Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pup alleen laten met volwassen reu

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

tineke schreef:Alleen de ranghoogste teef krijgt een nest, maar dat is nu net ook de teef die van alles regelt bij de jacht.
Hoe kom je daarbij? Het feit dat een wolf alfa is wil niet zeggen dat ze ook overal leiding in neemt. Juist als alfa delegeer je de dingen waar je minder goed in bent.
Als je hond aan de lijn trekt neemt hij leiding, maar dat maakt hem nog geen alfa. Een alfateef zorgt bij mijn weten gewoon zelf voor haar pups..of denk je dat ze werkelijk iets in de brengen heeft bij de jacht met een uitgeput lijf na het dragen/baren en zogen van haar pups?
Daarbij negeer je een moederinstinkt..een moeder baart geen pups om ze vervolgens alleen te laten. Dat kan niet.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Eline* schreef:
tineke schreef:Alleen de ranghoogste teef krijgt een nest, maar dat is nu net ook de teef die van alles regelt bij de jacht.
Hoe kom je daarbij? Het feit dat een wolf alfa is wil niet zeggen dat ze ook overal leiding in neemt. Juist als alfa delegeer je de dingen waar je minder goed in bent.
Als je hond aan de lijn trekt neemt hij leiding, maar dat maakt hem nog geen alfa. Een alfateef zorgt bij mijn weten gewoon zelf voor haar pups..of denk je dat ze werkelijk iets in de brengen heeft bij de jacht met een uitgeput lijf na het dragen/baren en zogen van haar pups?
Daarbij negeer je een moederinstinkt..een moeder baart geen pups om ze vervolgens alleen te laten. Dat kan niet.
De moeder zorgt ook in allereerste instantie voor de pups maar de andere staan wel klaar om bij te springen en dat gebeurt ook daadwerkelijk als het nodig is.
Het wil inderdaad niet zeggen dat de alphateef altijd de jacht regelt maar als zij hier het beste in is zal zij de pups ook door een ander laten verzorgen indien nodig.
Bij mijn weten heeft ieder lid van een roedel een vaste taak en ondersteunen ze elkaar indien nodig.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Nanni en Tuana laat ik niet samen alleen. Ja als ik even naar de wc ga of zo iets. Maar voor de rest ligt Tuana dan lekker in hara benche.
Tuana 'hangt' nogal aan Nanni. ALs Nanni weg gaat, gaat ze in het begin ook piepen. Ik ben bang dat als ik ze altijd samen alleen laat, tuana nog meer aan Nanni gaat hangen.

Noddy, loge die ik 10 dagen in huis had, zat altijd samen alleen met Nanni. Noddy en Nanni respecteren elkaar en laten elkaar met rust. Ze spelen niet en zoeken elkaar ook niet op. Dus zij lagen altijd samen in de gang.

Tuana en Noddy liet ik niet samen. Tuana wil vaak spelen (logisch voor een pup) en ging dan in Noddy hangen. Doet de kleine ook bij Nanni, maar die heeft zo een dikke kraag, die voelt dat niet. maar bij Noddy dus wel. dus die liet ik echt niet samen
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

tineke schreef:De moeder zorgt ook in allereerste instantie voor de pups maar de andere staan wel klaar om bij te springen en dat gebeurt ook daadwerkelijk als het nodig is.
Ja, dat klopt. Als de alfateef ziek is, te weinig melk heeft of wie weet dood gaat zullen de pups door de andere teven worden opgevoed.
Het wil inderdaad niet zeggen dat de alphateef altijd de jacht regelt maar als zij hier het beste in is zal zij de pups ook door een ander laten verzorgen indien nodig.
Bij mijn weten heeft ieder lid van een roedel een vaste taak en ondersteunen ze elkaar indien nodig.
Een teef die pups heeft gedragen, is bevallen en nu pups zoogt heeft niets bij de jacht te zoeken die eerste weken. Ze is geen superteef. :wink: Ze moet ook gewoon herstellen en heeft haar krachten hard nodig voor andere dingen. Zie je haar al op kop liggen met de melkbar onder d'r buik bungelend? In geval van nood..maar dan hebben we het dus over iets anders. Als ze geen eten heeft of krijgt, dan is het sterven of jagen. Maar dat is geen uitgangspunt voor wat wenselijk of normaal is.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Ik weet niet precies hoe het bij de wolven gaat , maar als ik naar ons eigen roedel kijk , pikt de teef het echt niet dat er andere teven in de werpkist komen. Vooral de eerste 3 weken niet , daarna worden ze makkelijker. En als er een teef ziek wordt of dood gaat , springen de andere teven gelijk in. Toen onze Ex dood uit de werpkist werd gedragen, waren de puppen net 1 uur oud, gelijk kwam oma eraan en heeft het nest verzorgt of het haar eigen puppen waren.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Ik doe het nog niet.
Ze zijn wel in 1 ruimte, maar puck ligt als ik weg ben in de bench, of ze gaat mee.
Boodschappen doen etc, doe ik dus gepland als ik weet dat ze gaat slapen.
Rond 17.00 is ze altijd wakker, en als ik dan de kinderen ergens moet ophalen van speelafspraakjes of naar clubjes moet brengen dan gaat de hele bubs mee in de auto.
Ik word regelmatig nogal meewarrig aangekeken op mijn volle bak...
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Daan schreef: Ik word regelmatig nogal meewarrig aangekeken op mijn volle bak...
Ik vind dat juist heel gezellig! Ik sleep mijn honden ook altijd overal mee naar toe.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”