Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoezo duidelijke rangorde.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Hoezo duidelijke rangorde.

Ongelezen bericht door Moos »

Niet echt een vraag, maar een opmerking :wink:

Het is hier in huis behoorlijk duidelijk. Moos is de baas, en Saar wentelt zich daar lekker in. Ze houdt wel van wat duidelijke leiding.

Gisteren waren we bij mijn ouders, en mijn moeder toverde een verdwaald speeltje tevoorschijn. Nu heeft dat speeltje jaren in Moos' mand daar gelegen, en hij deed er nooit wat mee. Dus ik zei tegen mijn moeder "Ach, geef dat maar aan Saar dan"

Mijn moeder wilde het speeltje dus aan Saar geven (terwijl Moos naast haar stond), maar ze weigerde het aan te pakken, draaide zelfs haar koppie af. Toen heeft mams het maar aan Moos gegeven, die het vervolgens ongeinteresseerd liet vallen, en toen pas ging Saar ermee vandoor.

Vond het wel heel apart om te zien hoe dat dan zo werkt tussen honden, terwijl wij op een menselijke manier juist dachten aardig te zijn.

Grappige is dat als het om koekjes gaat het Saar niks uitmaakt of ze voor of na Moos wat krijgt. Maar dit wilde ze heel duidelijk niet hebben totdat Moos het eerst had gekregen.
Laatst gewijzigd door Moos op 16 jun 2005 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Of misschien vond Saar het speeltje ook gewoon niet leuk, net als Moos :mrgreen:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Reini schreef:Of misschien vond Saar het speeltje ook gewoon niet leuk, net als Moos :mrgreen:
Jawel, want ik heb thuis ook zo'n zelfde speeltje, wat Moos volkomen negeert, en waar Saar helemaal weg van is :wink:

Ze ging er daarna ook uitgebreid mee aan de haal.
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Moos schreef:
Reini schreef:Of misschien vond Saar het speeltje ook gewoon niet leuk, net als Moos :mrgreen:
Jawel, want ik heb thuis ook zo'n zelfde speeltje, wat Moos volkomen negeert, en waar Saar helemaal weg van is :wink:

Ik maakte maar een grapje :wink:

Het is bij jou dus mooi geregeld :ok:
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Herkenbaar ja, hier pakken ze ook niets aan als er een dominantere hond bij staat.Onderling hebben ze dat minder maar ik merk het af en toe toch wel.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Hier is er ook geen hond die het in zijn hoofd haalt om Chello zijn bal te pakken. Ook de honden van de dagopvang weten het precies.
Ze rennen een klein stukje naar de bal maar stoppen dan.
Ook als zijn bal gewoon ergens ligt durven ze er eigenlijk niet aan te komen, tenzij ze zeker weten dat Chello niet bij ze kan haha....

Is maar goed ook want Chello kan ze behoorlijk heftig op hun plaats zetten als ze het wel een keer proberen.
Moos
Zeer actief

estelle schreef:Hier is er ook geen hond die het in zijn hoofd haalt om Chello zijn bal te pakken. Ook de honden van de dagopvang weten het precies.
Ze rennen een klein stukje naar de bal maar stoppen dan.
Ook als zijn bal gewoon ergens ligt durven ze er eigenlijk niet aan te komen, tenzij ze zeker weten dat Chello niet bij ze kan haha....

Is maar goed ook want Chello kan ze behoorlijk heftig op hun plaats zetten als ze het wel een keer proberen.
Het grappige is hier ook wel dat Moos Saar dus nog nooit heel heftig op haar plaats heeft gezet. Hij heeft een paar keer een beetje gesnauwd, en dan is het al heel erg duidelijk.
Als Saar dat speeltje wel had gepakt weet ik ook zeker dat hij helemaal niks gedaan zou hebben, behalve dan misschien het weer van haar afpakken, maar gewoon op een rustige manier.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Reini schreef:
Moos schreef:

Ik maakte maar een grapje :wink:

Het is bij jou dus mooi geregeld :ok:
Weet ik hoor, dat het een grapje was, maar ik dacht, ik leg het even wat duidelijker uit :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Moos schreef: Weet ik hoor, dat het een grapje was, maar ik dacht, ik leg het even wat duidelijker uit :mrgreen: :wink:
ik dacht ook, ik zal mezelf even nader verklaren :mrgreen: :ok:
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Hoe het onderling tussen mijn honden gaat heb je zelf kunnen aanschouwen, femke is nou niet echt een onderdanig typje naar tommie toe. Ze heeft het wel weer naar mij toe. Zo zat ik me vanmiddag te vervelen en een beetje te klooien met een haarelastiekje. (je moet wat :mrgreen: )
Femke durfde het niet van me af te pakken, hoe uitdagend ik het ook voor haar neus liet bungelen. Pas toen ik heel enthousiast begon te praten nam ze het voorzichtig in haar mond.
Tommie kwam meteen enthousiast aangestuiterd en ging vol aan mijn elastiekje hangen. En dan komt Femke aangesjeest om vol overgave aan de andere kant van het elastiekje te gaan hangen.
:roll:
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:
Moos schreef: Hij heeft een paar keer een beetje gesnauwd, en dan is het al heel erg duidelijk.
maar dat is naar moos-en-saar-se normen al heel heftig natuurlijk :mrgreen: :mrgreen: !
hahaha, ik mag jou wel, jij denkt altijd zo vreselijk lief dat mijn hondjes de meest tolerante, en vriendelijke beestjes op aarde zijn :mrgreen: :wink:

Maar inderdaad, een snauw en een grauw is hier al heel heftig, naar Moos-Saar-en-baasjes normen. :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:
Moos schreef:
Inge O schreef:
Moos schreef: Hij heeft een paar keer een beetje gesnauwd, en dan is het al heel erg duidelijk.
maar dat is naar moos-en-saar-se normen al heel heftig natuurlijk :mrgreen: :mrgreen: !
hahaha, ik mag jou wel, jij denkt altijd zo vreselijk lief dat mijn hondjes de meest tolerante, en vriendelijke beestjes op aarde zijn :mrgreen: :wink:

Maar inderdaad, een snauw en een grauw is hier al heel heftig, naar Moos-Saar-en-baasjes normen. :wink:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

ja, een hele goede vriendin heeft zo'n scheet van een labrador, echt een beestje dat zó braaf en vriendelijk is dat we er altijd vreselijk moeten om lachen. dat smoeltje van zapje moet je dan zien als één van mijn wartjes even voor de lol te keer gaat ....... dit ......:80: :roos: :flower: is dan zo ongeveer haar repliek :mrgreen: , en dat stel ik me dan bij moos en saar (maar vooral bij saar) ook zo'n beetje voor :mrgreen: !
hahaha, ja, met name Saar valt precies in die categorie. Als iets Moos echt te gortig wordt wil hij nog weleens terugsnauwen. Maar ik heb zo;n vermoeden dat die grauw van hem bij jou nog maar bar weinig voorsteld.

Saar heb ik nog nooit ook maar iets van een grauw zien geven naar andere honden (behalve dan soms naar Moos in spel)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”