(half jaar geleden, nog iets smaller)
Moderator: moderatorteam
mooi typies teven hoofd met goed geplaatst oor en voldoende stop voor het ras mooiopen oog, neusrug totaal in verhouding tot de schedel.Inge schreef:
(half jaar geleden, nog iets smaller)
Hoi PatrickMol schreef:ik kan haar moeder en vader ook bijde honden hebben dit niet, en ik hou persoonlijk van rechte polsenMARC_S schreef:Waarom vindt je haar zwak in de pols? Haar polsen zijn kaarsrecht en vertonen een kleine buiging als ze voorover in de lijn hangt, iets dat natuurlijk niet te voorkomen is![]()
mol
Waarom rechte polsen?Mol schreef:ik kan haar moeder en vader ook bijde honden hebben dit niet, en ik hou persoonlijk van rechte polsenMARC_S schreef:Waarom vindt je haar zwak in de pols? Haar polsen zijn kaarsrecht en vertonen een kleine buiging als ze voorover in de lijn hangt, iets dat natuurlijk niet te voorkomen is![]()
Wie is een keurmeester?Martijn schreef:Over het geheel steeds een rechte lijn vormend, doch met voldoende vering in middenvoetsgewricht.
Staat er over de voorbenen in de standaard. Maar nu de hamvraag, betekent "voldoende vering" ook een hoek. Wat mij betreft wel maar ja..wie ben ik?
In de standaard kan ik daar niets over vinden. Er staat bij het hoofd het volgende:Martijn schreef:
Ik vind Marouck trouwens bijzonder mooi, dat wist je al. Maar het valt me op dat haar onderkaak, in mijn ogen, kort is.
Nou hadden marc in ik het er pas over wat correct is; een kin die exact even ver als de neusspiegel komt of juist iets minder?
Haar hoofd mag iets meer langgerekt zijn. Wat snap je daar precies niet van?Inge schreef:
In de keurberichten van haar is er ook nooit iets van gezegd, het enige wat in 1 van die rapportjes staat is:
Tevenhoofdje die iets gestrekter zou mogen zijn.
Wat ze daar precies mee bedoelen? Geen idee![]()
Was in een vrij kleine ring, kan dat ermee te maken hebben?Martijn schreef:Niet per definitie. Er speelt meer bij het gangwerk dan alleen de hoeking.Renske schreef:Wat bij mij raar over komt is dat haar achterhoeking goed is, maar dat de pas achter ruimer zou mogen.
Dit is tegenstrijdig met elkaar.
Natuurlijk, maar dan hadden die andere aspecten in het keurrapport moeten staan. Zo als het er nu staat, vind ik het niet een goed keurrapport op dit punt.Martijn schreef:Niet per definitie. Er speelt meer bij het gangwerk dan alleen de hoeking.Renske schreef:Wat bij mij raar over komt is dat haar achterhoeking goed is, maar dat de pas achter ruimer zou mogen.
Het tempo wat je loopt is zeker van belang voor het uitgrijpen van de achterhand, maar hier hoort een keurmeester dan wel weer rekening mee te houden. Als deze vindt dat je te langzaam loopt, is het niet meer dan fatsoenlijk om je er op te wijzen dat je sneller zou moet lopen.Inge schreef:Was in een vrij kleine ring, kan dat ermee te maken hebben?Martijn schreef:Niet per definitie. Er speelt meer bij het gangwerk dan alleen de hoeking.Renske schreef:Wat bij mij raar over komt is dat haar achterhoeking goed is, maar dat de pas achter ruimer zou mogen.
een hond die bv achter wat steil is, niet voldoende gehoekt zal minder ruim zijn .. en minder kunnen stuwen, maar het is niet automatisch dat als de hoeking er wel is dat dan de hond dan ook automatich goed (ruim) kan lopen...Renske schreef:Wat bij mij raar over komt is dat haar achterhoeking goed is, maar dat de pas achter ruimer zou mogen.
Als haar schouder iets steil is, is de kans inderdaad groot dat haar pas kort is. Maar dat staat niet in haar verslag.
ik dus niet iets gebogen, versta ik daar onder maar hoegenaamd recht, een hoeking in de pols gewricht is voor mij een aan toning van een zwakke pols.Renske schreef:Wie is een keurmeester?Martijn schreef:Over het geheel steeds een rechte lijn vormend, doch met voldoende vering in middenvoetsgewricht.
Staat er over de voorbenen in de standaard. Maar nu de hamvraag, betekent "voldoende vering" ook een hoek. Wat mij betreft wel maar ja..wie ben ik?
Het is hoe interpreteer je de rasstandaard. Voldoende vering is niet loodrecht en "voldoende vering" interpreteer ik ook als een hoek.