Tsja, ik zeg niet dat het niet zo zou kunnen zijn, maar ik begrijp nog steeds niet waarom dat dan zo is.massam schreef:dat door zijn hoerigheid naar lola toe zijn prostaat op gaat spelen...Zoie schreef:Hoezo dat dan ? Voor mij is dit niet overduidelijk.Wil de hond schreef:Als ik lees hoe zeer Sam door zijn hormonen in aanwezigheid van een loopse teef overstuur raakt snap ik ineens heel goed waar zijn prostaat-probleem vandaan komt.massam schreef:ik hoef jou dat niet uit te leggen, maar je gaat ze niet "helpen" om die louzy 2 weken!![]()
sam gaat onder het mes om medische redenen, en niet hierom!
Ik denk dat Sam zijn medische reden juist álles te maken heeft met die twee weekjes per jaar, of beter gezegd, met die twee loopsheden per jaar. Als je Lola niet kastreert zal haar loopsheid volgens mij de oorzaak van Sam´s kastratie worden.
dit is ook wat de DA zegt, maar dan dat het al mis was, maar door zijn hitsigheid het ineens heel snel gegaan..
misschien hebben we het dus wel zo snel gevonden dankzij lola's loopsheid..
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ongecastreerde reu en teef in eén huis
Moderator: moderatorteam
- Zoie
- Zeer actief

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik denk dat dat ook de beste optie is. Ik zie mezelf het niet echt trekken om in een flat met gillende honden te zitten.Sjiel schreef:e kan ook je reu een weekje uit logeren doen (iemand anders met je loopse teef opzadelen lijkt me minder geschikt).
Verder vind ik alle opwinding ook voor de honden en dan met name de reu sneu.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ja, dat vind ik dus ook.Eline* schreef:Ik denk dat dat ook de beste optie is. Ik zie mezelf het niet echt trekken om in een flat met gillende honden te zitten.Sjiel schreef:e kan ook je reu een weekje uit logeren doen (iemand anders met je loopse teef opzadelen lijkt me minder geschikt).Dat kan niet.
Ik snap best dat mensen tegen castratie zijn, zowel van teef en reu, maar is het dan wel zo goed om reu en teef ineens 3 weken te scheiden (waar ze geen bal van snappen) en de reu stapelgek te laten worden? Sommige reuen eten niet als er een loopse teef in de buurt is en piepen dag en nacht.
Dit lijkt mij dus ook geen fijne situatie voor de honden.
Natuurlijk reageert niet elke reu zo heftig, maar het kan wel en dan lijkt mij castratie van 1 van de 2 toch echt een betere oplossing.
Misschien eerst 1 loopsheid afwachten en kijken hoe Nelson erop reageert?
-
estelle
Wat dat betreft heb ik denk ik geluk met Chello. Die maakt het allemaal niet echt veel uit. Hij eet gewoon, jankt/piept niet en doet gewoon zijn dingen die hij normaal ook doet.Stang schreef:Ja, dat vind ik dus ook.Eline* schreef:Ik denk dat dat ook de beste optie is. Ik zie mezelf het niet echt trekken om in een flat met gillende honden te zitten.Sjiel schreef:e kan ook je reu een weekje uit logeren doen (iemand anders met je loopse teef opzadelen lijkt me minder geschikt).Dat kan niet.
Ik snap best dat mensen tegen castratie zijn, zowel van teef en reu, maar is het dan wel zo goed om reu en teef ineens 3 weken te scheiden (waar ze geen bal van snappen) en de reu stapelgek te laten worden? Sommige reuen eten niet als er een loopse teef in de buurt is en piepen dag en nacht.
Natuurlijk reageert niet elke reu zo heftig, maar het kan wel en dan lijkt mij castratie van 1 van de 2 toch echt een betere oplossing.
Overigens hebben wij 3 intacte reuen hier en allemaal blijven ze gewoon rustig tijdens de loopsheden.
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Mee eens, ik was ook heel erg tegen de castratie van Tomas maar toen zijn loopse vriendinnetjes zich onder zijn neus geduwd had zat ik wekenlang met een doodongelukkige nerveuze hond......en nog heel wat loopsheden te gaan hier in de buurt.Dan kan ik er zelf wel tegen zijn uit (emotionele???) overwegingen maar voor Tomas was dat een egoïstische afweging geweest.Ik kan dan niet meer pronken met een intacte reu maar ik heb nu wel een tevreden reu.Stang schreef: Ik snap best dat mensen tegen castratie zijn, zowel van teef en reu, maar is het dan wel zo goed om reu en teef ineens 3 weken te scheiden (waar ze geen bal van snappen) en de reu stapelgek te laten worden? Sommige reuen eten niet als er een loopse teef in de buurt is en piepen dag en nacht.
Ik zou het ook eerst een loopsheid afwachten, misschien valt het wel mee en castratie kan altijd nog.
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, dat sowieso. Mijn dierenarts dacht te zien en te voelen dat Kiki gesteriliseerd was.Stang schreef:Ik snap best dat mensen tegen castratie zijn, zowel van teef en reu, maar is het dan wel zo goed om reu en teef ineens 3 weken te scheiden (waar ze geen bal van snappen) en de reu stapelgek te laten worden? Sommige reuen eten niet als er een loopse teef in de buurt is en piepen dag en nacht.
Ik wil haar ieder geval niet laten castreren gezien haar gedrag. Eigenlijk de keuze die jij ook met Kaya hebt gemaakt. Het is gewoon een vreselijk fel beestje en ze knauwt aardig van zich af als het haar niet bevalt. Verder is ze bang voor vreemde mannen die ze aanblaft en ook daarin moet ik zien hoe zich dat ontwikkelt en in hoeverre ik haar wantrouwen weg kan trainen. Castratie lijkt me dus vooralsnog gecontraindiceerd.
Nelson laten castreren kan ik niet, geen discussie over mogelijk. Dat gebeurt gewoon niet. Hij is me te lief. Hij reageert vooralsnog nooit echt hysterisch op loopse teven dus wie weet valt het mee.
Ik heb dus het gevoel uberhaupt castratie van eén van beiden niet als optie te hebben. Je moet roeien met de riemen die je hebt dus dat zullen we dan ook maar doen.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Hahahah, ik vind het ook wel wat eerlijk gezegd hoor.Marie-Josée schreef:Als je er helemaal voor gaat zal het ook best lukken. Aangezien we nu allemaal met rampscenario's aan zijn komen zetten kan het je straks alleen maar meevallenEline* schreef:Je moet roeien met de riemen die je hebt dus dat zullen we dan ook maar doen.![]()
Wel is het gewoon afwachten. Misschien heeft ze wel erg veel last van de loopsheid en schijnzwangerschap..weet ik veel. Het is dus allemaal afwachten.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- FoN
- Actief
Hier gata er gewoon 1 sexe uit logeren...
Het riesenschnauzer forum!
Trotse eigenaar van: Indy, Duitse dog 23-02-2003 Hoolie, +/- 11-2002 en Irish, bastaardje +/- 10-2002
Trotse eigenaar van: Indy, Duitse dog 23-02-2003 Hoolie, +/- 11-2002 en Irish, bastaardje +/- 10-2002
-
estelle
Hier precies hetzelfde. Ghaya is al fel genoeg, nu kan ze nog gewoon mee het veld op met de hondjes van de dagopvang.
Hera is nog 10x feller als Ghaya en kan al niet met de dagopvang hondjes op het veld....
Hoe nog meer feller worden ze als ik ze laat helpen???
Dat Hera dus al nooit mee kan met de rest vind ik al erg genoeg....laat staan als ik er 2 binnen heb zitten.
Daarbij snij ik niet in een gezonde hond.
Hera is nog 10x feller als Ghaya en kan al niet met de dagopvang hondjes op het veld....
Dat Hera dus al nooit mee kan met de rest vind ik al erg genoeg....laat staan als ik er 2 binnen heb zitten.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Kaya gaat wel gecastreerd worden.......estelle schreef:Hier precies hetzelfde. Ghaya is al fel genoeg, nu kan ze nog gewoon mee het veld op met de hondjes van de dagopvang.
Na heel lang wikken en wegen, heb ik er nu toch toe besloten. Ik vind het vreselijk, maar het is geen doen meer met haar als ze loops moet worden en ook na de loopsheid is ze vreselijk.
Ze moet nu over zo'n week of drie loops worden en nu is ze alweer een ramp. Vanmiddag heeft ze werkelijk uit het niets twee bekende honden gegrepen! Honden waar ze normaal goed mee overweg kan. Zo ontzettend onbetrouwbaar en wisselvallig is ze alweer.
Na haar loopsheid is ze ook weer zo en daarbij ook nog schijnzwanger. Niet heel erg, maar ze is soms wekenlang 'depressief' (zit echt niet lekker in haar vel) en vorige keer verdedigde ze haar 'nest' tegenover de katten.
Iedere keer is ze zo'n 2,5 maand een totaal andere hond. Ik weet het anders ook niet meer
Een geluk is dat het meer herrie is dan echt bijten, beide honden hadden niets, maar toch kan dit zo niet.
-
Debora
- Zeer actief
- Contacteer:
-
estelle
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Caroline, ik had in jouw plaats hetzelfde besloten. Ik ben vreselijk benieuwd hoe het uitpakt met haar karakter, maar als een hond zoveel last heeft van hormoonschommelingen is dat erg naar.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
-
miekmiek
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, zal ik doenmiekmiek schreef:Ook ik had hetzelfde gedaan in jou geval Caroline.
Zou het wel fijn vinden als je ons op de hoogte houdt van het hoe en wat rond de sterelisatie! Qua ingreep maar ook qua gedragsveranderingen enzo. Zijn genoeg mensen in geinteresseerd volgens mij. Ik wel in ieder geval.
Het wordt zo begin oktober. Ze wordt nu eerst nog in juli loops en dan wacht ik 3 maanden zodat alles hormonaal weer normaal is.
Ik heb iemand gesproken die ook zo'n pittige Rottweilerteef had en die is er toch blij mee dat ze het gedaan heeft: de hond is pittig gebleven, maar ze zegt 'nu weet ik waar ik aan toe ben, daarvoor was het altijd wisselvallig'.
Nu verschilt het natuurlijk per hond en ik kan alleen maar hopen en duimen dat Kaya dan zo blijft zoals ze nu is als ze niet loops moet worden of net geweest is. Daar teken ik voor, want dan is ze gewoon heel goed te doen qua karakter en gewoon betrouwbaar (ik weet dan exact wat ze wel en niet pikt en wanneer ze uit kan vallen zodat ik daar op tijd op in kan spelen).
-
Jose
- Zeer actief
-
miekmiek
-
Jose
- Zeer actief
miekmiek schreef:Beetje te kort naar mijn mening. Ik ga mijn hond toch niet gedurende een maand in een bench houden.Jose schreef:kort maar krachtig
uit mekaar houden
loopse teef tijdelijk in een bench
Je kan ze ook in twee kamers scheide
als je de teef genoeg beweging geeft of reu is het zeer makkelijk
je zal toch wat moeten
gelukkig zit de reu van ons in de kennel buiten
maar Eline heeft geen tuin
en ik weet niet of zij meerdere kamers heeft

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
hoeft ook niet je kunt het ook om en om doenmiekmiek schreef:Beetje te kort naar mijn mening. Ik ga mijn hond toch niet gedurende een maand in een bench houden.Jose schreef:kort maar krachtig
uit mekaar houden
loopse teef tijdelijk in een bench
en ze is maar een tijdje dekrijp geen maand lang.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Jose
- Zeer actief
preciesmalinois schreef:hoeft ook niet je kunt het ook om en om doenmiekmiek schreef:Beetje te kort naar mijn mening. Ik ga mijn hond toch niet gedurende een maand in een bench houden.Jose schreef:kort maar krachtig
uit mekaar houden
loopse teef tijdelijk in een bench![]()

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
precies, hier zitten ze ook om en om in de bench, of als het kan en het weer is er naar, de een in de tuin en de ander in huis...malinois schreef:hoeft ook niet je kunt het ook om en om doenmiekmiek schreef:Beetje te kort naar mijn mening. Ik ga mijn hond toch niet gedurende een maand in een bench houden.Jose schreef:kort maar krachtig
uit mekaar houden
loopse teef tijdelijk in een bench![]()