Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond en katten

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Hond en katten

Ongelezen bericht door pooh »

Ameno is opgegroeid bij onze katten. Dat gaat geweldig goed en ze zijn echt heel erg lief voorelkaar.

Maar als ik met Ameno ergens loop en ze ziet een kat dan gaat ze volledig door het lint. Als ze losloopt krijg ik haar ook niet meer bij me geroepen totdat de vreemde kat weg is :roll:

Ik vind dat erg onwenselijk gedrag en het rare is dat ze het met konijnen bijvoorbeeld niet doet. Ze kijkt ernaar, kijkt naar mij en loopt weer met me mee.

Iemand tips?
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Carmen »

Wij hebben dat hier ook, vier katten thuis en de honden gaan toch achter katten buiten aan. Het enige wat ik hier eraan kan doen is.....ik weet waar de katten ong. zitten/wonen als weer daar dan in de buurt komen ga ik ze vantevoren al afleiden. Dat werkt wel. Alleen als ik ze plotseling tegenkom gaan ze er toch achteraan. Alleen lopen ze hier gelukkig niet ver weg en als ik ze roep komen ze ook netjes terug. Dus ben benieuwd wat voor tips je nog krijgt.
Carmen
Trigger
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Trigger »

Ik heb er met Buck geen problemen mee. Soms wil hij ze wel eens opjagen, maar zodra ik hem terug roep is het dat over.
Misschien dat dat komt, omdat ik nogal voorzichtig ben met een van de katten. Ze zijn al wat ouder, maar de jongste van de twee heeft een hersenbloeding gehad en kan gewoon die wilde spelletjes van Buck niet aan.
Dat was al gebeurd voordat Buck hier is gekomen dus hij heeft van het begin af aan rekening met Rick moeten houden.
Liefs Monique en de beestenbende
MaHo
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door MaHo »

Ik heb mijn honden geleerd om bij het zien van een kat buiten naar mij te kijken om vervolgens een leuke beloning te krijgen.
Misschien is dat iets om ook jouw hond aan te leren?
In ieder geval succes ermee.

Marcel.
http://www.marcelshondenpagina.nl
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”