Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Grasmaaier
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Grasmaaier
Bram blaft zelden, behalve als ik ga grasmaaien. Ik vroeg me af of ik er iets tegen kan doen. Zojuist het gras gemaaid (jaja erg laat, maar ik kan morgen overdag niks doen vanwege de hitte) en hij valt het ding bijna aan.
Ik heb hem er eerder al eens aan laten snuffelen als de maaier ligt, maar het blijft een vijand. Bij andere apparaten zoals een stofzuiger doet hij het niet.
Ik heb negeren geprobeerd, wegduwen en 'nee' zeggen. Helpt allemaal niet. Vandaag heb ik hem in een ander gedeelte van de tuin gezet achter het hek. Dat is zo'n 5 meter van het gras af. Hij was direct stil, bleef even kijken en droop af. Dat werkt prima dus. Maar misschien weten jullie iets zodat hij er wel bij kan blijven?
Het is geen groot probleem, want ik maai maar eens in de twee weken en heb maar een klein stukje gras. Maar toch vraag ik me af of ik iets kan ondernemen.
Ik heb hem er eerder al eens aan laten snuffelen als de maaier ligt, maar het blijft een vijand. Bij andere apparaten zoals een stofzuiger doet hij het niet.
Ik heb negeren geprobeerd, wegduwen en 'nee' zeggen. Helpt allemaal niet. Vandaag heb ik hem in een ander gedeelte van de tuin gezet achter het hek. Dat is zo'n 5 meter van het gras af. Hij was direct stil, bleef even kijken en droop af. Dat werkt prima dus. Maar misschien weten jullie iets zodat hij er wel bij kan blijven?
Het is geen groot probleem, want ik maai maar eens in de twee weken en heb maar een klein stukje gras. Maar toch vraag ik me af of ik iets kan ondernemen.

Linda, Izzie en Bram
- M@ri@nne
- Zeer actief
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
hahaha hoe herkenbaar. De grasmaaier is inderdaad de vijand.
Nou moet ik zeggen dat wij het ding zo weinig gebruiken dat Ameno ook niet echt de kans krijgt om er aan te wennen
Geeft toch niet, hondje lekker binnen even wachten totdat het gras gemaaid is en daarna lekker spelen om vers gemaaid gras.
sorry heb geen andere tips voor je
Nou moet ik zeggen dat wij het ding zo weinig gebruiken dat Ameno ook niet echt de kans krijgt om er aan te wennen
Geeft toch niet, hondje lekker binnen even wachten totdat het gras gemaaid is en daarna lekker spelen om vers gemaaid gras.
sorry heb geen andere tips voor je
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Toen ik nog gras had
kon ik ook niet maaien met de dames in de buurt, dat ding moest weg dus aanvalluhhhhhhhhh
Overigens heb ik hetzelfde probleem bij de bezem, vandaar dat ik maar heel weinig veeg
En ook de stofzuiger is na ruim 2,5 jaar nog steeds de vijand volgens Marouck. Ach...dan is de bench of het traphek wel handig, deurtje dicht en ik stofzuig wat sneller
Overigens heb ik hetzelfde probleem bij de bezem, vandaar dat ik maar heel weinig veeg
En ook de stofzuiger is na ruim 2,5 jaar nog steeds de vijand volgens Marouck. Ach...dan is de bench of het traphek wel handig, deurtje dicht en ik stofzuig wat sneller
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
- Zoek stok!
- Zeer actief
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
-
Marion.
Wij maaien er gewoon keurig omheen. Ook om de stapel hondenspeeltjes trouwens.M@ri@nne schreef:Ik zou het lekker laten zitten.
Je hond hoeft toch niet overal bij te zijn en tegen alles te kunnen?
Wij hebben een handmaaier, dat scheelt misschien. En de handmaaier speelt ook met hun, dat vinden ze ook leuk
-
Sjiel
- Zeer actief
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Zoek stok!
- Zeer actief
- starfleet
- Erelid
Re: Grasmaaier
Even met Bram gaan wandelen en je vriend laten maaien.Zoek stok! schreef: Het is geen groot probleem, want ik maai maar eens in de twee weken en heb maar een klein stukje gras. Maar toch vraag ik me af of ik iets kan ondernemen.
Zo los ik het in ieder geval op
Anne
- Sophia
- Vaste gebruiker
Je zou hem een plekje kunnen geven, zo van; dat is je plek dat is veilig (z'n dekentje ofzoiets) en hem daar met rust laten.Zoek stok! schreef:Ik hoef hem nooit ergens voor weg te zetten en dacht dat jullie misschien nog iets wisten dat hij er wel bij kan blijven. Dat is alles.yamie schreef:ik zie het probleem ook niet zo, weg zetten helpt dus... hij hoeft er niet bij...
Dat doe ik met donna ook met stofzuigen, ze gaat er een beetje gek omheen staan springen en ernaar happen. Dus dan zeg ik dat ze naar haar plaats moet gaan.
Daar blijft ze ook totdat de stofzuiger uitgaat.