Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tweede hond erbij
Moderator: moderatorteam
- edwinkats
- Vaste gebruiker
Tweede hond erbij
Hallo allemaal,
Ik wilde jullie toch even om advies vragen. Sinds gisteren is de Westfalenterrier Aiko erbij gekomen. We hadden al een ridgebackreu van 3,5 jaar. Dit is echt een schat van een hond en speeld graag met andere honden.
Gisterenavond (overmacht) kwam de pup in huis en liep gelijk op Mike af.
Tot mijn grote verbazing moest Mike er niets van hebben. Hij gromde een keer en wilde weg. De pup gaat er natuurlijk achteraan en opnieuw gegrom. Mike ontloopt de pup constant. Tot nu toe heb ik het genegeerd, maar hebben jullie tips?
Vriendelijke groet,
Edwin
Ik wilde jullie toch even om advies vragen. Sinds gisteren is de Westfalenterrier Aiko erbij gekomen. We hadden al een ridgebackreu van 3,5 jaar. Dit is echt een schat van een hond en speeld graag met andere honden.
Gisterenavond (overmacht) kwam de pup in huis en liep gelijk op Mike af.
Tot mijn grote verbazing moest Mike er niets van hebben. Hij gromde een keer en wilde weg. De pup gaat er natuurlijk achteraan en opnieuw gegrom. Mike ontloopt de pup constant. Tot nu toe heb ik het genegeerd, maar hebben jullie tips?
Vriendelijke groet,
Edwin
Laatst gewijzigd door edwinkats op 12 jun 2005 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
-
tineke
Daar hoef je niet zo verbaasd over te zijn hoor heel veel honden hebben niets met zo'n klein pupseltje.
Beter was geweest om de honden op neutraal terrein kennis te laten maken je hond was er nu natuurlijk ook totaal door overdonderd met in een keer zo'n kleintje erbij in zijn eigen huis.
Geef ze maar even rustig de tijd waarbij de oudere hond ook best wel wat rust mag hebben als hij dat aangeeft en niet iedere keer weg moet lopen voor de kleine die kun je af en toe even afleiden als dat gebeurt.
Maar ik zou ze,als ik jou was, nog niet alleen samen laten.
Beter was geweest om de honden op neutraal terrein kennis te laten maken je hond was er nu natuurlijk ook totaal door overdonderd met in een keer zo'n kleintje erbij in zijn eigen huis.
Geef ze maar even rustig de tijd waarbij de oudere hond ook best wel wat rust mag hebben als hij dat aangeeft en niet iedere keer weg moet lopen voor de kleine die kun je af en toe even afleiden als dat gebeurt.
Maar ik zou ze,als ik jou was, nog niet alleen samen laten.
Laatst gewijzigd door tineke op 12 jun 2005 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- blije does
- geregistreerd lid
- Contacteer:
MIKE LAAT EVEN VOELEN DAT HET ZIJN HUIS IS EN DAAR IS NIETS MIS MEE
DE PUP WEET ZO WAAR ZIJN PLAATS IS EN DAT IS PRIMA
JA ZAL ZIEN DAT HET OVER EEN WEEK OVER IS
IK ZAL MIJN ERVARING VERTELLEN ...WE HADDEN 1 DOES EN TOEN KWAM ER NA 2 JAAR I BIJ TOEN DE EERSTE IN DE GATEN KREEG DAT DIT WEL EENS EEN BLIJVERTJE KON WORDEN BEGON HET .......GROMMEN EN DE PUP TOTAAL NEGEREN ,PUP AANTAL POGINGEN GEDAAN OM TE SPELEN ,MAAR NIETS SALLY WILDE NIETS VAN DAISY WETEN
BUITEN HET HUIS GING HET PRIMA MAAR EENMAAL THUIS BEGON HET WEER
HEEFT ONGEVEER EEN WEEK GEDUURD EN TOEN HEEL VOORZICHTIG BEGON HET SPEL
SALLY IS WEL ALTIJD DE BAAS
GEBLEVEN MAAR ZE ZIJN DE BESTE VRIENDEN GEWORDEN EN GEBLEVEN
TOEN DOESJE 3 KWAM BEGON ALLES WEER VAN VOOR AF AAN EN OOK DAT IS GOED GEKOMEN
SUCCES !
DE PUP WEET ZO WAAR ZIJN PLAATS IS EN DAT IS PRIMA
JA ZAL ZIEN DAT HET OVER EEN WEEK OVER IS
IK ZAL MIJN ERVARING VERTELLEN ...WE HADDEN 1 DOES EN TOEN KWAM ER NA 2 JAAR I BIJ TOEN DE EERSTE IN DE GATEN KREEG DAT DIT WEL EENS EEN BLIJVERTJE KON WORDEN BEGON HET .......GROMMEN EN DE PUP TOTAAL NEGEREN ,PUP AANTAL POGINGEN GEDAAN OM TE SPELEN ,MAAR NIETS SALLY WILDE NIETS VAN DAISY WETEN
BUITEN HET HUIS GING HET PRIMA MAAR EENMAAL THUIS BEGON HET WEER
HEEFT ONGEVEER EEN WEEK GEDUURD EN TOEN HEEL VOORZICHTIG BEGON HET SPEL
SALLY IS WEL ALTIJD DE BAAS
GEBLEVEN MAAR ZE ZIJN DE BESTE VRIENDEN GEWORDEN EN GEBLEVEN
TOEN DOESJE 3 KWAM BEGON ALLES WEER VAN VOOR AF AAN EN OOK DAT IS GOED GEKOMEN
SUCCES !
bianca en de blije doesjes
- linda
- Zeer actief
- edwinkats
- Vaste gebruiker
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Ook onze oudere hond moest niets van pups hebben, de eerste keer wilde hij heel blij en enthousiast het nieuwkomertje begroeten en tot zijn verbazing begon dat meteen ijselijk te gillen. Bruno heeft het toen nog een keer geprobeerd met hetzelfde resultaat. Gevolg; hij heeft nooit meer toenadering gezocht en de volgende pup was lucht voor hem. Maar nu zijn ze een prima stel
Altijd wel grappig dat wij maar denken dat ze het wel leuk vinden maar dat elke hond daar zo zijn eigen gedachten bij heeft
Altijd wel grappig dat wij maar denken dat ze het wel leuk vinden maar dat elke hond daar zo zijn eigen gedachten bij heeft