Oke, het wordt me zo wat duidelijker. Nog een vraagje, zijn ze ook voor hun baas of eigen gezin onvoorspelbaar. Is zo'n hond ook niet te handhaven als huishond als je er b.v. nooit mee op straat zou komen ?Mol schreef:ze zijn onvoorspelbaar, 1 moment lief vrij en speels en dit slaat om als een blad aan een boom, het terug houdend tegen over vreemde van de mastino en het haperige van de Pit is dan ook voor vremde mensen opstraat of waar ook gewoon echt gevaarlijk de hond komt van uit een trug houden houding in eens in je bovenbeen of in je arm te hangen ze ontploffen gewoon. en dan de volhardingheid van de pit en het geen angst kennen van de pitt het winnen ten kosten van alles van de pitt, in combinatie met de eigenzinigheid hardheid en gewicht en groote van de mastino was dit gewoon een levens gevarlijke combinatie, ze zijn er nog steeds hoor inhet buiten land en ze worden ook gefokt als badog als ik het goed heb heten ze stanfields bandogs, maar het zijn geen lievertjes nog voor mens nog voor dier. het is gewoon een moord machien op 4 poten.Zoie schreef:Nou, in welke zin zijn ze niet te handhaven, wat vertonen ze voor concreet gedrag. Accepteren ze b.v. geen correctie, vallen ze hun baas aan, of een willekeurige voorbijganger, zijn ze onvoorspelbaar etc.Mol schreef:hoe bedoel je?Zoie schreef: Toch kan ik me er idd geen concrete voorstelling bij maken, wat moet ik er zo ongeveer bij voorstellen ?
mol
moo
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tosa x Pitje
Moderator: moderatorteam
- Zoie
- Zeer actief

- Mol
- Zeer actief
laten we het zo zeggen de Mastino heeft geen baas maar een eigenaar, hij doet zijn eigen ding gaat tot actie over als hij vind dat het nodig is en als het moet doet hij dat ook tegen zijn baas in gefokte gedrag eigenschap. dus wat denk je zelf hoe zo'n kruising tegen zijn eigenaar kan gaan reageren?Zoie schreef:Oke, het wordt me zo wat duidelijker. Nog een vraagje, zijn ze ook voor hun baas of eigen gezin onvoorspelbaar. Is zo'n hond ook niet te handhaven als huishond als je er b.v. nooit mee op straat zou komen ?Mol schreef:ze zijn onvoorspelbaar, 1 moment lief vrij en speels en dit slaat om als een blad aan een boom, het terug houdend tegen over vreemde van de mastino en het haperige van de Pit is dan ook voor vremde mensen opstraat of waar ook gewoon echt gevaarlijk de hond komt van uit een trug houden houding in eens in je bovenbeen of in je arm te hangen ze ontploffen gewoon. en dan de volhardingheid van de pit en het geen angst kennen van de pitt het winnen ten kosten van alles van de pitt, in combinatie met de eigenzinigheid hardheid en gewicht en groote van de mastino was dit gewoon een levens gevarlijke combinatie, ze zijn er nog steeds hoor inhet buiten land en ze worden ook gefokt als badog als ik het goed heb heten ze stanfields bandogs, maar het zijn geen lievertjes nog voor mens nog voor dier. het is gewoon een moord machien op 4 poten.Zoie schreef:Nou, in welke zin zijn ze niet te handhaven, wat vertonen ze voor concreet gedrag. Accepteren ze b.v. geen correctie, vallen ze hun baas aan, of een willekeurige voorbijganger, zijn ze onvoorspelbaar etc.Mol schreef: hoe bedoel je?
mol
moo
mol

- RachelleAmericanBulldog
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Heyy hallo ik reageer niet vaak op het forum maar lees wel veel mee,..nu wil ik toch ook even reageren...ben het eens met Mol en Tineke 
ik heb zelf een ambull reu..en het eerste anderhalf jaar was het een pupje kon met alles en iedereen opschieten nooit problemen mee gehad,..zelfs mensen op de hondenclub zeiden van nou is ie toch volwassen hij heeft wel een heel goed karakter he...ik zei dan nou hij moet nog beginnen..dan werd er gelachen..en ik kan nu vertellen dat shaggy met 3 jaar pas volwassen en stabiel karakter had..hij kan met sommige reuen daar gaat het "altijd" goed mee zelfs in wildere spellen...met teven gaat het altijd goed met mensen en kids gaat het ook goed..Ik laat shaggy los lopen en hij luisterd prima maar zosnel een vreemde hond aankomt gaat hij vast..dan vertrouw ik hem niet...
Shaggy was als pup de Underdog..zijn broer en zus waren dominanter...dus zeker met mollossers kun je niet veel over het uiteindelijke karakter zeggen..behalve de rasbeschrijving en de ervaring van andere zoals b.v. de Mol

ik heb zelf een ambull reu..en het eerste anderhalf jaar was het een pupje kon met alles en iedereen opschieten nooit problemen mee gehad,..zelfs mensen op de hondenclub zeiden van nou is ie toch volwassen hij heeft wel een heel goed karakter he...ik zei dan nou hij moet nog beginnen..dan werd er gelachen..en ik kan nu vertellen dat shaggy met 3 jaar pas volwassen en stabiel karakter had..hij kan met sommige reuen daar gaat het "altijd" goed mee zelfs in wildere spellen...met teven gaat het altijd goed met mensen en kids gaat het ook goed..Ik laat shaggy los lopen en hij luisterd prima maar zosnel een vreemde hond aankomt gaat hij vast..dan vertrouw ik hem niet...
Shaggy was als pup de Underdog..zijn broer en zus waren dominanter...dus zeker met mollossers kun je niet veel over het uiteindelijke karakter zeggen..behalve de rasbeschrijving en de ervaring van andere zoals b.v. de Mol

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)
in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
- Mol
- Zeer actief
een aantal die ik ken zijn afgemaakt 2 tal zijn verbannen naar levens lang gevangenis straf kennel leven zonder er ooit nog een ppot uit te zetten, deze zullen in middels ook wel overleden zijn.johan1969 schreef:Wat is er eigenlijk met die Bandoggen gebeurd (mastino x pit) waarover je het hebt ?
Hier in Belgie zijn zulke kruisingen nog toegestaan, maar ik heb er nog geen gezien, en je leest er ook geen gruwelijke verhalen over in de krant.
mol

- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
- Zoie
- Zeer actief
ja, ik moet zeggen dat het idee van een hond die voor zijn baas, vooropgesteld dat het een goede baas is en de hond goed is opgevoed, onbetrouwbaar is tegen mijn gevoel in gaat. Maar zoals jij het beschrijft kan je het met dit soort kruisingen toch verwachten.Mol schreef:[ dus wat denk je zelf hoe zo'n kruising tegen zijn eigenaar kan gaan reageren?
mol

De twee waar ik aan refereerde waren door deze mevrouw op een gegeven moment niet meer te handhaven en heeft ze weggedaan en ik weet niet precies waarheen ze gegaan zijn.johan1969 schreef:Wat is er eigenlijk met die Bandoggen gebeurd (mastino x pit) waarover je het hebt ?
Hier in Belgie zijn zulke kruisingen nog toegestaan, maar ik heb er nog geen gezien, en je leest er ook geen gruwelijke verhalen over in de krant.
Ja dat ben ik helemaal met je eens moet wel zeggen dat ik na enkele mastino's zelf nooit het gevoel heb gehad van een van mijn honden dat ze onbetrouwbaar waren naar ''eigen ''toe.Zoie schreef:ja, ik moet zeggen dat het idee van een hond die voor zijn baas, vooropgesteld dat het een goede baas is en de hond goed is opgevoed, onbetrouwbaar is tegen mijn gevoel in gaat. Maar zoals jij het beschrijft kan je het met dit soort kruisingen toch verwachten.Mol schreef:[ dus wat denk je zelf hoe zo'n kruising tegen zijn eigenaar kan gaan reageren?
mol
De ene rotervaring die wij met een mastino hebben gehad was er een die geen enkele kans had gehad in het leven en gewoonweg een stumperd was die de pech had gehad om k@tbazen te treffen.
Ik weet wel van mastino's die niet meer te hanteren waren ook niet door eigen bazen maar in mijn persoonlijke belevingswereld met de honden die ik gehad heb waren dat altijd heerlijke stabiele honden met een goed karakter.
Na 24 jaar mastino's te hebben gehad kan ik zeggen dat er met mijn honden nog nooit een bijtincident is geweest en er natuurlijk oook heel veel staat of valt met de opvoeding maar het gevaar met dit soort kruisingen is natuurlijk dat je nooit weet wat er uit komt en welke raseigenschappen er in zullen zitten.
- zepenko
- Zeer actief
Een hond gaat niet spontaan ineens volledig door het lint. Daar is altijd een reden voor. Als je honden kunt `lezen', kun je zelfs zien wanneer het gaat gebeuren en waarom. (je gelooft het misschien niet, maar honden communiceren, echt waar). De enige uitzondering hierop is een hond waar medisch iets mis mee is, zoals een hersentumor o.i.d.Mol schreef:waarom kan je nou niet simpel weg begrijpen/ aan nemen dat dit hondje tot een jaar volkomen lief kan zijn , maar na die tijd voledig de mist in gaat door dat de 2 karater eigenschappen botsen, dat het hondje totaal door het lind kan gaan om iets wat helemaal niet belangrijk oogt en is.zepenko schreef:Ben ik ook weer volkomen met je eens. Alleen vind ik dat voor je iets wilt voorkomen, je wel moet weten wat je wilt voorkomen. Als met desbetreffende hond niks aan de hand is (qua agressief gedrag o.i.d.) valt er toch helemaal niks te voorkomen?Mol schreef:kan wel zijn maar vorkomen is beter dan genezen.zepenko schreef: En dat is dan weer discrimineren. Als je er een aantal (of een groot aantal voor mijn part) hebt gezien, die bepaald gedrag vertonen, doen ze het meteen maar allemaal. Net zoals alle labs graag zwemmen en alle herders makkelijk te trainen zijn. (he, heb ik dat niet al eens eerder geschreven? Deja vu?)
mol
mol
Een eigenaar die weet waar hij/zij over praat, kan zijn/haar hond lezen en daar op in spelen. En mocht blijken dat de kans te groot is dat het toch misgaat, kun je op dat moment toch ook nog ingrijpen. En nee, ik ga niet zitten wachten tot het misgaat, maar als je oplet, kun je dat zien aankomen. Het gebeurt echt nooit spontaan.
En nu krijg ik waarschijnlijk 1001 voorbeelden waarin het wel ineens zonder aanleiding misging. Het antwoord daarop is simpel. De hond is dan of niet goed genoeg gelezen en daardoor fout geïnterpreteerd, of er zat medisch iets mis.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
een hond gaat wel ineens plotseling door het lint.
een staf bijvoorbeeld die hoeft geen rotervaringen gehad te hebben met reuen om op 2 jarige leeftijd ineens elke reu dood te willen hebben...
daarbij kan een pit uitvallen zonder tekenen te laten zien. dus vrolijk kwispelen, uitdagen tot spelen en als de andere hond dan dichterbij komt... idd, doorgaan tot ie dood is...
stel je het volgende voor...
de tosa, terughoudend naar mensen en ook laat volwassen...
zoonlief heeft 2 jaar lang met vriendjesthuis kunnen spelen, niks aan de hand want de hond is nog niet volwassen..
dan ineens komt bij de kruising pit/tosa de terughoudendheid naar boven, maar het pitgedeelte van de hond doet vrolijk en blij tot het vriendje de hond komt aaien...
tosadeel is terughoudend en wil bijten, maar bij de pit is bijten ook echt bijten...
wil jij dit rampscenario op je geweten hebben?
en zo zijn er nog 500 te bedenken..
een pit kan alles beter wat een andere hond goed doet..
kennis van me (diego op dit forum) heeft ook zo'n grappemaker net als mijn reu (zij heeft een amerikaanse stafford) die loopt al spelend op een reu af en ineens grijpt hij. sam doet dat ook.
wil jij die eigenschap, maar dan verbeterd, hebben in een hond die al terughoudend naar mensen is?
ik niet hoor!
maar waarschijnlijk doe ik dit allemaal voor niks, want je wil gewoon niet begrijpen dat een hond als de echte pit en dan zeker een game bred pit niet te vergelijken is met welk ras dan ook.
een staf bijvoorbeeld die hoeft geen rotervaringen gehad te hebben met reuen om op 2 jarige leeftijd ineens elke reu dood te willen hebben...
daarbij kan een pit uitvallen zonder tekenen te laten zien. dus vrolijk kwispelen, uitdagen tot spelen en als de andere hond dan dichterbij komt... idd, doorgaan tot ie dood is...
stel je het volgende voor...
de tosa, terughoudend naar mensen en ook laat volwassen...
zoonlief heeft 2 jaar lang met vriendjesthuis kunnen spelen, niks aan de hand want de hond is nog niet volwassen..
dan ineens komt bij de kruising pit/tosa de terughoudendheid naar boven, maar het pitgedeelte van de hond doet vrolijk en blij tot het vriendje de hond komt aaien...
tosadeel is terughoudend en wil bijten, maar bij de pit is bijten ook echt bijten...
wil jij dit rampscenario op je geweten hebben?
en zo zijn er nog 500 te bedenken..
een pit kan alles beter wat een andere hond goed doet..
kennis van me (diego op dit forum) heeft ook zo'n grappemaker net als mijn reu (zij heeft een amerikaanse stafford) die loopt al spelend op een reu af en ineens grijpt hij. sam doet dat ook.
wil jij die eigenschap, maar dan verbeterd, hebben in een hond die al terughoudend naar mensen is?
ik niet hoor!
maar waarschijnlijk doe ik dit allemaal voor niks, want je wil gewoon niet begrijpen dat een hond als de echte pit en dan zeker een game bred pit niet te vergelijken is met welk ras dan ook.

- Joy C
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Bij deze kruising krijg je de kans niet om te lezen. Waarom zie je dat niet?
Op het moment dat jij merkt dat er iets gaat gebeuren, ben je simpelweg al te laat. Dit soort hond maakt dat niet overduidelijk hoor. Ze hebben niet voor niets een "explosief" karakter. Waarom denk je dat men voor dit type een dergelijke aanduiding gebruikt? Omdat niemand verstand van ze heeft? Dacht het niet hoor.
Op het moment dat jij merkt dat er iets gaat gebeuren, ben je simpelweg al te laat. Dit soort hond maakt dat niet overduidelijk hoor. Ze hebben niet voor niets een "explosief" karakter. Waarom denk je dat men voor dit type een dergelijke aanduiding gebruikt? Omdat niemand verstand van ze heeft? Dacht het niet hoor.
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012

- M@scha
- Zeer actief
normaal zou ik zeggen, vraag maar aan mol.. maar dat heeft hier volgens mij ook geen zin
maar idd joyc, zover ik weet kunnen pit ineens aanvallen en niet eerst 10 seconden signalen afgeven..
is ook niet zo handig als je vechthond bent en je geeft je tegenstander hintjes he
want dat is de originele taak van de pit en daar zitten zijn karakterwortels

maar idd joyc, zover ik weet kunnen pit ineens aanvallen en niet eerst 10 seconden signalen afgeven..
is ook niet zo handig als je vechthond bent en je geeft je tegenstander hintjes he

- Joy C
- Zeer actief
Dat bedoel ik inderdaad.massam schreef:normaal zou ik zeggen, vraag maar aan mol.. maar dat heeft hier volgens mij ook geen zin![]()
is ook niet zo handig als je vechthond bent en je geeft je tegenstander hintjes he![]()

Groetjes Joyce

- M@scha
- Zeer actief
toch wel eng dat in zo'n onzintopic mensen het ineens zovaak met elkaar eens zijn :N:Joy C schreef:Dat bedoel ik inderdaad.massam schreef:normaal zou ik zeggen, vraag maar aan mol.. maar dat heeft hier volgens mij ook geen zin![]()
is ook niet zo handig als je vechthond bent en je geeft je tegenstander hintjes he![]()

- Joy C
- Zeer actief
massam schreef:toch wel eng dat in zo'n onzintopic mensen het ineens zovaak met elkaar eens zijn :N:Joy C schreef:Dat bedoel ik inderdaad.massam schreef:normaal zou ik zeggen, vraag maar aan mol.. maar dat heeft hier volgens mij ook geen zin![]()

Groetjes Joyce

- zepenko
- Zeer actief
http://www.geocities.com/texxpit/fight.movmassam schreef:normaal zou ik zeggen, vraag maar aan mol.. maar dat heeft hier volgens mij ook geen zin![]()
Toch zi ik in dit filmpje van slechte kwaliteit borstelende honden, hoge staarten, een op zijn rug liggende hond en een blaffende hond, met korte mondhoeken met ontblootte tanden.
Maar dat valt natuurlijk allemaal niet onder hondencommunicatie.
- Joy C
- Zeer actief
Ja en?zepenko schreef:http://www.geocities.com/texxpit/fight.movmassam schreef:normaal zou ik zeggen, vraag maar aan mol.. maar dat heeft hier volgens mij ook geen zin![]()
Toch zi ik in dit filmpje van slechte kwaliteit borstelende honden, hoge staarten, een op zijn rug liggende hond en een blaffende hond, met korte mondhoeken met ontblootte tanden.
Dat corrigeer je dus niet meer. Je bent te laat. Dan krijg jij een knauw.
Groetjes Joyce

- zepenko
- Zeer actief
En dat doet'ie natuurlijk alleen tijdens het gevecht. Want voor het gevecht heeft dat geen zin toch?Joy C schreef:Ja en?zepenko schreef:http://www.geocities.com/texxpit/fight.movmassam schreef:normaal zou ik zeggen, vraag maar aan mol.. maar dat heeft hier volgens mij ook geen zin![]()
Tuurlijk doet'ie het ook voor het gevecht begint. En dat valt dus wel degelijk te lezen. Waarschijnlijk moet je wat sneller lezen dan bij een Cavalier King Charles Spaniel, maar zo'n hond communiceert ook gewoon.
- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik denk ook niet dat 200 jaar selectie op gameness het oerinstinct van de hond volledig kan veranderen.
Wolven leven al miljoenen jaren in roedels en hebben daardoor een sociaal gedrag ontwikkeld. Elke wolf die abnormaal gedrag vertoonde, kon niet overleven en zich niet voortplanten.
Dat draai je niet zomaar terug op 200 jaar.
Wolven leven al miljoenen jaren in roedels en hebben daardoor een sociaal gedrag ontwikkeld. Elke wolf die abnormaal gedrag vertoonde, kon niet overleven en zich niet voortplanten.
Dat draai je niet zomaar terug op 200 jaar.
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
- Mol
- Zeer actief
luister nou pikkelateur, heb je ooit een pitt zien vechten? zo ja dan had je deze opmerking nooooit gemaakt, ooit een pit door het lint zien gaan? nee want dan had je ook deze opmerking niet geplaatst.zepenko schreef:Een hond gaat niet spontaan ineens volledig door het lint. Daar is altijd een reden voor. Als je honden kunt `lezen', kun je zelfs zien wanneer het gaat gebeuren en waarom. (je gelooft het misschien niet, maar honden communiceren, echt waar). De enige uitzondering hierop is een hond waar medisch iets mis mee is, zoals een hersentumor o.i.d.Mol schreef:waarom kan je nou niet simpel weg begrijpen/ aan nemen dat dit hondje tot een jaar volkomen lief kan zijn , maar na die tijd voledig de mist in gaat door dat de 2 karater eigenschappen botsen, dat het hondje totaal door het lind kan gaan om iets wat helemaal niet belangrijk oogt en is.zepenko schreef:Ben ik ook weer volkomen met je eens. Alleen vind ik dat voor je iets wilt voorkomen, je wel moet weten wat je wilt voorkomen. Als met desbetreffende hond niks aan de hand is (qua agressief gedrag o.i.d.) valt er toch helemaal niks te voorkomen?Mol schreef: kan wel zijn maar vorkomen is beter dan genezen.
mol
mol
Een eigenaar die weet waar hij/zij over praat, kan zijn/haar hond lezen en daar op in spelen. En mocht blijken dat de kans te groot is dat het toch misgaat, kun je op dat moment toch ook nog ingrijpen. En nee, ik ga niet zitten wachten tot het misgaat, maar als je oplet, kun je dat zien aankomen. Het gebeurt echt nooit spontaan.
En nu krijg ik waarschijnlijk 1001 voorbeelden waarin het wel ineens zonder aanleiding misging. Het antwoord daarop is simpel. De hond is dan of niet goed genoeg gelezen en daardoor fout geïnterpreteerd, of er zat medisch iets mis.
ze kunnen zomaar knappen om niks, heb een tosa gekent reu die zijn eigen baas zijn arm vervraaide omdat hij hem tegen hield bij de voordeur en de tosa wilde blijkelijk gewoon door lopen hap uit het niets geen grom gen grouw geen verhoogde staart dragt geen haar die om hoog ging geen lip die trilde je weet echt niet over wat voor honden dat je praat he.
en dan kan je zegen dat is insidenteel, ja van de tosa meschien wel maar van de pittjes hier in NL niet hoor,begrijp me goed ik wil de Pitt niet in een kwaat dag licht zetten, maar wel het fout fokken met dit superieuren ras.
mol

Laatst gewijzigd door Mol op 22 jun 2005 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mol
- Zeer actief
jij heb echt geen verstand van dit ras he, jij heb echt nog nooit een echte pitt gezien he, tjonge jonge zeg, nog 1 keer en dan hou ik er mee op , de Pittbull kan en mag je nit vergelijken met wat voor ras dan ook, het geen wat een pit kan kan geen 1 hondenras evenaren, de pit is gefokt voor 1 doel vechten, dit ras heeft plezier in het vechten het is de eenigste honden soort die tijdens zijn beet zijn ogen openhoud om te zien waar hij bijt zodat hij de meeste schade toe kan richten.zepenko schreef:En dat doet'ie natuurlijk alleen tijdens het gevecht. Want voor het gevecht heeft dat geen zin toch?Joy C schreef:Ja en?zepenko schreef:http://www.geocities.com/texxpit/fight.movmassam schreef:normaal zou ik zeggen, vraag maar aan mol.. maar dat heeft hier volgens mij ook geen zin![]()
Tuurlijk doet'ie het ook voor het gevecht begint. En dat valt dus wel degelijk te lezen. Waarschijnlijk moet je wat sneller lezen dan bij een Cavalier King Charles Spaniel, maar zo'n hond communiceert ook gewoon.
maar goed jij weet het allemaal zo goed jij heb zoveel ervaring met dit ras, en alle mollosser achtige waar we het over hebben dat jij dat wel kan , nou knap hoor

mol

- *Linda*
- Zeer actief
Ahum mol.....ik vind dat je de pit nu wel erg zwart wit afschildert hoor. Als je dit zo leest ga je bijna nog denken dat het maar goed is dat ze verboden zijn
Ik heb 15 jaar een pit gehad en die verhalen dat ze zomaar ineens kunnen knappen heb ik er nooit in kunnen waarnemen. Wél de onverschrokkenheid, plezier in het vechten en andere karaktereigenschappen maar niet het "zomaar" knappen, wat het ras dus zo onbetrouwbaar zou maken waardoor het uiteindelijk verboden is geworden. Wil ik er ook nog bij zeggen dat deze hond een herplaatser was en onbetrouwbaar, het eerste jaar is erop of eronder geweest. Het is dus erop geworden en ze heeft nog nooit!! wat gedaan. Andere honden (teven) kon in haar jonge jaren niet maar toen ze milder werde toen ze ouder werd ging dat weer heel goed. Ze heeft wel eens gekleund maar nooit zo dat ik haar met een stemcommando niet weer bij mij kreeg. Het was een hele felle tante maar alles wat jij hier over de pit schrijft kon ik in haar niet terug vinden. Er zat een hoop "game" in deze hond, ze was hoog en rank en razendsnel. Ik ben een liefhebber van de pitbull en waren ze niet verboden had ik er nog een genomen maar het zwart witte hierboven vind ik te ver gaan. Ze zijn moedig, onverschrokken, fel maar ook ontzettend lief, betrouwbaar!!!! en wel degelijk te lezen.

- zepenko
- Zeer actief
Dat is nou het klassieke voorbeeld van een baas die denkt boven zijn hond te staan. Maar op het moment dat hij een dominante handeling bij de hond doet (voordringen bij de deur), wordt hij inderdaad meteen door de hond afgestraft. Maar dit heeft te maken met rangordeproblemen en niet met dreiggedrag naar andere honden of mensen. Je bent hier dus appels met peren aan het vergelijken.Mol schreef: luister nou pikkelateur, heb je ooit een pitt zien vechten? zo ja dan had je deze opmerking nooooit gemaakt, ooit een pit door het lint zien gaan? nee want dan had je ook deze opmerking niet geplaatst.
ze kunnen zomaar knappen om niks, heb een tosa gekent reu die zijn eigen baas zijn arm vervraaide omdat hij hem tegen hield bij de voordeur en de tosa wilde blijkelijk gewoon door lopen hap uit het niets geen grom gen grouw geen verhoogde staart dragt geen haar die om hoog ging geen lip die trilde je weet echt niet over wat voor honden dat je praat he.
en dan kan je zegen dat is insidenteel, ja van de tosa meschien wel maar van de pittjes hier in NL niet hoor,begrijp me goed ik wil de Pitt niet in een kwaat dag licht zetten, maar wel het fout fokken met dit superieuren ras.
mol
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Om nog even op het kruisen van bepaalde rassen terug te komen en dat die karakter-eigenschappen zalig kunnen botsen; Jaren geleden was ik bij een fokker van Dogos die ook eens een zijstap had gemaakt, daar liep een kruising Dogo/Mastino een reu, eng groot. Deze hond was niet echt wat je zegt een hond die aangaf wat hij ging doen, hij was onvoorspelbaar in zijn gedrag en heeft zijn eigenaar op een gegeven moment gegrepen. Deze reu heeft ook gedekt en wat later liep ik met een nog jonge Fangio op de dijk te wandelen, en daar zag ik dus een "zoon"van deze reu... hij was een chow-chow aan het verscheuren.. Mijn Fangio loopt op een gegeven moment langs deze kruising en HAP zei hij... en Fangio zijn hele voetje verdween in de muil, waarop hij gelukkig zich vastbeet in het oor en de hond uiteindelijk even losliet. Fangio zijn grote voetzool lag er op een stukje na compleet af.
De hond is uiteindelijk afgemaakt omdat deze onvoorspelbaar gedrag vertoonde, hij gaf gewoonweg niets aan.
Je krijgt in mijn ogen gewoonweg geen evenwichtige honden als je zomaar de karaktereigenschappen van dit soort rassen gaat mixen, je kan het slechtste uit beide krijgen.
Het gaat ook niet om rassen zwart te maken maar om mensen duidelijk te maken dat dit juist door het kruisen van dit soort rassen gebeurd en dat daardoor juist rassen op de schop komen.
Je combineert dingen die je niet zou moeten willen combineren.
De hond is uiteindelijk afgemaakt omdat deze onvoorspelbaar gedrag vertoonde, hij gaf gewoonweg niets aan.
Je krijgt in mijn ogen gewoonweg geen evenwichtige honden als je zomaar de karaktereigenschappen van dit soort rassen gaat mixen, je kan het slechtste uit beide krijgen.
Het gaat ook niet om rassen zwart te maken maar om mensen duidelijk te maken dat dit juist door het kruisen van dit soort rassen gebeurd en dat daardoor juist rassen op de schop komen.

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- zepenko
- Zeer actief
Helemaal mee eens. Sommige rassen kun je inderdaad beter niet willen kruisen. Maar waar het hier om gaat is dat men van een hond, die nog niemand heeft gezien meteen maar zegt dat er een spuit in moet. Alleen omdat het een kruising van twee rassen is. Dat vind ik te ver gaan. Kijk eerst eens naar de hond zijn gedrag voor je daar een oordeel over velt.cloris schreef:Om nog even op het kruisen van bepaalde rassen terug te komen en dat die karakter-eigenschappen zalig kunnen botsen; Jaren geleden was ik bij een fokker van Dogos die ook eens een zijstap had gemaakt, daar liep een kruising Dogo/Mastino een reu, eng groot. Deze hond was niet echt wat je zegt een hond die aangaf wat hij ging doen, hij was onvoorspelbaar in zijn gedrag en heeft zijn eigenaar op een gegeven moment gegrepen. Deze reu heeft ook gedekt en wat later liep ik met een nog jonge Fangio op de dijk te wandelen, en daar zag ik dus een "zoon"van deze reu... hij was een chow-chow aan het verscheuren.. Mijn Fangio loopt op een gegeven moment langs deze kruising en HAP zei hij... en Fangio zijn hele voetje verdween in de muil, waarop hij gelukkig zich vastbeet in het oor en de hond uiteindelijk even losliet. Fangio zijn grote voetzool lag er op een stukje na compleet af.
- Mol
- Zeer actief
daarom zeg ik ook ik wil ze niet zwart maken ik heb voor dat ik met me bullen begon altijd in de pitt gezeten, heb ze dus in alle vormen en maten gezien en meegemaakt om het zomaar te zeggen, dus ook hondjes die daadwerkelijk in de pitt stonden en hoog op dat nivo mee draaide, het is ook een ras wat als je het als huis hond hebt, fantasties is zolang je de drift in bepaalde dingen niet aan wakkerd, ze zijn ook ontzettend lief zeker weten er gaat bij mij dan net zo goed geen ras boven de pitt, maar honden die met game gefokt zijn zijn niet voor iedereen dat moet jij weten, tis moeilijk te handhaven door hun gameness die ze hebben , tuurlijk zijn er ook genoeg pittjes gefokt die puur op huishond kwaliteiten zijn gefokt ,maar er zjn er ook genoeg gefokt waar de mensen niet bij wisten wat ze deden.Sunnybunny schreef:Ahum mol.....ik vind dat je de pit nu wel erg zwart wit afschildert hoor. Als je dit zo leest ga je bijna nog denken dat het maar goed is dat ze verboden zijnIk heb 15 jaar een pit gehad en die verhalen dat ze zomaar ineens kunnen knappen heb ik er nooit in kunnen waarnemen. Wél de onverschrokkenheid, plezier in het vechten en andere karaktereigenschappen maar niet het "zomaar" knappen, wat het ras dus zo onbetrouwbaar zou maken waardoor het uiteindelijk verboden is geworden. Wil ik er ook nog bij zeggen dat deze hond een herplaatser was en onbetrouwbaar, het eerste jaar is erop of eronder geweest. Het is dus erop geworden en ze heeft nog nooit!! wat gedaan. Andere honden (teven) kon in haar jonge jaren niet maar toen ze milder werde toen ze ouder werd ging dat weer heel goed. Ze heeft wel eens gekleund maar nooit zo dat ik haar met een stemcommando niet weer bij mij kreeg. Het was een hele felle tante maar alles wat jij hier over de pit schrijft kon ik in haar niet terug vinden. Er zat een hoop "game" in deze hond, ze was hoog en rank en razendsnel. Ik ben een liefhebber van de pitbull en waren ze niet verboden had ik er nog een genomen maar het zwart witte hierboven vind ik te ver gaan. Ze zijn moedig, onverschrokken, fel maar ook ontzettend lief, betrouwbaar!!!! en wel degelijk te lezen.
ik ben pitt fan van het eerste uur,maar ik heb ze jammer genoeg ook zo gezien als ik beschreven heb, en ja ik heb ze misschien wat zwart af getekent , en alleen hier hun min punten op genoemt, maar dit zijn wel de punten die in een foute combinatie de over hand nemen kijk naar het geen wat cloris heeft geschreven 2 rassen die afzondelijk geen probleem zijn maar door en combinatie van die 2 tot een monster is geworden.
mol

- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Het is gewoon zo dat de meeste van dit soort kruisingen onvoorspelbaar gedrag vertoond, en het probleem is dat JUIST deze type honden vaak bij eigenaren terecht komen die NIET weten wat ze in huis halen, maar die alleen een monster van een hond (uiterlijk) willen, en juist dan wordt het gevaarlijk. Als mensen aan mij vragen wat ik van zo'n kruising vind zeg ik ook, niet aan beginnen, niet doen... je moet zo op je tenen lopen en dat lijkt in het begin nog best te doen, maar als ze volwassen worden gaan de problemen zich over het algemeen uiten en dat moet je al niet willen, ik ken ook zo'n kruising, die dan gelukkig wel in goede handen is maar neem van mij aan dat je die hond niet wilt tegen komen met een ander...zepenko schreef:Helemaal mee eens. Sommige rassen kun je inderdaad beter niet willen kruisen. Maar waar het hier om gaat is dat men van een hond, die nog niemand heeft gezien meteen maar zegt dat er een spuit in moet. Alleen omdat het een kruising van twee rassen is. Dat vind ik te ver gaan. Kijk eerst eens naar de hond zijn gedrag voor je daar een oordeel over velt.cloris schreef:Om nog even op het kruisen van bepaalde rassen terug te komen en dat die karakter-eigenschappen zalig kunnen botsen; Jaren geleden was ik bij een fokker van Dogos die ook eens een zijstap had gemaakt, daar liep een kruising Dogo/Mastino een reu, eng groot. Deze hond was niet echt wat je zegt een hond die aangaf wat hij ging doen, hij was onvoorspelbaar in zijn gedrag en heeft zijn eigenaar op een gegeven moment gegrepen. Deze reu heeft ook gedekt en wat later liep ik met een nog jonge Fangio op de dijk te wandelen, en daar zag ik dus een "zoon"van deze reu... hij was een chow-chow aan het verscheuren.. Mijn Fangio loopt op een gegeven moment langs deze kruising en HAP zei hij... en Fangio zijn hele voetje verdween in de muil, waarop hij gelukkig zich vastbeet in het oor en de hond uiteindelijk even losliet. Fangio zijn grote voetzool lag er op een stukje na compleet af.
Bij een zeer kundige eigenaar komen ze over het algemeen niet terecht en misschien 1 van een nest van?? en de rest bezorgt over het algemeen de hondenrassen die wij zo proberen te behouden een slechte naam.

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- zepenko
- Zeer actief
Cloris, ik ben het echt voor 100% met je eens. Maar dat betekent toch niet dat je elke hond van een bepaalde kruising maar meteen moet afspuiten. Je kunt toch op z'n minst de moeite nemen om eerst naar de hond te kijken en, als de situatie het toelaat, een goede eigenaar voor die hond te vinden?cloris schreef:Het is gewoon zo dat de meeste van dit soort kruisingen onvoorspelbaar gedrag vertoond, en het probleem is dat JUIST deze type honden vaak bij eigenaren terecht komen die NIET weten wat ze in huis halen, maar die alleen een monster van een hond (uiterlijk) willen, en juist dan wordt het gevaarlijk. Als mensen aan mij vragen wat ik van zo'n kruising vind zeg ik ook, niet aan beginnen, niet doen... je moet zo op je tenen lopen en dat lijkt in het begin nog best te doen, maar als ze volwassen worden gaan de problemen zich over het algemeen uiten en dat moet je al niet willen, ik ken ook zo'n kruising, die dan gelukkig wel in goede handen is maar neem van mij aan dat je die hond niet wilt tegen komen met een ander...zepenko schreef:Helemaal mee eens. Sommige rassen kun je inderdaad beter niet willen kruisen. Maar waar het hier om gaat is dat men van een hond, die nog niemand heeft gezien meteen maar zegt dat er een spuit in moet. Alleen omdat het een kruising van twee rassen is. Dat vind ik te ver gaan. Kijk eerst eens naar de hond zijn gedrag voor je daar een oordeel over velt.cloris schreef:Om nog even op het kruisen van bepaalde rassen terug te komen en dat die karakter-eigenschappen zalig kunnen botsen; Jaren geleden was ik bij een fokker van Dogos die ook eens een zijstap had gemaakt, daar liep een kruising Dogo/Mastino een reu, eng groot. Deze hond was niet echt wat je zegt een hond die aangaf wat hij ging doen, hij was onvoorspelbaar in zijn gedrag en heeft zijn eigenaar op een gegeven moment gegrepen. Deze reu heeft ook gedekt en wat later liep ik met een nog jonge Fangio op de dijk te wandelen, en daar zag ik dus een "zoon"van deze reu... hij was een chow-chow aan het verscheuren.. Mijn Fangio loopt op een gegeven moment langs deze kruising en HAP zei hij... en Fangio zijn hele voetje verdween in de muil, waarop hij gelukkig zich vastbeet in het oor en de hond uiteindelijk even losliet. Fangio zijn grote voetzool lag er op een stukje na compleet af.
Bij een zeer kundige eigenaar komen ze over het algemeen niet terecht en misschien 1 van een nest van?? en de rest bezorgt over het algemeen de hondenrassen die wij zo proberen te behouden een slechte naam.
- *Linda*
- Zeer actief
Ik móest gewoon even ook iets goeds neerzetten, ben tenslotte liefhebberMol schreef:daarom zeg ik ook ik wil ze niet zwart maken ik heb voor dat ik met me bullen begon altijd in de pitt gezeten, heb ze dus in alle vormen en maten gezien en meegemaakt om het zomaar te zeggen, dus ook hondjes die daadwerkelijk in de pitt stonden en hoog op dat nivo mee draaide, het is ook een ras wat als je het als huis hond hebt, fantasties is zolang je de drift in bepaalde dingen niet aan wakkerd, ze zijn ook ontzettend lief zeker weten er gaat bij mij dan net zo goed geen ras boven de pitt, maar honden die met game gefokt zijn zijn niet voor iedereen dat moet jij weten, tis moeilijk te handhaven door hun gameness die ze hebben , tuurlijk zijn er ook genoeg pittjes gefokt die puur op huishond kwaliteiten zijn gefokt ,maar er zjn er ook genoeg gefokt waar de mensen niet bij wisten wat ze deden.Sunnybunny schreef:Ahum mol.....ik vind dat je de pit nu wel erg zwart wit afschildert hoor. Als je dit zo leest ga je bijna nog denken dat het maar goed is dat ze verboden zijnIk heb 15 jaar een pit gehad en die verhalen dat ze zomaar ineens kunnen knappen heb ik er nooit in kunnen waarnemen. Wél de onverschrokkenheid, plezier in het vechten en andere karaktereigenschappen maar niet het "zomaar" knappen, wat het ras dus zo onbetrouwbaar zou maken waardoor het uiteindelijk verboden is geworden. Wil ik er ook nog bij zeggen dat deze hond een herplaatser was en onbetrouwbaar, het eerste jaar is erop of eronder geweest. Het is dus erop geworden en ze heeft nog nooit!! wat gedaan. Andere honden (teven) kon in haar jonge jaren niet maar toen ze milder werde toen ze ouder werd ging dat weer heel goed. Ze heeft wel eens gekleund maar nooit zo dat ik haar met een stemcommando niet weer bij mij kreeg. Het was een hele felle tante maar alles wat jij hier over de pit schrijft kon ik in haar niet terug vinden. Er zat een hoop "game" in deze hond, ze was hoog en rank en razendsnel. Ik ben een liefhebber van de pitbull en waren ze niet verboden had ik er nog een genomen maar het zwart witte hierboven vind ik te ver gaan. Ze zijn moedig, onverschrokken, fel maar ook ontzettend lief, betrouwbaar!!!! en wel degelijk te lezen.
ik ben pitt fan van het eerste uur,maar ik heb ze jammer genoeg ook zo gezien als ik beschreven heb, en ja ik heb ze misschien wat zwart af getekent , en alleen hier hun min punten op genoemt, maar dit zijn wel de punten die in een foute combinatie de over hand nemen kijk naar het geen wat cloris heeft geschreven 2 rassen die afzondelijk geen probleem zijn maar door en combinatie van die 2 tot een monster is geworden.
mol