Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tosa x Pitje

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Zoie schreef:
massam schreef: zelfs iemand die redelijk verstand van honden heeft zou ik never nooit niet vertrouwen met een gamebred pit. mezelf ook niet. er zijn er niet veel die die honden snappen..
Niet met andere honden nee, maar ik heb tot nu toe begrepen dat dat niets zegt over de betrouwbaarheid van de hond naar mensen. Of is een gamebred pit uberhaupt een gevaarlijke hond ?
nee, dat denk ik niet, maar ze zijn wel belachelijk slim.. je moet zelf nog veel slimmer zijn om zo'n hond aan te kunnen. hij zal blijven proberen slimmer te zijn dan jou.

en zoals gezegd wordt over de tosa.. slechte combi.

zelfs vind ik van pit/staf gekruist met een werklijnherder..

niks over hetders, maar die bijten gewoon eerder naar mensen..

heb je dan een maffe mechel met een staf of pit, krijg je dus een loeisterke hond die ook snel naar mensen hapt..

het gaat niet zozeer over de pit of tosa of herder of weet ik veel, maar over de combinatie van raskenmerken die SAMEN erg gevaalijk kunnen zijn..
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

massam schreef:
Zoie schreef:
massam schreef: zelfs iemand die redelijk verstand van honden heeft zou ik never nooit niet vertrouwen met een gamebred pit. mezelf ook niet. er zijn er niet veel die die honden snappen..
Niet met andere honden nee, maar ik heb tot nu toe begrepen dat dat niets zegt over de betrouwbaarheid van de hond naar mensen. Of is een gamebred pit uberhaupt een gevaarlijke hond ?
nee, dat denk ik niet, maar ze zijn wel belachelijk slim.. je moet zelf nog veel slimmer zijn om zo'n hond aan te kunnen. hij zal blijven proberen slimmer te zijn dan jou.

en zoals gezegd wordt over de tosa.. slechte combi.

zelfs vind ik van pit/staf gekruist met een werklijnherder..

niks over hetders, maar die bijten gewoon eerder naar mensen..

heb je dan een maffe mechel met een staf of pit, krijg je dus een loeisterke hond die ook snel naar mensen hapt..

het gaat niet zozeer over de pit of tosa of herder of weet ik veel, maar over de combinatie van raskenmerken die SAMEN erg gevaalijk kunnen zijn..
En daarom ben ik ook erg tegen het creeëren van dit soort kruisingen, je weet niet goed wat er uit komt, en zo'n hond KAN potentieel erg gevaarlijk zijn. En dat geldt bepaald niet alleen voor kruisingen amstaff/pitbull met een ander ras, maar voor vele andere kruisingen.

En toch vind ik dat je een hond niet moet afspuiten omdat er een grote kans is dat hij een ongelukkige paring van eigenschappen kan hebben. Dat moet je dan eerst middels een gedragstest aantonen.

En zelfs dan kan je je afvragen of een dergelijke hond perse dood moet, maar goed, dan is er tenminste een concrete reden, en niet een redenering die kan kloppen, of niet.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

ik zal dat net als mol niet snel zeggen, maar bij deze kruising zeg ik ook spuitje, het risico is naar mijn mening onaanvaardbaar groot...

en natuurlijk hoeft er niks te gebeuren, maar als er wat gebeurt wat zeer waarschijnlijk is dan is het echt feest
Afbeelding
zepenko
Zeer actief

Ongelezen bericht door zepenko »

Het gaat hier alleen maar over (rasgebonden) vooroordelen. En dat is hetzelfde als dat alle labradors van zwemmen houden, alle herders gemakkelijk te trainen zijn en alle Jack Russels vasthoudend zijn. Dat is tenminste wat er in de boekjes staat. Maar volgens weet iedereen dat het niet zo zwart-wit in elkaar steekt. En als het dan gaat over een hond die nog niemand hier gezien heeft en waar nog niemand het gedrag van geanalyseerd heeft, wordt het beestje op basis van zijn raskenmerken zoals ze op papier staan al doodgewenst. Beetje kort door de bocht misschien?
Zoie
Zeer actief

massam schreef:ik zal dat net als mol niet snel zeggen, maar bij deze kruising zeg ik ook spuitje, het risico is naar mijn mening onaanvaardbaar groot...

en natuurlijk hoeft er niks te gebeuren, maar als er wat gebeurt wat zeer waarschijnlijk is dan is het echt feest
Als er met een mastino, amstaff, pitbull enz. iets fout gaat is het ook echt feest, en nog niet zolang gelden is er een kind in hoofddorp dood gebeten door een mechelse herder, enz. enz. enz. ...

Maar als we nu eens concreet kijken naar de honden die daadwerkelijk preventief afgespoten worden. Wat hebben ze gedaan ? Hoeveel bewijs is er dat ze levensgevaarlijjk zijn ?

Ontzettend veek gedoe over de zogenaamde pitjes in den Haag en Rotterdam, en de aso's die ze houden, maar wat is er concreet gebeurd ? Misschien heb ik iets gemist, maar ik heb er niiks over gehoord.
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

zepenko schreef:Het gaat hier alleen maar over (rasgebonden) vooroordelen. En dat is hetzelfde als dat alle labradors van zwemmen houden, alle herders gemakkelijk te trainen zijn en alle Jack Russels vasthoudend zijn. Dat is tenminste wat er in de boekjes staat. Maar volgens weet iedereen dat het niet zo zwart-wit in elkaar steekt. En als het dan gaat over een hond die nog niemand hier gezien heeft en waar nog niemand het gedrag van geanalyseerd heeft, wordt het beestje op basis van zijn raskenmerken zoals ze op papier staan al doodgewenst. Beetje kort door de bocht misschien?
nog 1 keer de vraag ooit van je leven in aan raking gekomen met een echt game bret pitt?

ooit de begin vase van de kruising pit mastino mee gemaakt?

mol :8):
zepenko
Zeer actief

Mol schreef:
zepenko schreef:Het gaat hier alleen maar over (rasgebonden) vooroordelen. En dat is hetzelfde als dat alle labradors van zwemmen houden, alle herders gemakkelijk te trainen zijn en alle Jack Russels vasthoudend zijn. Dat is tenminste wat er in de boekjes staat. Maar volgens weet iedereen dat het niet zo zwart-wit in elkaar steekt. En als het dan gaat over een hond die nog niemand hier gezien heeft en waar nog niemand het gedrag van geanalyseerd heeft, wordt het beestje op basis van zijn raskenmerken zoals ze op papier staan al doodgewenst. Beetje kort door de bocht misschien?
nog 1 keer de vraag ooit van je leven in aan raking gekomen met een echt game bret pitt?

Nee, maakt dat wat uit. Ik heb net als jij de betreffende hond niet gezien, dus we zijn beide even onwetend. Al ga je mij nu waarschijnlijk vertellen dat jij al bergen ervaring hebt met dat soort honden en dat je er daarom (denkt) meer van af te weten. Toch?
Zoie
Zeer actief

Mol schreef:

Ik heb geen idee wat voor soort honden dit waren, maar ik wil er graag over horen.
Afbeelding
Mol
Zeer actief

zepenko schreef:
Mol schreef:

Nee, maakt dat wat uit. Ik heb net als jij de betreffende hond niet gezien, dus we zijn beide even onwetend. Al ga je mij nu waarschijnlijk vertellen dat jij al bergen ervaring hebt met dat soort honden en dat je er daarom (denkt) meer van af te weten. Toch?
precies heb ,eer type pitjes gezien dan jij kan verzinnen van show type tot hondjes die in de pit hebben gestaan vn aligator tot country boys tot patrick lines.
en ja heb ook de begin vase mee gemaak van de kruising mastino pitjes ja en heb dus ook gezien wat er met dat soort honden gebeurde.
dus ja ik kan in weze dus wel zeggen wat er met deze kruising allemaal fout kan gaan en ja ik weet dus wel waar ik over praat en ja heb in middels al 20 jaar ervaring in dit soort type honden dus nu jij weer met je wijsneuzerige opmerking, je moet je bek niet zomaar een duw geven als je niet weet met wie je in discussie bent flapdrol.

Mol
Zeer actief

Zoie schreef:
Mol schreef:

Ik heb geen idee wat voor soort honden dit waren, maar ik wil er graag over horen.
wat voor honden dit waren ? honden met een kaakdruk van over de 1100 kg per vierkante centimeter en ook een heel kort lontje, en van uit de mastino uit wantrouwent tegen over vreemde dus erg heel erg happerig als ze rond de 2 jaar kwamen, en dit zie ik dus ook gebeuren van uit de Tossa deze heeft ook van nature een wantrouw tegen over vreemde en een gambret pit is een hond die het leuk vind om te vechten daar ook echt plezier in heeft. dit te samen in 1 hond is gewoon vragen om problemen, foute aan pak van de eigenaar en de hond keert zich zonder probleem tegen de baas.

zepenko
Zeer actief

mol schreef:dus ja ik kan in weze dus wel zeggen wat er met deze kruising allemaal fout kan gaan
Ah, dus het hoeft niet fout te gaan.
mol schreef:dit te samen in 1 hond is gewoon vragen om problemen, foute aan pak van de eigenaar en de hond keert zich zonder probleem tegen de baas.
En de baas is dus toch van invloed. Dus dan kan een goede eigenaar ook voor een goede begeleiding zorgen.

En als het over hondengedrag gaat, neem ik maar niet al te veel van je aan. Want iemand die nu nog steeds zijn honden aan een slip heeft lopen, is de laatste 20 jaar niet met hondengedrag bezig geweest. Dus die 20 jaar ervaring stelt ook niks voor.
Mol
Zeer actief

zepenko schreef:
mol schreef:dus ja ik kan in weze dus wel zeggen wat er met deze kruising allemaal fout kan gaan
mol schreef:dit te samen in 1 hond is gewoon vragen om problemen, foute aan pak van de eigenaar en de hond keert zich zonder probleem tegen de baas.
En de baas is dus toch van invloed. Dus dan kan een goede eigenaar ook voor een goede begeleiding zorgen.

En als het over hondengedrag gaat, neem ik maar niet al te veel van je aan. Want iemand die nu nog steeds zijn honden aan een slip heeft lopen, is de laatste 20 jaar niet met hondengedrag bezig geweest. Dus die 20 jaar ervaring stelt ook niks voor.
is dat zo nou? je weet dus daat werkelijk niet waar je over praat had al zo'n vaag vermoede maar die bevestig je nu dus dus in alle kleuren.
je weet helemaal niet of ik met slip werk, als je dat van een foto aflijd van een hond waar JIJ helemaal niks van af weet ben je in mijn ogen dus al helemaal niet instaat een discussie te voeren over honden waar je alleen maar over gelezen heb een mooit mee gewerkt.

cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

zepenko schreef: . Want iemand die nu nog steeds zijn honden aan een slip heeft lopen, is de laatste 20 jaar niet met hondengedrag bezig geweest. Dus die 20 jaar ervaring stelt ook niks voor.
:smile: :smile: Wat een ongelofelijk domme opmerking :smile:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
zepenko
Zeer actief

Mol schreef:
zepenko schreef:

is dat zo nou? je weet dus daat werkelijk niet waar je over praat had al zo'n vaag vermoede maar die bevestig je nu dus dus in alle kleuren.
je weet helemaal niet of ik met slip werk, als je dat van een foto aflijd van een hond waar JIJ helemaal niks van af weet ben je in mijn ogen dus al helemaal niet instaat een discussie te voeren over honden waar je alleen maar over gelezen heb een mooit mee gewerkt.

Kom toch joh, ga niet schijnheilig lopen spelen. Je hele website staat vol met foto's van honden aan de slip, zelfs waar je zelf naast staat. Dus je werkt er mee. En als je denkt dat er honden zijn waarvoor een slip nodig is, dan heb jij niets van hondengedrag begrepen. En daar hoef ik de hond dus niet voor gezien te hebben, want dat is altijd zo. Een slip is bij geen enkele hond nodig. Het is zelfs voor elke hond schadelijk. En als dit helemaal nieuw voor je klinkt, zo ik me maar eens gaan inschrijven op een fatsoenlijke puppycursus, want daar kunnen ze je dat al vertellen.
M@scha
Zeer actief

Zoie schreef:
massam schreef:ik zal dat net als mol niet snel zeggen, maar bij deze kruising zeg ik ook spuitje, het risico is naar mijn mening onaanvaardbaar groot...

Als er met een mastino, amstaff, pitbull enz. iets fout gaat is het ook echt feest, en nog niet zolang gelden is er een kind in hoofddorp dood gebeten door een mechelse herder, enz. enz. enz. ...

Maar als we nu eens concreet kijken naar de honden die daadwerkelijk preventief afgespoten worden. Wat hebben ze gedaan ? Hoeveel bewijs is er dat ze levensgevaarlijjk zijn ?

Ontzettend veek gedoe over de zogenaamde pitjes in den Haag en Rotterdam, en de aso's die ze houden, maar wat is er concreet gebeurd ? Misschien heb ik iets gemist, maar ik heb er niiks over gehoord.
dat is een wet, geen gevoelsonderwerp...

de wet heeft stamboomloze pitbullachtigen verboden, wapens zijn ook erboden, de wet ziet honden als eigendom/goederen.

net zoals dat het wapen in beslag genomen wordt en vernietigd gebeurt dit ook bij honden.

eens of niet eens, is de wet
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

zepenko schreef:
Mol schreef:
zepenko schreef:

Kom toch joh, ga niet schijnheilig lopen spelen. Je hele website staat vol met foto's van honden aan de slip, zelfs waar je zelf naast staat. Dus je werkt er mee. En als je denkt dat er honden zijn waarvoor een slip nodig is, dan heb jij niets van hondengedrag begrepen. En daar hoef ik de hond dus niet voor gezien te hebben, want dat is altijd zo. Een slip is bij geen enkele hond nodig. Het is zelfs voor elke hond schadelijk. En als dit helemaal nieuw voor je klinkt, zo ik me maar eens gaan inschrijven op een fatsoenlijke puppycursus, want daar kunnen ze je dat al vertellen.
idd hoor, mensen die met blokjes kaas en alleen belonend trainen werken weten veeeel meer van honden dan dierenbeul mol.

nou geloof me, als jij zo'n pit/tosa in handen krijgt en dus niet in wil laten slapen, dan kun je op je blote knietjes gaan bidden voor iemand als mol, want zelf red je het niet met je blokkie kaas en "nee, niet doen schatje" hoor!!

om je even voor te zijn: nee je hoeft zo'n hond niet te mishandelen, ik wil alleen aangeven dat je wel zo'n scheve vergelijking trekt en criteria maakt die nergens op slaan om mensen hondenkenner te noemen of niet..

geef mij maar 1 molletje dan 15 blokjes kaas bij een potentieel gevaarlijke hond!
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

O gut he ja laten we Mol met zijn honden naar puppycursus sturen :smile:
O wat een grap dit, wat een gedoe om slipkettingen op fotos bij honden waarvan jij niet eens weet of ze nog wel leven... of dat ze daar ook daadwerkelijk mee uitgelaten worden :idea:
Maar goed ik kan dit wel zeggen, hahaha mijn zeer brave teefje heeft ook een ketting om op de foto, oops geen verstand van hondengedrag :N:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Mol
Zeer actief

zepenko

Kom toch joh, ga niet schijnheilig lopen spelen. Je hele website staat vol met foto's van honden aan de slip, zelfs waar je zelf naast staat. Dus je werkt er mee. En als je denkt dat er honden zijn waarvoor een slip nodig is, dan heb jij niets van hondengedrag begrepen. En daar hoef ik de hond dus niet voor gezien te hebben, want dat is altijd zo. Een slip is bij geen enkele hond nodig. Het is zelfs voor elke hond schadelijk. En als dit helemaal nieuw voor je klinkt, zo ik me maar eens gaan inschrijven op een fatsoenlijke puppycursus, want daar kunnen ze je dat al vertellen
:smile: :smile: :smile: zeker nog nooit op een honden show geweest, zeker nog nooit bij de KNPV wezen kijken?
en een slip ketting schadelijk , ja voor mensen zoals jij ze gebruiken wel ja van die amateurs die denken dat ze weten wat ze aan het doen zijn, tis maar goed dat er inderdaad van die puppy cursussen zijn voor mensen zoals jij.
laten we het zo zeggen dat ik al mijn papiertjes in me zak heb en jij ze nog moet zien te halen.

zepenko
Zeer actief

Mol schreef:
zepenko

Kom toch joh, ga niet schijnheilig lopen spelen. Je hele website staat vol met foto's van honden aan de slip, zelfs waar je zelf naast staat. Dus je werkt er mee. En als je denkt dat er honden zijn waarvoor een slip nodig is, dan heb jij niets van hondengedrag begrepen. En daar hoef ik de hond dus niet voor gezien te hebben, want dat is altijd zo. Een slip is bij geen enkele hond nodig. Het is zelfs voor elke hond schadelijk. En als dit helemaal nieuw voor je klinkt, zo ik me maar eens gaan inschrijven op een fatsoenlijke puppycursus, want daar kunnen ze je dat al vertellen
:smile: :smile: :smile: zeker nog nooit op een honden show geweest, zeker nog nooit bij de KNPV wezen kijken?
en een slip ketting schadelijk , ja voor mensen zoals jij ze gebruiken wel ja van die amateurs die denken dat ze weten wat ze aan het doen zijn, tis maar goed dat er inderdaad van die puppy cursussen zijn voor mensen zoals jij.
laten we het zo zeggen dat ik al mijn papiertjes in me zak heb en jij ze nog moet zien te halen.

En welke papieren dan wel. KK1 en KK2 of HKB of EHBO bij honden. Of misschien nog een paar KNPV-certificaten. Want daar wordt ik niet warm of koud van. Dat heeft werkelijk niks met gedrag te maken.
Mol
Zeer actief

zepenko schreef:
Mol schreef:
zepenko

En welke papieren dan wel. KK1 en KK2 of HKB of EHBO bij honden. Of misschien nog een paar KNPV-certificaten. Want daar wordt ik niet warm of koud van. Dat heeft werkelijk niks met gedrag te maken.
laten we het zo zeggen dat jij mij gaat bellen als jij met zo'n hond loopt en er zelf niet meer uit komt.

M@scha
Zeer actief

cloris schreef:O gut he ja laten we Mol met zijn honden naar puppycursus sturen :smile:
O wat een grap dit, wat een gedoe om slipkettingen op fotos bij honden waarvan jij niet eens weet of ze nog wel leven... of dat ze daar ook daadwerkelijk mee uitgelaten worden :idea:
Maar goed ik kan dit wel zeggen, hahaha mijn zeer brave teefje heeft ook een ketting om op de foto, oops geen verstand van hondengedrag :N:
mag ik dan mee om te kijken :cheer:
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

massam schreef:
Zoie schreef:

de wet heeft stamboomloze pitbullachtigen verboden, wapens zijn ook erboden, de wet ziet honden als eigendom/goederen.

net zoals dat het wapen in beslag genomen wordt en vernietigd gebeurt dit ook bij honden.

Gelukkig is er geen wet die mij verbiedt zelf na te denken of ergens gevoelens over te hebben.
Afbeelding
zepenko
Zeer actief

Mol schreef:
laten we het zo zeggen dat jij mij gaat bellen als jij met zo'n hond loopt en er zelf niet meer uit komt.

Ten eerste heb ik genoeg kennis en ervaring in huis om de meeste dingen zelf op te lossen. En voor de dingen die ik zelf niet kan oplossen ga ik te rade bij mensen die weten waar ze over praten. Niet bij de eerste de beste gedrags-hobbyist, waar ik jouw tot nog toe toch echt onder schaar.
M@scha
Zeer actief

Zoie schreef:
massam schreef:
Zoie schreef:

Gelukkig is er geen wet die mij verbiedt zelf na te denken of ergens gevoelens over te hebben.
dat klopt, maar jij vraagt geen gevoelens, maar een reden waarom beesten afgemaakt worden, die geef ik je.

beetje jezelf tegen praten, maar ok..
Afbeelding
Mol
Zeer actief

zepenko schreef:
Mol schreef:

Ten eerste heb ik genoeg kennis en ervaring in huis om de meeste dingen zelf op te lossen. En voor de dingen die ik zelf niet kan oplossen ga ik te rade bij mensen die weten waar ze over praten. Niet bij de eerste de beste gedrags-hobbyist, waar ik jouw tot nog toe toch echt onder schaar.
dat moet je helemaal zelf weten hoor, dat is jou goed recht, zit ook zelf niet bepaalt te wachten op een geitenwollen sokken figuur die denkt omdat ze over bepaalde rassen gelezen heeft een kruising tussen die 2 de baas zou kunnen. vind het veel leuker om langs de zijlijn te staan kijken hoe jij een klaar word gestoomt door zo'n hond voor de lonypin

zepenko
Zeer actief

Mol schreef:
zepenko schreef:
Mol schreef:

dat moet je helemaal zelf weten hoor, dat is jou goed recht, zit ook zelf niet bepaalt te wachten op een geitenwollen sokken viguur die denkt omdat ze over bepaalde rassen gelezen heeft een kruising tussen die 2 de baas zou kunnen. zind het veel leuker om langs de zij lijn te staan kijken hoe jij een klaar word gestoomt door zo'n hond voor de lonypin

Heb geen geitenwollen sokken
Ben geen `ze'
En heb nergens gezegd dat ik zo'n kruising zou opvoeden.
Heb alleen gezegd dat het niet juist is om een oordeel over die kruising te vellen, zonder dat je het gedrag van die hond hebt gezien.
Mol
Zeer actief

zepenko schreef:
Mol schreef:
zepenko schreef:
Mol schreef:

dat moet je helemaal zelf weten hoor, dat is jou goed recht, zit ook zelf niet bepaalt te wachten op een geitenwollen sokken viguur die denkt omdat ze over bepaalde rassen gelezen heeft een kruising tussen die 2 de baas zou kunnen. zind het veel leuker om langs de zij lijn te staan kijken hoe jij een klaar word gestoomt door zo'n hond voor de lonypin

Heb geen geitenwollen sokken
Ben geen `ze'
En heb nergens gezegd dat ik zo'n kruising zou opvoeden.
Heb alleen gezegd dat het niet juist is om een oordeel over die kruising te vellen, zonder dat je het gedrag van die hond hebt gezien.
geen ZE? ohhw nou kan je na gaan welke indruk je wekt.
en ik zeg dat ik dat wel kan, dit omdat ik dus wel van dicht bij heb mee gemaat wat dit soort kruisingen voor karakter 9 van de 10 keer hebben ja je heb uit zondering op de regel tuurlijk, dat is over al zo in, maar dat neemt niet weg dat je gewoon willens en wetens een hond fokt waarvan 2 karakter eigenschappen totaal niet bij elkaar passen, en dan kan jij met je martin gaus honden boekjes weetjes aan komen maar daar red je het toch echt niet mee.
ga eerst maar eens je ervaringen op doen in de praktijk en kom dan over een jaar of 10 nog maar eens terug, wat verstand van honden, honden rassen, en karater eigen schappen plus het combineren van deze heb je niet.
en dan ook nog hier komen en sugereren dat honden gedrag niet tot dit alles hoort tja hoe kort zichtig kan je zijn.

zepenko
Zeer actief

Mol schreef:geen ZE? ohhw nou kan je na gaan welke indruk je wekt.
Of hoe kortzichtig jij bent.
Mol schreef: en ik zeg dat ik dat wel kan, dit omdat ik dus wel van dicht bij heb mee gemaat wat dit soort kruisingen voor karakter 9 van de 10 keer hebben
Dus zeg ik opnieuw. De eigenaar is wel van invloed op de ontwikkeling van het gedrag van de hond. Al geloof ik niet dat jij de aangewezen persoon bent voor zo'n kruising, maar goed.
Mol schreef:ja je heb uit zondering op de regel tuurlijk, dat is over al zo in, maar dat neemt niet weg dat je gewoon willens en wetens een hond fokt waarvan 2 karakter eigenschappen totaal niet bij elkaar passen, en dan kan jij met je martin gaus honden boekjes weetjes aan komen maar daar red je het toch echt niet mee.
Martin Gaus :smile: :smile: :smile:
Die heeft zelfs nog minder verstand van honden dan jij. Nee, sorry geen Martin Gaus boeken in mijn kast.
Mol schreef:ga eerst maar eens je ervaringen op doen in de praktijk en kom dan over een jaar of 10 nog maar eens terug, wat verstand van honden, honden rassen, en karater eigen schappen plus het combineren van deze heb je niet.
Ja, ik kan best zeggen dat ik dat wel heb, maar dan geloof je me niet.
Mol schreef:en dan ook nog hier komen en sugereren dat honden gedrag niet tot dit alles hoort tja hoe kort zichtig kan je zijn.

En die laatste zin begrijp ik niet, dus daar kan ik niks op zeggen.
Laatst gewijzigd door zepenko op 21 jun 2005 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Zoie
Zeer actief

massam schreef:[
dat klopt, maar jij vraagt geen gevoelens, maar een reden waarom beesten afgemaakt worden, die geef ik je.

Dit was mijn vraag:

Wat hebben ze gedaan ? Hoeveel bewijs is er dat ze levensgevaarlijjk zijn ?

En dat is dus iets anders. Hoe de wet luidt weet ik wel.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Zoie schreef:
massam schreef:[

Dit was mijn vraag:

Wat hebben ze gedaan ? Hoeveel bewijs is er dat ze levensgevaarlijjk zijn ?

En dat is dus iets anders. Hoe de wet luidt weet ik wel.
ik leg je dus uit dat die wet voor die vraag staat. jij weet net zo goed als ik dat dat in dit geval retorische vragen zijn.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”