouwtje te gaan zitten.
Ooit kwam ik haar compleet overstuur tegen in de buurt van een voetbalveld. Ze was aan het huilen, compleet met tranen, want een Bouvier die langs het voetbalveld stond had haar hondje aangevallen.
Even later vertelde iemand me dat de Bouvier gewoon had willen snuffelen maar dat zij het in haar paniek voor een "aanval" aan had gezien.
Gelukkig had het hondje de stemming van het vrouwtje niet overgenomen en wilde buuf ook best 's middags haar hondje rustig hernieuwd kennis laten maken met Devlin.
En dat ging prima

Aan Devlin is het hondje al redelijk gewend maar sinds ik Vinou heb en zij een baby kom ik hen amper nog ooit tegen met het uitlaten van de hond. En dat terwijl ik voordat Vinou kwam veel minder bij mij in de buurt liep als nu

Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe