Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Arme Dazzle...onweer...
Moderator: moderatorteam
-
Jay1978
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Arme Dazzle...onweer...
Nou, vanacht weinig geslapen...vanaf een uur of 2 tot 5 uur wakker geweest met Dazzle, hij was zo bang voor het onweer... ongelovelijk! Bleef maar rillen, hijen... Hij bleef strak tegen me aanliggen, en bij de grote klappen sprong hij het bed af, maar kwam snel weer terug...
Op een geven moment werd het eindelijk rustiger buiten.
Ik heb heel erg op em ingesproken, en dat hielp gelukkig wel iets, steeds als ik zei: Het is allemaal goed, rilde hij een paar minuutjes niet en legde hij zijn kop weer neer... Ik heb het duizende keren herhaald... zijn hartje ging zo tekeer...
Hoe reageren jullie op je angstige hond? Bevestig ik zijn angst niet teveel op deze manier?
Als ik helemaal niets zei en net deed alsof alles normaal was, kroop ie onder het bed. (Wat niet paste)
Ik heb heel erg op em ingesproken, en dat hielp gelukkig wel iets, steeds als ik zei: Het is allemaal goed, rilde hij een paar minuutjes niet en legde hij zijn kop weer neer... Ik heb het duizende keren herhaald... zijn hartje ging zo tekeer...
Hoe reageren jullie op je angstige hond? Bevestig ik zijn angst niet teveel op deze manier?
Als ik helemaal niets zei en net deed alsof alles normaal was, kroop ie onder het bed. (Wat niet paste)
- starfleet
- Erelid
Re: Arme Dazzle...onweer...
Met onweer zou ik helemaal niet reageren en echt gewoon met de normale bezigheden doorgaan. Laat hem maar lekker wegkruipen onder het bed als dat het veiligste plekje is.zoute-popcorn schreef: Hoe reageren jullie op je angstige hond? Bevestig ik zijn angst niet teveel op deze manier?
Denk ik hoor. Onze hond is een winterpup, dus die geeft niks om knallen. Ze kijkt even op of wij normaal doen en als wij niet geschrokken zijn gaat ze door met waar ze mee bezig was.
Anne
- Mama Sanneke
- Zeer actief
- starfleet
- Erelid
Er is niks om bang voor te zijn en een onweer kan wel uren duren. Als je gaat aanhalen en geruststellen en knuffelen bevestig je dat het allemaal heel eng is imo. Voor het moment kan het helpen, maar de volgende keer is het weer raak denk ik.Mama Sanneke schreef:Als ie komt om troost zou ik hem dat toch geven.
Bij baasje moet het veilig zijn.
Ik zou hem niet wegsturen, zeker niet, maar heel uitgebreid aandacht gaan geven met troostende woorden en geknuffel lijkt me niet goed.
Anne
- M@ri@nne
- Zeer actief
Precies.starfleet schreef:Er is niks om bang voor te zijn en een onweer kan wel uren duren. Als je gaat aanhalen en geruststellen en knuffelen bevestig je dat het allemaal heel eng is imo. Voor het moment kan het helpen, maar de volgende keer is het weer raak denk ik.Mama Sanneke schreef:Als ie komt om troost zou ik hem dat toch geven.
Ik zou hem niet wegsturen, zeker niet, maar heel uitgebreid aandacht gaan geven met troostende woorden en geknuffel lijkt me niet goed.
Anne
Daarmee geef jij alleen maar aan dat zijn angst zeer gegrond is.
Tosca kan ook niet tegen onweer, gaat ijsberen, piepen, blaffen hijgen en Laika uit dagen. Haar geven we meestal Bach Rescue. Maar we negeren haar gedrag verder.
Groetjes, Marianne.

-
Jay1978
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, zo denk ik nu dus ook, terwijl ik mijn hele leven heb geroepen: Een angstige hond moet je een beetje negeren, dan bevestig je zijn angst niet... Maar hij kruipt echt "in" me, en dan voelt het niet goed em te negeren.Mama Sanneke schreef:Als ie komt om troost zou ik hem dat toch geven.
Het is vreselijk je hond zo te zien, hij liet zelfs helemaal het wit van zijn ogen zien...
Het was deze keer ook wel erg hard en lang, het bleef lang hangen. Als het de volgende keer iets verder weg is, zal ik misschien toch anders reageren...ach ik weet het niet...
-
Jay1978
- Zeer actief
- Contacteer:
Hmzz... Toch voortaan maar doorzetten dan om niet teveel aandacht te geven. En dat Bach... waar haal je dat?M@ri@nne schreef:Precies.starfleet schreef:Er is niks om bang voor te zijn en een onweer kan wel uren duren. Als je gaat aanhalen en geruststellen en knuffelen bevestig je dat het allemaal heel eng is imo. Voor het moment kan het helpen, maar de volgende keer is het weer raak denk ik.Mama Sanneke schreef:Als ie komt om troost zou ik hem dat toch geven.
Anne
Tosca kan ook niet tegen onweer, gaat ijsberen, piepen, blaffen hijgen en Laika uit dagen. Haar geven we meestal Bach Rescue. Maar we negeren haar gedrag verder.
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Nou, ik bedoel niet uitgebreid hoor,starfleet schreef:Er is niks om bang voor te zijn en een onweer kan wel uren duren. Als je gaat aanhalen en geruststellen en knuffelen bevestig je dat het allemaal heel eng is imo. Voor het moment kan het helpen, maar de volgende keer is het weer raak denk ik.Mama Sanneke schreef:Als ie komt om troost zou ik hem dat toch geven.
Anne
enkel als ie bv. op je schoot komt liggen es een aai over zen bol en komt wel goed zeggen.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Negeren in bepaalde situaties, maar als je bv. zit en ie komt om een knuffel zou ik die wel geven.zoute-popcorn schreef:Ja, zo denk ik nu dus ook, terwijl ik mijn hele leven heb geroepen: Een angstige hond moet je een beetje negeren, dan bevestig je zijn angst niet... Maar hij kruipt echt "in" me, en dan voelt het niet goed em te negeren.Mama Sanneke schreef:Als ie komt om troost zou ik hem dat toch geven.
Het is vreselijk je hond zo te zien, hij liet zelfs helemaal het wit van zijn ogen zien...
Het was deze keer ook wel erg hard en lang, het bleef lang hangen. Als het de volgende keer iets verder weg is, zal ik misschien toch anders reageren...ach ik weet het niet...

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- M@ri@nne
- Zeer actief
Bij de Tuinen of zo'n soort van winkel. Hoe heten ze nou?zoute-popcorn schreef:Hmzz... Toch voortaan maar doorzetten dan om niet teveel aandacht te geven. En dat Bach... waar haal je dat?M@ri@nne schreef:Precies.starfleet schreef:Er is niks om bang voor te zijn en een onweer kan wel uren duren. Als je gaat aanhalen en geruststellen en knuffelen bevestig je dat het allemaal heel eng is imo. Voor het moment kan het helpen, maar de volgende keer is het weer raak denk ik.Mama Sanneke schreef:Als ie komt om troost zou ik hem dat toch geven.
Anne
Groetjes, Marianne.

- starfleet
- Erelid
Hij kruipt in je, dat is toch goed. Jij blijft gewoon lekker liggen en doen alsof je slaapt, of je pkat een boek en doet alsof je leest Dat is ook negeren en toch de nabijheid en het lichaamscontact geven.zoute-popcorn schreef:Ja, zo denk ik nu dus ook, terwijl ik mijn hele leven heb geroepen: Een angstige hond moet je een beetje negeren, dan bevestig je zijn angst niet... Maar hij kruipt echt "in" me, en dan voelt het niet goed em te negeren.Mama Sanneke schreef:Als ie komt om troost zou ik hem dat toch geven.
Anne
- M@ri@nne
- Zeer actief
Dan zou ik opstaan en wat anders gaan doen.Mama Sanneke schreef:Negeren in bepaalde situaties, maar als je bv. zit en ie komt om een knuffel zou ik die wel geven.zoute-popcorn schreef:Ja, zo denk ik nu dus ook, terwijl ik mijn hele leven heb geroepen: Een angstige hond moet je een beetje negeren, dan bevestig je zijn angst niet... Maar hij kruipt echt "in" me, en dan voelt het niet goed em te negeren.Mama Sanneke schreef:Als ie komt om troost zou ik hem dat toch geven.
Groetjes, Marianne.

-
Jay1978
- Zeer actief
- Contacteer:
- M@ri@nne
- Zeer actief
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Echt ?M@ri@nne schreef:Dan zou ik opstaan en wat anders gaan doen.Mama Sanneke schreef:Negeren in bepaalde situaties, maar als je bv. zit en ie komt om een knuffel zou ik die wel geven.zoute-popcorn schreef:Ja, zo denk ik nu dus ook, terwijl ik mijn hele leven heb geroepen: Een angstige hond moet je een beetje negeren, dan bevestig je zijn angst niet... Maar hij kruipt echt "in" me, en dan voelt het niet goed em te negeren.Mama Sanneke schreef:Als ie komt om troost zou ik hem dat toch geven.
Toen Luka zijn aanvallen kreeg kwam ie bij me op schoot gekropen,
is moeilijk om dan te negeren, of had ik dat wel moeten doen ?

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Zoie
- Zeer actief
het zou er vanaf hangen hoe bang hij is. Kijkt hij alleen maar naar me, dan ga ik gewoon verder met wat ik aan het doen ben. Lijkt hij enigszins angstig, dan zou ik iets afleidends met hem doen. Is hij echt panisch en komt hij bij me, dan stel ik hem gerust of laat hem schuilen, maar wel zo dat ik laat blijken dat ik er niks van heb.

- Sophia
- Vaste gebruiker
zoute-popcorn schreef:Nou, vanacht weinig geslapen...vanaf een uur of 2 tot 5 uur wakker geweest met Dazzle, hij was zo bang voor het onweer... ongelovelijk! Bleef maar rillen, hijen... Hij bleef strak tegen me aanliggen, en bij de grote klappen sprong hij het bed af, maar kwam snel weer terug...
Mijn hond slaapt niet op of naast m'n bed, dus ik weet echt niet of ze het eng vond...ik heb haar niet horen janken.
Ben ik nou een slechte baas?
-
Jay1978
- Zeer actief
- Contacteer:
Waarom zou je dan een slechte baas zijn? We doen het allemaal anders denk ik.Sophia schreef:zoute-popcorn schreef:Nou, vanacht weinig geslapen...vanaf een uur of 2 tot 5 uur wakker geweest met Dazzle, hij was zo bang voor het onweer... ongelovelijk! Bleef maar rillen, hijen... Hij bleef strak tegen me aanliggen, en bij de grote klappen sprong hij het bed af, maar kwam snel weer terug...
Mijn hond slaapt niet op of naast m'n bed, dus ik weet echt niet of ze het eng vond...ik heb haar niet horen janken.![]()
Misschien zou het voor Dazzle uiteindelijk ook beter zijn als ik em idd wel negeer, dat ik wel toelaat dat hij contact zoekt, maar niet anders als normaal, dus gewoon doorgaan met boek lezen enz.
Ik vind niet dat je gelijk een slechte baas bent als je honden een andere plek hebben om te slapen...
- Zoie
- Zeer actief
Ik weet of je hond bang is voor onweer. Als hij er bang voor is zou ik er persoonlijk voor kiezen hem niet alleen te laten, net als dat je b.v. een hond die bang voor vuurwerk is niet alleen laat op oudejaarsavond.Sophia schreef:
Mijn hond slaapt niet op of naast m'n bed, dus ik weet echt niet of ze het eng vond...ik heb haar niet horen janken.![]()
Schijnt trouwens vannacht hier ook ontzettend geonweerd te hebben, maar ik ben er dwars doorheen geslapen, dus ik weet niet hoe Spok gerageerd heeft.

- Angeniet
- Erelid
- Aantal honden: 1
Toen Izzy vanochtend onder mijn bed vandaan schoof, wist ik dat het geonweerd had... Zelf heb ik er niks van gemerkt, Izzy is er hartstikke bang voor en kruipt in het uiterste hoekje onder mijn bed. Ook als het overdag onweert, wil ze naar boven vluchten naar haar hoekje. In de woonkamer of bij mij op de bank wil de ze dan persé niet. Ik laat haar gaan en laat haar dan ook met rust. Ze komt weer tevoorschijn als het over is.
- Woody
- Actief
rescue spray van bach zou je kunnen proberen, ik weet dat het ontzettend goed werkte tegen vuurwerk ook, honden worden er niet suf van, en ze horen alle geluiden gewoon maar het maakt weinig indruk.
Als je onweer verwacht kan je dat preventief geven en zodra je de eerste klap hoort kan je wat bijgeven, ik vind t ideaal spul. Op stal gebruiken we het ook voor erg onrustige paarden.
Je kan het krijgen bij de drogist )niet allemaal) of bij een reformzaak
Als je onweer verwacht kan je dat preventief geven en zodra je de eerste klap hoort kan je wat bijgeven, ik vind t ideaal spul. Op stal gebruiken we het ook voor erg onrustige paarden.
Je kan het krijgen bij de drogist )niet allemaal) of bij een reformzaak
Sonja
-
Jay1978
- Zeer actief
- Contacteer:
Kijk, dat zou ook schelen ja, maar Dazzle kwam echt troost zoeken bij me, en ik denk dat ik daar teveel op heb gereageerd achteraf... Terwijl ik het eigenlijk dondersgoed weet en iedereen aanraad GEEN aandacht te geven bij angst, omdat het angstgevoel bevestigt..Angeniet schreef:Toen Izzy vanochtend onder mijn bed vandaan schoof, wist ik dat het geonweerd had... Zelf heb ik er niks van gemerkt, Izzy is er hartstikke bang voor en kruipt in het uiterste hoekje onder mijn bed. Ook als het overdag onweert, wil ze naar boven vluchten naar haar hoekje. In de woonkamer of bij mij op de bank wil de ze dan persé niet. Ik laat haar gaan en laat haar dan ook met rust. Ze komt weer tevoorschijn als het over is.
Ik ben met Dazzle sinds dat ik em heb erg ver gekomen met begeleiden, vertrouwen geven en zo veel opgelost, ik denk dat mijn ego even te groot werd, en ik dat bij onweer ook wel even kon oplossen...kheb me een beetje laten meeslepen. Het hielp op dat moment wel redelijk, maar ik ga samen met de Bach, proberen er de volgende keer iets minder overdreven (lees: 1000x zeggen dat het goed is en knuffen..) te reageren.