Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vraagje over piepen op de mouw

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Mechelfanaat
Actief

vraagje over piepen op de mouw

Ongelezen bericht door Mechelfanaat »

Hallo allemaal,
Ik heb even een vraagje wat beterft het pakwerk van mijn hondje.
Ik ben pas begonnen in het IPO met mijn hond,( 3 trainingen gehad nu)die nu inmiddels 4 jaar is.
Nu is het zo dat als mijn hond op de mouw bijt en gewonnen heeft
wil je er mee gaan schudden, maar met dat ze dat doet piept ze. :roll:
Maar bijt wel door en steld ook met volle kracht weer opnieuw.
We hebben haar bek bekeken op eventuele rotte of los zitten de tanden.
Dit blijkt niet het geval. Ook hebben we wat druk op haar hoofd en nekwerfels gezet om te kijken of ze hier op reageerd.
Ook dit was niet het geval.
:denken:
Mijn vraag is nu kan het zo zijn dat het komt omdat ze nog niet genoeg,
spier en kaak kracht heeft en de jonge honden mouw nog wat te zwaar voor haar is ?

Ze heeft namelijk nog nooit bijtwerk gedaan in al die 4 jaar.
En kauwt ook niet veel op botten e.d.
Trek spelletjes had ik tot nog toe ook zelden met haar gedaan,
en met zware stokken lopen heb ik haar altijd verboden.
Kortom ik denk zelf dat ze te weinig spier kracht heeft in haar nek en bek/ kaken.
Kan vermoeden van mij juist zijn?
En of kennen jullie honden die dit ook hebben.
En wat zou ik er aan kunnen doen :idea:
graag jullie reacties
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Dus niet piepen van opwinding maar echt van pijn???

Zou best kunnen dat hij gewoon nog wat spierkracht moet krijgen, klinkt mij tenminste best logisch. Zijn tandvlees bloedt niet ofzo? Niet dat het tandvlees wat ontstoken is?
Niet teveel laten schudden trouwens, kan de beet onrustig maken :wink: Tenminste....dat hebben ze mij gezegd, Marouck gaat namelijk ook schudden als ze mag winnen en de kans krijgt :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

Ik ken 1 hond die dat deed en die bleek een nekhernia te hebben.
Werd ontdekt omdat de eigenaren toch ongerust werden en foto's hebben laten maken.
Wat overigens niet betekent dat jouw hond dit ook heeft!!!
Vergis je trouwens niet in het toch stellen en bijten.
Als jou hond dit inderdaad uit pijn doet dan zal ze, indien ze genoeg drift heeft, gewoon haar ding vol overgave doen en de pijn opzij zetten.
Maar dit is moeilijk te beoordelen vanaf de zijlijn, wij zien en horen het natuurlijk niet.

Wat zeggen de mensen op je vereniging ervan (pakwerker, trainer, etc)?
En als je het niet vertrouwd, misschien toch ff door je DA laten checken voor de zekerheid.
Mechelfanaat
Actief

Inge schreef:Dus niet piepen van opwinding maar echt van pijn???

Zou best kunnen dat hij gewoon nog wat spierkracht moet krijgen, klinkt mij tenminste best logisch. Zijn tandvlees bloedt niet ofzo? Niet dat het tandvlees wat ontstoken is?
Niet teveel laten schudden trouwens, kan de beet onrustig maken :wink: Tenminste....dat hebben ze mij gezegd, Marouck gaat namelijk ook schudden als ze mag winnen en de kans krijgt :wink:
Ik weet dus niet of het piepen is van de pijn of opwinding.
En inderdaad ze mag ook niet te veel schudden met de mouw omdat,
ze al een onrustige beet heeft.

Wat zeggen de mensen op je vereniging ervan (pakwerker, trainer, etc)?
En als je het niet vertrouwd, misschien toch ff door je DA laten checken voor de zekerheid.

Op mijn vereniging dachten ze eerst aan een rotte kies of zo,
maar we hebben de bek goed bekeken en dat ziet er prima uit.
(Geen bloed te zien.)
Vervolgens hebben we de nekwerfels wat druk gegeven om te kijken of het misschien een vorm van wobbler is.
Ook daar reageerde ze niet op.
Nu is het voor hun ook nog de vraag of het wel een pijn piep is.

Normaal gesproken is het qwa pijntjes best een aansteller,
maar omdat ze steeds weer opnieuw steld kan het misschien toch haar werkdrift zijn.

Ik ga morgen toch maar even over leggen met mijn D.A,
Want ik wil mijn hondje niet kapot trainen.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Het kan idd van opwinding zijn maar hoe je het beschrijft klinkt het wat vreemd.

Overigens vind ik het wel snel gaan met je hondje als je pas 4 trainngen hebt gehad.
Hoe oud is je hond?
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Als je wil controleren of het 1 van de tanden of kiezen is waar ze last van heeft kan je met de achterkant van een lepel ofzo de tanden en kiezen 1 voor 1 aantikken, een ontsteking zie je niet altijd aan de buitenkant, ook kan er sprake zijn van een breuk in de wortel oid. Aangezien het een techniek is waarbij je vaak met je gezicht vlakbij de hond bent, wel voorzichtig zijn, een hond met pijn kan uitvallen.
weg gehaald zit een virus in
Mechelfanaat
Actief

estelle schreef:Het kan idd van opwinding zijn maar hoe je het beschrijft klinkt het wat vreemd.

Overigens vind ik het wel snel gaan met je hondje als je pas 4 trainngen hebt gehad.
Hoe oud is je hond?
Mijn hondje wordt eind deze maand 4 jaar.
Hoe bedoel je dat je het snel vind gaan? :denken:
Mechelfanaat
Actief

Hier al vast een mail antwoord van mijn dieren arts,
Ik dacht zal hem hier ook maar even plaatsen misscien heeft een ander, er ook nog wat aan. :wink:

De jonge honden mouw is vaak erg zacht. Honden blijven daar makkelijk met hun hoektand(en) in in vastzitten zeker als ze flink fanatiek bijten of ermee schudden. Het piepen is waarschijnlijk gewoon frustratie of pijn als haar tand even vast zit. Ik zal dinsdag wel even kijken maar als er echt een probleem was met haar tanden of haar nek zou ze absoluut ook lossen tijdens het bijtwerk.

pfff gelukkig klinkt het atwoord tot nu toe goed
Vanavond krijg ik dus meer zekerheid.
Mechelfanaat
Actief

Mechelfanaat schreef:Hier al vast een mail antwoord van mijn dieren arts,
Ik dacht zal hem hier ook maar even plaatsen misscien heeft een ander, er ook nog wat aan. :wink:

De jonge honden mouw is vaak erg zacht. Honden blijven daar makkelijk met hun hoektand(en) in in vastzitten zeker als ze flink fanatiek bijten of ermee schudden. Het piepen is waarschijnlijk gewoon frustratie of pijn als haar tand even vast zit. Ik zal dinsdag wel even kijken maar als er echt een probleem was met haar tanden of haar nek zou ze absoluut ook lossen tijdens het bijtwerk.

pfff gelukkig klinkt het atwoord tot nu toe goed
Vanavond krijg ik dus meer zekerheid.
Hoera de D.A heeft niks kunnen vinden dus is het de
opwinding :mrgreen: En kunnen we gewoon doorgaan met de training :ok:
estelle

Mechelfanaat schreef:
estelle schreef:Het kan idd van opwinding zijn maar hoe je het beschrijft klinkt het wat vreemd.

Hoe oud is je hond?
Mijn hondje wordt eind deze maand 4 jaar.
Hoe bedoel je dat je het snel vind gaan? :denken:
Nou een hond die net een paar trainingen meedraait om die al geljk te laten stellen e.d.

Meestal wordt alles zorgvuldig opgebouwd. En ben je heel wat trainingen verder eer je eens gaat stellen of vluchtjes gaat doen e.d.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik denk niet dat er al volop gesteld wordt Estelle, denk eerder dat Mechelfanaat het inbijten stellen noemt :wink:
In haar verslagje over de eerste training in het andere topic schrijft ze namelijk het volgende:
Eerst even spelen met een jute zak.
Cayra had de jonge honden mouw ook al gezien en wilde die veel liever dan de jute zak lied dees meteen los een beet vol in de mouw
Wel is ze wat onrustig, maar zeker niet bang.
Na dat ze een aantal keren goed inbeet mocht ze de buit ( pakwerkers mouw) meenemen naar de auto.

Ik denk dus dat alles gewoon rustig opgebouwd wordt maar dat de woordkeuze van Mechelfanaat misleidend is. Hoop ik :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Mechelfanaat
Actief

Inge schreef:Ik denk niet dat er al volop gesteld wordt Estelle, denk eerder dat Mechelfanaat het inbijten stellen noemt :wink:
In haar verslagje over de eerste training in het andere topic schrijft ze namelijk het volgende:
Eerst even spelen met een jute zak.
Cayra had de jonge honden mouw ook al gezien en wilde die veel liever dan de jute zak lied dees meteen los een beet vol in de mouw
Wel is ze wat onrustig, maar zeker niet bang.
Na dat ze een aantal keren goed inbeet mocht ze de buit ( pakwerkers mouw) meenemen naar de auto.

Ik denk dus dat alles gewoon rustig opgebouwd wordt maar dat de woordkeuze van Mechelfanaat misleidend is. Hoop ik :wink:
Yep jij hebt erg goed opgelet :mrgreen: en het bij het juiste eind :ok:
Mijn woordspeling zal inderdaad niet helemaal correct zijn.
Ik ken al die termen in het IPO nog niet zo goed :smile:
Maar dat komt vast nog wel in orde. :wink:
estelle

ohhh okay je hond wordt dus gewoon wat geplaagd op het moment haha.

Dan begrijpen we mekaar weer! :wink:
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”