Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Leo heeft losgelopen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Saartje schreef:
Marie-Josée schreef:
Saartje schreef:Is het niet heel asociaal om een hond los te laten die totaal niet luistert en ook nog eens tegen andere honden gaat staan grommen? :19:
Ik vind zelf van wel eigenlijk, maar ik moet toch érgens een begin maken.
Vreselijk ascociaal :mrgreen: maar ik doe ik het ook, zeker in een losloopgebied. Ik moet het hem toch OOIT kunnen leren dat niet elke hond een bedreiging is?
En dat werkt naar twee kanten want dan kan en mag ik ook niet boos worden als de rollen eens omgedraaid zijn :wink:
Ben je dan niet bang dat hij een keer echt wegloopt of dat je hem ecth kwijtraakt?
Ik hoef er eigenlijk niet lang over na te denken in mijn geval, want als er geen andere hond in de buurt was geweest waar hij op af kon stormen was hij gewoon het bos ingegaan, hij was al bezig die richting op te kuieren (met een vaartje erin :mrgreen: ).
"Vrijheeeid, ik ben eindelijk van dat mens af :cheer: "
:mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: Nee gelukkig vinden ze mij uiteindelijk toch het einde :wink: dus OP HET LAATST zie je ze denken; shit, waar is het vrouwtje????? En dan komen ze als een speer terug.Ik hoef doorgaans niet langer dan een paar minuten te wachten.
Ik vind het alleen eng als Tomas door een bocht of heuveltje uit het zicht is en ik hoor dan ineens een hoop geblaf en gegrom.
De forumwandelingen hebben wel geholpen om ze beide een stuk socialer te maken.Ik ga normaal altijd heel vroeg naar het bos waar ik niemand tegenkom maar ze moeten toch leren met vreemde honden omgaan.
Saartje
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising

Ongelezen bericht door Saartje »

Marie-Josée schreef:
Saartje schreef:
Marie-Josée schreef:
Saartje schreef:Is het niet heel asociaal om een hond los te laten die totaal niet luistert en ook nog eens tegen andere honden gaat staan grommen? :19:
Ik vind zelf van wel eigenlijk, maar ik moet toch érgens een begin maken.
Vreselijk ascociaal :mrgreen: maar ik doe ik het ook, zeker in een losloopgebied. Ik moet het hem toch OOIT kunnen leren dat niet elke hond een bedreiging is?
En dat werkt naar twee kanten want dan kan en mag ik ook niet boos worden als de rollen eens omgedraaid zijn :wink:
Ben je dan niet bang dat hij een keer echt wegloopt of dat je hem ecth kwijtraakt?
Ik hoef er eigenlijk niet lang over na te denken in mijn geval, want als er geen andere hond in de buurt was geweest waar hij op af kon stormen was hij gewoon het bos ingegaan, hij was al bezig die richting op te kuieren (met een vaartje erin :mrgreen: ).
"Vrijheeeid, ik ben eindelijk van dat mens af :cheer: "
:mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: Nee gelukkig vinden ze mij uiteindelijk toch het einde :wink: dus OP HET LAATST zie je ze denken; shit, waar is het vrouwtje????? En dan komen ze als een speer terug.Ik hoef doorgaans niet langer dan een paar minuten te wachten.
Ik vind het alleen eng als Tomas door een bocht of heuveltje uit het zicht is en ik hoor dan ineens een hoop geblaf en gegrom.
De forumwandelingen hebben wel geholpen om ze beide een stuk socialer te maken.Ik ga normaal altijd heel vroeg naar het bos waar ik niemand tegenkom maar ze moeten toch leren met vreemde honden omgaan.
Nou, daar hoef ik bij Leo dus echt niet op te rekenen.
Ik zie hem in gedachten nog net geen vreugdesprongetje maken :smile:
Nu zal wel meespelen dat hij uit het asiel komt en niet bepaald goed behandeld is bij één van zijn vorige eigenaren.
Buiten heeft hij totaal geen aandacht voor me en vindt hij alles interessanter, dat vind ik niet erg hoor, als hij maar lol heeft.
Maar dan blijft hij nog wel aan de flexilijn, tot ik echt 'serieus' met hem kan gaan oefenen zonder dat er van alles mis kan gaan.
Als er iets misgaat verpest ik het zelf eigenlijk weer voor Leo en dat is niet de bedoeling :wink:
Dus dat is weer even geduld hebben :mrgreen:
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid

Saartje schreef:Nou, daar hoef ik bij Leo dus echt niet op te rekenen.
Nu zal wel meespelen dat hij uit het asiel komt en niet bepaald goed behandeld is bij één van zijn vorige eigenaren.
Buiten heeft hij totaal geen aandacht voor me en vindt hij alles interessanter, dat vind ik niet erg hoor, als hij maar lol heeft.
Maar dan blijft hij nog wel aan de flexilijn, tot ik echt 'serieus' met hem kan gaan oefenen zonder dat er van alles mis kan gaan.
Als er iets misgaat verpest ik het zelf eigenlijk weer voor Leo en dat is niet de bedoeling :wink:
Ik denk dat dat een wereld van verschil maakt of je een hond als pupje hebt genomen of dat hij al een verleden heeft.In jou geval zou ik ook liever nog even voorzichtig zijn. En je hebt en houd nu eenmaal notoire weglopers.....die van die vreugdesprongetjes :mrgreen:
Is er echt niets waar hij helemaal gek van is, zoals een frisbee, piepbal, Frolic....?
Saartje
Zeer actief

Marie-Josée schreef:
Saartje schreef:Nou, daar hoef ik bij Leo dus echt niet op te rekenen.
Ik denk dat dat een wereld van verschil maakt of je een hond als pupje hebt genomen of dat hij al een verleden heeft.In jou geval zou ik ook liever nog even voorzichtig zijn. En je hebt en houd nu eenmaal notoire weglopers.....die van die vreugdesprongetjes :mrgreen:
Is er echt niets waar hij helemaal gek van is, zoals een frisbee, piepbal, Frolic....?
Nee..
Zelfs mijn overheerlijke zelfgebakken leverkoekjes vindt hij buiten niet meer overheerlijk, behalve om snel weg te grissen en er weer vandoor te gaan :neenee:
Ik heb hem nu zover dat hij (meestal) gaat zitten als ik het zeg en hij heeft niet de lange lijn.
Hij kende ook nog geen enkel commando of wat dan ook toen hij hier kwam, hij is totaal niet opgevoed.
Afbeelding
Saartje
Zeer actief

Nou, ik heb het dan toch maar gedaan.
Hij is los geweest in het grote verboden-voor-honden veld met grote gaten in de hekken, maar het ging gewoon goed!
Hij heeft heerlijk gerend :cheer: :cheer: :cheer:
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid

Saartje schreef:Nou, ik heb het dan toch maar gedaan.
Hij is los geweest in het grote verboden-voor-honden veld met grote gaten in de hekken, maar het ging gewoon goed!
Hij heeft heerlijk gerend :cheer: :cheer: :cheer:
Geweldig :ok: Zo krijg je langzaamaan vertrouwen in elkaar want dat is waar het om draait. Af en toe zal het wel eens hopeloos foutgaan (sprak zij uit ervaring :mrgreen: ) maar elke stap is er één!
Assie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Assie »

Geweldig zeg! Hoe erg stond je te trillen op je benen voor je hem losliet :wink:

Toffe leo!
Saartje
Zeer actief

Assie schreef:Geweldig zeg! Hoe erg stond je te trillen op je benen voor je hem losliet :wink:

Toffe leo!
Hahaha, nou, dat stomme hek daar zat vol met gaten en omgebogen gaas.
Ik ben eerst met Leo het hele hek langsgelopen om te kijken waar dat gat van vorige keer was, maar ik kwam er nog 20 tegen :roll:
Mijn idee om ieder zo'n gat te blokkeren was dus hopeloos, aangezien we maar met z'n tweeen waren :smile2:
Dat was dus elke keer een hartverzakking als hij richting zo'n gat ging, maar wonderlijk genoeg heeft hij geen ontsnappogingen gedaan zoals een aantal weken terug, daar vond hij het rennen veel te leuk voor :ok:
Afbeelding
Saartje
Zeer actief

Marie-Josée schreef: Geweldig :ok: Zo krijg je langzaamaan vertrouwen in elkaar want dat is waar het om draait. Af en toe zal het wel eens hopeloos foutgaan (sprak zij uit ervaring :mrgreen: ) maar elke stap is er één!
Lekker bemoedigend hoor :smile:
Er is nog een lange weg te gaan voordat alles 'perfect' zal verlopen, maar dat is helemaal niet erg.
Ik ga gewoon samen met Leo proberen te genieten van elk klein vooruitgangetje :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”