Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Teken
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Teken
Mijn honden dragen een scalibor tekenband, echter de 2 jongste honden bijten hem van elkaar stuk tijdens spel. En daar vind ik ze toch echt iets te duur voor. Heeft iemand ervaring met druppels die ook tegen de dodelijke teek werkzaam is. Geen frontline, daar zijn de teken immuun voor.
Cindy
Cindy
-
- Actief
- Contacteer:
He bah, wat zeg je nu? "De jongste 2 bijten ze van elkaar stuk"? Snel afdoen die banden, want zo bevordelijk voor de gezondheid zijn ze niet. Puur gif.
Maar nee, sorry. Ik heb geen druppels voor je. Ik spuit de honden in met een oplossing van teatree voor we gaan wandelen. Maar dat is ook niet afdoende. Ik ben bang dat er weinig echt afdoende is, en dan kies ik er dus voor om het minste gif te gebruiken...
Maar nee, sorry. Ik heb geen druppels voor je. Ik spuit de honden in met een oplossing van teatree voor we gaan wandelen. Maar dat is ook niet afdoende. Ik ben bang dat er weinig echt afdoende is, en dan kies ik er dus voor om het minste gif te gebruiken...
Ik woon vlak naast het 'tekenbos' en ik kan spuiten wat ik wil, het helpt allemaal niks. Die Scaliborband wil ik niet eens uitproberen, vind het ook teveel gif voor mijn honden. Het enige wat helpt is ze goed uitborstelen na iedere wandeling en op tekenjacht gaan. Ik word er wel gestoord van op het moment. 

-
- Vaste gebruiker
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ja toch Frontline, hier is dat het beste tegen teken zo goed als geen teken in ieder geval.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Vaste gebruiker
Ik heb voor Pino 'Exil Spot On' liggen, is tegen vlooien, teken en luizen. Vandaag breng ik het voor het eerst bij hem aan. Ik heb er goede verhalen over gehoord maar kan je nog niet vertellen of de verhalen ook kloppen.
Ben bij Pino trouwens nog maar 2 teken tegengekomen ... die wandelden nog los over z'n kop heen ... maar nog geen vastgezogen teken.
Ben bij Pino trouwens nog maar 2 teken tegengekomen ... die wandelden nog los over z'n kop heen ... maar nog geen vastgezogen teken.
Groetjes Carly en een poot van Pino

- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
-
- Actief
- Contacteer:
- Janou
- Vaste gebruiker
- Niekie
- Zeer actief
Re: Teken
Om "duur" zou ik me persoonlijk niet zo druk maken, maar ik zou het gevaarlijk vinden voor mijn honden.Cindy de Wolf schreef:Mijn honden dragen een scalibor tekenband, echter de 2 jongste honden bijten hem van elkaar stuk tijdens spel. En daar vind ik ze toch echt iets te duur voor. Heeft iemand ervaring met druppels die ook tegen de dodelijke teek werkzaam is. Geen frontline, daar zijn de teken immuun voor.
Cindy
Gewoon elke dag goed controleren op teken en ze gelijk verwijderen.
Groetjes Anique
Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...

- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hoi Janou,Janou schreef:Wij geven frontline pipetjes. Werkt perfect.![]()
Nog nooit een vlo gezien en de teken bijten zich niet vast maar blijven op de vacht zitten. Dus dat is een kwestie van eraf halen en vernielen die dingen.
Hier precies zo!

Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Trina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander
Golden Retriever
Australien Kelpie - Aantal honden: 3
- Contacteer:
Het kan ook per hond verschillen.
Ik gebruik Frontline pipets en de honden krijgen elke dag knoflook door het eten.
Bij Oberon vinden we geen enkele teek, bij Puck elke dag wel een paar.
We hebben diezelfde ervaring met vlooien bij de katten.
de ene kat heeft nooit een vlo, terwijl de andere ineens vlooien heeft.
Maar wat de teken betreft, het is dit jaar heel erg.
Vorig weekend hebben we gekampeerd, wel naast een bos, maar de caravan stond gewoon op een grasveld.
De honden lagen gewoon op dat grasveld. Bij Puck konden we elke keer teken uit zijn vacht plukken, die dus uit het gras moesten komen.
Ik gebruik Frontline pipets en de honden krijgen elke dag knoflook door het eten.
Bij Oberon vinden we geen enkele teek, bij Puck elke dag wel een paar.
We hebben diezelfde ervaring met vlooien bij de katten.
de ene kat heeft nooit een vlo, terwijl de andere ineens vlooien heeft.
Maar wat de teken betreft, het is dit jaar heel erg.
Vorig weekend hebben we gekampeerd, wel naast een bos, maar de caravan stond gewoon op een grasveld.
De honden lagen gewoon op dat grasveld. Bij Puck konden we elke keer teken uit zijn vacht plukken, die dus uit het gras moesten komen.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
ik heb nog maar 1 teek gevonden het laatste half jaar
en ik loop toch elke dag 3 x in het bos...
(effe afkloppen dan maar...
)

(effe afkloppen dan maar...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Hoi,lupa schreef:kenny gebruikt helemaal niks en ook geen tekens.
zet je zoits niet aan het denken? of het echt nodig is/
Of jij woont in een gebied waar gewoon geen teken zitten?!
Groetjes, Karen
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Zou heel goed kunnen Karen. Want onze jongens hebben thuis b.v. nauwelijks tot geen teken. Maar mijn ouders zijn nu op vakantie en nu worden ze er achter elkaar afgeplukt, ondanks de Frontline.Scooby schreef:Hoi,lupa schreef:kenny gebruikt helemaal niks en ook geen tekens.

-
- Vaste gebruiker
-
- nieuw lid
waarom heb ik geen laast van en kennins van me wel? we wonen in het zelfde dorp, we gaan naar het zelfde bos, en we komen net uit belgie terug na een dag jagen en toch nogsteeds geen teken.Scooby schreef:Hoi,lupa schreef:kenny gebruikt helemaal niks en ook geen tekens.
ze vinden mijn honden niet lekker

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Contacteer:
Je pakt de teek met het tangetje zo dicht mogelijk tegen de huid van de hond vast, en dan maak je een draaiende(zacht trekkende) beweging tegen de klok in, en dan heb je em er als het goed is, helemaal uit.J.S. schreef:Iemand die mij kan zeggen hoe je een teek juist verwijdert? We hebben zo'n tangetje. Een draaiende beweging maken bij het verwijderen of gewoon omhoog trekken? Of...?
Bedankt!
-
- Vaste gebruiker
Het het dus zo gedaan, maar zonder draaiende beweging (iedereen zegt iets anderszoute-popcorn schreef:Je pakt de teek met het tangetje zo dicht mogelijk tegen de huid van de hond vast, en dan maak je een draaiende(zacht trekkende) beweging tegen de klok in, en dan heb je em er als het goed is, helemaal uit.J.S. schreef:Iemand die mij kan zeggen hoe je een teek juist verwijdert? We hebben zo'n tangetje. Een draaiende beweging maken bij het verwijderen of gewoon omhoog trekken? Of...?
Bedankt!

Laatst gewijzigd door J.S. op 27 jun 2005 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Contacteer:
Als het goed is, staat er op de tekentang ook een pijltje, welke richting je moet draaien. (Bij mij wel) dus dat draaien lijkt me wel noodzakelijk.
Tis vooral belangrijk dat de kop mee eruit komt, want ze groeien er gewoon een nieuw lijfje aan.
Dat bultje zou ik in de gaten houden. En het gedrag van je hond, word hij lusteloos, ziek en heeft hij koorts, dan naar de D.A.
Ook opletten of er geen rooie kring om de plek heen komt.
Tis vooral belangrijk dat de kop mee eruit komt, want ze groeien er gewoon een nieuw lijfje aan.
Dat bultje zou ik in de gaten houden. En het gedrag van je hond, word hij lusteloos, ziek en heeft hij koorts, dan naar de D.A.
Ook opletten of er geen rooie kring om de plek heen komt.
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Dat trucje leerde iemand mij inderdaad een tijdje terug. Werkt inderdaad prima, ook bij kleine teekjes en ook als je geen tekentang bij je hebt.lupa schreef:draien is belangrijk omdat de teek daardoor los laat, welke richting maak niks uit 9een teek kan geen klok lezen)
je kan ook met je vinger een teek verwijderen, je doet je vinger op de teek en je draaid hem duizelig, dus niet trekken maar op de tek en 'masseren"hij laat dan los

- Saartje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising
Ik denk dat het ook iets met de hond te maken heeft hoor, want hier barst het werkelijk van de teken, maar Leo heeft er nog niet één gehad.
Hij krijg ook geen frontline ofzo, geen teatree spul.
Alleen af en toe zelfgemaakte koekjes met wat knoflook, maar dat is maar zo weinig dat het daar niet aan kan liggen.
Hij krijg ook geen frontline ofzo, geen teatree spul.
Alleen af en toe zelfgemaakte koekjes met wat knoflook, maar dat is maar zo weinig dat het daar niet aan kan liggen.

je hoeft niet te grijpen! juist met worstvingertjes zou het zelfs beter moeten gaanMarion. schreef:Ik met mijn worstevingertjes kan kleine teekjes niet grijpen. Ik heb gewoon standaard een tekentang in mijn broekzakBranka schreef:Dat trucje leerde iemand mij inderdaad een tijdje terug. Werkt inderdaad prima, ook bij kleine teekjes en ook als je geen tekentang bij je hebt.
maar het gaat om dat je bv in het bos loopt of ergens anders en je hebt je teken tang niet bij je dan kan je altijd je vinger gebruiken