Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
een reutje dat gedekt heeft, is dat onrustiger ?
Moderator: moderatorteam
-
lotelke
- Vaste gebruiker
een reutje dat gedekt heeft, is dat onrustiger ?
Hoi allemaal !!!
Ik heb eens een vraagje :
De overbuurvrouw heeft ook een malthezertje, een teefje. Ze had al dikwijls gezegd dat ze Pim een mooi hondje vond, mooie pels, ... en vanmorgen vertelde ze me dat ze met haar teefje wel eens wil kweken.
Ik stelde haar voor, als de twee hondjes het met elkaar zouden kunnen vinden, dat Pim wel de vader zou mogen zijn.
Nu vertelde ze me, dat als een reutje eenmaal gedekt heeft, hij dan veel onrustiger wordt en tegen de benen van de mensen begint op te rijen en zo. Nu, onze rosse kater is al dikwijls de kop van jut, wat de rijen betreft, maar die gaat er dan snel vandoor, tot Pim wat afgekoeld is.
Klopt die bewering ?
Alvast bedankt voor jullie advies!
Veel liefs,
Kathy
Ik heb eens een vraagje :
De overbuurvrouw heeft ook een malthezertje, een teefje. Ze had al dikwijls gezegd dat ze Pim een mooi hondje vond, mooie pels, ... en vanmorgen vertelde ze me dat ze met haar teefje wel eens wil kweken.
Ik stelde haar voor, als de twee hondjes het met elkaar zouden kunnen vinden, dat Pim wel de vader zou mogen zijn.
Nu vertelde ze me, dat als een reutje eenmaal gedekt heeft, hij dan veel onrustiger wordt en tegen de benen van de mensen begint op te rijen en zo. Nu, onze rosse kater is al dikwijls de kop van jut, wat de rijen betreft, maar die gaat er dan snel vandoor, tot Pim wat afgekoeld is.
Klopt die bewering ?
Alvast bedankt voor jullie advies!
Veel liefs,
Kathy
Baasje van PIM, malthezertje, Simba, Pino en Lala, een stelletje katten
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
- martine
- Zeer actief
- Contacteer:
nu klopt een beetje , is weer zo iets de ene wel de andere niet.
maar wat je je vooral moet afvragen is , passen de bloedlijnen
bij elkaar ?? kweken die je niet zo maar omdat de buurvrouw jouw hondje leuk vind.
Is niet gezegd dat het leuke pelsje van jou hond overgaat naar de pups
zo simpel is het allemaal niet.
Martine
maar wat je je vooral moet afvragen is , passen de bloedlijnen
bij elkaar ?? kweken die je niet zo maar omdat de buurvrouw jouw hondje leuk vind.
Is niet gezegd dat het leuke pelsje van jou hond overgaat naar de pups
zo simpel is het allemaal niet.
Martine
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
www.dogs-dream.com
-
pollunder
- Zeer actief
- ~Tine~
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
- Aantal honden: 2
-
Cendy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerboel
-
pollunder
- Zeer actief
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
mooie vacht vald nog maar te zien wat voor ras is pim wand soms krijg je vachten die mooi lijken maar gewoon zielig zijn voor de hond en ook super bewerkelijk zodat de hondjes al snel met vacht huid problemen te kampen krijgen en bij de DA terecht komen
of mensen die ze toch te bewerkelijk vinden ze naar het assiel doen
of de hondjes krijgen het zelfs benoud
of mensen die ze toch te bewerkelijk vinden ze naar het assiel doen
of de hondjes krijgen het zelfs benoud
-
miekmiek
Re: een reutje dat gedekt heeft, is dat onrustiger ?
Gewoon niet doen. Droom maar lekker verder over hoe prachtig leuk en lief het zou kunnen zijn, maar NIET doen! Er zijn zat honden die wel op een doordachte manier gefokt worden, en anders zijn er nog genoeg over die ook graag een kansje krijgen op een baas.
-
Jay1978
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik zou het niet doen hoor! Ik heb mijn maltheser moeten laten inslapen omdat ie gek werd in zijn kop nadat ie een keer gedekt had... Hij kon nooit meer los, reed tegen alles aan, ook op de kinderen en als je het niet toeliet werd ie boos en beet ie!
Alles zit onder de vlekken, want hij gaat overal op rijden, en het karakter veranderd totaal...
Alles zit onder de vlekken, want hij gaat overal op rijden, en het karakter veranderd totaal...
-
miekmiek
grinnik...jij bent helemaal erg!zoute-popcorn schreef:Ik zou het niet doen hoor! Ik heb mijn maltheser moeten laten inslapen omdat ie gek werd in zijn kop nadat ie een keer gedekt had... Hij kon nooit meer los, reed tegen alles aan, ook op de kinderen en als je het niet toeliet werd ie boos en beet ie!
-
Jay1978
- Zeer actief
- Contacteer:
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
- Moos
- Zeer actief
hihihi.zoute-popcorn schreef:Ik zou het niet doen hoor! Ik heb mijn maltheser moeten laten inslapen omdat ie gek werd in zijn kop nadat ie een keer gedekt had... Hij kon nooit meer los, reed tegen alles aan, ook op de kinderen en als je het niet toeliet werd ie boos en beet ie!
Precies!

- Rataplan
- Zeer actief
Zag pas iemand lopen met om elk been een maltheser reutje geklemd.Marie-Josée schreef:Ik zou het niet doen tenzij je de rest van zijn leven rond wil lopen met een Malthezer om je been geklemd.
Ik heb nog gevraagd hoe dat kwam aan die mevrouw. Huilend zei ze dat ze het ene reutje had laten dekken maar die andere werd jaloers dus die wilde ook vond ze zo zielig.............
Ze hebben ook een nieuwe keuken moeten nemen ze hadden een witte maar nu hebben ze een vanille kleur genomen tegen de vlekken.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
-
Jay1978
- Zeer actief
- Contacteer:
- twinkeltje
- moderator
:N: ja Malthezers is een moelijk ras om de fokken he
er moet beslist goed onderzocht worden welke gene de pa en ma hebben en dat moet matsen
anders zit je met dove en vaak blinde pups
dus bijde ouders hebben een stamboom nodig en dan nog de verdere onderzoeken
dat loopt hoog in de koste
en zie ze dan nog maar eens kwijt te raken hoogstens 100 euro per pup vang je zonder stamboom omdat ze hem anders wel ergens anders kopen dus je verliest er altijd aan
en waarom fokken elke jaar woorden in het bos bij braband en andere streken door broodfokkers malthezers gedumpt die in het assiel komen
fok er dus aub niet mee wand dan hebben hun minder kans op een huis
er moet beslist goed onderzocht worden welke gene de pa en ma hebben en dat moet matsen
anders zit je met dove en vaak blinde pups
dus bijde ouders hebben een stamboom nodig en dan nog de verdere onderzoeken
dat loopt hoog in de koste
en zie ze dan nog maar eens kwijt te raken hoogstens 100 euro per pup vang je zonder stamboom omdat ze hem anders wel ergens anders kopen dus je verliest er altijd aan
en waarom fokken elke jaar woorden in het bos bij braband en andere streken door broodfokkers malthezers gedumpt die in het assiel komen
fok er dus aub niet mee wand dan hebben hun minder kans op een huis
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
nee doe maar niet, hij word rete geil en zijn piemel groeit een paar cm... bah bah al die vlekken in je huis...
en pff wat een onzinnig geklets over een mooie pels, jaja de reden om hem ergens op te laten springen, geef het adres van bart smit maar aan de buuf... hele leuke hondjes, met hele mooie pelsjes
en pff wat een onzinnig geklets over een mooie pels, jaja de reden om hem ergens op te laten springen, geef het adres van bart smit maar aan de buuf... hele leuke hondjes, met hele mooie pelsjes
-
Rob
- geregistreerd lid
- twinkeltje
- moderator
neeeeeee dat komt nooit meer goed hoorRob schreef:Misschien een domme opmerking, maar zou dat soort gedrag niet ophouden of sterk verminderen wanneer je de hond castreert?
je gaat toch ook zelf geen gas instalaties of zo aan leggen als je er geen verstand van hebt
-
Sjiel
- Zeer actief
- Rataplan
- Zeer actief
Moet dat dan bij de hond of bij de buurvrouw?Sjiel schreef:Jaha heb je helemaal gelijk in, moet je laten castreren vooooor de dekkingRob schreef:Misschien een domme opmerking, maar zou dat soort gedrag niet ophouden of sterk verminderen wanneer je de hond castreert?
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
-
Sjiel
- Zeer actief
- Sophia
- Vaste gebruiker
Weet je wat ik alleen wel zo typisch vind.....dat de honden van vroeger (niet bepaald raszuiver voor de gewone mens) wel veel ouder werden.twinkeltje schreef:neeeeeee dat komt nooit meer goed hoorRob schreef:Misschien een domme opmerking, maar zou dat soort gedrag niet ophouden of sterk verminderen wanneer je de hond castreert?daarom zegt men ook laat het fokken aan fokkers over en ga niet zelf lopen klunzen
je gaat toch ook zelf geen gas instalaties of zo aan leggen als je er geen verstand van hebt
Dus ik weet niet helemaal wat ik er van denken moet. Die verrichte ook nog zwaar werk voor de kar en dat waren grote honden.
Vooral valt op dat de grote rassen tegenwoordig veel minder oud worden dan de kleine rassen. Dat klopt volgens mij niet echt met de wet van de natuur (leeftijd muis/olifant).
Kijk nou naar mijn Bordeaux, heeft overal last van zwak ziek en misselijk en ze hebben kans op HD en is pas 6 maanden én heeft een stamboom. Dat duurt nog wel etterlijke jaren voordat dat er allemaal is uitgefokt.
PS. Ze is wel heel lief hoor!
- Dibbes
- Zeer actief
-
jelle
- Zeer actief
Waar haal jij de informatie vandaan dat honden vroeger ouder werden?
Ik betwijfel ten zeerste of dat wel klopt.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
- Sophia
- Vaste gebruiker
Tja...ben bang dat je gelijk hebt.Dibbes schreef:Dat komt doordat mensen vroeger geen plaats hadden voor een zwakke of zieke hond die zijn brood niet kon verdienen. Die honden werden niet koste wat het kost in leven gehouden en er werd al helemaal niet mee gefokt.
Dat vind ik pas sneu...
Dat dekken gebeurde vroeger natuurlijk gewoon en dan zal die wel door haar keuring heen gekomen zijn.
- Sophia
- Vaste gebruiker
Er is onderzoek geweest dat het in strijd is met de wet van de natuur dat grotere honden tegenwoordig minder oud worden tegenoverstaand de kleinere hond.jelle schreef:Waar haal jij de informatie vandaan dat honden vroeger ouder werden?
Mijn ouders (en oma en opa) hebben veel honden gehad, op een boerderij die trokken de kar met zware melkbussen.
Die beestjes zijn behoorlijk oud geworden, zo ook een andere hond bij mijn oma, toen was ik 12 jaar ofzo (ben nu 24) die werd ook 18 jaar.
Een hele grote hond.
Die honden aten trouwens ook gewoon altijd met de pot mee.