Ze was zwervend aangetroffen en heeft duidelijk een heel leventje achter zich...
Uiteraard merken we ook dat Amy het een en ander meegemaakt heeft voor ze bij ons kwam en dat het tijd nodig heeft om ons te vertrouwen en ook weer vertrouwen in het leven te krijgen...
Amy is een hond die naar (vreemde) mensen en dieren blaft, die in haar buurt zijn, met haar nekharen omhoog maar haar staart kwispelend.
Zijn de mensen verder weg (overkant van straat ofzo, totaal geen probleem met haar), en sommige mensen ziet ze niet eens staan...
Ze lijkt op dat moment dus erg dominant en na het kennismaken met mens of dier is ze meteen stil en onderdanig...
Ook als ze buiten geluiden hoort van mijn nabije buren dan laat ze zich horen tot het moment dat ik zeg dat het goed is...
Ze reageert niet op de buren van de buren dus alles wat dicht bij haar in de buurt is en verders hoor je haar totaal niet...
Aangezien het niet duidelijk was of ze met katten kon, maar ik het gevoel heb dat ze er wel goed mee om kon gaan heb ik haar genomen...
Ben zelf niet zo bang aangelegd en ken mijn 3 katten vrij goed (dacht ik)
Vanaf de dag dat Amy bij ons binnen is heeft ze uiteraard ook naar mijn katten geblaft waardoor die enorm in de stress geraakt zijn en naar boven vertrokken zijn en daar nu (na bijna 2 weken) in feite nog zitten...
Zogauw ze Amy zien beginnen ze al te blazen terwijl Amy in de tijd dat ze bij ons is al aardig geleerd heeft dat er ook katten bestaan en dat ze daar rustig tegen moet zijn.
Ik heb Amy namelijk meegenomen naar mijn ex man om te kijken hoe ze het daar doet daar die ook 2 katten heeft...
Die katten reageerde in het begin wel wat gespannen maar ze is daar dus echt rustig - in verhouding tot bij mijn katten - naar de katten toe...
Doordat ze zelfs neus aan neus gestaan heeft met een van die katten gaf mijn gevoel me gelijk dat ze in feite niet geleerd heeft wat een kat is...
Ik zit regelmatig tussen mijn trap naar boven - daar waar de katten soms zitten - en Amy in waarbij Amy zich geweldig gedraagt, zeer stil maar wel nieuwsgierig (logisch)
Zogauw mijn katten haar zien, schieten ze weer blazend naar boven toe...
Ik had gehoord om de katten beneden te zetten terwijl Amy even weg is en bij terugkomst haar aan de riem in huis te houden...
Zo gauw ze zou gaan blaffen met haar weglopen en verder geen aandacht er aan te schenken...
Uiteraard geprobeerd maar tot op heden word Amy daar meer gespannen van en ging ze meer blaffen tegen de katten...
Morgenmiddag gaat Amy voor een paar uur de deur uit zodat ik de katten weer naar beneden kan halen zodat ze weer alle nieuwe geuren op kunnen doen maar ik zou op dit moment nog niet weten wat ik nog meer kan doen om deze 4 dieren bij elkaar te zetten daar het mij alleen maar oogt als 1ste indruk stress die langer blijft hangen dan verwacht...
N.B. Alle katten zijn verschillende honden gewend...
Hopelijk heb ik het goed uitgelegd, anders hoor ik het wel
Maar als er nog tips e.d. zijn dan hoor ik ze graag