Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Houdingen van honden en hun betekenis

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Houdingen van honden en hun betekenis

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Weet iemand waar ik plaatjes kan vinden van hondenhoudingen en hun betekenis erbij?
Jay1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jay1978 »

Ik heb daar wel een boek over gehad, "Praten met dieren" met plaatjes erbij van o.a honden, katten en paarden.
Ik weet alleen de schrijver niet meer... Het waren getekende plaatjes van kop, en staarthoudingen.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

In de boeken van Martin Gaus :O: :N: staan hele mooie en goede tekeningen van Walty.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Inge O schreef:nee, wij willen echte foto's :pffff: :mrgreen: .
Heb je "Das Jahr des Hundes" van Eberhard Trumler al eens gelezen?
MaHo
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door MaHo »

Ik heb op mijn pagina wel een aantal foto's van lichaamshoudingen onder "gedrag/lichaamstaal" staan, misschien heb je daar iets aan?
Boelie
Actief

Ongelezen bericht door Boelie »

Is het boek van Turid Rugaas niets voor je? Het heet kalmerende signalen er staan ook foto's in.
MaHo
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door MaHo »

Ja dat is een echte aanrader inderdaad. :ok:
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Ik ga vandaag naar de winkel, heb vaker over dit boek gehoord, dus nu wordt het eens tijd om het deze zomer te lezen/bestuderen

:wink:
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Het nieuwe boek van Nicky Gootjes en Sacha Gaus "begrijp ik mijn hond?" staat vol foto's met houdingen en hun uitleg. Ook zit er een DVD bij met filmpjes over gedrag. Via mediaboekservice (www.mediaboek.nl) kun je het bestellen.
martine
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door martine »

kalmerende signalen van turid is zowat het beste dat je kan vinden
ook goed uitgelegd , want elke hond is toch weer net wat anders.
gewoon je vaststaren op een foto van een bepaald ras en dan veralgemenen is niet goed.
De meeste boeken ook gaus zijn standaard en dan kan je soms
bij gemengde signalen goed fout zitten met een foto;
het book van turid is volgens mij zowat het duidelijkst en meest proffecionele.
Martine
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
Boelie
Actief

Bas Rouge schreef:Het nieuwe boek van Nicky Gootjes en Sacha Gaus "begrijp ik mijn hond?" staat vol foto's met houdingen en hun uitleg. Ook zit er een DVD bij met filmpjes over gedrag. Via mediaboekservice (www.mediaboek.nl) kun je het bestellen.
Hier heb ik idd over gehoord! Heb jij dit boek al?
En wat vind je ervan?
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Boelie schreef:Is het boek van Turid Rugaas niets voor je? Het heet kalmerende signalen er staan ook foto's in.
Ik ben net naar de boekwinkel geweest en het schijnt al járen uitverkocht te zijn en dus niet meer te bestellen :jank:

Het zou zo'n nuttig boek voor mij zijn, want ik ben daar zo'n dombo in wordt mij verteld.
Afbeelding
Boelie
Actief

Femia schreef:
Boelie schreef:Is het boek van Turid Rugaas niets voor je? Het heet kalmerende signalen er staan ook foto's in.
Ik ben net naar de boekwinkel geweest en het schijnt al járen uitverkocht te zijn en dus niet meer te bestellen :jank:

Het zou zo'n nuttig boek voor mij zijn, want ik ben daar zo'n dombo in wordt mij verteld.
Wat een bullshit!
Ik heb het boek pas besteld bij mediaboek! De nederlandse vertaling is er nog niet zo heel lang.
Bij mijn weten is het boek gewoon te bestellen via mediaboek, daar heb ik het zelf ook gekocht!
Boelie
Actief

Heb het gelijk opgezocht. Het boek is pas in 2003 uitgekomen (de nederlandse vertaling) en het is voor 13,00 euro (excl. verzendkosten) te bestellen via mediaboek! :ok:
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Boelie schreef:Heb het gelijk opgezocht. Het boek is pas in 2003 uitgekomen (de nederlandse vertaling) en het is voor 13,00 euro (excl. verzendkosten) te bestellen via mediaboek! :ok:
Dan loopt die kerel wel uit zijn nek te lullen zeg!
Ik zoek even mediaboek op. :ok:
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

martine schreef:De meeste boeken ook gaus zijn standaard en dan kan je soms
Ik vind dat ook altijd zo verwarrend. Puntje van de tong uitsteken schijnt een stress-signaal te zijn. Komt Luna ogenschijnlijk ontspannen na de wandeling tegen me aan schurken, en ja hoor, wat steekt er uit haar bek ? Puntje van haar tong. Geen idee hoe ik dat dan moet interpreteren.
Afbeelding
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Zoie schreef:
martine schreef:De meeste boeken ook gaus zijn standaard en dan kan je soms
Ik vind dat ook altijd zo verwarrend. Puntje van de tong uitsteken schijnt een stress-signaal te zijn. Komt Luna ogenschijnlijk ontspannen na de wandeling tegen me aan schurken, en ja hoor, wat steekt er uit haar bek ? Puntje van haar tong. Geen idee hoe ik dat dan moet interpreteren.
Jij bedoelt volgens mij tongelen, dat is als een hond heel snel z'n tong naar binnen en buiten doet. Zo snel, dat je het soms niet eens ziet.

Verder moet je ook niet alleen naar de lichaamstaal kijken, gapen kan ook een kalmerend signaal zijn, maar als er niks aan de hand is en de hond gaapt dan kan hij ook gewoon moe zijn. Het gaat meer om de situatie waarin de hond de signalen toont.
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Boelie schreef:
Bas Rouge schreef:Het nieuwe boek van Nicky Gootjes en Sacha Gaus "begrijp ik mijn hond?" staat vol foto's met houdingen en hun uitleg. Ook zit er een DVD bij met filmpjes over gedrag. Via mediaboekservice (www.mediaboek.nl) kun je het bestellen.
En wat vind je ervan?
Ja, ik heb het. De foto's zijn over het algemeen mooi en duidelijk, de uitleg kort en krachtig. Ik heb geen DVD dus moet daarvoor iemand zoeken die dat wel heeft. Maar ik zou het zeker aanschaffen als je het leuk vindt te lezen en kijken over en naar hondengedrag.
Boelie
Actief

Bas Rouge schreef:
Boelie schreef:
En wat vind je ervan?
Ja, ik heb het. De foto's zijn over het algemeen mooi en duidelijk, de uitleg kort en krachtig. Ik heb geen DVD dus moet daarvoor iemand zoeken die dat wel heeft. Maar ik zou het zeker aanschaffen als je het leuk vindt te lezen en kijken over en naar hondengedrag.
Hmm je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt. Ik zal het op mijn verlanglijstje zetten :ok: Ben volgende maand jarig, dus wie weet :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”