Saartje schreef:Ben je dan niet bang dat hij een keer echt wegloopt of dat je hem ecth kwijtraakt?Marie-Josée schreef:Vreselijk ascociaalSaartje schreef:Is het niet heel asociaal om een hond los te laten die totaal niet luistert en ook nog eens tegen andere honden gaat staan grommen?
Ik vind zelf van wel eigenlijk, maar ik moet toch érgens een begin maken.maar ik doe ik het ook, zeker in een losloopgebied. Ik moet het hem toch OOIT kunnen leren dat niet elke hond een bedreiging is?
En dat werkt naar twee kanten want dan kan en mag ik ook niet boos worden als de rollen eens omgedraaid zijn
Ik hoef er eigenlijk niet lang over na te denken in mijn geval, want als er geen andere hond in de buurt was geweest waar hij op af kon stormen was hij gewoon het bos ingegaan, hij was al bezig die richting op te kuieren (met een vaartje erin).
"Vrijheeeid, ik ben eindelijk van dat mens af"
Ik vind het alleen eng als Tomas door een bocht of heuveltje uit het zicht is en ik hoor dan ineens een hoop geblaf en gegrom.
De forumwandelingen hebben wel geholpen om ze beide een stuk socialer te maken.Ik ga normaal altijd heel vroeg naar het bos waar ik niemand tegenkom maar ze moeten toch leren met vreemde honden omgaan.